Els canvis en la factura de la llum que t’afectaran directament

La factura de la llum és dels pagaments més costosos de les famílies espanyoles. A partir de l’1 de juny entrarà en vigor un nou model de factura elèctrica per als consumidors acollits al Preu Voluntari per al Petit Consumidor (PVPC).

El sistema comptarà amb una nova estructura tarifària de peatges i càrrecs amb tres períodes de facturació diferenciats segons els horaris. La combinació dels nous peatges i càrrecs permetrà que la factura elèctrica tinga més component variable, un fet que farà que el cost depenga en més mesura de l’energia consumida, fomentant així l’eficiència energètica.

A més, a partir de l’1 de juny, els consumidors domèstics podran contractar dos potències diferents, una pels períodes punta i pla i una altra pel període vall.

El període d’hora punta, amb un cost més elevat, estarà comprés entre les deu del matí i les dos del migdia i entre les sis de la vesprada i les deu de la nit.

El segon tram, amb cost entremig, se situarà entre les vuit i les deu del matí, les dos i les sis de la vesprada i les deu i les dotze de la nit.

La tarifa vall, la més barata, es donarà entre la mitjanit i les huit del matí, així com durant cada hora dels caps de setmana i dies festius.

 

Incentivar el consum en hores amb menys demanda

El govern espanyol vol incentivar el trasllat del consum elèctric des de les hores de màxima demanda elèctrica a altres en les quals les xarxes de transport i distribució es troben menys saturades, a través d’esta nova estructura.

Este fet reduirà la necessitat de realitzar noves inversions en estes infraestructures, un fet que repercuteix, alhora, en menys costos per als consumidors d’energia elèctrica, que paguen este tipus d’infraestructures a través de la factura elèctrica.

D’esta manera, els usuaris que traslladen el consum cap a hores amb menys demanda tindran més estalvi en la factura. També s’ha fixat l’objectiu de promoure l’autoconsum, que redueix la demanda d’energia procedent de la xarxa o el desplegament d’infraestructures de recàrrega ràpida de vehicles elèctrics. El model beneficiarà també els consums amb component estacional, com el turisme.

Tot i això, el nou model mantindrà una part fixa dels càrrecs, com l’incentiu per a l’electrificació d’usos finals d’energia.

Els peatges d’accés es converteixen en dos nous conceptes

Amb esta modificació, els peatges d’accés al sector elèctric passen a ser substituïts per dos nous conceptes. Per una banda, els peatges de transport i distribució fixats per la CNMC, que cobreixen els costos d’ús de les xarxes de transport i distribució de l’energia elèctrica. Per altra, els càrrecs del sistema elèctric, establerts pel Ministeri per la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

La recaptació d’este últim concepte es destina a finançar costos del sistema, com el del règim retributiu especial de les energies renovables, de la cogeneració i de la generació amb residus, la cobertura del dèficit d’anys anteriors o la compensació del 50% del sobrecost de la generació en territoris no peninsulars.

 

Nou format de lectura

Les novetats no acaben aquí, ja que també hi haurà un nou format de lectura per als usuaris amb PVPC, que adaptarà el rebut a la divisió dels actuals peatges d’accés a les xarxes i als càrrecs, establirà el contingut mínim de la factura dels consumidors amb menys de 15 kW de potència contractada, simplificarà el contingut, reduirà l’extensió a dos pàgines i incorporarà nova informació com les potències màximes que cada consumidor ha demanat en cada període horari de l’últim any.

Així mateix, s’inclourà un codi QR per facilitar a l’usuari comparar les ofertes d’energia de la web de la CNMC de forma que puga trobar alternatives contractuals avantatjoses.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell substituïx a la secretària autonòmica d’Emergències i al director d’Innovació

El Consell ha comunicat el cessament d'Irene Rodríguez i Raúl Quílez i ha nomenat a Fernando Lasheras i Miriam Gil. A més, cobrix una vacant en Innovació i Transformació Urbana.

La cap de premsa de Mazón ha admés que va informar per suposicions sobre la vesprada del 29-O

Maite Gómez ha declarat que la versió difosa sobre els moviments de Carlos Mazón la vesprada del 29-O es va basar en el que van considerar lògic i no en una verificació directa. La jutgessa ho ha considerat poc creïble en un dia de DANA amb 230 morts.

La cap de premsa de Mazón ha declarat que va informar per suposicions la vesprada del 29-O

La cap de premsa del llavors president Carlos Mazón ha declarat que les comunicacions a mitjans sobre la seua activitat la vesprada del 29-O es van basar en suposicions. La jutgessa ho va considerar poc creïble en una jornada amb 230 morts.

Iniciativa-Compromís demana una mobilització de suport a Mónica Oltra després de l’obertura de juí oral

Iniciativa-Compromís ha aprovat per unanimitat una resolució de suport a Mónica Oltra i ha anomenat a una mobilització política, ciutadana i social. L'Audiència Provincial de València ha ordenat l'obertura de juí oral i, d'altra banda, la formació ha renovat la seua Executiva a València amb més del 90% de suport.

Compromís calcula que la taxa turística a València aportaria quasi 3 milions en Falles

Compromís estima que l'absència de taxa turística priva a València de prop de 3 milions d'euros durant les Falles. Demana destinar eixos ingressos a servicis clau.

Marcelino refreda la idea d’un Barça distret per la Copa i exigix ambició al Vila-real

El tècnic del Vila-real va considerar poc probable que el Barça es desconcentre per la Copa i va reclamar màxima ambició per a competir al Camp Nou. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno.

Arrestat en l’aeroport d’Alacant un fugitiu britànic per tràfic de cocaïna

L'home, de 43 anys, ha sigut localitzat quan acudia a arreplegar a un familiar. Estava ocult a la província i s'enfronta a cadena perpètua al Regne Unit.

Presó per a tres detinguts per un cultiu de marihuana amb 1.200 plantes a Crevillent

Tres hòmens de 22, 25 i 27 anys han ingressat a la presó provisional després de l'operació 'Lomac' que va desmantellar un cultiu amb 1.200 plantes a Crevillent. En la nau es va constatar un frau elèctric superior a 50.000 euros i el cas l'instruïx un jutjat d'Elx.