11.7 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Sanitat demana oficialment aprovar la vacuna Sputnik

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, va demanar ahir en el Consell Interterritorial agilitar els tràmits perquè la vacuna russa Sputnik s’utilitzarà en Espanya i, per tant, la Comunitat Valenciana. La petició ja l’havia avançada el president Ximo Puig el dissabte.

Segons ha explicat el diari ‘Levante-EMV’, Barceló va reclamar així accelerar al màxim els tràmits per a poder disposar com més prompte millor d’una altra de les vacunes que ja estan en el mercat i va justificar la petició «donada l’escassetat de vacunes».

 

Per la seua part, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, no obstant això, no va fer cap pas més enllà i va buidar qualsevol decisió a la qual es prenga en el conjunt de la UE. «Totes les vacunes que tinguen l’aval de l’EMA (Agència Europea del Medicament) vindran al nostre país», va indicar al mateix temps que va afegir que entre les pròximes vacunes «Sputnik portarà un temps diferent perquè les seues fàbriques estan fora de sòl europeu».

 

La vacuna de Janssen/ Johnson&Johnson

Durant la vesprada, mentres se celebrava la reunió, també es va pronunciar el cap del Consell, Ximo Puig, qui va exigir a l’autoritat sanitària europea que autoritze l’adquisició «de totes les vacunes que estiguen en condicions de ser subministrades». «Ens juguem la vida de les persones, de l’economia i de la societat, hem de ser persistents», va afegir Puig qui va recordar que Sputnik ha sigut validada en altres països, encara que la Comissió Europea va descartar ahir en principi que vaja a autoritzar-la.

 

Abans arribarà la de Janssen/ Johnson&Johnson que s’espera ja per al mes vinent d’abril. No obstant això, el seu desembarcament en el territori valencià serà gradual. Segons va indicar la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en un programa de televisió, d’esta vacuna arribaran 300.000 dosis en la segona quinzena del pròxim mes, de les que un 10% (30.000) acabarien en la Comunitat Valenciana

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.