Els casos en residències baixen un 55,6% però els morts augmenten un 38% en l’última setmana

 

Els casos positius de coronavirus registrats en residències valencianes han baixat un 55,59% en l’última setmana, pràcticament el triple respecte a la població, però els morts han augmentat un 38%, el que suposa el doble que entre la societat en general, segons ha assenyalat la patronal Aerte.

 

L’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents del territori valencià ha destacat que en la setmana del 29 de gener al 5 de febrer, segons dades de la Conselleria de Sanitat, s’han registrat 599 nous contagis en residències enfront dels 1.349 de la setmana passada, el que suposa un descens del 55,59% respecte de la setmana anterior.

 

Per part seua, en la població en general s’han notificat 42.868 nous positius en el territori valencià enfront dels 53.179 de la setmana passada, cosa que suposa un descens del 19,38% respecte de la setmana anterior. D’esta manera, esta setmana hi ha hagut un descens de contagis en residències de quasi el triple al general de la població.

 

No obstant això, esta setmana han mort 142 residents enfront dels 103 de la setmana anterior, que és un augment del 37,86%.  Estes xifres suposen que l’increment de defuncions en residències és quasi el doble al general de la població. El 42,20% de les residències valencianes està sense casos confirmats, segons les mateixes fonts.

Últimes notícies

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

Un regidor del PSPV a Redován ha denunciat a un edil del PP per suposades amenaces i intent d'agressió després del ple del 26 de març, fets que ja investiga la Guàrdia Civil.

La sinistralitat viària cau en la Comunitat Valenciana amb 19 morts en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana registra 19 morts en carretera en el primer trimestre, 13 menys que un any abans, en un context de rècord de seguretat viària a Espanya.

Desarticulada a Elx una xarxa que ocultava droga en cotxes amb doble fons: nou detinguts

La Policia Nacional i l'Agència Tributària detenen a Elx a nou persones acusades de transportar droga en vehicles amb dobles fons i de blanquejar beneficis mitjançant béns i efectiu.

La Comunitat Valenciana encapçala l’augment de turistes estrangers amb un 10,4% més al febrer

La Comunitat Valenciana lidera al febrer el creixement del turisme estranger a Espanya, amb un augment interanual del 10,4% i 740.365 visitants que van gastar 920 milions d'euros. La regió consolida estades més llargues i un gasto mitjà per turista de 1.243 euros.

Catalá qüestiona que es mantinga la titlla oberta en el topònim de València

L'alcaldessa de València defén que el topònim oficial reflectisca la pronunciació tancada de la e, que és la forma recomanada per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua en el seu dictamen.