Barceló trasllada al Govern que serà la Generalitat qui determine el ‘com i quan’ s’aplique el Radar Covid

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha traslladat este dijous al Govern que aplicarà l’app Radar Covid «quan ho determinem i ho considerem» i ha afirmat, fins i tot, que el territori valencià «pot no sumar-se». «La Generalitat decidirà en el seu moment com i quan s’implanta», ha dit de manera contundent.

 

En tot cas, ha indicat que no es tracta d’una contestació al Ministeri, que ha donat una data d’implantació, però ha posat l’accent en què «com és lògic marcarem el ritme», encara que «dins del respecte institucional» entre administracions.

 

D’esta forma ha indicat en preguntes dels mitjans en la roda oferida per a informar de l’evolució del coronavirus, davant l’anunci de la Secretària d’Estat de Digitalització, que ha donat data de quan ha d’estar llesta l’aplicació.

 

Barceló ha subratllat que ja ha explicat en diferents ocasions que en el territori valencià s’està estudiant esta aplicació i valorant implantar-la i a on es fa. En esta línia, ha afirmat que no compartir les declaracions de la Secretaria d’Estat i ha asseverat: «La Generalitat decidirà en el seu moment com i quan s’implanta».

 

Arguments tècnics o ètics

En este context, ha posat l’accent que no es tracta d’una qüestió de fiabilitat sinó que és una ferramenta que han d’estudiar. «El dia que puguem anunciar alguna cosa, ho traslladarem», ha precisat, i ha insistit en què estes declaracions de la Secretaria d’Estat són «alienes al ritme i decisions que la Comunitat puga adoptar quan ho considere oportú».

 

La titular de Sanitat ha afegit que desconeix si el Govern ha donat una data concreta però ha insistit en què no s’ha adoptat en l’autonomia la decisió de què l’app entre en funcionament la pròxima setmana i pot no sumar-se a esta data.

 

Preguntada per si hi ha arguments tècnics o ètics per a no fer-ho, ho ha negat. «Ètiques no. Per què tindre’n», s’ha preguntat, ja que saben que es tracta d’una aplicació que «ha passat tots els controls i més quan és projecte que ha liderat el Ministeri».

 

Encara s’estudia l’efectivitat

En tot cas, ha argumentat que el que les altres comunitats autònomes estan fent són proves en províncies o espais per a comprovar el funcionament mentres que la Generalitat encara estudia «no només l’efectivitat sinó com repercutirà i quina incidència tindrà quan ja estem fent labor de rastreig».

 

«No és una qüestió ètica ni tècnica sinó d’eficàcia i de vore com pot completar alguna cosa que ja estem fent i que té la certesa i efectivitat demostrada, ja que estem detectant el 40% de les persones asimptomàtiques», ha argumentat la consellera.

 

Com a justificació, ha indicat que només el 30% de totes les persones a les que sotmeten a PCR ix positiva, per això volen vore la seua «efectivitat i com esta aplicació repercutirà en les ferramentes» de què disposa la Generalitat per a frenar l’expansió de la pandèmia. «No és una contestació al Ministeri, que ha donat una data, però com és lògic, nosaltres marcarem el ritme dins del respecte institucional» entre administracions, ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.