Cau un 18% la natalitat a la Comunitat Valenciana. Després del confinament no hi ha Baby boom

 

Es deia que el confinament portaria un baby boom, però sembla no ser així. Els aproximadament tres mesos que vam estar tancats a casa per la irrupció en les nostres vides del coronavirus no s’han traduït en un baby boom, sinó tot el contrari. A la Comunitat Valenciana els naixements entre els mesos de desembre del 2020 i el febrer d’enguany -que corresponen als nadons concebuts durant març, abril i maig- han disminuït un 18% respecte del mateix període de l’any anterior.

Les dades es desprenen de l’Estimació Mensual de Naixements publicada per l’Institut Nacional d’Estadística. Un projecte que combina les dades mensuals dels registres civils i la informació històrica de l’estadística de naixements amb l’objectiu d’estimar els naixements durant el brot de Covid-19.

La caiguda ha sigut més notable durant el primer mes de l’any, quan se n’han registrat només 2.469, un 26% menys que al gener passat. Per províncies, és Castelló la que més ha experimentat este descens en la natalitat, amb un 35% menys. Per darrere si situen la de València i la d’Alacant, amb descens del 25 i del 24%, respectivament.

És cert que des de fa anys els naixements tenen una tendència constant a la baixa però amb la pandèmia s’ha accentuat justament nou mesos després del confinament de tota la població durant el primer estat d’alarma per Covid-19. Fins ara les variacions interanuals del nombre de naixements al nostre territori no anaven més enllà del -10%.

A Espanya s’han registrat un total de 48.282 naixements els dos primers mesos de l’any, un 15% menys que el mateix període de l’any passat i la xifra més baixa des que va començar la sèrie estadística de l’INE l’any 1941.

Estimació mensual de naixements

Segons el INÉ (Institut Nacional d’Estadística) l’objectiu d’este projecte és l’estimació del nombre de naixements ocorreguts des de juliol de 2020 (les dades del primer semestre ja es troben publicats amb caràcter provisional) i la seua comparació amb les dades històriques des de l’any 2016, la qual cosa permet interpretar-los amb una perspectiva temporal necessària, donada la variabilitat que sempre presenten i la gradual disminució que es ve observant en el nombre de naixements durant els últims anys

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.