10.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Barceló afirma que «treballarem molt per a que ens revisen l’examen» i puga passar tot el territori valencià

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha reiterat este matí en roda de premsa que desconeix els criteris del Ministeri de Sanitat per a que el territori valencià no haja passat en el seu conjunt a la fase 1 de la desescalada i ha afegit que treballaran molt per a que es «revise» l’examen i puguen seguir tots avant.

 

En la seua compareixença per videoconferència, Barceló ha anunciat que este dilluns parlarà amb el ministre de Sanitat, Salvador Illa, a qui ha reclamat els criteris objectius pels que part del territori valencià s’ha quedat en la fase zero.

 

«No conec els criteris del Ministeri de Sanitat perquè passaren només deu departaments però continuarem treballant per a que revisen eixe examen i passar avant», ha indicat. També ha demanat als deu departaments que este dilluns passaran de fase que «no es relaxen ni pensen que per passar estan en la desescalada total» i ha insistit que es cuiden i respecten les normes de seguretat i als que no han passat, assegurant que «anem a per això perquè este territori ha de fer un pas decisiu a la fase 1».

 

El ministre els havia posat «bona nota»

Barceló ha reconegut que fins al mateix divendres no va saber que existia la possibilitat de què alguns departaments no passaren, ja que els tècnics asseguraven que es complien els criteris i el ministre els havia posat «bona nota».

 

A demés, ha explicat que quan van advertir eixos problemes en diferent converses amb tècnics del Ministeri va proposar «una relaxació» d’algunes mesures en eixos departaments però amb la passada conjunta a la següent fase.

 

En concret, va plantejar que en eixes zones de major densitat de població i mobilitat es passara a la fase 1 però que no es permeteren les reunions de deu persones o les conferències i seminaris però «el Ministeri no va considerar oportuna la proposta».

 

La consellera ha recordat que ha demanat al Ministeri conéixer els criteris pels que alguns departaments de salut no han passat de fase: «No és demanar explicacions sinó les raons per la que es va entendre que no podíem passar quan créiem que complíem els criteris».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres accidents en la V-31 i V-30 provoquen prop de 13 quilòmetres de retencions

Tres sinistres a primera hora en la V-31 i en la V-30 provoquen embossos de quasi 13 km. Hi ha un xoc múltiple, una pèrdua de càrrega i un accident de camió i moto.

Setmana amb cels poc nuvolosos i temperatures estables en la Comunitat Valenciana

Este dilluns es preveuen cels poc nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb boires al final del dia en el litoral nord. Mínimes a l'alça, màximes sense canvis i vent fluix.

Les víctimes de la DANA compareixeran en Les Corts 482 dies després

Les principals associacions de víctimes de la DANA compareixeran esta setmana en la comissió de Les Corts, 482 dies després del 29 d'octubre de 2024. Serà la quinta sessió, amb Álex Carabal el dilluns i amb Rosa Álvarez i Mariló Gradolí el dimarts, i una protesta prèvia.

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.