Cámera Valencia i la Diputació mantindran en 2021 el conveni per a l’ocupació juvenil

 

La Diputació de València mantindrà enguany el conveni d’Ocupació Juvenil amb Cámara Valencia, així com la col·laboració amb la institució que presidix José Vicente Morata per a impulsar el comerç local en tota la província i posar en marxa noves iniciatives laborals en col·laboració amb ajuntaments i associacions locals.

 

El balanç de la col·laboració dels dos durant 2020 deixa xifres interessants com la contractació de 289 jóvens a través del Pla Integral de Qualificació i Ocupació (PICE), una de les quatre línies de treball en les que la Diputació col·labora amb Cámara Valencia.

 

El pla, que té com a objectiu la reducció de la desocupació juvenil amb el foment de la contractació i l’autoocupació entre jóvens de 16 a 29 anys, va comptar amb més de 2.000 inscripcions l’any passat.

 

Les fires d’ocupació, un altre dels àmbits de col·laboració

Un altre dels àmbits de col·laboració entre Cámara i Diputació és el de les fires d’ocupació. Fins a quatre han tingut lloc en 2020, cofinançades per la corporació provincial a través de l’àrea de Cooperació que dirigix Carlos Fernández Bielsa.

 

En estos certàmens, punt de trobada entre el teixit empresarial, desocupats i jóvens inscrits en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, han participat més de 100 empreses, amb 430 ofertes laborals i 1.275 entrevistes.

 

Les fires d’ocupació juvenil organitzades per Cámara Valencia i cofinançades per la Diputació, amb tallers, seminaris, ponències d’experts, networking i centenars d’entrevistes personals, s’han convertit en un espai d’intercanvi d’experiències laborals d’èxit, idoni per a millorar la qualificació i conseguir habilitats de cara a trobar una ocupació.

 

Pràctiques internacionals

Quant al Pla de Mobilitat, que té igualment com a beneficiaris als inscrits en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, en 2020 es van signar 60 convenis amb 15 països que es van traduir en 80 pràctiques de tres mesos en destins com el Regne Unit, Bèlgica, Alemanya i Itàlia, entre altres.

 

Este programa d’oportunitats professionals millora l’ocupabilitat en el territori nacional amb l’ampliació de la competència lingüística, la comprensió d’altres cultures i la xarxa de contactes dels jóvens que es formen en el marc de la Unió Europea.

 

Comerç local

L’última de les línies de col·laboració de la Diputació amb Cámara Valencia, i no per això la menys important, és l’impuls del segell ‘Comerç de Confiança’ entre els establiments de la província.

 

Esta iniciativa, presentada en el seu moment pels presidents de les dos institucions, Toni Gaspar i José Vicente Morata, pretén involucrar als ajuntaments i les associacions locals en la difusió del segell i en la promoció del comerç de proximitat, de les botigues i locals que donen vida al teixit comercial dels municipis valencians.

 

Aposta pel comerç de confiança en més de 40 municipis

Este segell que aposta pel comerç pròxim i de confiança inclou a més de 20 sectors, des de l’alimentació fins a la moda, passant per mobles, plantes, òptiques, ferreteries, llibreries i papereries, perfumeries i instruments musicals, entre molts altres.

 

El ‘Comerç de Confiança’ s’està difonent ja en més de 40 poblacions i suma més de 180 establiments, unes xifres que els responsables de la Cámara i la Diputació esperen vore créixer durant el present any.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.