13.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Benipeixcar recrea l’antic Ajuntament en el ‘Serpis Urban Project’ de Gandia

 

El districte de Benipeixcar recorda a través de l’art, el seu passat com a poble independent, 56 anys després de la seua annexió a Gandia, en la comarca de la Safor (València). Tot just en la plaça on un dia es va alçar l’antic Ajuntament s’ha representat una imatge emotiva, en blanc i negre, de la façana del desaparegut edifici consistorial. Es tracta de l‘última intervenció del programa municipal Serpis Urban Art Project, fet per les regidories de Cultura i Polítiques amb la Ciutadania.

 

«Tot un plaer poder inaugurar un nou mural que fa referència històrica a l’antic poble de Benipeixcar, hui districte de Gandia, i que té un gran nivell artístic gràcies a l’autora, Elisa Capdevila, una de les artistes més importants de l’art urbà a tot l’Estat», ha assegurat el regidor de Cultura i Polítiques amb la Ciutadania.

 

Nahuel González ha valorat que la iniciativa haja eixit de la Junta de Districte de Benipeixcar, «el que demostra l’interès dels barris per murals que integren l’art urbà en el patrimoni de la nostra ciutat».

 

Per la seua banda, Amparo Victoria, presidenta de la Junta de Districte de Benipeixcar ha destacat la implicació de la junta en la iniciativa i la il·lusió del veïnat pel resultat final, «en especial Salvadora de la Asunción, qui ha estat present, i ha vist, molt emocionada, que sa mare apareix al mural».  

Últimes notícies

Mazón demana altura a Vox i confia a investir demà a Pérez Llorca com el seu successor

El president en funcions ha cridat Vox a estar a l'altura i ha expressat el seu desig que Juanfran Pérez Llorca siga triat este dijous en Les Corts. La primera votació exigix majoria absoluta i el PP necessita als 13 diputats de Vox; de no aconseguir-se, hi hauria un segon ple amb majoria simple.

Ábalos no perdria l’acta si entra a la presó, però quedaria suspés com a diputat

Si José Luis Ábalos ingressara a la presó, conservaria l'acta però seria suspés de drets i deures parlamentaris. El Congrés no contempla reduir escons.

Detingut en Sant Joan (Alacant) un fugitiu buscat per Montenegro en un control policial

La Guàrdia Civil ha detingut en Sant Joan (Alacant) a un home de 41 anys reclamat per Montenegro i considerat un dels seus fugitius més buscats. Va ser localitzat en un control preventiu i ha quedat a la disposició de l'Audiència Nacional per a la seua extradició.

Compromís espera que Vilaplana comparega molt prompte en la comissió del Congrés

Compromís espera que Maribel Vilaplana comparega molt prompte davant la comissió del Congrés sobre la dana. Un registre d'aparcament i el seu testimoniatge obrin dubtes de cronologia.

Mazón insistix que va ser a peu de l’aparcament al Palau i nega haver estat ilocalizable

Carlos Mazón ha reiterat que, després de menjar en El Ventorro, va acompanyar a Maribel Vilaplana a l'aparcament i es va dirigir a peu, sense parades, al Palau. Ha rebutjat que estiguera ilocalizable i ha precisat que a les 20.00 ja eixia cap al Centre d'Emergències de L'Eliana.

Cuenca va remenar que Mazón fora a Utiel el 29-O, però Pradas va dir que no es podia entrar

José Manuel Cuenca ha declarat que es va valorar que Carlos Mazón es desplaçara a Utiel poc abans de les 17.00 del 29 d'octubre, però Salomé Pradas va advertir que no es podia entrar. També ha assenyalat que no es va contemplar acudir al Cecopi i que va perdre mesos de missatges per un canvi de telèfon.

Espanya haurà d’invertir 104.000 milions en 10 anys per a afrontar sequeres i inundacions

Espanya haurà de destinar 103.824 milions en una dècada per a mitigar sequeres i reduir inundacions, segons un informe que desgrana prioritats i actuacions.

Ciutadans demana a la jutgessa de la DANA tornar a citar a la periodista que va menjar amb Mazón el 29-O

L'acusació popular de Ciutadans ha sol·licitat una nova declaració de Maribel Vilaplana en detectar contradiccions sobre el reservat i el temps que va passar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre.