Els casos entre xiquets augmenten un 81,93% i en adolescents un 77,19% en el territori valencià

 

Els contagis per coronavirus entre xiquets han augmentat un 81,93% i entre els adolescents un 77,19% en el que va de mes en el territori valencià, segons es desprén de l’estadística sobre l’evolució dels contagis per edat i sexe que publica el Portal de transparència de la Generalitat Dades Obertes.

 

Si fins al 2 de gener un total de 9.943 menors de 9 anys havia donat positius al SARSCoV-2, a dia de 25 de gener el total ascendia a 18.089, el que suposa 8.146 xicotets més contagiats, un increment del 81,93%. Per sexes, dels menors infectats 9.030 són xiques, 4.018 més en el que va de mes, i representen el 6,2% del total, mentres que el total de xics ascendix a 9.059 xics, 4.122 més, el 6,9%. 

 

Per part seua, el total d’adolescents fins als 19 anys contagiats a dia de 25 de gener ascendix a 28.906, cosa que suposa 12.592 infeccions en el que va de mes, un 77,19% d’increment. Per sexes, dels jóvens positius 14.521 són xiques el 10% del total de casos, i 14.385 xics, l’11% del total. En el que va de mes s’han contagiat els mateixos xics que xiques: 6.296. En este tram d’edat ha mort una jove, segons les mateixes fonts.

 

La franja d’edat més afectada

No obstant això, la franja d’edat més afectada continua sent la de 40 a 49 anys amb un total de 24.503 dones contagiades, el 16,9%, i 22.361 hòmens, el 17,1%, seguida del tram entre 50 i 59 anys amb 21.987 dones que han donat positiu, el 15,2%, enfront de 19.896 hòmens, també 15,2%.

 

Per part seua, les jóvens d’entre 20 a 29 anys que han tingut la malaltia ascendixen a 19.258, el 13,3, enfront de 17.778 xics, el 13,6%, mentres que entre els 30 i 39 es comptabilitzen 20.118 xiques que han donat positiu, el 13,9%, enfront de 17.901 xics, el 13,7%.

 

Per contra, els ancians continuen sent els menys afectats: el 9,8% de les dones entre 60 i 69 anys, el 6,7% entre els 70 i 79 anys i el 5,6% amb més de 80 anys, mentres que en els hòmens els percentatges són respectivament del 10,7%, 6,9% i 4,1%.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.