14.7 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Sanitat demana oficialment aprovar la vacuna Sputnik

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, va demanar ahir en el Consell Interterritorial agilitar els tràmits perquè la vacuna russa Sputnik s’utilitzarà en Espanya i, per tant, la Comunitat Valenciana. La petició ja l’havia avançada el president Ximo Puig el dissabte.

Segons ha explicat el diari ‘Levante-EMV’, Barceló va reclamar així accelerar al màxim els tràmits per a poder disposar com més prompte millor d’una altra de les vacunes que ja estan en el mercat i va justificar la petició «donada l’escassetat de vacunes».

 

Per la seua part, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, no obstant això, no va fer cap pas més enllà i va buidar qualsevol decisió a la qual es prenga en el conjunt de la UE. «Totes les vacunes que tinguen l’aval de l’EMA (Agència Europea del Medicament) vindran al nostre país», va indicar al mateix temps que va afegir que entre les pròximes vacunes «Sputnik portarà un temps diferent perquè les seues fàbriques estan fora de sòl europeu».

 

La vacuna de Janssen/ Johnson&Johnson

Durant la vesprada, mentres se celebrava la reunió, també es va pronunciar el cap del Consell, Ximo Puig, qui va exigir a l’autoritat sanitària europea que autoritze l’adquisició «de totes les vacunes que estiguen en condicions de ser subministrades». «Ens juguem la vida de les persones, de l’economia i de la societat, hem de ser persistents», va afegir Puig qui va recordar que Sputnik ha sigut validada en altres països, encara que la Comissió Europea va descartar ahir en principi que vaja a autoritzar-la.

 

Abans arribarà la de Janssen/ Johnson&Johnson que s’espera ja per al mes vinent d’abril. No obstant això, el seu desembarcament en el territori valencià serà gradual. Segons va indicar la ministra de Sanitat, Carolina Darias, en un programa de televisió, d’esta vacuna arribaran 300.000 dosis en la segona quinzena del pròxim mes, de les que un 10% (30.000) acabarien en la Comunitat Valenciana

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.