Castelló adjudica la gestió del Centre per a Majors Columbretes per 324.313 euros anuals

L’Ajuntament de Castelló ha adjudicat la gestió integral del Centre per a majors Columbretes per 324.313 euros (IVA inclòs) anuals durant els pròxims tres anys. L’adjudicació, aprovada en una Junta de Govern Local, ha recaigut sobre Mediterrània Gestió Social i Cultural, que es farà càrrec de l’organització i gestió del funcionament diari del centre fins a març de 2025 per un import global de quasi un milió d’euros.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha recalcat que el centre Columbretes és un immoble municipal que busca “crear un espai de trobada entre les persones majors que permeta promoure i fomentar l’envelliment actiu i constructiu, així com millorar el desenvolupament personal i les relacions socials i intergeneracionals”. “Volem que aquest centre siga un espai per al gaudiment de les persones majors, en el qual s’oferisquen activitats orientades a l’educació de l’oci i temps lliure, de desenvolupament cultural, i de foment de la participació i la promoció social”, ha apuntat.

La regidora de Gent Gran, Isabel Granero, ha apuntat que podran gaudir d’aquest centre aquelles persones de 60 anys i més que estiguen empadronades a Castelló. A més, ha explicat que l’adjudicatària haurà d’elaborar anualment la programació de noves activitats sobre la base d’una anàlisi prèvia de la demanda i necessitats observades. “Volem que el de Columbretes siga tot un centre de participació social de les persones majors i un espai de trobada de referència”, ha indicat.

La gestió integral del Centre per a Majors Columbretes consistirà en l’organització i gestió del funcionament diari del Centre que comprén la seua direcció i administració, la recepció de les persones usuàries a través del servei de consergeria, la neteja diària del centre i les seues dependències (inclosos els accessos i confrontants), la vigilància de dependències, exteriors i accessos, el servei de fisioteràpia i la realització d’activitats, en modalitat presencial i en streaming, que s’emmarquen en els dos programes.

El primer, el programa ‘Aules per a Majors’, que aglutina activitats de caràcter educatiu i cultural amb estructura modular integrada per assignatures i tallers i, el segon, el de ‘Participació i Inclusió Social’, que comporta la realització d’activitats esporàdiques tendents a la sensibilització i formació en matèria de voluntariat, a evitar la soledat no desitjada, al desenvolupament d’habilitats socials que faciliten la integració en la comunitat, a promoure les relacions intergeneracionals, així com el reconeixement de les potencialitats i aportacions de les persones usuàries del centre.

No està inclosa en la present contractació la gestió dels serveis de podologia, perruqueria i cafeteria-menjador, que seran objecte de contractació independent.

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.