La campanya de Tuéjar per a recuperar els seus orígens

 

L’Ajuntament de Tuéjar, en la comarca dels Serrans (València), ha iniciat una campanya patrimonial, arquitectònica i turística per a fomentar la recuperació d’elements constructius tradicionals i l‘ús dels colors blanc i blau en les façanes de la localitat, i tornar als seus orígens urbanístics.

 

Des del consistori volen tornar a vestir el nucli urbà, posant especial recalcament en el barri antic, de blanc i blau, colors que permeten «recuperar la identitat típicament serrana del municipi i la seua estètica tradicional», ha explicat el consistori en un comunicat. 

 

D’esta manera, el projecte, que té un recorregut a curt, mitjà i llarg termini, pretén «informar i conscienciar als veïns sobre bones pràctiques constructives i sobre la recuperació d’una estètica tradicional que indubtablement s’ha anat perdent amb el pas dels anys».

 

Tot el poble serà el protagonista

«Des de l’Ajuntament sabem que este pot ser un procés lent, però és important posar-nos en això i començar a treballar des de ja. Esta campanya no pretén ser una obligació per a la població, sinó el que busca és conscienciar de tal manera que, quan un veí decidisca rehabilitar la seua façana, siga dins de 2, 20 o 40 anys, la primera opció que valore siga vestir-la de blanc», explica el consistori.

 

En este sentit, l’equip de govern local vol que tot el poble «se senta protagonista d’este canvi gradual». Per a això s’estan fent els primers passos d’un «extens programa urbanístic».

 

Este programa passarà no sols per la difusió de la normativa obligatòria que pose fi a algunes remodelacions que no tenen en compte els criteris arquitectònics tradicionals exigits en el barri antic, sinó la tramitació de subvencions per a «minimitzar la despesa que suposa als particulars la rehabilitació, la posada en marxa d’un diàleg actiu amb el sector local de la construcció per a involucrar-lo en el projecte i, per descomptat, el diàleg social amb el veïnat».

Últimes notícies

Alicant trau a concurs la rehabilitació de 192 vivendes a Verge del Remei per 5 milions

L’Ajuntament d’Alacant ha tret a licitació la rehabilitació de 192 vivendes al barri de Verge del Remei, amb una inversió de 5 milions cofinançada amb fons europeus. El projecte inclou millores energètiques, d’accessibilitat i seguretat, així com la reurbanització de l’entorn amb 3,6 milions addicionals.

Vals de 100 a 220 euros a Alacant per a comprar menjar i productes bàsics

L Ajuntament d Alacant ha habilitat més de 140.000 euros en vals de compra per a aliments i productes de primera necessitat, gestionats per Creu Roja, dirigits a persones i famílies vulnerables en situació d emergència.

Més de 12 milions en ajudes valencianes a crisis humanitàries en 2026

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 12,38 milions d’euros a acció humanitària en 2026, amb especial implicació en Veneçuela i altres països en conflicte o davant desastres naturals.

Els jubilats podran tornar a viatjar amb l’Imserso per 50 euros i amb mascota en 2026-27

L’Imserso obrirà el 14 de setembre les reserves per a la temporada 2026-2027, amb quasi 900.000 places, 7.447 a 50 euros per a pensionistes amb menys recursos i opcions per a viatjar amb animals de companyia.

Més de 300 bombers es mobilitzen a València pel risc extrem d’incendis

El Consorci Provincial de Bombers de València reforçarà fins al divendres 21 el dispositiu forestal amb uns 340 efectius davant l'avís roig per temperatures extremes i risc màxim d'incendis.

Mig punt de valor per a l’Elx en el debut a Riazor 50 anys després

L’Elx ha estrenat LaLiga 2026-27 amb un empat a Riazor davant el Deportivo de La Coruña, un resultat que trenca 50 anys sense puntuar fora en la primera jornada de Primera Divisió.

Reclamen que la mort del jove d’Alacant es tracte com a agressió homòfoba i la defensa ho rebutja

L’associació Alicante Entiende demana que la mort d’un jove de 27 anys a la Platja de San Juan es considere agressió homòfoba, mentres la defensa del detingut rebutja el delicte d’odi i al·lega que l’acusat forma part del col·lectiu LGTBI.

València es convertix en escenari del rodatge de la comèdia romàntica ‘Libre’ inspirada en Nino Bravo

València, Madrid i Màlaga acolliran el rodatge de ‘Libre’, una comèdia romàntica dirigida per David Serrano i inspirada en l’univers musical de Nino Bravo, amb estrena prevista en 2027. La pel·lícula, produïda per La Terraza Films i Nadie es Perfecto, compta amb un repartiment coral i vol acostar el llegat del cantant valencià a noves generacions.