15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

València s’imposa a Bangalore i serà capital mundial del disseny 2022

Moment de la celebració

Moment de la celebració | Twitter

 

València serà la Capital Mundial del Disseny en 2022 i s’ha imposat a la seua competidora Bangalore, de l’Índia. L’alcalde de la ciutat, Joan Ribó, ha rebut este dilluns la gran i històrica notícia, amb la que «s’impulsa la indústria creativa valenciana i espanyola, s’avança en competitivitat, es projecta l’economia i es visibilitzen noves fórmules per a millorar la vida de les persones, també a través del disseny».

 

El primer edil ha sigut informat de l’anunci durant la vesprada d’este dilluns en videoconferència, pels representants del comité organitzador de la World Design Organisation, Eric Lauwers i Bertrand Deromelos, amb seu en Canadà, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat.

 

Que València siga Capital Mundial del Disseny 2022 és una «gran i històrica notícia», un «èxit» que ha sigut possible «gràcies a la creativitat absoluta que desprén el disseny en la ciutat i en tota la Comunitat Valenciana, amb uns creadors i creadores de primer nivell que, de nou, han fet història», ha ressaltat Ribó.

 

 

L’alcalde ha assegurat que amb este reconeixement «s’impulsa la indústria creativa valenciana i espanyola, s’avança en competitivitat, es projecta tota la nostra economia i es visibilitzen noves fórmules per a millorar la vida de les persones, també a través del disseny».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València Basket busca a Saragossa un pas quasi definitiu cap a la següent ronda d’Eurolliga

L'equip taronja visita al Casademont en la jornada 10 amb 6-3 i aspira a un triomf que l'acoste a la següent fase; guanyar per més de set li donaria el average.

El Benidorm Fest recupera la Sireneta i prepara un escenari inspirat a la ciutat

El Palau d'Esports L'Illa de Benidorm ha iniciat l'adaptació del recinte per al Benidorm Fest, amb un escenari inspirat a la ciutat i el retorn de la Sireneta com a premi. Unes 80 persones treballen quasi sense pausa en un muntatge de prop de tres setmanes, amb la primera semifinal el 10 de febrer.

El València-Reial Madrid, el diumenge 8 de febrer a les 21.00; Vila-real-Espanyol, el dilluns a la mateixa hora

LaLiga va fixar el València-Reial Madrid per al diumenge 8 de febrer a les 21.00 a Mestalla. El Vila-real-Espanyol es jugarà el dilluns a les 21.00.

La borrasca Harry deixa hui pluges intenses, neu a 1.000-1.400 m i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims espertenecs de la borrasca Harry mantenen hui les pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana, amb nevades a l'interior i ratxes molt fortes. Demà la cota de neu pujarà i l'ambient tendirà a estabilitzar-se.

Les exportacions valencianes pugen un 1,6% fins a novembre de 2025 i sumen 34.305 milions

En els onze primers mesos de 2025 les exportacions valencianes van créixer un 1,6%, fins a 34.305 milions. Va haver-hi un dèficit comercial mínim de 800.000 euros pel major augment de les importacions.

L’Hospital Doctor Balmis es consolida en trasplantaments amb 220 intervencions en 2025

L'Hospital Doctor Balmis d'Alacant ha sumat 220 trasplantaments en 2025 i s'ha afermat com a referent, amb forta col·laboració provincial i avanços tècnics.

L’Elx va deixar escapar per sexta vegada un resultat favorable en el tram final i ja són onze punts perduts

L'Elx va empatar 2-2 davant el Sevilla després d'un penal en el descompte i va tornar a perdre un avantatge en els últims minuts. Ja van sis partits i onze punts que se li han anat al final.

El cap del 112 assegura que el Cecopi no li va demanar informació durant la DANA

El responsable operatiu del 112 ha declarat que el Cecopi no li va sol·licitar dades més enllà d'una reunió amb Salomé Pradas a les 14.00. També ha descrit un col·lapse del servici pel volum de crides.