Els casos entre xiquets augmenten un 81,93% i en adolescents un 77,19% en el territori valencià

 

Els contagis per coronavirus entre xiquets han augmentat un 81,93% i entre els adolescents un 77,19% en el que va de mes en el territori valencià, segons es desprén de l’estadística sobre l’evolució dels contagis per edat i sexe que publica el Portal de transparència de la Generalitat Dades Obertes.

 

Si fins al 2 de gener un total de 9.943 menors de 9 anys havia donat positius al SARSCoV-2, a dia de 25 de gener el total ascendia a 18.089, el que suposa 8.146 xicotets més contagiats, un increment del 81,93%. Per sexes, dels menors infectats 9.030 són xiques, 4.018 més en el que va de mes, i representen el 6,2% del total, mentres que el total de xics ascendix a 9.059 xics, 4.122 més, el 6,9%. 

 

Per part seua, el total d’adolescents fins als 19 anys contagiats a dia de 25 de gener ascendix a 28.906, cosa que suposa 12.592 infeccions en el que va de mes, un 77,19% d’increment. Per sexes, dels jóvens positius 14.521 són xiques el 10% del total de casos, i 14.385 xics, l’11% del total. En el que va de mes s’han contagiat els mateixos xics que xiques: 6.296. En este tram d’edat ha mort una jove, segons les mateixes fonts.

 

La franja d’edat més afectada

No obstant això, la franja d’edat més afectada continua sent la de 40 a 49 anys amb un total de 24.503 dones contagiades, el 16,9%, i 22.361 hòmens, el 17,1%, seguida del tram entre 50 i 59 anys amb 21.987 dones que han donat positiu, el 15,2%, enfront de 19.896 hòmens, també 15,2%.

 

Per part seua, les jóvens d’entre 20 a 29 anys que han tingut la malaltia ascendixen a 19.258, el 13,3, enfront de 17.778 xics, el 13,6%, mentres que entre els 30 i 39 es comptabilitzen 20.118 xiques que han donat positiu, el 13,9%, enfront de 17.901 xics, el 13,7%.

 

Per contra, els ancians continuen sent els menys afectats: el 9,8% de les dones entre 60 i 69 anys, el 6,7% entre els 70 i 79 anys i el 5,6% amb més de 80 anys, mentres que en els hòmens els percentatges són respectivament del 10,7%, 6,9% i 4,1%.

Últimes notícies

Xefs de 14 països es jugaran diumenge a Sueca el títol de millor paella del món

Sueca reunirà este diumenge al Passeig de l'Estació 40 xefs de 14 països i cinc continents per a competir pel títol de millor paella del món en la 65a edició del Concurs Internacional de Paella Valenciana.

L’oferta final de Ford Almussafes: pujada salarial lligada a l’IPC i gratificació de 1.000 euros anuals

La direcció de Ford Almussafes ha plantejat una oferta final per al període 2027-2030 amb salaris lligats a l’IPC real, una gratificació anual de 1.000 euros i fins a huit dissabtes obligatoris si la producció ho exigix.

Pérez Llorca reclama a Sánchez que deixe de discriminar la Comunitat Valenciana en inversions i finançament

Juanfran Pérez Llorca confia que la visita de Pedro Sánchez a Alacant servisca perquè el Govern central assumisca que no pot continuar discriminant la Comunitat Valenciana en inversions, infraestructures, aigua i finançament sanitari.

Pérez Llorca es veu tranquil davant la candidatura del PP a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca assegura que està 'absolutament tranquil' davant la seua possible candidatura del PP per a revalidar la Presidència de la Generalitat i remarca que va assumir el càrrec sense exigir res a canvi. El president defensa la seua gestió i sosté que cap altre president interí ha oferit tantes 'realitats' als municipis.

Pérez Llorca reivindica que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes malgrat les crítiques dels EUA

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, assegura que s’ha garantit el futur de Ford Almussafes i resta importància a les crítiques dels Estats Units a l’aliança amb Geely. Indústria remarca que el projecte continua sent estratègic per al Consell.

Catalá defensa que l’assentament del circuit està controlat i acusa Sánchez per la seua política migratòria

María José Catalá assegura que l’assentament del vell circuit de Fórmula 1 està controlat pels Servicis Socials, sense menors, i responsabilitza Pedro Sánchez de la situació per una política migratòria que qualifica de portes obertes.

Un estudi a Alacant revela que el tàlem dona forma als circuits visuals en el cervell en creixement

Una investigació de l'Institut de Neurociències CSIC-UMH mostra en ratolins que l'activitat pròpia del tàlem és decisiva per a organitzar els circuits visuals durant el desenvolupament.

El nou coet Miura 9 de PLD Space impulsarà Espanya a la vanguarda espacial

Pedro Sánchez ha visitat la fàbrica il·licitana de PLD Space i ha assegurat que el futur coet Miura 9 col·locarà Espanya a la vanguarda de la indústria espacial europea i mundial. L’empresa, amb més de 550 treballadors, ha aconseguit també un contracte clau de l’ESA per al projecte Miura 5.