Castelló adjudica la gestió del Centre per a Majors Columbretes per 324.313 euros anuals

L’Ajuntament de Castelló ha adjudicat la gestió integral del Centre per a majors Columbretes per 324.313 euros (IVA inclòs) anuals durant els pròxims tres anys. L’adjudicació, aprovada en una Junta de Govern Local, ha recaigut sobre Mediterrània Gestió Social i Cultural, que es farà càrrec de l’organització i gestió del funcionament diari del centre fins a març de 2025 per un import global de quasi un milió d’euros.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha recalcat que el centre Columbretes és un immoble municipal que busca “crear un espai de trobada entre les persones majors que permeta promoure i fomentar l’envelliment actiu i constructiu, així com millorar el desenvolupament personal i les relacions socials i intergeneracionals”. “Volem que aquest centre siga un espai per al gaudiment de les persones majors, en el qual s’oferisquen activitats orientades a l’educació de l’oci i temps lliure, de desenvolupament cultural, i de foment de la participació i la promoció social”, ha apuntat.

La regidora de Gent Gran, Isabel Granero, ha apuntat que podran gaudir d’aquest centre aquelles persones de 60 anys i més que estiguen empadronades a Castelló. A més, ha explicat que l’adjudicatària haurà d’elaborar anualment la programació de noves activitats sobre la base d’una anàlisi prèvia de la demanda i necessitats observades. “Volem que el de Columbretes siga tot un centre de participació social de les persones majors i un espai de trobada de referència”, ha indicat.

La gestió integral del Centre per a Majors Columbretes consistirà en l’organització i gestió del funcionament diari del Centre que comprén la seua direcció i administració, la recepció de les persones usuàries a través del servei de consergeria, la neteja diària del centre i les seues dependències (inclosos els accessos i confrontants), la vigilància de dependències, exteriors i accessos, el servei de fisioteràpia i la realització d’activitats, en modalitat presencial i en streaming, que s’emmarquen en els dos programes.

El primer, el programa ‘Aules per a Majors’, que aglutina activitats de caràcter educatiu i cultural amb estructura modular integrada per assignatures i tallers i, el segon, el de ‘Participació i Inclusió Social’, que comporta la realització d’activitats esporàdiques tendents a la sensibilització i formació en matèria de voluntariat, a evitar la soledat no desitjada, al desenvolupament d’habilitats socials que faciliten la integració en la comunitat, a promoure les relacions intergeneracionals, així com el reconeixement de les potencialitats i aportacions de les persones usuàries del centre.

No està inclosa en la present contractació la gestió dels serveis de podologia, perruqueria i cafeteria-menjador, que seran objecte de contractació independent.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.