Un de cada cent malalats de coronavirus mor en el territori valencià

El CAP Manso, a Barcelona, ha participat en l'estudi

Un de cada 100 malalts de coronavirus mor en el territori valencià | ACN

 

L’estudi de seroprevalença, publicat este passat dimecres pels Ministeris de Sanitat i Ciència, deixa algunes conclusions més enllà de la població immune al coronavirus, és a dir, que tindria anticossos. En este sentit, només un 5% de la població espanyola seria immune a la malaltia provocada per este virus, mentres que entre la població valenciana només hi hauria un 2,5% de persones amb anticossos.

 

També cal tindre en compte que el territori valencià és una de les autonomies amb menor incidència de la pandèmia, ja que altres com el País Basc, Navarra, Aragó, Cantàbria, Astúries o La Rioja, que sí que van conseguir passar a la fase 1 el passat dilluns, presenten una incidència major. Açò explica que hi haja menys població valenciana immune.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

A pesar de tot, la mitjana espanyola (5%) suposa una xifra que està molt lluny d’arribar a la «immunitat de grup», que necessitaria un 60% de la població amb anticossos contra el coronavirus, tal com va afirmar el Ministre de Sanitat, Salvador Illa.

 

El 92% dels contagis valencians no han sigut detectats pel Sistema Sanitari

Una de les principals conclusions dels resultats de l’estudi espanyol és que el 92% dels contagis en el territori valencià no haurien sigut detectats pel Sistema de Salut. Açò s’explica amb què, el dia 4 de maig, un dia després de què concloguera l’estudi, la Conselleria havia comptabilitzat 10.500 positius per PCR, mentres que els resultats de l’estudi afirmen que el 2,5% de la població valenciana ha patit la malaltia, són 125.000 persones. Es tracta d’un desajust molt important de xifres: només s’haurien detectat el 8% (10.500 confirmats per PCR) dels contagis reals (125.000).

 

La letalitat del virus és major del que es pensava

Però este estudi també ens deixa altres conclusions, com que la letalitat del virus és més major del que es pensava: L’Imperial College estimà que la letalitat de la COVID-19 en la Xina era del 0,66% i l’Institut Pasteur, del 0,7% en França.

 

Segons els resultats de l’estudi espanyol, si el 3 de maig, el dia que va concloure l’estudi, hi havia 1.279 morts comptabilitzats en el territori valencià, sense comptar els «morts sospitosos», això suposaria que la letalitat és de l’1,02%, és a dir, que 1 de cada 100 malalts de coronavirus mor en el territori valencià.

 

D’altra banda, la mitjana espanyola és major, de l’1,1%. Per comunitats, les autonomies amb major letalitat són La Rioja (3,2%), Càceres (2,5%), Girona (2,5%) i Tarragona (2,2%):

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els cinc funcionaris citats planten la comissió de Les Naus a Alacant

Els tècnics citats no han comparegut en la segona sessió i l’oposició reclama més documentació sobre l’adjudicació de vivendes públiques

Detinguda a València una cuidadora per vendre droga en casa d’una anciana

La dona, de 32 anys, va ser sorpresa quan intentava desfer-se de substàncies estupefaents en la vivenda on treballava com a cuidadora d’una anciana

Immobilitzen a València un autobús turístic després de donar positiu en cocaïna el conductor

El xofer havia d’arreplegar 25 turistes al centre històric després d’haver-los deixat visitant la ciutat

Detinguts dos joves per agredir persones migrants a Aldaia

Els arrestats, de 18 i 20 anys, estan acusats de delictes d’odi, lesions i contra la seguretat vial després d’atacs gravats en vídeo

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.