18.5 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Castelló adjudica la gestió del Centre per a Majors Columbretes per 324.313 euros anuals

L’Ajuntament de Castelló ha adjudicat la gestió integral del Centre per a majors Columbretes per 324.313 euros (IVA inclòs) anuals durant els pròxims tres anys. L’adjudicació, aprovada en una Junta de Govern Local, ha recaigut sobre Mediterrània Gestió Social i Cultural, que es farà càrrec de l’organització i gestió del funcionament diari del centre fins a març de 2025 per un import global de quasi un milió d’euros.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha recalcat que el centre Columbretes és un immoble municipal que busca “crear un espai de trobada entre les persones majors que permeta promoure i fomentar l’envelliment actiu i constructiu, així com millorar el desenvolupament personal i les relacions socials i intergeneracionals”. “Volem que aquest centre siga un espai per al gaudiment de les persones majors, en el qual s’oferisquen activitats orientades a l’educació de l’oci i temps lliure, de desenvolupament cultural, i de foment de la participació i la promoció social”, ha apuntat.

La regidora de Gent Gran, Isabel Granero, ha apuntat que podran gaudir d’aquest centre aquelles persones de 60 anys i més que estiguen empadronades a Castelló. A més, ha explicat que l’adjudicatària haurà d’elaborar anualment la programació de noves activitats sobre la base d’una anàlisi prèvia de la demanda i necessitats observades. “Volem que el de Columbretes siga tot un centre de participació social de les persones majors i un espai de trobada de referència”, ha indicat.

La gestió integral del Centre per a Majors Columbretes consistirà en l’organització i gestió del funcionament diari del Centre que comprén la seua direcció i administració, la recepció de les persones usuàries a través del servei de consergeria, la neteja diària del centre i les seues dependències (inclosos els accessos i confrontants), la vigilància de dependències, exteriors i accessos, el servei de fisioteràpia i la realització d’activitats, en modalitat presencial i en streaming, que s’emmarquen en els dos programes.

El primer, el programa ‘Aules per a Majors’, que aglutina activitats de caràcter educatiu i cultural amb estructura modular integrada per assignatures i tallers i, el segon, el de ‘Participació i Inclusió Social’, que comporta la realització d’activitats esporàdiques tendents a la sensibilització i formació en matèria de voluntariat, a evitar la soledat no desitjada, al desenvolupament d’habilitats socials que faciliten la integració en la comunitat, a promoure les relacions intergeneracionals, així com el reconeixement de les potencialitats i aportacions de les persones usuàries del centre.

No està inclosa en la present contractació la gestió dels serveis de podologia, perruqueria i cafeteria-menjador, que seran objecte de contractació independent.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.