13 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Vox demana que la bandera d’Espanya onege en tots els instituts públics valencians

Una bandera d’Espanya | El Español

 

El grup parlamentari Vox ha presentat una iniciativa en Les Corts en la que demana que la bandera espanyola onege en tots els Instituts d’Educació Secundària (IES) de la Comunitat.

 

La seua portaveu adjunta, Plans Massó, ha presentat una proposició no de llei de tramitació urgent, instant al Consell a que col·loque la bandera nacional en tots els IES, ja que segons la Llei per la qual es regula l’ús de la bandera d’Espanya i el d’altres banderes i ensenyes, esta «ha d’onejar en l’exterior i ocupar el lloc preferent en l’interior de tots els edificis de l’administració central, institucional, autonòmica, provincial o insular i municipal de l’Estat».

 

Des de la formació recorden que en les comunitats autonomes la bandera pròpia, «s’ha d’utilitzar juntament amb la bandera d’Espanya en tots els edificis públics civils de l’àmbit territorial»

 

Massó, diputada per Castelló, ha explicat que presenten esta iniciativa «davant la gran quantitat de notificacions dels ciutadans al voltant de la falta de la bandera nacional en els seus instituts». «Estem farts que hi haja lleis que s’incomplixen contínuament i ningú faça res, sobretot eixes que han de vore amb els símbols nacionals», ha agregat.

 

D’altra banda, la diputada ha sol·licitat informació relativa als percentatges d’abandó escolar primerenc en el sistema educatiu valencià i el baix rendiment en lectura, matemàtiques i ciències en la Comunitat Valenciana des de 2010 a 2019, juntament amb les dades sobre el percentatge d’alumnes que realitzen els seus estudis d’Educació Infantil, Primària i Secundària en la seua llengua materna.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.