Canvis en el perfil del malalt de coronavirus

Imagen de archivo de una persona sosteniendo una mascarilla

Actualment hi ha 218.011 contagis en Espanya | pixabay

 

La lluita contra la COVID-19 ha mobilitzat diferents investigacions per a trobar l’esperada vacuna que acabe amb esta pandèmia. Però l’impacte del virus no para de portar sorpreses. La Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica (Renave) ha anat publicant amb periodicitat les dades de contagi, que ara com ara ja acumulen un total de 218.011 casos. 

 

Segons ha arreplegat ‘Las Provincias’, fa 60 dies, huit de cada deu pacients eren hòmens i els símptomes més freqüents eren febre, dificultat per a respirar i tos seca. Estos símptomes es mantenen, però quatre de cada deu pacients també presenten problemes digestius. A demés, ara, el 55,5% dels casos diagnosticats són dones.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Per què estos canvis?

Este procés de canvi es va començar a observar el passat 3 d’abril i s’ha mantingut fins ara. «Una hipòtesi d’esta situació és la major exposició de les dones al virus pel que fa als treballs de cures dels malalts» , explica Elisa Chilet, coordinadora del grup de treball de Gènere de la Societat Espanyola d’Epidemiologia (SEE). En l’últim estudi de Renave, la taxa de professionals sanitaris contagiats era del 21% i el 75% eren dones.

 

«Potser els estudis de seroprevalença poden donar més informació sobre este tema», assenyala Esther Calbo, la portaveu de la Societat Espanyola de Malalties Infecciones i Microbiologia Clínica (Seimc). Per la seua part, considera que el més probable és que es torne a la situació descrita amb anterioritat, és a dir, es torne a invertir el perfil dels pacients i torne a predominar el malalt home.

 

Mal de gola

Altres símptomes detectats en els últims temps que apareixen amb més freqüència entre les dones malaltes és el mal de gola, que no solia aparéixer en anteriors informes.

 

Per altra banda, el 55,2% dels hòmens han desenvolupat pneumònia. Ells també presenten més malalties de base i un major percentatge d’hospitalització, admissió en UCI o ventilació mecànica.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.