Cámera Valencia i la Diputació mantindran en 2021 el conveni per a l’ocupació juvenil

 

La Diputació de València mantindrà enguany el conveni d’Ocupació Juvenil amb Cámara Valencia, així com la col·laboració amb la institució que presidix José Vicente Morata per a impulsar el comerç local en tota la província i posar en marxa noves iniciatives laborals en col·laboració amb ajuntaments i associacions locals.

 

El balanç de la col·laboració dels dos durant 2020 deixa xifres interessants com la contractació de 289 jóvens a través del Pla Integral de Qualificació i Ocupació (PICE), una de les quatre línies de treball en les que la Diputació col·labora amb Cámara Valencia.

 

El pla, que té com a objectiu la reducció de la desocupació juvenil amb el foment de la contractació i l’autoocupació entre jóvens de 16 a 29 anys, va comptar amb més de 2.000 inscripcions l’any passat.

 

Les fires d’ocupació, un altre dels àmbits de col·laboració

Un altre dels àmbits de col·laboració entre Cámara i Diputació és el de les fires d’ocupació. Fins a quatre han tingut lloc en 2020, cofinançades per la corporació provincial a través de l’àrea de Cooperació que dirigix Carlos Fernández Bielsa.

 

En estos certàmens, punt de trobada entre el teixit empresarial, desocupats i jóvens inscrits en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, han participat més de 100 empreses, amb 430 ofertes laborals i 1.275 entrevistes.

 

Les fires d’ocupació juvenil organitzades per Cámara Valencia i cofinançades per la Diputació, amb tallers, seminaris, ponències d’experts, networking i centenars d’entrevistes personals, s’han convertit en un espai d’intercanvi d’experiències laborals d’èxit, idoni per a millorar la qualificació i conseguir habilitats de cara a trobar una ocupació.

 

Pràctiques internacionals

Quant al Pla de Mobilitat, que té igualment com a beneficiaris als inscrits en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, en 2020 es van signar 60 convenis amb 15 països que es van traduir en 80 pràctiques de tres mesos en destins com el Regne Unit, Bèlgica, Alemanya i Itàlia, entre altres.

 

Este programa d’oportunitats professionals millora l’ocupabilitat en el territori nacional amb l’ampliació de la competència lingüística, la comprensió d’altres cultures i la xarxa de contactes dels jóvens que es formen en el marc de la Unió Europea.

 

Comerç local

L’última de les línies de col·laboració de la Diputació amb Cámara Valencia, i no per això la menys important, és l’impuls del segell ‘Comerç de Confiança’ entre els establiments de la província.

 

Esta iniciativa, presentada en el seu moment pels presidents de les dos institucions, Toni Gaspar i José Vicente Morata, pretén involucrar als ajuntaments i les associacions locals en la difusió del segell i en la promoció del comerç de proximitat, de les botigues i locals que donen vida al teixit comercial dels municipis valencians.

 

Aposta pel comerç de confiança en més de 40 municipis

Este segell que aposta pel comerç pròxim i de confiança inclou a més de 20 sectors, des de l’alimentació fins a la moda, passant per mobles, plantes, òptiques, ferreteries, llibreries i papereries, perfumeries i instruments musicals, entre molts altres.

 

El ‘Comerç de Confiança’ s’està difonent ja en més de 40 poblacions i suma més de 180 establiments, unes xifres que els responsables de la Cámara i la Diputació esperen vore créixer durant el present any.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Víctimes de la DANA titllen de burla el nomenament d’Olano en la Comissió Mixta

L'associació de víctimes rebutja que José Marí Olano represente a València en la Comissió Mixta de reconstrucció i demana la seua revocació. Reclama participació real, transparència i criteris tècnics en tot el procés.

Gamarra exigix accelerar la reconstrucció de casernes de la Guàrdia Civil danyats per la dana

En una visita a la caserna de Paiporta, Gamarra ha exigit a Interior accelerar la reconstrucció de casernes danyades per la dana. També ha defés que la situació judicial de Carlos Mazón no ha canviat

Agirrezabala seguix a Vitòria mentres València decidix si operar-li del menisc

El porter cedit al València roman a Vitòria mentres s'avalua si necessita operació per la seua lesió de menisc esquerre. Es va danyar en un entrenament després de tornar amb el grup.

Atac al petrolier Hèrcules Star en l’estret d’Ormuz sense ferits

El petrolier Hèrcules Star, de la naviliera Peninsula establida a Espanya i sense pavelló espanyol, va ser atacat en l'estret d'Ormuz sense causar ferits. La Marina Mercant ha confirmat l'incident i seguix la situació en la zona.

El València Basket busca allunyar al Zalgiris en la lluita per la passada directa a quarts

El València Basket rep este dijous al Zalgiris Kaunas amb la missió de consolidar el top 6 i evitar el 'play in'. Guanyar per més de nou punts li donaria el 'average'.

Pedro Martínez avisa: els xicotets del Zalgiris anotaran i el València buscarà incomodar-los

El tècnic del València Basket va assumir que els tres bases del Zalgiris anotaran, però va exigir baixar els seus percentatges i evitar tirs lliures. També va subratllar la igualtat en l'Eurolliga i la doble cara de l'aturada de lliga.

El València Basket busca obrir bretxa davant el Zalgiris per a afermar el Top-6

El València Basket rep al Zalgiris amb l'opció de distanciar-se en la pugna pel Top-6 i acostar-se a la passada directa a quarts. Un triomf també reforçaria el seu matalàs sobre la zona de play-in.

València licita una nova rèplica de la Senyera per 185.000 euros

L'Ajuntament de València ha tret a licitació una nova rèplica de la Reial Senyera per 185.000 euros perquè puga desfilar el 9 d’Octubre i reforçar la seua conservació de cara al centenari de 2028.