Cau un 18% la natalitat a la Comunitat Valenciana. Després del confinament no hi ha Baby boom

 

Es deia que el confinament portaria un baby boom, però sembla no ser així. Els aproximadament tres mesos que vam estar tancats a casa per la irrupció en les nostres vides del coronavirus no s’han traduït en un baby boom, sinó tot el contrari. A la Comunitat Valenciana els naixements entre els mesos de desembre del 2020 i el febrer d’enguany -que corresponen als nadons concebuts durant març, abril i maig- han disminuït un 18% respecte del mateix període de l’any anterior.

Les dades es desprenen de l’Estimació Mensual de Naixements publicada per l’Institut Nacional d’Estadística. Un projecte que combina les dades mensuals dels registres civils i la informació històrica de l’estadística de naixements amb l’objectiu d’estimar els naixements durant el brot de Covid-19.

La caiguda ha sigut més notable durant el primer mes de l’any, quan se n’han registrat només 2.469, un 26% menys que al gener passat. Per províncies, és Castelló la que més ha experimentat este descens en la natalitat, amb un 35% menys. Per darrere si situen la de València i la d’Alacant, amb descens del 25 i del 24%, respectivament.

És cert que des de fa anys els naixements tenen una tendència constant a la baixa però amb la pandèmia s’ha accentuat justament nou mesos després del confinament de tota la població durant el primer estat d’alarma per Covid-19. Fins ara les variacions interanuals del nombre de naixements al nostre territori no anaven més enllà del -10%.

A Espanya s’han registrat un total de 48.282 naixements els dos primers mesos de l’any, un 15% menys que el mateix període de l’any passat i la xifra més baixa des que va començar la sèrie estadística de l’INE l’any 1941.

Estimació mensual de naixements

Segons el INÉ (Institut Nacional d’Estadística) l’objectiu d’este projecte és l’estimació del nombre de naixements ocorreguts des de juliol de 2020 (les dades del primer semestre ja es troben publicats amb caràcter provisional) i la seua comparació amb les dades històriques des de l’any 2016, la qual cosa permet interpretar-los amb una perspectiva temporal necessària, donada la variabilitat que sempre presenten i la gradual disminució que es ve observant en el nombre de naixements durant els últims anys

Últimes notícies

Localitzen viu un home de 81 anys amb alzhéimer desaparegut a Pilar de la Horadada

Un home de 81 anys amb alzhéimer que havia desaparegut dissabte a Pilar de la Horadada ha sigut localitzat viu en un terraplén al costat de la N-332 després d’un ampli dispositiu de busca.

Creuen en or als servicis socials dels pobles afectats per la dana de 2024

El Ministeri de Drets Socials concedix la Cruz d’Or de l’Orde Civil de la Solidaritat Social als servicis socials dels ajuntaments afectats per la dana de 2024, en reconeixement a la seua faena durant l’emergència i la recuperació.

El PSPV reclama que Bellver deixe Transparència després de confirmar-se la seua imputació per Azud

El PSPV-PSOE ha exigit a Juanfran Pérez Llorca que destituïsca Jorge Bellver com a director general de Transparència després que l’Audiència Provincial de València haja confirmat la seua condició d’investigat en el cas Azud. El PP assegura que aplicarà el que marquen els estatuts del partit.

El ple de Les Corts del 17 de juny es concentrarà en un únic dia amb pressupostos, control a Pérez Llorca i informe de...

Les Corts han acordat concentrar en un únic dia el ple de la setmana que ve, amb el debat de les esmenes a la totalitat dels Pressupostos de 2026, la sessió de control a Juanfran Pérez Llorca i el dictamen de la comissió sobre la dana, enmig d’un fort enfrontament entre PP-Vox i l’oposició.

El PP obri expedient a Jorge Bellver després de confirmar-se la seua imputació en el cas Azud

El PP ha obert un expedient informatiu a Jorge Bellver, director general de Transparència de la Generalitat, després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua condició d’investigat en el cas Azud.

Les persones amb diabetis rebran a casa els sensors per a controlar la glucosa

La Conselleria de Sanitat posa en marxa des d’este dimarts el model Home Delivery, que permet que unes 27.000 persones amb diabetis reben a casa els dispositius de monitoratge continu de glucosa i el material fungible.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco a Madrid en 2000.

Prohibit fumar i vapear en la platja Racó de l’Albir de l’Alfàs del Pi

La platja Racó de l’Albir, a l’Alfàs del Pi, s’ha incorporat a la Xarxa de Platges sense Fum de la Comunitat Valenciana i des d’ara està prohibit fumar i vapear en tota la zona de bany, amb sancions de fins a 300 euros.