Barceló trasllada al Govern que serà la Generalitat qui determine el ‘com i quan’ s’aplique el Radar Covid

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha traslladat este dijous al Govern que aplicarà l’app Radar Covid «quan ho determinem i ho considerem» i ha afirmat, fins i tot, que el territori valencià «pot no sumar-se». «La Generalitat decidirà en el seu moment com i quan s’implanta», ha dit de manera contundent.

 

En tot cas, ha indicat que no es tracta d’una contestació al Ministeri, que ha donat una data d’implantació, però ha posat l’accent en què «com és lògic marcarem el ritme», encara que «dins del respecte institucional» entre administracions.

 

D’esta forma ha indicat en preguntes dels mitjans en la roda oferida per a informar de l’evolució del coronavirus, davant l’anunci de la Secretària d’Estat de Digitalització, que ha donat data de quan ha d’estar llesta l’aplicació.

 

Barceló ha subratllat que ja ha explicat en diferents ocasions que en el territori valencià s’està estudiant esta aplicació i valorant implantar-la i a on es fa. En esta línia, ha afirmat que no compartir les declaracions de la Secretaria d’Estat i ha asseverat: «La Generalitat decidirà en el seu moment com i quan s’implanta».

 

Arguments tècnics o ètics

En este context, ha posat l’accent que no es tracta d’una qüestió de fiabilitat sinó que és una ferramenta que han d’estudiar. «El dia que puguem anunciar alguna cosa, ho traslladarem», ha precisat, i ha insistit en què estes declaracions de la Secretaria d’Estat són «alienes al ritme i decisions que la Comunitat puga adoptar quan ho considere oportú».

 

La titular de Sanitat ha afegit que desconeix si el Govern ha donat una data concreta però ha insistit en què no s’ha adoptat en l’autonomia la decisió de què l’app entre en funcionament la pròxima setmana i pot no sumar-se a esta data.

 

Preguntada per si hi ha arguments tècnics o ètics per a no fer-ho, ho ha negat. «Ètiques no. Per què tindre’n», s’ha preguntat, ja que saben que es tracta d’una aplicació que «ha passat tots els controls i més quan és projecte que ha liderat el Ministeri».

 

Encara s’estudia l’efectivitat

En tot cas, ha argumentat que el que les altres comunitats autònomes estan fent són proves en províncies o espais per a comprovar el funcionament mentres que la Generalitat encara estudia «no només l’efectivitat sinó com repercutirà i quina incidència tindrà quan ja estem fent labor de rastreig».

 

«No és una qüestió ètica ni tècnica sinó d’eficàcia i de vore com pot completar alguna cosa que ja estem fent i que té la certesa i efectivitat demostrada, ja que estem detectant el 40% de les persones asimptomàtiques», ha argumentat la consellera.

 

Com a justificació, ha indicat que només el 30% de totes les persones a les que sotmeten a PCR ix positiva, per això volen vore la seua «efectivitat i com esta aplicació repercutirà en les ferramentes» de què disposa la Generalitat per a frenar l’expansió de la pandèmia. «No és una contestació al Ministeri, que ha donat una data, però com és lògic, nosaltres marcarem el ritme dins del respecte institucional» entre administracions, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Raquel Carrera ja és la tercera màxima anotadora històrica del València Basket

La interior gallega aconseguix els 1.811 punts amb els 9 sumats davant Lointek Guernica i iguala a Marie Gülich en el tercer lloc històric; lideren Queralt Casas i Leticia Romero.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones

El nou centre de salut de Rincón de Loix ja està operatiu amb més espais i servicis i ha reforçat l'accessibilitat per a uns 20.000 usuaris. Urgències 24 hores s'activarà abans de l'estiu.

Catalá critica que Renfe no haja habilitat autobusos des d’Albal per a la mascletà

L'alcaldessa ha mostrat la seua sorpresa per l'absència d'autobusos de reforç des d'Albal mentres es limita l'arribada de Rodalia a l'Estació del Nord en hores de mascletà. Defén la seguretat del dispositiu i anuncia una avaluació després de les Falles.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat ha garantit la seua col·laboració a Benidorm per a acatar la sentència pels terrenys de la serra Gelada, que imposa una multa de 350 milions. El Consell emmarca el suport com a acompanyament per a executar la fallada amb responsabilitat.

Compromís proposa vivendes protegides permanents i adjudicades per sorteig

Compromís registra una proposició de llei perquè les vivendes de protecció pública siguen permanents, amb requisits iguals i adjudicació per sorteig públic. La iniciativa respon al cas dels Naus i preveu un registre de demandants i un calendari d'aprovació entre març i abril.

Possibles ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens en la Comunitat

Este dilluns hi haurà intervals nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats en el litoral al matí i a l'interior al final del dia. Les màximes pujaran.

Els 120 decibels d’una mascletà: riscos i per què convé mantindre distància

Les mascletaes poden registrar pics pròxims a 120 dB en el punt de tret. La distància reduïx l'impacte: uns 30 m per a adults i més per a xiquets.

Les víctimes de la DANA demanen al TSJCV ignorar l’aforament de Carlos Mazón i mantindre la investigació a Catarroja

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que permeta investigar-lo en el jutjat de Catarroja.