Els casos de coronavirus en les residències valencianes de persones majors baixen un 64% en un mes

 

El número de casos registrats en les residències de majors en el territori valencià ha anat baixat des de l’inici de la vacunació contra el Covid-19. En concret el número de positius ha descendit un 64% i els brots un 78,04% en l’últim mes, segons han informat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

Sobre este tema, han destacat que des de l’inici de la vacunació enfront del coronavirus en les residències de majors ha anat disminuint el número de contagis entre els residents i el personal que treballa en eixos centres. En concret, s’ha passat de registrar durant la tercera setmana del mes de gener fins a 1.299 nous casos entre residents als 472 notificats durant tota la setmana passada.

 

De la mateixa manera, els contagis també baixen de manera progressiva entre el personal que exercix la seua faena en els centres de majors. Els nous casos de coronavirus registrats entre els professionals de les residències han baixat un 67,36% en el període d’un mes, passant de registrar 380 en la tercera setmana de gener a 124 nous casos durant tota la setmana passada.

 

També han baixat els brots

El personal, residents i treballadors dels centres han sigut els primers a rebre les dosis de vacunació, una campanya que va iniciar la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a finals de desembre i que ha permés administrar 44.945 dosi de vacunes a persones majors de les residències i 39.515 dosi de vacunes als treballadors dels centres.

 

Les últimes dades del servici d’Epidemiologia reflectixen també un descens dels brots per coronavirus en els centres de majors. En este sentit, en el període d’un mes ha baixat un 78,04% el número de brots nous que es notifiquen en les residències, i al mateix temps, disminuïx en un 23,04% la xifra de brots actius.

 

Finalment, des del mes de gener ha baixat un 4,76% el número de residències de majors del territori valencià que es troben en vigilància activa.

Últimes notícies

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.