Els casos entre xiquets augmenten un 81,93% i en adolescents un 77,19% en el territori valencià

 

Els contagis per coronavirus entre xiquets han augmentat un 81,93% i entre els adolescents un 77,19% en el que va de mes en el territori valencià, segons es desprén de l’estadística sobre l’evolució dels contagis per edat i sexe que publica el Portal de transparència de la Generalitat Dades Obertes.

 

Si fins al 2 de gener un total de 9.943 menors de 9 anys havia donat positius al SARSCoV-2, a dia de 25 de gener el total ascendia a 18.089, el que suposa 8.146 xicotets més contagiats, un increment del 81,93%. Per sexes, dels menors infectats 9.030 són xiques, 4.018 més en el que va de mes, i representen el 6,2% del total, mentres que el total de xics ascendix a 9.059 xics, 4.122 més, el 6,9%. 

 

Per part seua, el total d’adolescents fins als 19 anys contagiats a dia de 25 de gener ascendix a 28.906, cosa que suposa 12.592 infeccions en el que va de mes, un 77,19% d’increment. Per sexes, dels jóvens positius 14.521 són xiques el 10% del total de casos, i 14.385 xics, l’11% del total. En el que va de mes s’han contagiat els mateixos xics que xiques: 6.296. En este tram d’edat ha mort una jove, segons les mateixes fonts.

 

La franja d’edat més afectada

No obstant això, la franja d’edat més afectada continua sent la de 40 a 49 anys amb un total de 24.503 dones contagiades, el 16,9%, i 22.361 hòmens, el 17,1%, seguida del tram entre 50 i 59 anys amb 21.987 dones que han donat positiu, el 15,2%, enfront de 19.896 hòmens, també 15,2%.

 

Per part seua, les jóvens d’entre 20 a 29 anys que han tingut la malaltia ascendixen a 19.258, el 13,3, enfront de 17.778 xics, el 13,6%, mentres que entre els 30 i 39 es comptabilitzen 20.118 xiques que han donat positiu, el 13,9%, enfront de 17.901 xics, el 13,7%.

 

Per contra, els ancians continuen sent els menys afectats: el 9,8% de les dones entre 60 i 69 anys, el 6,7% entre els 70 i 79 anys i el 5,6% amb més de 80 anys, mentres que en els hòmens els percentatges són respectivament del 10,7%, 6,9% i 4,1%.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.