La campanya de Tuéjar per a recuperar els seus orígens

 

L’Ajuntament de Tuéjar, en la comarca dels Serrans (València), ha iniciat una campanya patrimonial, arquitectònica i turística per a fomentar la recuperació d’elements constructius tradicionals i l‘ús dels colors blanc i blau en les façanes de la localitat, i tornar als seus orígens urbanístics.

 

Des del consistori volen tornar a vestir el nucli urbà, posant especial recalcament en el barri antic, de blanc i blau, colors que permeten «recuperar la identitat típicament serrana del municipi i la seua estètica tradicional», ha explicat el consistori en un comunicat. 

 

D’esta manera, el projecte, que té un recorregut a curt, mitjà i llarg termini, pretén «informar i conscienciar als veïns sobre bones pràctiques constructives i sobre la recuperació d’una estètica tradicional que indubtablement s’ha anat perdent amb el pas dels anys».

 

Tot el poble serà el protagonista

«Des de l’Ajuntament sabem que este pot ser un procés lent, però és important posar-nos en això i començar a treballar des de ja. Esta campanya no pretén ser una obligació per a la població, sinó el que busca és conscienciar de tal manera que, quan un veí decidisca rehabilitar la seua façana, siga dins de 2, 20 o 40 anys, la primera opció que valore siga vestir-la de blanc», explica el consistori.

 

En este sentit, l’equip de govern local vol que tot el poble «se senta protagonista d’este canvi gradual». Per a això s’estan fent els primers passos d’un «extens programa urbanístic».

 

Este programa passarà no sols per la difusió de la normativa obligatòria que pose fi a algunes remodelacions que no tenen en compte els criteris arquitectònics tradicionals exigits en el barri antic, sinó la tramitació de subvencions per a «minimitzar la despesa que suposa als particulars la rehabilitació, la posada en marxa d’un diàleg actiu amb el sector local de la construcció per a involucrar-lo en el projecte i, per descomptat, el diàleg social amb el veïnat».

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.