Els casos en residències baixen un 55,6% però els morts augmenten un 38% en l’última setmana

 

Els casos positius de coronavirus registrats en residències valencianes han baixat un 55,59% en l’última setmana, pràcticament el triple respecte a la població, però els morts han augmentat un 38%, el que suposa el doble que entre la societat en general, segons ha assenyalat la patronal Aerte.

 

L’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents del territori valencià ha destacat que en la setmana del 29 de gener al 5 de febrer, segons dades de la Conselleria de Sanitat, s’han registrat 599 nous contagis en residències enfront dels 1.349 de la setmana passada, el que suposa un descens del 55,59% respecte de la setmana anterior.

 

Per part seua, en la població en general s’han notificat 42.868 nous positius en el territori valencià enfront dels 53.179 de la setmana passada, cosa que suposa un descens del 19,38% respecte de la setmana anterior. D’esta manera, esta setmana hi ha hagut un descens de contagis en residències de quasi el triple al general de la població.

 

No obstant això, esta setmana han mort 142 residents enfront dels 103 de la setmana anterior, que és un augment del 37,86%.  Estes xifres suposen que l’increment de defuncions en residències és quasi el doble al general de la població. El 42,20% de les residències valencianes està sense casos confirmats, segons les mateixes fonts.

Últimes notícies

Dijous amb ruixats, tronades fortes i granís a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dijous ruixats i tronades localment fortes, amb granís i ratxes molt intenses de vent, després d’un dimecres de calor rècord. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran en la major part del territori.

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.