9.7 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Cámera Valencia i la Diputació mantindran en 2021 el conveni per a l’ocupació juvenil

 

La Diputació de València mantindrà enguany el conveni d’Ocupació Juvenil amb Cámara Valencia, així com la col·laboració amb la institució que presidix José Vicente Morata per a impulsar el comerç local en tota la província i posar en marxa noves iniciatives laborals en col·laboració amb ajuntaments i associacions locals.

 

El balanç de la col·laboració dels dos durant 2020 deixa xifres interessants com la contractació de 289 jóvens a través del Pla Integral de Qualificació i Ocupació (PICE), una de les quatre línies de treball en les que la Diputació col·labora amb Cámara Valencia.

 

El pla, que té com a objectiu la reducció de la desocupació juvenil amb el foment de la contractació i l’autoocupació entre jóvens de 16 a 29 anys, va comptar amb més de 2.000 inscripcions l’any passat.

 

Les fires d’ocupació, un altre dels àmbits de col·laboració

Un altre dels àmbits de col·laboració entre Cámara i Diputació és el de les fires d’ocupació. Fins a quatre han tingut lloc en 2020, cofinançades per la corporació provincial a través de l’àrea de Cooperació que dirigix Carlos Fernández Bielsa.

 

En estos certàmens, punt de trobada entre el teixit empresarial, desocupats i jóvens inscrits en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, han participat més de 100 empreses, amb 430 ofertes laborals i 1.275 entrevistes.

 

Les fires d’ocupació juvenil organitzades per Cámara Valencia i cofinançades per la Diputació, amb tallers, seminaris, ponències d’experts, networking i centenars d’entrevistes personals, s’han convertit en un espai d’intercanvi d’experiències laborals d’èxit, idoni per a millorar la qualificació i conseguir habilitats de cara a trobar una ocupació.

 

Pràctiques internacionals

Quant al Pla de Mobilitat, que té igualment com a beneficiaris als inscrits en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, en 2020 es van signar 60 convenis amb 15 països que es van traduir en 80 pràctiques de tres mesos en destins com el Regne Unit, Bèlgica, Alemanya i Itàlia, entre altres.

 

Este programa d’oportunitats professionals millora l’ocupabilitat en el territori nacional amb l’ampliació de la competència lingüística, la comprensió d’altres cultures i la xarxa de contactes dels jóvens que es formen en el marc de la Unió Europea.

 

Comerç local

L’última de les línies de col·laboració de la Diputació amb Cámara Valencia, i no per això la menys important, és l’impuls del segell ‘Comerç de Confiança’ entre els establiments de la província.

 

Esta iniciativa, presentada en el seu moment pels presidents de les dos institucions, Toni Gaspar i José Vicente Morata, pretén involucrar als ajuntaments i les associacions locals en la difusió del segell i en la promoció del comerç de proximitat, de les botigues i locals que donen vida al teixit comercial dels municipis valencians.

 

Aposta pel comerç de confiança en més de 40 municipis

Este segell que aposta pel comerç pròxim i de confiança inclou a més de 20 sectors, des de l’alimentació fins a la moda, passant per mobles, plantes, òptiques, ferreteries, llibreries i papereries, perfumeries i instruments musicals, entre molts altres.

 

El ‘Comerç de Confiança’ s’està difonent ja en més de 40 poblacions i suma més de 180 establiments, unes xifres que els responsables de la Cámara i la Diputació esperen vore créixer durant el present any.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.