Barceló defensa que el tancament de l’hostaleria està «avalat científicament»

 

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha defensat que el tancament de la restauració i l’hostaleria està «avalat científicament» i ha afirmat que les restriccions adoptades en el territori valencià per a detindre l’avanç de la pandèmia de coronavirus «no s’han pres a l’atzar ni són capritxoses».

 

D’eixa manera s’ha manifestat Barceló este dilluns en una entrevista en À Punt, a on ha assegurat que les últimes dades referents al Covid-19 mostren una consolidació «a la baixa» i es detecten «menys casos positius», i que s’ha observat un descens en el percentatge de positivitat» de les proves diagnòstiques fetes.

 

Barceló ha indicat que s’ha recuperat la traçabilitat dels casos i ha posat en valor que el territori valencià «és l’única autonomia a informar dels brots diaris. Detectem a on es produïxen, en quin àmbit i això permet l’estudi dels contactes estrets», ha destacat.

 

Soca britànica en el territori valencià

Sobre la incidència de la soca britànica del coronavirus en el territori valencià, la consellera de Sanitat ha assenyalat que «no és molt elevada» i ha precisat que se situa entre el 5 i el 7% dels contagis, pel que «no és la dominant». Referent a això, ha defensat que les restriccions adoptades «servixen igual per a qualsevol variant» de coronavirus.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.