Canvis en el perfil del malalt de coronavirus

Imagen de archivo de una persona sosteniendo una mascarilla

Actualment hi ha 218.011 contagis en Espanya | pixabay

 

La lluita contra la COVID-19 ha mobilitzat diferents investigacions per a trobar l’esperada vacuna que acabe amb esta pandèmia. Però l’impacte del virus no para de portar sorpreses. La Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica (Renave) ha anat publicant amb periodicitat les dades de contagi, que ara com ara ja acumulen un total de 218.011 casos. 

 

Segons ha arreplegat ‘Las Provincias’, fa 60 dies, huit de cada deu pacients eren hòmens i els símptomes més freqüents eren febre, dificultat per a respirar i tos seca. Estos símptomes es mantenen, però quatre de cada deu pacients també presenten problemes digestius. A demés, ara, el 55,5% dels casos diagnosticats són dones.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Per què estos canvis?

Este procés de canvi es va començar a observar el passat 3 d’abril i s’ha mantingut fins ara. «Una hipòtesi d’esta situació és la major exposició de les dones al virus pel que fa als treballs de cures dels malalts» , explica Elisa Chilet, coordinadora del grup de treball de Gènere de la Societat Espanyola d’Epidemiologia (SEE). En l’últim estudi de Renave, la taxa de professionals sanitaris contagiats era del 21% i el 75% eren dones.

 

«Potser els estudis de seroprevalença poden donar més informació sobre este tema», assenyala Esther Calbo, la portaveu de la Societat Espanyola de Malalties Infecciones i Microbiologia Clínica (Seimc). Per la seua part, considera que el més probable és que es torne a la situació descrita amb anterioritat, és a dir, es torne a invertir el perfil dels pacients i torne a predominar el malalt home.

 

Mal de gola

Altres símptomes detectats en els últims temps que apareixen amb més freqüència entre les dones malaltes és el mal de gola, que no solia aparéixer en anteriors informes.

 

Per altra banda, el 55,2% dels hòmens han desenvolupat pneumònia. Ells també presenten més malalties de base i un major percentatge d’hospitalització, admissió en UCI o ventilació mecànica.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU