Qualsevol pot bloquejar-te WhatsApp amb el teu número de mòbil

Una fallada de seguretat en l'aplicació de missatgeria instantània de WhatsApp permet a ciberdelinqüents bloquejar el compte d'un usuari amb tan sols conéixer el número de telèfon que està utilitzant la persona.

Els investigadors de ciberseguretat Luis Márquez Carpintero i Ernesto Canales Pereña, alerten que la vulnerabilitat afecta fins i tot als usuaris que tinguen activat el sistema de verificació en dos passos que usa WhatsApp per a incorporar una capa addicional de seguretat, segons recull 'Forbes'.

La fallada de seguretat de l'aplicació es deu a dos processos independents en WhatsApp que, utilitzats per un cibercriminal, permeten bloquejar un compte i evitar que l'amo puga a accedir a ella.

 

Primera part de la fallada

 

La primera part de la vulnerabilitat consisteix en el fet que qualsevol persona pot introduir el número de telèfon d'un usuari de WhatsApp. En eixe cas, la víctima rep el codi de verificació de sis dígits per SMS o mitjançant una crida i una notificació avisant de la sol·licitud del codi, i recordant que no ha de compartir-se amb ningú en cap concepte.

La fallada de seguretat resideix en què els cibercriminals poden dur a terme este procés mentre l'usuari continua utilitzant el seu compte de WhatsApp, solament amb conéixer el número.

En introduir de forma repetida una clau SMS errònia, els cibercriminals seleccionaran l'opció d'aconseguir un nou codi dins de dotze hores, que bloqueja la introducció de codis de seguretat mentrestant.

Segona part de la fallada

 

Com a segona part de la vulnerabilitat, els cibercriminals poden enviar un missatge de correu electrònic al suport de WhatsApp, avisant d'un suposat robatori del mòbil i demanant que el compte siga desactivat. Per a dur a terme este procés només és necessari conéixer el número de telèfon que la persona té vinculat al compte de Whatsapp.

L'empresa de WhatsApp comença el procés per a desactivar el compte de l'usuari, i la víctima rep una notificació per a avisar-li que el seu número de telèfon ja no està associat al compte. Quan intenta introduir el número de telèfon de nou, WhatsApp no envia nou codi per SMS i avisa que és necessari esperar dotze hores per a haver-se realitzat massa sol·licituds abans.

No obstant això, transcorregudes les dotze hores, en lloc d'habilitar-se un nou codi, WhatsApp avisa que queden "-1 segons" per a poder generar una nova clave SMS. Este missatge d'error es mostra tant a la víctima com a l'atacant.

D'esta manera, el compte de l'usuari queda bloquejada de manera permanent, segons expliquen els investigadors, i la víctima ja només podrà reactivar-la si contacta directament amb el suport de WhatsApp perquè revise el cas manualment.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU