Els canvis en la factura de la llum que t’afectaran directament

La factura de la llum és dels pagaments més costosos de les famílies espanyoles. A partir de l’1 de juny entrarà en vigor un nou model de factura elèctrica per als consumidors acollits al Preu Voluntari per al Petit Consumidor (PVPC).

El sistema comptarà amb una nova estructura tarifària de peatges i càrrecs amb tres períodes de facturació diferenciats segons els horaris. La combinació dels nous peatges i càrrecs permetrà que la factura elèctrica tinga més component variable, un fet que farà que el cost depenga en més mesura de l’energia consumida, fomentant així l’eficiència energètica.

A més, a partir de l’1 de juny, els consumidors domèstics podran contractar dos potències diferents, una pels períodes punta i pla i una altra pel període vall.

El període d’hora punta, amb un cost més elevat, estarà comprés entre les deu del matí i les dos del migdia i entre les sis de la vesprada i les deu de la nit.

El segon tram, amb cost entremig, se situarà entre les vuit i les deu del matí, les dos i les sis de la vesprada i les deu i les dotze de la nit.

La tarifa vall, la més barata, es donarà entre la mitjanit i les huit del matí, així com durant cada hora dels caps de setmana i dies festius.

 

Incentivar el consum en hores amb menys demanda

El govern espanyol vol incentivar el trasllat del consum elèctric des de les hores de màxima demanda elèctrica a altres en les quals les xarxes de transport i distribució es troben menys saturades, a través d’esta nova estructura.

Este fet reduirà la necessitat de realitzar noves inversions en estes infraestructures, un fet que repercuteix, alhora, en menys costos per als consumidors d’energia elèctrica, que paguen este tipus d’infraestructures a través de la factura elèctrica.

D’esta manera, els usuaris que traslladen el consum cap a hores amb menys demanda tindran més estalvi en la factura. També s’ha fixat l’objectiu de promoure l’autoconsum, que redueix la demanda d’energia procedent de la xarxa o el desplegament d’infraestructures de recàrrega ràpida de vehicles elèctrics. El model beneficiarà també els consums amb component estacional, com el turisme.

Tot i això, el nou model mantindrà una part fixa dels càrrecs, com l’incentiu per a l’electrificació d’usos finals d’energia.

Els peatges d’accés es converteixen en dos nous conceptes

Amb esta modificació, els peatges d’accés al sector elèctric passen a ser substituïts per dos nous conceptes. Per una banda, els peatges de transport i distribució fixats per la CNMC, que cobreixen els costos d’ús de les xarxes de transport i distribució de l’energia elèctrica. Per altra, els càrrecs del sistema elèctric, establerts pel Ministeri per la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

La recaptació d’este últim concepte es destina a finançar costos del sistema, com el del règim retributiu especial de les energies renovables, de la cogeneració i de la generació amb residus, la cobertura del dèficit d’anys anteriors o la compensació del 50% del sobrecost de la generació en territoris no peninsulars.

 

Nou format de lectura

Les novetats no acaben aquí, ja que també hi haurà un nou format de lectura per als usuaris amb PVPC, que adaptarà el rebut a la divisió dels actuals peatges d’accés a les xarxes i als càrrecs, establirà el contingut mínim de la factura dels consumidors amb menys de 15 kW de potència contractada, simplificarà el contingut, reduirà l’extensió a dos pàgines i incorporarà nova informació com les potències màximes que cada consumidor ha demanat en cada període horari de l’últim any.

Així mateix, s’inclourà un codi QR per facilitar a l’usuari comparar les ofertes d’energia de la web de la CNMC de forma que puga trobar alternatives contractuals avantatjoses.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.

El Govern destina més de 49 milions a regenerar el litoral valencià abans de 2026

El Ministeri per a la Transició Ecològica executa més de 49 milions d'euros per a regenerar prop de 10 quilòmetres de costa en la Comunitat Valenciana, amb obres a Cullera, Sueca i Sagunt que hauran de concloure abans de juny de 2026.

La Fiscalia recolza que Mazón puga accedir a la causa per la gestió de la dana

La Fiscalia de València demana al jutjat de Catarroja que accepte el recurs de Carlos Mazón i li permeta personar-se en la investigació sobre la gestió de la dana. La jutgessa manté ara com ara la seua condició de testimoni i la lletrada de l'Administració de Justícia rebutja ampliar la seua participació en el procediment.

El Barcelona frega el títol de Lliga mentres mitja taula baralla per la permanència

El Barcelona disposa de la seua primera opció matemàtica per a proclamar-se campió de Lliga mentres fins a deu equips, del Sevilla al València, seguixen atrapats en una ajustada baralla per la permanència.

Koldo García es defén en el Suprem i nega els pagaments mensuals i les mossegades atribuïdes per Aldama

Koldo García nega davant el Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals de Víctor de Aldama, rebutja les mossegades lligades a contractes de màscares i resta importància a la seua relació amb Pedro Sánchez.

Primeres retencions en les eixides de les grans ciutats pel pont de maig

Les eixides i accessos a grans ciutats registren trànsit lent i xicotetes retencions per l'inici del pont de l'1 de maig, agreujades per diversos accidents. La DGT preveu més de 6 milions de desplaçaments i advertix d'una franja horària especialment desfavorable.

Vilaplana i Polo declararan en el Congrés per la comissió de la dana el 18 de maig

La periodista Maribel Vilaplana i el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Miguel Polo, compareixeran el 18 de maig davant la comissió del Congrés que investiga la dana d'octubre de 2024 a València.

Desarticulat un clan familiar de droga a Sant Vicent amb set detinguts

Set membres d'un mateix clan familiar han sigut detinguts i llocs en llibertat amb càrrecs després de desmantellar un punt de tràfic de drogues en el centre de Sant Vicent del Raspeig, on es van intervindre drogues, armes prohibides i una plantació interior de marihuana.