Els casos de coronavirus en les residències valencianes de persones majors baixen un 64% en un mes

 

El número de casos registrats en les residències de majors en el territori valencià ha anat baixat des de l’inici de la vacunació contra el Covid-19. En concret el número de positius ha descendit un 64% i els brots un 78,04% en l’últim mes, segons han informat fonts de la Conselleria de Sanitat.

 

Sobre este tema, han destacat que des de l’inici de la vacunació enfront del coronavirus en les residències de majors ha anat disminuint el número de contagis entre els residents i el personal que treballa en eixos centres. En concret, s’ha passat de registrar durant la tercera setmana del mes de gener fins a 1.299 nous casos entre residents als 472 notificats durant tota la setmana passada.

 

De la mateixa manera, els contagis també baixen de manera progressiva entre el personal que exercix la seua faena en els centres de majors. Els nous casos de coronavirus registrats entre els professionals de les residències han baixat un 67,36% en el període d’un mes, passant de registrar 380 en la tercera setmana de gener a 124 nous casos durant tota la setmana passada.

 

També han baixat els brots

El personal, residents i treballadors dels centres han sigut els primers a rebre les dosis de vacunació, una campanya que va iniciar la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a finals de desembre i que ha permés administrar 44.945 dosi de vacunes a persones majors de les residències i 39.515 dosi de vacunes als treballadors dels centres.

 

Les últimes dades del servici d’Epidemiologia reflectixen també un descens dels brots per coronavirus en els centres de majors. En este sentit, en el període d’un mes ha baixat un 78,04% el número de brots nous que es notifiquen en les residències, i al mateix temps, disminuïx en un 23,04% la xifra de brots actius.

 

Finalment, des del mes de gener ha baixat un 4,76% el número de residències de majors del territori valencià que es troben en vigilància activa.

Últimes notícies

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.