Una campanya de la Generalitat reivindica la responsabilitat de la joventut en la pandèmia

 

La Generalitat ha creat, al costat del Consell Valencià de la Joventut, la campanya Comando Z‘, que des d’un enfocament constructiu i amb el llenguatge dels jóvens pretén reconéixer que la joventut està actuant bé en la pandèmia i crida este col·lectiu a mostrar-se «amb el cap i la mascareta ben alta».

 

La campanya, que s’ha presentat este dilluns en el Palau de la Generalitat, mostra que ser jove en temps de pandèmia, quan tots els dies pareixen un copia-pega de l’anterior o no et pots saludar amb abraçades, no està «tan malament», i apel·la al fet que «la responsabilitat de hui serà la victòria de demà».

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha defensat que esta campanya suposa «una mirada cap avant, una mirada de corresponsabilitat», una «aportació positiva» ara que comença un mes que pot ser un dels «més decisius» en esta etapa de la pandèmia.

 

Ximo Puig destaca el paper definitiu de la joventut en este moment

Ha destacat el «paper definitiu» que té la joventut en este moment, i ha indicat que, encara que hi ha gent que «acaba carregant la responsabilitat en els jóvens» de la situació de la pandèmia, no és d’eixa forma, perquè el 92% de valencians va complir estrictament el confinament, sense una diferència «substancial» entre jóvens i majors.

 

«Els jóvens han demostrat durant molt de temps la seua responsabilitat», ha assenyalat Puig, qui ha indicat que és «fonamental» una aliança intergeneracional, perquè sense ella «no hi ha futur per a una societat avançada», i ha asseverat que cal estar «tots junts en esta causa comuna».

Últimes notícies

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.

El Consell reclama una investigació ràpida i responsabilitats penals pels incendis

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha agraït la faena dels efectius que lluiten contra l’incendi de la Vall d'Uixó i ha reclamat una investigació ràpida i conseqüències penals. També ha criticat que, quatre anys després de l’incendi de Bejís, les víctimes continuen sense ser resarcides ni tindre procediment judicial obert.

El jutjat de la dana crida a declarar el cap de la Policia de Turís i incorpora proves de Carlet

La Secció Civil i d'Instrucció de Catarroja ha citat com a testimoni el cap de la Policia Local de Turís i ha incorporat a la causa documentació aportada per l'alcaldessa de Carlet. La jutgessa també ha ordenat informes per danys morals vinculats a una víctima mortal i ha demanat més proves documentals.

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.

Cap funcionari citat compareix a l’última sessió de la comissió de Les Naus a Alacant

Cap dels cinc funcionaris citats de l’àrea de Plusvàlues de l’Ajuntament d’Alacant ha comparegut en l’última sessió de la comissió sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus. La sessió, de només deu minuts, ha quedat pendent de possibles noves citacions i de la lectura de conclusions prevista per al 21 de setembre.
FILMOTECA D'ESTIU