16.1 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Els casos en residències baixen un 55,6% però els morts augmenten un 38% en l’última setmana

 

Els casos positius de coronavirus registrats en residències valencianes han baixat un 55,59% en l’última setmana, pràcticament el triple respecte a la població, però els morts han augmentat un 38%, el que suposa el doble que entre la societat en general, segons ha assenyalat la patronal Aerte.

 

L’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents del territori valencià ha destacat que en la setmana del 29 de gener al 5 de febrer, segons dades de la Conselleria de Sanitat, s’han registrat 599 nous contagis en residències enfront dels 1.349 de la setmana passada, el que suposa un descens del 55,59% respecte de la setmana anterior.

 

Per part seua, en la població en general s’han notificat 42.868 nous positius en el territori valencià enfront dels 53.179 de la setmana passada, cosa que suposa un descens del 19,38% respecte de la setmana anterior. D’esta manera, esta setmana hi ha hagut un descens de contagis en residències de quasi el triple al general de la població.

 

No obstant això, esta setmana han mort 142 residents enfront dels 103 de la setmana anterior, que és un augment del 37,86%.  Estes xifres suposen que l’increment de defuncions en residències és quasi el doble al general de la població. El 42,20% de les residències valencianes està sense casos confirmats, segons les mateixes fonts.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.