13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Castelló adjudica la gestió del Centre per a Majors Columbretes per 324.313 euros anuals

L’Ajuntament de Castelló ha adjudicat la gestió integral del Centre per a majors Columbretes per 324.313 euros (IVA inclòs) anuals durant els pròxims tres anys. L’adjudicació, aprovada en una Junta de Govern Local, ha recaigut sobre Mediterrània Gestió Social i Cultural, que es farà càrrec de l’organització i gestió del funcionament diari del centre fins a març de 2025 per un import global de quasi un milió d’euros.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha recalcat que el centre Columbretes és un immoble municipal que busca “crear un espai de trobada entre les persones majors que permeta promoure i fomentar l’envelliment actiu i constructiu, així com millorar el desenvolupament personal i les relacions socials i intergeneracionals”. “Volem que aquest centre siga un espai per al gaudiment de les persones majors, en el qual s’oferisquen activitats orientades a l’educació de l’oci i temps lliure, de desenvolupament cultural, i de foment de la participació i la promoció social”, ha apuntat.

La regidora de Gent Gran, Isabel Granero, ha apuntat que podran gaudir d’aquest centre aquelles persones de 60 anys i més que estiguen empadronades a Castelló. A més, ha explicat que l’adjudicatària haurà d’elaborar anualment la programació de noves activitats sobre la base d’una anàlisi prèvia de la demanda i necessitats observades. “Volem que el de Columbretes siga tot un centre de participació social de les persones majors i un espai de trobada de referència”, ha indicat.

La gestió integral del Centre per a Majors Columbretes consistirà en l’organització i gestió del funcionament diari del Centre que comprén la seua direcció i administració, la recepció de les persones usuàries a través del servei de consergeria, la neteja diària del centre i les seues dependències (inclosos els accessos i confrontants), la vigilància de dependències, exteriors i accessos, el servei de fisioteràpia i la realització d’activitats, en modalitat presencial i en streaming, que s’emmarquen en els dos programes.

El primer, el programa ‘Aules per a Majors’, que aglutina activitats de caràcter educatiu i cultural amb estructura modular integrada per assignatures i tallers i, el segon, el de ‘Participació i Inclusió Social’, que comporta la realització d’activitats esporàdiques tendents a la sensibilització i formació en matèria de voluntariat, a evitar la soledat no desitjada, al desenvolupament d’habilitats socials que faciliten la integració en la comunitat, a promoure les relacions intergeneracionals, així com el reconeixement de les potencialitats i aportacions de les persones usuàries del centre.

No està inclosa en la present contractació la gestió dels serveis de podologia, perruqueria i cafeteria-menjador, que seran objecte de contractació independent.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.