Castelló anuncia la seua candidatura a Ciutat Accessible 2020 amb un projecte millorat

Castelló Ciutat Accessible

Els participants en la reunió d’este dimarts pel matí | Ajuntament de Castelló

 

L’Ajuntament de Castelló opta, per segon any consecutiu, a ser Ciutat Accessible de la Unió Europea després d’ampliar i avançar en el disseny de la capital de la Plana com a ciutat accessible i inclusiva. L’alcaldessa, Amparo Marco, ha anunciat la candidatura al ‘Access City Award 2020’ en una reunió este dimarts juntament amb el regidor de Benestar Social i Dependència, José Luis López, i amb representants de les entitats integrades en el Comité Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI).

 

En esta trobada, el consistori ha presentat la nova proposta davant dels representants d’estes entitats. Marco ha destacat que Castelló acudix enguany amb un projecte «consolidat i que ha avançat en el seu disseny de ciutat accessible, inclusiva i amigable, gràcies a què ha posat l’accessibilitat en el centre de tots els processos estratègics».

 

L’any passat, Castelló va ser una de les tres ciutats espanyoles seleccionada com a finalista pel CERMI per a conseguir el premi ‘Ciutat Accessible 2019’ i es va quedar a les portes de competir a nivell europeu. L’alcaldessa ha recalcat que, en esta ocasió, l’Ajuntament acudix amb un projecte més consolidat com a conseqüència del «fort compromís social i polític per a convertir l’accessibilitat en un eix central del nou disseny del model de ciutat per a Castelló».

 

Per a això, l’Ajuntament compta com a principal ferramenta amb el Pla d’accessibilitat local aprovat per unanimitat en 2016 i que inclou accions en quatre àrees d’intervenció: ambient urbà, instal·lacions públiques i edificis, transport i comunicació i informació. Este pla ha sigut desenvolupat per altres documents estratègics sectorials i s’ha incorporat l’enfocament d’accessibilitat a totes les àrees de l’ajuntament.

 

Avanços

 

  

El regidor de Benestar Social i Dependència, José Luis López, ha presentat els avanços davant dels representants d’entitats integrades en el CERMI i ha destacat projectes com la creació d’itineraris principals adaptats per a connectar instal·lacions públiques, centres de servei i àrees residencials, eliminant barreres, com el que unix la Universitat Jaume I amb el Grau i la platja.

 

 

També s’han adaptat a les necessitats de persones amb mobilitat reduïda les platges de Castelló, centres esportius i escoles primàries, s’ha adaptat el 100 per cent de la flota d’autobusos i transformat 22 parades per a fer-les accessibles, s’han desenvolupat 20 cursos esportius adaptats dins del Programa d’Esports Inclusius, entre moltes altres mesures, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

Al Premi Ciutat Accessible, que es decidirà el pròxim 29 de novembre, poden optar totes les ciutats europees amb més de 50.000 habitants i que hagen destacat a l’hora de fer que les seues ciutats siguen més accessibles per a persones amb discapacitat i persones majors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.