Cau un 18% la natalitat a la Comunitat Valenciana. Després del confinament no hi ha Baby boom

 

Es deia que el confinament portaria un baby boom, però sembla no ser així. Els aproximadament tres mesos que vam estar tancats a casa per la irrupció en les nostres vides del coronavirus no s’han traduït en un baby boom, sinó tot el contrari. A la Comunitat Valenciana els naixements entre els mesos de desembre del 2020 i el febrer d’enguany -que corresponen als nadons concebuts durant març, abril i maig- han disminuït un 18% respecte del mateix període de l’any anterior.

Les dades es desprenen de l’Estimació Mensual de Naixements publicada per l’Institut Nacional d’Estadística. Un projecte que combina les dades mensuals dels registres civils i la informació històrica de l’estadística de naixements amb l’objectiu d’estimar els naixements durant el brot de Covid-19.

La caiguda ha sigut més notable durant el primer mes de l’any, quan se n’han registrat només 2.469, un 26% menys que al gener passat. Per províncies, és Castelló la que més ha experimentat este descens en la natalitat, amb un 35% menys. Per darrere si situen la de València i la d’Alacant, amb descens del 25 i del 24%, respectivament.

És cert que des de fa anys els naixements tenen una tendència constant a la baixa però amb la pandèmia s’ha accentuat justament nou mesos després del confinament de tota la població durant el primer estat d’alarma per Covid-19. Fins ara les variacions interanuals del nombre de naixements al nostre territori no anaven més enllà del -10%.

A Espanya s’han registrat un total de 48.282 naixements els dos primers mesos de l’any, un 15% menys que el mateix període de l’any passat i la xifra més baixa des que va començar la sèrie estadística de l’INE l’any 1941.

Estimació mensual de naixements

Segons el INÉ (Institut Nacional d’Estadística) l’objectiu d’este projecte és l’estimació del nombre de naixements ocorreguts des de juliol de 2020 (les dades del primer semestre ja es troben publicats amb caràcter provisional) i la seua comparació amb les dades històriques des de l’any 2016, la qual cosa permet interpretar-los amb una perspectiva temporal necessària, donada la variabilitat que sempre presenten i la gradual disminució que es ve observant en el nombre de naixements durant els últims anys

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El València lliga el futur de David Otorbi, extrem del filial

El València ha renovat el contracte de David Otorbi, extrem de 18 anys del filial, que va debutar amb el primer equip amb només 16 anys i és internacional sub-18 amb Espanya.

Conviure Russafa rebutja la ZAS i reivindica el model de consens en el barri

La plataforma Conviure Russafa rebutja la futura declaració de Zona Acústicament Saturada en el barri i defén el model de consens aconseguit entre veïns i hostalers com a via per a compatibilitzar descans i activitat econòmica.

La reclamació patrimonial per la dana queda bloquejada a l’espera de la causa penal

La reclamació patrimonial de 58 milions d'euros per la dana en lHorta Sud està pràcticament paralitzada fins que el jutjat de Catarroja concloga la instrucció penal sobre la gestió de l'emergència.

El gir del vent desploma fins a 10 graus les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

El canvi de temps en la Comunitat Valenciana deixa un enfonsament de fins a 10 graus en les màximes de l'interior de València i cels coberts de núvols baixos en bona part del territori.

L’activisme digital després de la dana va superar en rapidesa i eficàcia a la resposta institucional

Un estudi de la Universitat de València conclou que, després de la dana del 29 d'octubre de 2024, les iniciatives ciutadanes en xarxes socials van reaccionar amb més rapidesa i eficàcia que les administracions públiques, generant confiança i suport als afectats.

Affengruber reafirma la fe de l’Elx: lluitarem fins al final per seguir en Primera

David Affengruber, central de l'Elx, celebra el seu gran partit davant el Atletico però insistix que l'equip només pensa en les sis finals que queden per a assegurar la permanència en Primera Division.

Danjuma es mesura al Girona en plena sequera de més de sis mesos sense marcar

Arnaut Danjuma s'enfronta de nou al Girona en Lliga en un dels seus pitjors moments realitzadors, després de més de sis mesos sense marcar amb el València.

La JC Ferrero Tennis Academy porta el seu model a Shanghái amb una nova acadèmia de tenis

La JC Ferrero Tennis Academy impulsa la seua expansió internacional amb un projecte integral en Shanghái que replica el seu model a Espanya i enfortix el tenis a la Xina.