Sanitat demana oficialment aprovar la vacuna Sputnik

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, va demanar ahir en el Consell Interterritorial agilitar els tràmits perquè la vacuna russa Sputnik s’utilitzarà en Espanya i, per tant, la Comunitat Valenciana. La petició ja l’havia avançada el president Ximo Puig el dissabte.

Segons ha explicat el diari ‘Levante-EMV’, Barceló va reclamar així accelerar al màxim els tràmits per a poder disposar com més prompte millor d’una altra de les vacunes que ja estan en el mercat i va justificar la petició «donada l’escassetat de vacunes».

 

Per la seua part, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, no obstant això, no va fer cap pas més enllà i va buidar qualsevol decisió a la qual es prenga en el conjunt de la UE. «Totes les vacunes que tinguen l’aval de l’EMA (Agència Europea del Medicament) vindran al nostre país», va indicar al mateix temps que va afegir que entre les pròximes vacunes «Sputnik portarà un temps diferent perquè les seues fàbriques estan fora de sòl europeu».

 

La vacuna de Janssen/ Johnson&Johnson

Durant la vesprada, mentres se celebrava la reunió, també es va pronunciar el cap del Consell, Ximo Puig, qui va exigir a l’autoritat sanitària europea que autoritze l’adquisició «de totes les vacunes que estiguen en condicions de ser subministrades». «Ens juguem la vida de les persones, de l’economia i de la societat, hem de ser persistents», va afegir Puig qui va recordar que Sputnik ha sigut validada en altres països, encara que la Comissió Europea va descartar ahir en principi que vaja a autoritzar-la.

 

Abans arribarà la de Janssen/ Johnson&Johnson que s’espera ja per al mes vinent d’abril. No obstant això, el seu desembarcament en el territori valencià serà gradual. Segons va indicar la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en un programa de televisió, d’esta vacuna arribaran 300.000 dosis en la segona quinzena del pròxim mes, de les que un 10% (30.000) acabarien en la Comunitat Valenciana

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.