21.1 C
València
Dimecres, 15 octubre, 2025

Un grup de 20 jóvens bascos el brot de coronavirus en Calp

 

La Conselleria de Sanitat ha confirmat este dijous l’existència d’un brot de 19 positius per Covid-19 en Calp, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), d’origen vacacional i segons, ha explicat l’ajuntament de la localitat, es tracta d’un grup de jóvens que passava les seues vacacions en la localitat.

 

Tal com ha informat ‘Levante-EMV’, el grup jove té entre 17 i 18 anys i són tots d’origen basc. Precisament, és esta comunitat autònoma la que més positius està reportant, juntament amb Madrid, cada dia. En un comunicat difós en xarxes socials, el consistori ha indicat que, després de resultar positives les proves, els xics s’han quedat confinats i s’ha «controlat en tot moment» la situació.

 

«Des de l’Ajuntament s’han fet les gestions necessàries per a que eixes persones puguen quedar-se confinades en la seua residència vacacional fins que complisquen la quarantena. Al costat de les necessitats sanitàries s’han cobert les seues necessitats bàsiques i d’avituallament», han indicat.

 

Es tracta d’un grup jove «que ha actuat amb responsabilitat, minimitzant els riscos de contagi i que es troba a l’espera d’acabar la quarantena per a tornar al seu lloc d’origen», ha difós «un missatge de tranquil·litat» a la població, a la que anima a continuar complint les mesures de prevenció.

Últimes notícies

Dos detinguts, una ferida i càrregues en la manifestació de València contra Israel

Dos persones van ser detingudes i una manifestant va resultar ferida en una protesta enfront del Roig Arena a València. Va haver-hi càrregues, salves a l'aire i petards.

Tres detingudes per destrosses i pintades contra Israel en el centre de València

La Policia Nacional va arrestar de matinada a tres dones de 24 a 26 anys per un presumpte delicte de danys després de destrosses i pintades contra Israel en el centre de València. L'operació continua oberta i no es descarten més detencions.

Quasi mil persones protesten davant el Roig Arena de València contra Israel

Quasi mil persones es van concentrar davant el Roig Arena en protesta contra Israel mentres el València Basket rebia al Hapoel Tel Aviv a porta tancada. Va haver-hi una breu càrrega policial després d'un intent de trencar el cordó i l'accés de l'equip visitant es va realitzar sense incidents.

La comissió del Congrés sobre la dana arrancarà el dimarts amb el pla de treball i la llista de citats

La comissió que investiga la dana del 29 d'octubre de 2024 es reunirà el dimarts a les 13.00 per a aprovar el pla, les peticions de documentació i el llistat de compareixents. L'arrancada ordenarà el calendari, amb víctimes primer i una bateria àmplia de sol·licituds d'informació.

La Generalitat Valenciana garantix el resultat de les mamografies en un màxim de 30 dies

La Generalitat Valenciana garantix que els resultats de les mamografies del programa de cribratge arribaran en un màxim de 30 dies. En 2026 culminarà la digitalització amb app, email i SMS per a millorar la participació i la rapidesa en les comunicacions.

Mazón reclama agilitat perquè els fons europeus acceleren la reconstrucció postdana en la Comunitat Valenciana

Mazón exigix mecanismes àgils i menys tràmits per a activar les ajudes europees després de la DANA. Recorda els 1.600 milions previstos i critica els retards del Govern central.

PP i Vox acusen a Bordera d’un mes de creuer amb la Flotilla a Gaza en un bast debat en Les Corts

Durant el debat d'una PNL urgent sobre Palestina, PP i Vox van acusar el diputat de Compromís Juan Bordera de viatjar un mes amb la Flotilla Global Sumud a costa de l'erari. Bordera va defendre la iniciativa i va rebutjar una esmena del PSPV.

L’alcalde d’Alfafar denuncia a Brussel·les el bloqueig de 36 milions per a la reconstrucció després de la DANA

L'alcalde d'Alfafar va portar a Brussel·les la seua queixa pel bloqueig de 36 milions d'ajudes europees per a la reconstrucció després de la DANA i va exigir agilitat al Govern.