Qualsevol pot bloquejar-te WhatsApp amb el teu número de mòbil

Una fallada de seguretat en l'aplicació de missatgeria instantània de WhatsApp permet a ciberdelinqüents bloquejar el compte d'un usuari amb tan sols conéixer el número de telèfon que està utilitzant la persona.

Els investigadors de ciberseguretat Luis Márquez Carpintero i Ernesto Canales Pereña, alerten que la vulnerabilitat afecta fins i tot als usuaris que tinguen activat el sistema de verificació en dos passos que usa WhatsApp per a incorporar una capa addicional de seguretat, segons recull 'Forbes'.

La fallada de seguretat de l'aplicació es deu a dos processos independents en WhatsApp que, utilitzats per un cibercriminal, permeten bloquejar un compte i evitar que l'amo puga a accedir a ella.

 

Primera part de la fallada

 

La primera part de la vulnerabilitat consisteix en el fet que qualsevol persona pot introduir el número de telèfon d'un usuari de WhatsApp. En eixe cas, la víctima rep el codi de verificació de sis dígits per SMS o mitjançant una crida i una notificació avisant de la sol·licitud del codi, i recordant que no ha de compartir-se amb ningú en cap concepte.

La fallada de seguretat resideix en què els cibercriminals poden dur a terme este procés mentre l'usuari continua utilitzant el seu compte de WhatsApp, solament amb conéixer el número.

En introduir de forma repetida una clau SMS errònia, els cibercriminals seleccionaran l'opció d'aconseguir un nou codi dins de dotze hores, que bloqueja la introducció de codis de seguretat mentrestant.

Segona part de la fallada

 

Com a segona part de la vulnerabilitat, els cibercriminals poden enviar un missatge de correu electrònic al suport de WhatsApp, avisant d'un suposat robatori del mòbil i demanant que el compte siga desactivat. Per a dur a terme este procés només és necessari conéixer el número de telèfon que la persona té vinculat al compte de Whatsapp.

L'empresa de WhatsApp comença el procés per a desactivar el compte de l'usuari, i la víctima rep una notificació per a avisar-li que el seu número de telèfon ja no està associat al compte. Quan intenta introduir el número de telèfon de nou, WhatsApp no envia nou codi per SMS i avisa que és necessari esperar dotze hores per a haver-se realitzat massa sol·licituds abans.

No obstant això, transcorregudes les dotze hores, en lloc d'habilitar-se un nou codi, WhatsApp avisa que queden "-1 segons" per a poder generar una nova clave SMS. Este missatge d'error es mostra tant a la víctima com a l'atacant.

D'esta manera, el compte de l'usuari queda bloquejada de manera permanent, segons expliquen els investigadors, i la víctima ja només podrà reactivar-la si contacta directament amb el suport de WhatsApp perquè revise el cas manualment.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.