Els casos de coronavirus en les residències valencianes de persones majors baixen un 64% en un mes

 

El número de casos registrats en les residències de majors en el territori valencià ha anat baixat des de l’inici de la vacunació contra el Covid-19. En concret el número de positius ha descendit un 64% i els brots un 78,04% en l’últim mes, segons han informat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

Sobre este tema, han destacat que des de l’inici de la vacunació enfront del coronavirus en les residències de majors ha anat disminuint el número de contagis entre els residents i el personal que treballa en eixos centres. En concret, s’ha passat de registrar durant la tercera setmana del mes de gener fins a 1.299 nous casos entre residents als 472 notificats durant tota la setmana passada.

 

De la mateixa manera, els contagis també baixen de manera progressiva entre el personal que exercix la seua faena en els centres de majors. Els nous casos de coronavirus registrats entre els professionals de les residències han baixat un 67,36% en el període d’un mes, passant de registrar 380 en la tercera setmana de gener a 124 nous casos durant tota la setmana passada.

 

També han baixat els brots

El personal, residents i treballadors dels centres han sigut els primers a rebre les dosis de vacunació, una campanya que va iniciar la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a finals de desembre i que ha permés administrar 44.945 dosi de vacunes a persones majors de les residències i 39.515 dosi de vacunes als treballadors dels centres.

 

Les últimes dades del servici d’Epidemiologia reflectixen també un descens dels brots per coronavirus en els centres de majors. En este sentit, en el període d’un mes ha baixat un 78,04% el número de brots nous que es notifiquen en les residències, i al mateix temps, disminuïx en un 23,04% la xifra de brots actius.

 

Finalment, des del mes de gener ha baixat un 4,76% el número de residències de majors del territori valencià que es troben en vigilància activa.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.