Barceló afirma que «treballarem molt per a que ens revisen l’examen» i puga passar tot el territori valencià

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha reiterat este matí en roda de premsa que desconeix els criteris del Ministeri de Sanitat per a que el territori valencià no haja passat en el seu conjunt a la fase 1 de la desescalada i ha afegit que treballaran molt per a que es «revise» l’examen i puguen seguir tots avant.

 

En la seua compareixença per videoconferència, Barceló ha anunciat que este dilluns parlarà amb el ministre de Sanitat, Salvador Illa, a qui ha reclamat els criteris objectius pels que part del territori valencià s’ha quedat en la fase zero.

 

«No conec els criteris del Ministeri de Sanitat perquè passaren només deu departaments però continuarem treballant per a que revisen eixe examen i passar avant», ha indicat. També ha demanat als deu departaments que este dilluns passaran de fase que «no es relaxen ni pensen que per passar estan en la desescalada total» i ha insistit que es cuiden i respecten les normes de seguretat i als que no han passat, assegurant que «anem a per això perquè este territori ha de fer un pas decisiu a la fase 1».

 

El ministre els havia posat «bona nota»

Barceló ha reconegut que fins al mateix divendres no va saber que existia la possibilitat de què alguns departaments no passaren, ja que els tècnics asseguraven que es complien els criteris i el ministre els havia posat «bona nota».

 

A demés, ha explicat que quan van advertir eixos problemes en diferent converses amb tècnics del Ministeri va proposar «una relaxació» d’algunes mesures en eixos departaments però amb la passada conjunta a la següent fase.

 

En concret, va plantejar que en eixes zones de major densitat de població i mobilitat es passara a la fase 1 però que no es permeteren les reunions de deu persones o les conferències i seminaris però «el Ministeri no va considerar oportuna la proposta».

 

La consellera ha recordat que ha demanat al Ministeri conéixer els criteris pels que alguns departaments de salut no han passat de fase: «No és demanar explicacions sinó les raons per la que es va entendre que no podíem passar quan créiem que complíem els criteris».

Últimes notícies

Pedro Bigas amplia el seu contracte amb l’Elx per una temporada més

El central Pedro Bigas continuarà una temporada més a l'Elx després d'acordar l'ampliació del seu contracte, consolidant-se com un dels pilars del vestuari franjiverde.

Carlos Cuerpo, nou vicepresident primer, i Arcadi España assumix Hisenda després de l’eixida de Montero

Carlos Cuerpo serà el nou vicepresident primer del Govern i mantindrà la cartera d'Economia, mentres que Arcadi España substituirà a María Jesús Montero al capdavant del Ministeri d'Hisenda després de la seua eixida per a competir a Andalusia.

La Policia xifra en més de 100.000 euros el suposat frau que afecta el president de la Cambra d’Alacant

La Policia Nacional xifra en una mica més de 100.000 euros el suposat frau en la gestió de bons consum de 2022 i 2023 que ha portat a la investigació del president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, per presumpta estafa i frau en subvencions.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

El ple de l'Ajuntament d'Alacant demana per unanimitat al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a garantir incentius fiscals i atraure patrocinis.

Les màximes cauen fins a 8 graus en la Comunitat però Llíria encara supera els 20

Les temperatures màximes descendixen de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb baixades de fins a 8 graus, encara que en punts com Llíria encara se superen els 20 graus.

Intervinguts 3.289 quilos de marihuana oculta en un contenidor en el port de València

Guàrdia Civil, Policia Nacional i Agència Tributària han interceptat en el port de València 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà, ocults en un contenidor en trànsit, en la major partida detectada fins ara amb eixe origen.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil, a un coordinador de l'Agència de Seguretat i a una treballadora de Ilunion que va estar operativa durant l'episodi.

Una partida de llesques amb ou en mal estat causa una intoxicació per salmonel·la a 89 persones a València

Un banquet celebrat a València el febrer passat va acabar amb 89 persones intoxicades per salmonel·la després de consumir llesques amb ou en mal estat, set d'elles hospitalitzades i ja donades d'alta.