Vox demana que la bandera d’Espanya onege en tots els instituts públics valencians

Una bandera d’Espanya | El Español

 

El grup parlamentari Vox ha presentat una iniciativa en Les Corts en la que demana que la bandera espanyola onege en tots els Instituts d’Educació Secundària (IES) de la Comunitat.

 

La seua portaveu adjunta, Plans Massó, ha presentat una proposició no de llei de tramitació urgent, instant al Consell a que col·loque la bandera nacional en tots els IES, ja que segons la Llei per la qual es regula l’ús de la bandera d’Espanya i el d’altres banderes i ensenyes, esta «ha d’onejar en l’exterior i ocupar el lloc preferent en l’interior de tots els edificis de l’administració central, institucional, autonòmica, provincial o insular i municipal de l’Estat».

 

Des de la formació recorden que en les comunitats autonomes la bandera pròpia, «s’ha d’utilitzar juntament amb la bandera d’Espanya en tots els edificis públics civils de l’àmbit territorial»

 

Massó, diputada per Castelló, ha explicat que presenten esta iniciativa «davant la gran quantitat de notificacions dels ciutadans al voltant de la falta de la bandera nacional en els seus instituts». «Estem farts que hi haja lleis que s’incomplixen contínuament i ningú faça res, sobretot eixes que han de vore amb els símbols nacionals», ha agregat.

 

D’altra banda, la diputada ha sol·licitat informació relativa als percentatges d’abandó escolar primerenc en el sistema educatiu valencià i el baix rendiment en lectura, matemàtiques i ciències en la Comunitat Valenciana des de 2010 a 2019, juntament amb les dades sobre el percentatge d’alumnes que realitzen els seus estudis d’Educació Infantil, Primària i Secundària en la seua llengua materna.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.