14.1 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Sanitat demana oficialment aprovar la vacuna Sputnik

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, va demanar ahir en el Consell Interterritorial agilitar els tràmits perquè la vacuna russa Sputnik s’utilitzarà en Espanya i, per tant, la Comunitat Valenciana. La petició ja l’havia avançada el president Ximo Puig el dissabte.

Segons ha explicat el diari ‘Levante-EMV’, Barceló va reclamar així accelerar al màxim els tràmits per a poder disposar com més prompte millor d’una altra de les vacunes que ja estan en el mercat i va justificar la petició «donada l’escassetat de vacunes».

 

Per la seua part, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, no obstant això, no va fer cap pas més enllà i va buidar qualsevol decisió a la qual es prenga en el conjunt de la UE. «Totes les vacunes que tinguen l’aval de l’EMA (Agència Europea del Medicament) vindran al nostre país», va indicar al mateix temps que va afegir que entre les pròximes vacunes «Sputnik portarà un temps diferent perquè les seues fàbriques estan fora de sòl europeu».

 

La vacuna de Janssen/ Johnson&Johnson

Durant la vesprada, mentres se celebrava la reunió, també es va pronunciar el cap del Consell, Ximo Puig, qui va exigir a l’autoritat sanitària europea que autoritze l’adquisició «de totes les vacunes que estiguen en condicions de ser subministrades». «Ens juguem la vida de les persones, de l’economia i de la societat, hem de ser persistents», va afegir Puig qui va recordar que Sputnik ha sigut validada en altres països, encara que la Comissió Europea va descartar ahir en principi que vaja a autoritzar-la.

 

Abans arribarà la de Janssen/ Johnson&Johnson que s’espera ja per al mes vinent d’abril. No obstant això, el seu desembarcament en el territori valencià serà gradual. Segons va indicar la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en un programa de televisió, d’esta vacuna arribaran 300.000 dosis en la segona quinzena del pròxim mes, de les que un 10% (30.000) acabarien en la Comunitat Valenciana

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.