Vox demana que la bandera d’Espanya onege en tots els instituts públics valencians

Una bandera d’Espanya | El Español

 

El grup parlamentari Vox ha presentat una iniciativa en Les Corts en la que demana que la bandera espanyola onege en tots els Instituts d’Educació Secundària (IES) de la Comunitat.

 

La seua portaveu adjunta, Plans Massó, ha presentat una proposició no de llei de tramitació urgent, instant al Consell a que col·loque la bandera nacional en tots els IES, ja que segons la Llei per la qual es regula l’ús de la bandera d’Espanya i el d’altres banderes i ensenyes, esta «ha d’onejar en l’exterior i ocupar el lloc preferent en l’interior de tots els edificis de l’administració central, institucional, autonòmica, provincial o insular i municipal de l’Estat».

 

Des de la formació recorden que en les comunitats autonomes la bandera pròpia, «s’ha d’utilitzar juntament amb la bandera d’Espanya en tots els edificis públics civils de l’àmbit territorial»

 

Massó, diputada per Castelló, ha explicat que presenten esta iniciativa «davant la gran quantitat de notificacions dels ciutadans al voltant de la falta de la bandera nacional en els seus instituts». «Estem farts que hi haja lleis que s’incomplixen contínuament i ningú faça res, sobretot eixes que han de vore amb els símbols nacionals», ha agregat.

 

D’altra banda, la diputada ha sol·licitat informació relativa als percentatges d’abandó escolar primerenc en el sistema educatiu valencià i el baix rendiment en lectura, matemàtiques i ciències en la Comunitat Valenciana des de 2010 a 2019, juntament amb les dades sobre el percentatge d’alumnes que realitzen els seus estudis d’Educació Infantil, Primària i Secundària en la seua llengua materna.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.

El Consell reforça el gasto social en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026

Els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 augmenten el gasto en sanitat, educació, servicis socials, vivenda, ocupació, emergències i justícia, amb especial focus en jóvens i famílies.

Morant acusa a Pérez Llorca de blindar el seu pacte amb Vox a través dels pressupostos de la Generalitat

Diana Morant sosté que els comptes de la Generalitat servixen per a assegurar la continuïtat de Juanfran Pérez Llorca gràcies a Vox i critica el seu impacte en vivenda, sanitat i educació.

Gomar preveu la ràpida reconstrucció del camp de Paiporta i veu estancat el de Bugarra

El president de la FFCV confia que els tràmits per a reconstruir el camp de Paiporta després de la dana concloguen en breu, mentres alerta de la complexa situació del camp de Bugarra per la seua proximitat al riu i el cost del mur de contenció.