11.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Canvis en el perfil del malalt de coronavirus

Imagen de archivo de una persona sosteniendo una mascarilla

Actualment hi ha 218.011 contagis en Espanya | pixabay

 

La lluita contra la COVID-19 ha mobilitzat diferents investigacions per a trobar l’esperada vacuna que acabe amb esta pandèmia. Però l’impacte del virus no para de portar sorpreses. La Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica (Renave) ha anat publicant amb periodicitat les dades de contagi, que ara com ara ja acumulen un total de 218.011 casos. 

 

Segons ha arreplegat ‘Las Provincias’, fa 60 dies, huit de cada deu pacients eren hòmens i els símptomes més freqüents eren febre, dificultat per a respirar i tos seca. Estos símptomes es mantenen, però quatre de cada deu pacients també presenten problemes digestius. A demés, ara, el 55,5% dels casos diagnosticats són dones.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Per què estos canvis?

Este procés de canvi es va començar a observar el passat 3 d’abril i s’ha mantingut fins ara. «Una hipòtesi d’esta situació és la major exposició de les dones al virus pel que fa als treballs de cures dels malalts» , explica Elisa Chilet, coordinadora del grup de treball de Gènere de la Societat Espanyola d’Epidemiologia (SEE). En l’últim estudi de Renave, la taxa de professionals sanitaris contagiats era del 21% i el 75% eren dones.

 

«Potser els estudis de seroprevalença poden donar més informació sobre este tema», assenyala Esther Calbo, la portaveu de la Societat Espanyola de Malalties Infecciones i Microbiologia Clínica (Seimc). Per la seua part, considera que el més probable és que es torne a la situació descrita amb anterioritat, és a dir, es torne a invertir el perfil dels pacients i torne a predominar el malalt home.

 

Mal de gola

Altres símptomes detectats en els últims temps que apareixen amb més freqüència entre les dones malaltes és el mal de gola, que no solia aparéixer en anteriors informes.

 

Per altra banda, el 55,2% dels hòmens han desenvolupat pneumònia. Ells també presenten més malalties de base i un major percentatge d’hospitalització, admissió en UCI o ventilació mecànica.

Últimes notícies

Rescaten de matinada a un home en un penya-segat de Peníscola i l’evacuen a Reus

Un helicòpter de Salvament Marítim ha rescatat de matinada a un home amb contusions i hipotèrmia en un penya-segat de Peníscola. Va ser traslladat a Reus i des d'allí en ambulància a un hospital.

Emergències ha establit per a este dilluns l’alerta taronja per nevades a l’interior nord de Castelló

Emergències ha establit l'alerta taronja per nevades a l'interior nord de Castelló per a este dilluns, amb fins a 20 cm per damunt de 1.200-1.300 metres des de les 18.00. També hi haurà avisos grocs per pluges en el litoral nord de Castelló i per mala mar en la costa nord d'Alacant.

Foyth després del 0-2 davant el Betis: ‘Esta derrota no ha de canviar res’

El defensa del Vila-real va assumir la mala actuació en el 0-2 davant el Betis, va demanar autocrítica i equilibri i va posar el focus a reaccionar davant Ajax i Reial Madrid.

Ferrero reapareix en xarxes, agraïx el suport i no descarta tornar al circuit

Juan Carlos Ferrero va reaparéixer en Instagram el dia del debut de Carlos Alcaraz a Austràlia. Va agrair el suport i va deixar oberta la porta a un retorn.

Voluntaris han netejat la ruta del colesterol de Paiporta i reclamen la seua renaturalització

Unes 40 persones han netejat la ruta del colesterol de Paiporta després de la dana de 2024. L'acció ha reclamat renaturalitzar el passeig perquè actue com a refugi climàtic.

València suma quasi 15.000 veïns en un any i arriba a 840.792 residents

València ha guanyat 14.844 habitants en 2025 i ha aconseguit 840.792, segons l'INE. La ciutat es manté com la tercera més poblada i registra un augment del 1,8%.

Turisme i cultura impulsen els preparatius del primer eclipsi solar total en un segle

Les reserves per al 12 d'agost ja es noten en les zones de millor visibilitat i es multipliquen les iniciatives culturals i educatives. L'observació exigirà ubicacions amb horitzó buidat i protecció ocular adequada.

Detingut a Elx un pròfug reclamat per França per delictes sexuals contra menors

La Policia Nacional ha arrestat a Elx a un home de 37 anys buscat per França per delictes sexuals contra menors. Va ser localitzat en acudir a una comissaria per a tràmits i ha passat a l'Audiència Nacional.