Vox demana que la bandera d’Espanya onege en tots els instituts públics valencians

Una bandera d’Espanya | El Español

 

El grup parlamentari Vox ha presentat una iniciativa en Les Corts en la que demana que la bandera espanyola onege en tots els Instituts d’Educació Secundària (IES) de la Comunitat.

 

La seua portaveu adjunta, Plans Massó, ha presentat una proposició no de llei de tramitació urgent, instant al Consell a que col·loque la bandera nacional en tots els IES, ja que segons la Llei per la qual es regula l’ús de la bandera d’Espanya i el d’altres banderes i ensenyes, esta «ha d’onejar en l’exterior i ocupar el lloc preferent en l’interior de tots els edificis de l’administració central, institucional, autonòmica, provincial o insular i municipal de l’Estat».

 

Des de la formació recorden que en les comunitats autonomes la bandera pròpia, «s’ha d’utilitzar juntament amb la bandera d’Espanya en tots els edificis públics civils de l’àmbit territorial»

 

Massó, diputada per Castelló, ha explicat que presenten esta iniciativa «davant la gran quantitat de notificacions dels ciutadans al voltant de la falta de la bandera nacional en els seus instituts». «Estem farts que hi haja lleis que s’incomplixen contínuament i ningú faça res, sobretot eixes que han de vore amb els símbols nacionals», ha agregat.

 

D’altra banda, la diputada ha sol·licitat informació relativa als percentatges d’abandó escolar primerenc en el sistema educatiu valencià i el baix rendiment en lectura, matemàtiques i ciències en la Comunitat Valenciana des de 2010 a 2019, juntament amb les dades sobre el percentatge d’alumnes que realitzen els seus estudis d’Educació Infantil, Primària i Secundària en la seua llengua materna.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.