Barceló trasllada al Govern que serà la Generalitat qui determine el ‘com i quan’ s’aplique el Radar Covid

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha traslladat este dijous al Govern que aplicarà l’app Radar Covid «quan ho determinem i ho considerem» i ha afirmat, fins i tot, que el territori valencià «pot no sumar-se». «La Generalitat decidirà en el seu moment com i quan s’implanta», ha dit de manera contundent.

 

En tot cas, ha indicat que no es tracta d’una contestació al Ministeri, que ha donat una data d’implantació, però ha posat l’accent en què «com és lògic marcarem el ritme», encara que «dins del respecte institucional» entre administracions.

 

D’esta forma ha indicat en preguntes dels mitjans en la roda oferida per a informar de l’evolució del coronavirus, davant l’anunci de la Secretària d’Estat de Digitalització, que ha donat data de quan ha d’estar llesta l’aplicació.

 

Barceló ha subratllat que ja ha explicat en diferents ocasions que en el territori valencià s’està estudiant esta aplicació i valorant implantar-la i a on es fa. En esta línia, ha afirmat que no compartir les declaracions de la Secretaria d’Estat i ha asseverat: «La Generalitat decidirà en el seu moment com i quan s’implanta».

 

Arguments tècnics o ètics

En este context, ha posat l’accent que no es tracta d’una qüestió de fiabilitat sinó que és una ferramenta que han d’estudiar. «El dia que puguem anunciar alguna cosa, ho traslladarem», ha precisat, i ha insistit en què estes declaracions de la Secretaria d’Estat són «alienes al ritme i decisions que la Comunitat puga adoptar quan ho considere oportú».

 

La titular de Sanitat ha afegit que desconeix si el Govern ha donat una data concreta però ha insistit en què no s’ha adoptat en l’autonomia la decisió de què l’app entre en funcionament la pròxima setmana i pot no sumar-se a esta data.

 

Preguntada per si hi ha arguments tècnics o ètics per a no fer-ho, ho ha negat. «Ètiques no. Per què tindre’n», s’ha preguntat, ja que saben que es tracta d’una aplicació que «ha passat tots els controls i més quan és projecte que ha liderat el Ministeri».

 

Encara s’estudia l’efectivitat

En tot cas, ha argumentat que el que les altres comunitats autònomes estan fent són proves en províncies o espais per a comprovar el funcionament mentres que la Generalitat encara estudia «no només l’efectivitat sinó com repercutirà i quina incidència tindrà quan ja estem fent labor de rastreig».

 

«No és una qüestió ètica ni tècnica sinó d’eficàcia i de vore com pot completar alguna cosa que ja estem fent i que té la certesa i efectivitat demostrada, ja que estem detectant el 40% de les persones asimptomàtiques», ha argumentat la consellera.

 

Com a justificació, ha indicat que només el 30% de totes les persones a les que sotmeten a PCR ix positiva, per això volen vore la seua «efectivitat i com esta aplicació repercutirà en les ferramentes» de què disposa la Generalitat per a frenar l’expansió de la pandèmia. «No és una contestació al Ministeri, que ha donat una data, però com és lògic, nosaltres marcarem el ritme dins del respecte institucional» entre administracions, ha conclòs.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.