11 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Castelló anuncia la seua candidatura a Ciutat Accessible 2020 amb un projecte millorat

Castelló Ciutat Accessible

Els participants en la reunió d’este dimarts pel matí | Ajuntament de Castelló

 

L’Ajuntament de Castelló opta, per segon any consecutiu, a ser Ciutat Accessible de la Unió Europea després d’ampliar i avançar en el disseny de la capital de la Plana com a ciutat accessible i inclusiva. L’alcaldessa, Amparo Marco, ha anunciat la candidatura al ‘Access City Award 2020’ en una reunió este dimarts juntament amb el regidor de Benestar Social i Dependència, José Luis López, i amb representants de les entitats integrades en el Comité Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI).

 

En esta trobada, el consistori ha presentat la nova proposta davant dels representants d’estes entitats. Marco ha destacat que Castelló acudix enguany amb un projecte «consolidat i que ha avançat en el seu disseny de ciutat accessible, inclusiva i amigable, gràcies a què ha posat l’accessibilitat en el centre de tots els processos estratègics».

 

L’any passat, Castelló va ser una de les tres ciutats espanyoles seleccionada com a finalista pel CERMI per a conseguir el premi ‘Ciutat Accessible 2019’ i es va quedar a les portes de competir a nivell europeu. L’alcaldessa ha recalcat que, en esta ocasió, l’Ajuntament acudix amb un projecte més consolidat com a conseqüència del «fort compromís social i polític per a convertir l’accessibilitat en un eix central del nou disseny del model de ciutat per a Castelló».

 

Per a això, l’Ajuntament compta com a principal ferramenta amb el Pla d’accessibilitat local aprovat per unanimitat en 2016 i que inclou accions en quatre àrees d’intervenció: ambient urbà, instal·lacions públiques i edificis, transport i comunicació i informació. Este pla ha sigut desenvolupat per altres documents estratègics sectorials i s’ha incorporat l’enfocament d’accessibilitat a totes les àrees de l’ajuntament.

 

Avanços

 

  

El regidor de Benestar Social i Dependència, José Luis López, ha presentat els avanços davant dels representants d’entitats integrades en el CERMI i ha destacat projectes com la creació d’itineraris principals adaptats per a connectar instal·lacions públiques, centres de servei i àrees residencials, eliminant barreres, com el que unix la Universitat Jaume I amb el Grau i la platja.

 

 

També s’han adaptat a les necessitats de persones amb mobilitat reduïda les platges de Castelló, centres esportius i escoles primàries, s’ha adaptat el 100 per cent de la flota d’autobusos i transformat 22 parades per a fer-les accessibles, s’han desenvolupat 20 cursos esportius adaptats dins del Programa d’Esports Inclusius, entre moltes altres mesures, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

Al Premi Ciutat Accessible, que es decidirà el pròxim 29 de novembre, poden optar totes les ciutats europees amb més de 50.000 habitants i que hagen destacat a l’hora de fer que les seues ciutats siguen més accessibles per a persones amb discapacitat i persones majors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.