Barceló afirma que «treballarem molt per a que ens revisen l’examen» i puga passar tot el territori valencià

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha reiterat este matí en roda de premsa que desconeix els criteris del Ministeri de Sanitat per a que el territori valencià no haja passat en el seu conjunt a la fase 1 de la desescalada i ha afegit que treballaran molt per a que es «revise» l’examen i puguen seguir tots avant.

 

En la seua compareixença per videoconferència, Barceló ha anunciat que este dilluns parlarà amb el ministre de Sanitat, Salvador Illa, a qui ha reclamat els criteris objectius pels que part del territori valencià s’ha quedat en la fase zero.

 

«No conec els criteris del Ministeri de Sanitat perquè passaren només deu departaments però continuarem treballant per a que revisen eixe examen i passar avant», ha indicat. També ha demanat als deu departaments que este dilluns passaran de fase que «no es relaxen ni pensen que per passar estan en la desescalada total» i ha insistit que es cuiden i respecten les normes de seguretat i als que no han passat, assegurant que «anem a per això perquè este territori ha de fer un pas decisiu a la fase 1».

 

El ministre els havia posat «bona nota»

Barceló ha reconegut que fins al mateix divendres no va saber que existia la possibilitat de què alguns departaments no passaren, ja que els tècnics asseguraven que es complien els criteris i el ministre els havia posat «bona nota».

 

A demés, ha explicat que quan van advertir eixos problemes en diferent converses amb tècnics del Ministeri va proposar «una relaxació» d’algunes mesures en eixos departaments però amb la passada conjunta a la següent fase.

 

En concret, va plantejar que en eixes zones de major densitat de població i mobilitat es passara a la fase 1 però que no es permeteren les reunions de deu persones o les conferències i seminaris però «el Ministeri no va considerar oportuna la proposta».

 

La consellera ha recordat que ha demanat al Ministeri conéixer els criteris pels que alguns departaments de salut no han passat de fase: «No és demanar explicacions sinó les raons per la que es va entendre que no podíem passar quan créiem que complíem els criteris».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rovira xifra en 410 milions l’estalvi per als valencians per la reforma fiscal del Consell

La reforma fiscal aplicada pel Consell des de 2023 ha generat un estalvi total de 410,2 milions per als contribuents valencians, principalment en Successions i Donacions, Transmissions Patrimonials i noves deduccions autonòmiques en l'IRPF.

SailGP confia que l’arribada de València eleve la competició a un altre nivell

SailGP desembarca a València els dies 5 i 6 de setembre, en substitució de Cadis, amb l'objectiu d'impulsar la competició i reforçar a la ciutat com a seu de grans esdeveniments esportius.

Les víctimes de la dana recorren al TSJCV perquè s’investigue a Mazón sense aforament

L'associació de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 recorre davant el TSJCV l'arxivament de la investigació a Carlos Mazón i qüestiona que se li aplique l'aforament autonòmic.

El PP defén com a àmbit privat la votació de la confraria de Sagunt que exclou a les dones

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt torna a rebutjar la participació de dones en les processons de Setmana Santa. El PP defén que és una decisió privada, mentres PSPV i Compromís la consideren un veto discriminatori.

Pérez Llorca demana resoldre l’exclusió de les dones en la Setmana Santa de Sagunt

Juanfran Pérez Llorca defén que l'exclusió de les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt ha de solucionar-se, apel·lant al diàleg i a la igualtat.

Minut de silenci en la Generalitat per l’assassinat de la xiqueta Ainhara a Torrevieja

La Generalitat i les principals institucions valencianes guarden un minut de silenci en repulsa per l'assassinat de la xiqueta Ainhara, presumptament lligada a un cas de violència vicària a Torrevieja.

Pérez Llorca enaltix el virtuosisme de Rafael Serrallet després del seu Grammy Llatí 2025

Juanfran Pérez Llorca reconeix el virtuosisme, la personalitat artística i el compromís social de Rafael Serrallet, primer músic valencià a aconseguir un Grammy Llatí.

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt torna a vetar a les dones en les processons

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt ha rebutjat de nou l'entrada de dones, després d'una votació amb àmplia majoria en contra, la qual cosa posa en risc la declaració de Festa d'Interés Turístic Nacional i obri la porta a una possible batalla judicial.