Castelló anuncia la seua candidatura a Ciutat Accessible 2020 amb un projecte millorat

Castelló Ciutat Accessible

Els participants en la reunió d’este dimarts pel matí | Ajuntament de Castelló

 

L’Ajuntament de Castelló opta, per segon any consecutiu, a ser Ciutat Accessible de la Unió Europea després d’ampliar i avançar en el disseny de la capital de la Plana com a ciutat accessible i inclusiva. L’alcaldessa, Amparo Marco, ha anunciat la candidatura al ‘Access City Award 2020’ en una reunió este dimarts juntament amb el regidor de Benestar Social i Dependència, José Luis López, i amb representants de les entitats integrades en el Comité Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI).

 

Anuncios

En esta trobada, el consistori ha presentat la nova proposta davant dels representants d’estes entitats. Marco ha destacat que Castelló acudix enguany amb un projecte «consolidat i que ha avançat en el seu disseny de ciutat accessible, inclusiva i amigable, gràcies a què ha posat l’accessibilitat en el centre de tots els processos estratègics».

 

L’any passat, Castelló va ser una de les tres ciutats espanyoles seleccionada com a finalista pel CERMI per a conseguir el premi ‘Ciutat Accessible 2019’ i es va quedar a les portes de competir a nivell europeu. L’alcaldessa ha recalcat que, en esta ocasió, l’Ajuntament acudix amb un projecte més consolidat com a conseqüència del «fort compromís social i polític per a convertir l’accessibilitat en un eix central del nou disseny del model de ciutat per a Castelló».

 

Per a això, l’Ajuntament compta com a principal ferramenta amb el Pla d’accessibilitat local aprovat per unanimitat en 2016 i que inclou accions en quatre àrees d’intervenció: ambient urbà, instal·lacions públiques i edificis, transport i comunicació i informació. Este pla ha sigut desenvolupat per altres documents estratègics sectorials i s’ha incorporat l’enfocament d’accessibilitat a totes les àrees de l’ajuntament.

 

Avanços

 

  

El regidor de Benestar Social i Dependència, José Luis López, ha presentat els avanços davant dels representants d’entitats integrades en el CERMI i ha destacat projectes com la creació d’itineraris principals adaptats per a connectar instal·lacions públiques, centres de servei i àrees residencials, eliminant barreres, com el que unix la Universitat Jaume I amb el Grau i la platja.

 

 

També s’han adaptat a les necessitats de persones amb mobilitat reduïda les platges de Castelló, centres esportius i escoles primàries, s’ha adaptat el 100 per cent de la flota d’autobusos i transformat 22 parades per a fer-les accessibles, s’han desenvolupat 20 cursos esportius adaptats dins del Programa d’Esports Inclusius, entre moltes altres mesures, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

Al Premi Ciutat Accessible, que es decidirà el pròxim 29 de novembre, poden optar totes les ciutats europees amb més de 50.000 habitants i que hagen destacat a l’hora de fer que les seues ciutats siguen més accessibles per a persones amb discapacitat i persones majors.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.