Barceló trasllada al Govern que serà la Generalitat qui determine el ‘com i quan’ s’aplique el Radar Covid

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha traslladat este dijous al Govern que aplicarà l’app Radar Covid «quan ho determinem i ho considerem» i ha afirmat, fins i tot, que el territori valencià «pot no sumar-se». «La Generalitat decidirà en el seu moment com i quan s’implanta», ha dit de manera contundent.

 

En tot cas, ha indicat que no es tracta d’una contestació al Ministeri, que ha donat una data d’implantació, però ha posat l’accent en què «com és lògic marcarem el ritme», encara que «dins del respecte institucional» entre administracions.

 

D’esta forma ha indicat en preguntes dels mitjans en la roda oferida per a informar de l’evolució del coronavirus, davant l’anunci de la Secretària d’Estat de Digitalització, que ha donat data de quan ha d’estar llesta l’aplicació.

 

Barceló ha subratllat que ja ha explicat en diferents ocasions que en el territori valencià s’està estudiant esta aplicació i valorant implantar-la i a on es fa. En esta línia, ha afirmat que no compartir les declaracions de la Secretaria d’Estat i ha asseverat: «La Generalitat decidirà en el seu moment com i quan s’implanta».

 

Arguments tècnics o ètics

En este context, ha posat l’accent que no es tracta d’una qüestió de fiabilitat sinó que és una ferramenta que han d’estudiar. «El dia que puguem anunciar alguna cosa, ho traslladarem», ha precisat, i ha insistit en què estes declaracions de la Secretaria d’Estat són «alienes al ritme i decisions que la Comunitat puga adoptar quan ho considere oportú».

 

La titular de Sanitat ha afegit que desconeix si el Govern ha donat una data concreta però ha insistit en què no s’ha adoptat en l’autonomia la decisió de què l’app entre en funcionament la pròxima setmana i pot no sumar-se a esta data.

 

Preguntada per si hi ha arguments tècnics o ètics per a no fer-ho, ho ha negat. «Ètiques no. Per què tindre’n», s’ha preguntat, ja que saben que es tracta d’una aplicació que «ha passat tots els controls i més quan és projecte que ha liderat el Ministeri».

 

Encara s’estudia l’efectivitat

En tot cas, ha argumentat que el que les altres comunitats autònomes estan fent són proves en províncies o espais per a comprovar el funcionament mentres que la Generalitat encara estudia «no només l’efectivitat sinó com repercutirà i quina incidència tindrà quan ja estem fent labor de rastreig».

 

«No és una qüestió ètica ni tècnica sinó d’eficàcia i de vore com pot completar alguna cosa que ja estem fent i que té la certesa i efectivitat demostrada, ja que estem detectant el 40% de les persones asimptomàtiques», ha argumentat la consellera.

 

Com a justificació, ha indicat que només el 30% de totes les persones a les que sotmeten a PCR ix positiva, per això volen vore la seua «efectivitat i com esta aplicació repercutirà en les ferramentes» de què disposa la Generalitat per a frenar l’expansió de la pandèmia. «No és una contestació al Ministeri, que ha donat una data, però com és lògic, nosaltres marcarem el ritme dins del respecte institucional» entre administracions, ha conclòs.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.