17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Sanitat demana oficialment aprovar la vacuna Sputnik

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, va demanar ahir en el Consell Interterritorial agilitar els tràmits perquè la vacuna russa Sputnik s’utilitzarà en Espanya i, per tant, la Comunitat Valenciana. La petició ja l’havia avançada el president Ximo Puig el dissabte.

Segons ha explicat el diari ‘Levante-EMV’, Barceló va reclamar així accelerar al màxim els tràmits per a poder disposar com més prompte millor d’una altra de les vacunes que ja estan en el mercat i va justificar la petició «donada l’escassetat de vacunes».

 

Per la seua part, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, no obstant això, no va fer cap pas més enllà i va buidar qualsevol decisió a la qual es prenga en el conjunt de la UE. «Totes les vacunes que tinguen l’aval de l’EMA (Agència Europea del Medicament) vindran al nostre país», va indicar al mateix temps que va afegir que entre les pròximes vacunes «Sputnik portarà un temps diferent perquè les seues fàbriques estan fora de sòl europeu».

 

La vacuna de Janssen/ Johnson&Johnson

Durant la vesprada, mentres se celebrava la reunió, també es va pronunciar el cap del Consell, Ximo Puig, qui va exigir a l’autoritat sanitària europea que autoritze l’adquisició «de totes les vacunes que estiguen en condicions de ser subministrades». «Ens juguem la vida de les persones, de l’economia i de la societat, hem de ser persistents», va afegir Puig qui va recordar que Sputnik ha sigut validada en altres països, encara que la Comissió Europea va descartar ahir en principi que vaja a autoritzar-la.

 

Abans arribarà la de Janssen/ Johnson&Johnson que s’espera ja per al mes vinent d’abril. No obstant això, el seu desembarcament en el territori valencià serà gradual. Segons va indicar la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en un programa de televisió, d’esta vacuna arribaran 300.000 dosis en la segona quinzena del pròxim mes, de les que un 10% (30.000) acabarien en la Comunitat Valenciana

Últimes notícies

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.