Barceló afirma que «treballarem molt per a que ens revisen l’examen» i puga passar tot el territori valencià

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha reiterat este matí en roda de premsa que desconeix els criteris del Ministeri de Sanitat per a que el territori valencià no haja passat en el seu conjunt a la fase 1 de la desescalada i ha afegit que treballaran molt per a que es «revise» l’examen i puguen seguir tots avant.

 

En la seua compareixença per videoconferència, Barceló ha anunciat que este dilluns parlarà amb el ministre de Sanitat, Salvador Illa, a qui ha reclamat els criteris objectius pels que part del territori valencià s’ha quedat en la fase zero.

 

«No conec els criteris del Ministeri de Sanitat perquè passaren només deu departaments però continuarem treballant per a que revisen eixe examen i passar avant», ha indicat. També ha demanat als deu departaments que este dilluns passaran de fase que «no es relaxen ni pensen que per passar estan en la desescalada total» i ha insistit que es cuiden i respecten les normes de seguretat i als que no han passat, assegurant que «anem a per això perquè este territori ha de fer un pas decisiu a la fase 1».

 

El ministre els havia posat «bona nota»

Barceló ha reconegut que fins al mateix divendres no va saber que existia la possibilitat de què alguns departaments no passaren, ja que els tècnics asseguraven que es complien els criteris i el ministre els havia posat «bona nota».

 

A demés, ha explicat que quan van advertir eixos problemes en diferent converses amb tècnics del Ministeri va proposar «una relaxació» d’algunes mesures en eixos departaments però amb la passada conjunta a la següent fase.

 

En concret, va plantejar que en eixes zones de major densitat de població i mobilitat es passara a la fase 1 però que no es permeteren les reunions de deu persones o les conferències i seminaris però «el Ministeri no va considerar oportuna la proposta».

 

La consellera ha recordat que ha demanat al Ministeri conéixer els criteris pels que alguns departaments de salut no han passat de fase: «No és demanar explicacions sinó les raons per la que es va entendre que no podíem passar quan créiem que complíem els criteris».

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.