La campanya de Tuéjar per a recuperar els seus orígens

 

L’Ajuntament de Tuéjar, en la comarca dels Serrans (València), ha iniciat una campanya patrimonial, arquitectònica i turística per a fomentar la recuperació d’elements constructius tradicionals i l‘ús dels colors blanc i blau en les façanes de la localitat, i tornar als seus orígens urbanístics.

 

Des del consistori volen tornar a vestir el nucli urbà, posant especial recalcament en el barri antic, de blanc i blau, colors que permeten «recuperar la identitat típicament serrana del municipi i la seua estètica tradicional», ha explicat el consistori en un comunicat. 

 

D’esta manera, el projecte, que té un recorregut a curt, mitjà i llarg termini, pretén «informar i conscienciar als veïns sobre bones pràctiques constructives i sobre la recuperació d’una estètica tradicional que indubtablement s’ha anat perdent amb el pas dels anys».

 

Tot el poble serà el protagonista

«Des de l’Ajuntament sabem que este pot ser un procés lent, però és important posar-nos en això i començar a treballar des de ja. Esta campanya no pretén ser una obligació per a la població, sinó el que busca és conscienciar de tal manera que, quan un veí decidisca rehabilitar la seua façana, siga dins de 2, 20 o 40 anys, la primera opció que valore siga vestir-la de blanc», explica el consistori.

 

En este sentit, l’equip de govern local vol que tot el poble «se senta protagonista d’este canvi gradual». Per a això s’estan fent els primers passos d’un «extens programa urbanístic».

 

Este programa passarà no sols per la difusió de la normativa obligatòria que pose fi a algunes remodelacions que no tenen en compte els criteris arquitectònics tradicionals exigits en el barri antic, sinó la tramitació de subvencions per a «minimitzar la despesa que suposa als particulars la rehabilitació, la posada en marxa d’un diàleg actiu amb el sector local de la construcció per a involucrar-lo en el projecte i, per descomptat, el diàleg social amb el veïnat».

Últimes notícies

Ford destaca que el Bast convertix a Almussafes en un pilar estratègic a Europa

La direcció de Ford trasllada a la plantilla d'Almussafes que l'arribada del nou Bast reforça el seu paper com a planta estratègica a Europa i marca l'estàndard que la companyia vol per a la regió.

El PP confia en un acord que pose fi a la vaga docent i acusa a Morant de polititzar-la

El síndic del PP en Les Corts, Fernando Pastor, confia en un acord entre Educació i sindicats que desactive la vaga indefinida del professorat i acusa a Diana Morant de polititzar el conflicte.

Els sindicats celebren el nou model Bast per a Ford Almussafes i exigixen detalls sobre ocupació

Els sindicats de Ford Almussafes valoren l'arribada del nou Bast a partir de 2028 com un alleujament per a la planta, però reclamen dades clares sobre volum de producció i ocupació associada.

Femeval veu en el nou model de Ford a Almussafes una garantia d’estabilitat per a l’ocupació

Femeval celebra que Ford fabrique un nou model a Almussafes a partir de 2028 i destaca que la decisió reduïx la incertesa i reforça l'ocupació i la indústria auxiliar del metall en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca celebra que Ford fabrique un nou model Bast a Almussafes

Pérez Llorca celebra que Ford Europa fabrique un nou model Bast a Almussafes a partir de 2028 i destaca que la Comunitat Valenciana és motor de confiança, innovació i oportunitats.

Vox presumix de creixement electoral i confia a repetir en la Comunitat Valenciana

Vox reivindica que el seu suport no ha deixat de créixer en diverses autonòmiques, destaca el seu avanç a Andalusia i confia a traslladar eixe impuls a la Comunitat Valenciana.

Detingut a Alacant per usar un gos de raça perillosa per a assaltar a un vianant i robar-li 500 euros

Un home de 32 anys ha sigut detingut a Alacant per emprar presumptament un gos de raça perillosa per a intimidar i mossegar a un vianant al qual va robar 500 euros i un telèfon mòbil.

El PP advertix a Diana Morant després de les eleccions andaluses: no hi ha dos sense tres

Fernando Pastor celebra la victòria de Juanma Moreno a Andalusia i alerta a Diana Morant que el sanchismo de cartell electoral no funciona després dels últims resultats autonòmics.