8.8 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Carlos Galiana aposta per celebrar la Cavalcada de Reis en València

 

El regidor de Comerç i Cultura Festiva de la ciutat de València, Carlos Galiana, ha apostat per celebrar en la ciutat, amb «les limitacions» i les mesures sanitàries que siguen necessàries pel Covid-19, la Cavalcada de Reis d’este Nadal.

 

D’eixa manera ha indicat, en una entrevista a Europa Press, que el seu equip treballa en un pla que recull esta idea. «La idea és que siga com una cavalcada», ha assegurat, encara que ha precisat que la seua proposta ha de rebre el vistiplau de l’administració autonòmica per a tirar avant.

 

«Tenim un pla molt clar que volem presentar a la conselleria quan puguem. Tenim molt clar un pla que crec que complix amb totes les mesures sanitàries però ens han de donar el vist», ha afirmat Galiana. L’edil ha agregat, com va apuntar respecte a la seua idea de celebrar les Falles de 2021, que si eixa proposta no s’accepta «es farà un pla B, un C o tots els que facen falta» perquè eixe  acte puga tindre lloc.

 

«Tindrà les seues limitacions»

«Anirem veient. Cal vore-ho tot: les mesures de seguretat, com entra la gent, com es controla l’aforament, les separacions», ha declarat. «Crec que no podrem tirar caramels. Potser, confeti o fer alguna cosa perquè hi haja llum i color. Perquè els xiquets vegen als Reis Mags. Tindrà les seues limitacions. Volem vore quina fórmula hi ha per a col·locar al públic i tindre’l controlat», ha agregat.

 

El titular de Cultura Festiva ha manifestat que «els Reis vindran sí o sí» i ha volgut donar el missatge als xiquets que els Reis vindran encara que hi haja pandèmia. «Com vindran, no ho sé. No sé si en carrossa com tots els anys, si en un vídeo», ha exposat.

 

Carlos Galiana ha considerat que «cal dir a la gent que tindrem Reis», també pensant en el comerç. Ha destacat que «el 30 o 40% de la seua vendes» es produïx per Nadal i ha advocat per animar a la gent a fer les seues compres en els establiments de la ciutat.

Últimes notícies

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.