Cámera Valencia i la Diputació mantindran en 2021 el conveni per a l’ocupació juvenil

 

La Diputació de València mantindrà enguany el conveni d’Ocupació Juvenil amb Cámara Valencia, així com la col·laboració amb la institució que presidix José Vicente Morata per a impulsar el comerç local en tota la província i posar en marxa noves iniciatives laborals en col·laboració amb ajuntaments i associacions locals.

 

El balanç de la col·laboració dels dos durant 2020 deixa xifres interessants com la contractació de 289 jóvens a través del Pla Integral de Qualificació i Ocupació (PICE), una de les quatre línies de treball en les que la Diputació col·labora amb Cámara Valencia.

 

El pla, que té com a objectiu la reducció de la desocupació juvenil amb el foment de la contractació i l’autoocupació entre jóvens de 16 a 29 anys, va comptar amb més de 2.000 inscripcions l’any passat.

 

Les fires d’ocupació, un altre dels àmbits de col·laboració

Un altre dels àmbits de col·laboració entre Cámara i Diputació és el de les fires d’ocupació. Fins a quatre han tingut lloc en 2020, cofinançades per la corporació provincial a través de l’àrea de Cooperació que dirigix Carlos Fernández Bielsa.

 

En estos certàmens, punt de trobada entre el teixit empresarial, desocupats i jóvens inscrits en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, han participat més de 100 empreses, amb 430 ofertes laborals i 1.275 entrevistes.

 

Les fires d’ocupació juvenil organitzades per Cámara Valencia i cofinançades per la Diputació, amb tallers, seminaris, ponències d’experts, networking i centenars d’entrevistes personals, s’han convertit en un espai d’intercanvi d’experiències laborals d’èxit, idoni per a millorar la qualificació i conseguir habilitats de cara a trobar una ocupació.

 

Pràctiques internacionals

Quant al Pla de Mobilitat, que té igualment com a beneficiaris als inscrits en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, en 2020 es van signar 60 convenis amb 15 països que es van traduir en 80 pràctiques de tres mesos en destins com el Regne Unit, Bèlgica, Alemanya i Itàlia, entre altres.

 

Este programa d’oportunitats professionals millora l’ocupabilitat en el territori nacional amb l’ampliació de la competència lingüística, la comprensió d’altres cultures i la xarxa de contactes dels jóvens que es formen en el marc de la Unió Europea.

 

Comerç local

L’última de les línies de col·laboració de la Diputació amb Cámara Valencia, i no per això la menys important, és l’impuls del segell ‘Comerç de Confiança’ entre els establiments de la província.

 

Esta iniciativa, presentada en el seu moment pels presidents de les dos institucions, Toni Gaspar i José Vicente Morata, pretén involucrar als ajuntaments i les associacions locals en la difusió del segell i en la promoció del comerç de proximitat, de les botigues i locals que donen vida al teixit comercial dels municipis valencians.

 

Aposta pel comerç de confiança en més de 40 municipis

Este segell que aposta pel comerç pròxim i de confiança inclou a més de 20 sectors, des de l’alimentació fins a la moda, passant per mobles, plantes, òptiques, ferreteries, llibreries i papereries, perfumeries i instruments musicals, entre molts altres.

 

El ‘Comerç de Confiança’ s’està difonent ja en més de 40 poblacions i suma més de 180 establiments, unes xifres que els responsables de la Cámara i la Diputació esperen vore créixer durant el present any.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.