Castelló anuncia la seua candidatura a Ciutat Accessible 2020 amb un projecte millorat

Castelló Ciutat Accessible

Els participants en la reunió d’este dimarts pel matí | Ajuntament de Castelló

 

L’Ajuntament de Castelló opta, per segon any consecutiu, a ser Ciutat Accessible de la Unió Europea després d’ampliar i avançar en el disseny de la capital de la Plana com a ciutat accessible i inclusiva. L’alcaldessa, Amparo Marco, ha anunciat la candidatura al ‘Access City Award 2020’ en una reunió este dimarts juntament amb el regidor de Benestar Social i Dependència, José Luis López, i amb representants de les entitats integrades en el Comité Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI).

 

En esta trobada, el consistori ha presentat la nova proposta davant dels representants d’estes entitats. Marco ha destacat que Castelló acudix enguany amb un projecte «consolidat i que ha avançat en el seu disseny de ciutat accessible, inclusiva i amigable, gràcies a què ha posat l’accessibilitat en el centre de tots els processos estratègics».

 

L’any passat, Castelló va ser una de les tres ciutats espanyoles seleccionada com a finalista pel CERMI per a conseguir el premi ‘Ciutat Accessible 2019’ i es va quedar a les portes de competir a nivell europeu. L’alcaldessa ha recalcat que, en esta ocasió, l’Ajuntament acudix amb un projecte més consolidat com a conseqüència del «fort compromís social i polític per a convertir l’accessibilitat en un eix central del nou disseny del model de ciutat per a Castelló».

 

Per a això, l’Ajuntament compta com a principal ferramenta amb el Pla d’accessibilitat local aprovat per unanimitat en 2016 i que inclou accions en quatre àrees d’intervenció: ambient urbà, instal·lacions públiques i edificis, transport i comunicació i informació. Este pla ha sigut desenvolupat per altres documents estratègics sectorials i s’ha incorporat l’enfocament d’accessibilitat a totes les àrees de l’ajuntament.

 

Avanços

 

  

El regidor de Benestar Social i Dependència, José Luis López, ha presentat els avanços davant dels representants d’entitats integrades en el CERMI i ha destacat projectes com la creació d’itineraris principals adaptats per a connectar instal·lacions públiques, centres de servei i àrees residencials, eliminant barreres, com el que unix la Universitat Jaume I amb el Grau i la platja.

 

 

També s’han adaptat a les necessitats de persones amb mobilitat reduïda les platges de Castelló, centres esportius i escoles primàries, s’ha adaptat el 100 per cent de la flota d’autobusos i transformat 22 parades per a fer-les accessibles, s’han desenvolupat 20 cursos esportius adaptats dins del Programa d’Esports Inclusius, entre moltes altres mesures, segons ha informat el consistori en un comunicat.

 

Al Premi Ciutat Accessible, que es decidirà el pròxim 29 de novembre, poden optar totes les ciutats europees amb més de 50.000 habitants i que hagen destacat a l’hora de fer que les seues ciutats siguen més accessibles per a persones amb discapacitat i persones majors.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.