La campanya de Tuéjar per a recuperar els seus orígens

 

L’Ajuntament de Tuéjar, en la comarca dels Serrans (València), ha iniciat una campanya patrimonial, arquitectònica i turística per a fomentar la recuperació d’elements constructius tradicionals i l‘ús dels colors blanc i blau en les façanes de la localitat, i tornar als seus orígens urbanístics.

 

Des del consistori volen tornar a vestir el nucli urbà, posant especial recalcament en el barri antic, de blanc i blau, colors que permeten «recuperar la identitat típicament serrana del municipi i la seua estètica tradicional», ha explicat el consistori en un comunicat. 

 

D’esta manera, el projecte, que té un recorregut a curt, mitjà i llarg termini, pretén «informar i conscienciar als veïns sobre bones pràctiques constructives i sobre la recuperació d’una estètica tradicional que indubtablement s’ha anat perdent amb el pas dels anys».

 

Tot el poble serà el protagonista

«Des de l’Ajuntament sabem que este pot ser un procés lent, però és important posar-nos en això i començar a treballar des de ja. Esta campanya no pretén ser una obligació per a la població, sinó el que busca és conscienciar de tal manera que, quan un veí decidisca rehabilitar la seua façana, siga dins de 2, 20 o 40 anys, la primera opció que valore siga vestir-la de blanc», explica el consistori.

 

En este sentit, l’equip de govern local vol que tot el poble «se senta protagonista d’este canvi gradual». Per a això s’estan fent els primers passos d’un «extens programa urbanístic».

 

Este programa passarà no sols per la difusió de la normativa obligatòria que pose fi a algunes remodelacions que no tenen en compte els criteris arquitectònics tradicionals exigits en el barri antic, sinó la tramitació de subvencions per a «minimitzar la despesa que suposa als particulars la rehabilitació, la posada en marxa d’un diàleg actiu amb el sector local de la construcció per a involucrar-lo en el projecte i, per descomptat, el diàleg social amb el veïnat».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.