Castelló anuncia la seua candidatura a Ciutat Accessible 2020 amb un projecte millorat

Castelló Ciutat Accessible

Els participants en la reunió d’este dimarts pel matí | Ajuntament de Castelló

 

L’Ajuntament de Castelló opta, per segon any consecutiu, a ser Ciutat Accessible de la Unió Europea després d’ampliar i avançar en el disseny de la capital de la Plana com a ciutat accessible i inclusiva. L’alcaldessa, Amparo Marco, ha anunciat la candidatura al ‘Access City Award 2020’ en una reunió este dimarts juntament amb el regidor de Benestar Social i Dependència, José Luis López, i amb representants de les entitats integrades en el Comité Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI).

 

En esta trobada, el consistori ha presentat la nova proposta davant dels representants d’estes entitats. Marco ha destacat que Castelló acudix enguany amb un projecte «consolidat i que ha avançat en el seu disseny de ciutat accessible, inclusiva i amigable, gràcies a què ha posat l’accessibilitat en el centre de tots els processos estratègics».

 

L’any passat, Castelló va ser una de les tres ciutats espanyoles seleccionada com a finalista pel CERMI per a conseguir el premi ‘Ciutat Accessible 2019’ i es va quedar a les portes de competir a nivell europeu. L’alcaldessa ha recalcat que, en esta ocasió, l’Ajuntament acudix amb un projecte més consolidat com a conseqüència del «fort compromís social i polític per a convertir l’accessibilitat en un eix central del nou disseny del model de ciutat per a Castelló».

 

Per a això, l’Ajuntament compta com a principal ferramenta amb el Pla d’accessibilitat local aprovat per unanimitat en 2016 i que inclou accions en quatre àrees d’intervenció: ambient urbà, instal·lacions públiques i edificis, transport i comunicació i informació. Este pla ha sigut desenvolupat per altres documents estratègics sectorials i s’ha incorporat l’enfocament d’accessibilitat a totes les àrees de l’ajuntament.

 

Avanços

 

  

El regidor de Benestar Social i Dependència, José Luis López, ha presentat els avanços davant dels representants d’entitats integrades en el CERMI i ha destacat projectes com la creació d’itineraris principals adaptats per a connectar instal·lacions públiques, centres de servei i àrees residencials, eliminant barreres, com el que unix la Universitat Jaume I amb el Grau i la platja.

 

 

També s’han adaptat a les necessitats de persones amb mobilitat reduïda les platges de Castelló, centres esportius i escoles primàries, s’ha adaptat el 100 per cent de la flota d’autobusos i transformat 22 parades per a fer-les accessibles, s’han desenvolupat 20 cursos esportius adaptats dins del Programa d’Esports Inclusius, entre moltes altres mesures, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

Al Premi Ciutat Accessible, que es decidirà el pròxim 29 de novembre, poden optar totes les ciutats europees amb més de 50.000 habitants i que hagen destacat a l’hora de fer que les seues ciutats siguen més accessibles per a persones amb discapacitat i persones majors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.