Anuncios

Barceló afirma que «treballarem molt per a que ens revisen l’examen» i puga passar tot el territori valencià

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha reiterat este matí en roda de premsa que desconeix els criteris del Ministeri de Sanitat per a que el territori valencià no haja passat en el seu conjunt a la fase 1 de la desescalada i ha afegit que treballaran molt per a que es «revise» l’examen i puguen seguir tots avant.

 

En la seua compareixença per videoconferència, Barceló ha anunciat que este dilluns parlarà amb el ministre de Sanitat, Salvador Illa, a qui ha reclamat els criteris objectius pels que part del territori valencià s’ha quedat en la fase zero.

 

«No conec els criteris del Ministeri de Sanitat perquè passaren només deu departaments però continuarem treballant per a que revisen eixe examen i passar avant», ha indicat. També ha demanat als deu departaments que este dilluns passaran de fase que «no es relaxen ni pensen que per passar estan en la desescalada total» i ha insistit que es cuiden i respecten les normes de seguretat i als que no han passat, assegurant que «anem a per això perquè este territori ha de fer un pas decisiu a la fase 1».

 

El ministre els havia posat «bona nota»

Barceló ha reconegut que fins al mateix divendres no va saber que existia la possibilitat de què alguns departaments no passaren, ja que els tècnics asseguraven que es complien els criteris i el ministre els havia posat «bona nota».

 

A demés, ha explicat que quan van advertir eixos problemes en diferent converses amb tècnics del Ministeri va proposar «una relaxació» d’algunes mesures en eixos departaments però amb la passada conjunta a la següent fase.

 

En concret, va plantejar que en eixes zones de major densitat de població i mobilitat es passara a la fase 1 però que no es permeteren les reunions de deu persones o les conferències i seminaris però «el Ministeri no va considerar oportuna la proposta».

 

La consellera ha recordat que ha demanat al Ministeri conéixer els criteris pels que alguns departaments de salut no han passat de fase: «No és demanar explicacions sinó les raons per la que es va entendre que no podíem passar quan créiem que complíem els criteris».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PP anuncia mocions en tots els seus ajuntaments contra la regularització d’immigrants

El PP anuncia que presentarà mocions als seus ajuntaments per a reclamar la paralització de la regularització d'immigrants aprovada pel Govern i denunciar el col·lapse de les oficines municipals.

Episodi de calor inusual a Espanya amb més de 30 graus al final d’abril

La setmana comença amb un episodi de calor inusual per a finals d'abril, amb temperatures entre 5 i 10 graus per damunt del normal i tempestes fortes en diverses zones del nord.

Catalá carrega contra la regularització d’immigrants i la qualifica de nyap contra els ajuntaments

L'alcaldessa de València, María José Catalá, critica amb duresa el procés de regularització de persones estrangeres, que considera un nyap del Govern i una barbaritat per als ajuntaments, col·lapsats per la falta de planificació i informació prèvia.

Cues, por i il·lusió a València davant l’inici de la regularització extraordinària de migrants

Milers de migrants inicien a València els tràmits presencials per a la regularització extraordinària entre llargues cues, dubtes sobre els requisits i el desig d'aconseguir estabilitat.

Calor i temps estable per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient estable i màximes superiors a 25 graus, encara que no es descarten tempestes vespertines a l'interior nord.

El staycation impulsa l’ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins a fregar el 80% a l’abril

Els hotels de la Comunitat Valenciana tanquen la primera quinzena d'abril amb un 78,6% d'ocupació gràcies al staycation i a l'empenyiment del turisme britànic i internacional.

La cap de Protecció Civil assegura que va proposar l’És-Alert hora i mitja abans del seu enviament

La responsable de Protecció Civil en la Delegació del Govern sosté que va intentar activar l'És-Alert a les 18.29 hores durant la dana, mentres la defensa de la exconsellera Pradas insistix que el text es va plantejar a les 19 hores.

Un gen clau en càncer de mama marca si les cèl·lules metastatizan o queden en repòs

Investigadors han identificat el gen Prrx1 com a regulador del potencial metastásico en càncer de mama, distingint entre cèl·lules capaces de disseminar-se i cèl·lules que romanen en letargia.