14.6 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Barceló advertix que la transmissió està sense control: Les morts, ingressats i positius superen la 1a ona

 

La consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, ha advertit este dilluns que la transmissió comunitària està «sense control» i generalitzada en el territori valencià, amb pressió mantinguda i creixent en pràcticament tots els departaments de salut.

 

«El número de casos positius, les hospitalitzacions i el número de morts superen ja les xifres de la primera ona», ha asseverat a l’inici de la seua compareixença en la diputació permanent de les Corts a petició pròpia per a exposar la situació de la pandèmia i el pla de la vacunació «en un dels moments més difícils».

 

 

Barceló ha actualitzat les xifres a 25 de gener: l’índex de reproducció del virus és de l’1,03 (capacitat de contagi per una persona) i la incidència acumulada en els últims 14 i set dies està per damunt de la mitjana nacional (1.245 casos i 529 per cada 100.000 habitants, respectivament). També ha alertat que el número de brots comunicats des de l’inici de la pandèmia ascendix a 5.163, amb un total de 27.327 casos associats. En un elevat percentatge pròxim al 70% es produeixen en l’àmbit social i familiar.

 

Per grups d’edat, en l’última setmana predominen els casos en 35-64 anys (39%), majors de 64 (26%) i 15-34 (23%). L’ocupació hospitalària és actualment 4.338 ingressats en planta i 586 pacients en llits de crítics. El total de morts arriba a 4.131 persones. «Darrere d’estes xifres hi ha vides trencades, inacabades. El coronavirus també ens ha condemnat a la soledat més absoluta en el moment del comiat», ha lamentat la titular de Sanitat.

Últimes notícies

Desmantellen una plantació de marihuana en una nau industrial de Massanassa (València)

La Policia Nacional ha desmantellat una plantació de marihuana en una nau de Massanassa (València) i ha detingut a tres hòmens d'entre 20 i 62 anys. Es van intervindre 1.550 plantes i un sistema complet de cultiu interior amb enganxament il·legal a la xarxa elèctrica.

Detinguda a Elx per vendre temporades completes pirates de telenovel·les en Milanuncios

Una dona de 52 anys ha sigut detinguda a Elx per vendre còpies pirates de telenovel·les a través de Milanuncios. S'han intervingut 1.300 Dvds, set discos durs i un ordinador.

Casa 47 tira a caminar: així operarà la nova empresa pública de vivenda i sòl

Casa 47 ha arrancat després de la transformació de Sepes i preveu invertir 13.000 milions en deu anys. Hi haurà un pilot de 171 vivendes i un portal de sol·licituds l'any vinent.

Naturgy posa en marxa a Sagunt un centre de control remot per als seus 17 cicles combinats

Naturgy ha posat en marxa a Sagunt un centre de control remot que opera en temps real els seus 17 cicles combinats després d'invertir uns 8 milions. La instal·lació centralitza maniobres crítiques, reforça la seguretat del subministrament i gestiona una potència de 7,4 GW.

Precipitacions febles i persistents en el sud de València i nord d’Alacant

Cels molt nuvolosos i precipitacions febles a moderades, més contínues en el sud de València i nord d'Alacant. Mínimes en ascens i vent de nord-est en la costa

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.