Anuncios

Els casos de coronavirus en les residències valencianes de persones majors baixen un 64% en un mes

 

El número de casos registrats en les residències de majors en el territori valencià ha anat baixat des de l’inici de la vacunació contra el Covid-19. En concret el número de positius ha descendit un 64% i els brots un 78,04% en l’últim mes, segons han informat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

Sobre este tema, han destacat que des de l’inici de la vacunació enfront del coronavirus en les residències de majors ha anat disminuint el número de contagis entre els residents i el personal que treballa en eixos centres. En concret, s’ha passat de registrar durant la tercera setmana del mes de gener fins a 1.299 nous casos entre residents als 472 notificats durant tota la setmana passada.

Anuncios

 

De la mateixa manera, els contagis també baixen de manera progressiva entre el personal que exercix la seua faena en els centres de majors. Els nous casos de coronavirus registrats entre els professionals de les residències han baixat un 67,36% en el període d’un mes, passant de registrar 380 en la tercera setmana de gener a 124 nous casos durant tota la setmana passada.

 

També han baixat els brots

El personal, residents i treballadors dels centres han sigut els primers a rebre les dosis de vacunació, una campanya que va iniciar la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a finals de desembre i que ha permés administrar 44.945 dosi de vacunes a persones majors de les residències i 39.515 dosi de vacunes als treballadors dels centres.

 

Les últimes dades del servici d’Epidemiologia reflectixen també un descens dels brots per coronavirus en els centres de majors. En este sentit, en el període d’un mes ha baixat un 78,04% el número de brots nous que es notifiquen en les residències, i al mateix temps, disminuïx en un 23,04% la xifra de brots actius.

 

Finalment, des del mes de gener ha baixat un 4,76% el número de residències de majors del territori valencià que es troben en vigilància activa.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios