7.4 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Científics detecten coronavirus per primera volta en la llet materna

Imatge d'un biberó

No s’ha pogut demostrar que el menor s’infectara a causa de la lactància | PIXABAY

 

A mesura que avancen els mesos, podem descobrir més coses sobre el virus que ens manté a tot el món paralitzat. Ara, uns viròlegs de la Universitat d’Ulm, en Alemanya, han detectat per primera volta la presència del coronavirus en un lloc que ningú esperava i que ha provocat incertesa i inseguretat. Segons els investigadors, han obtingut proves de presència de coronavirus en la llet materna d’una dona infectada. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Símptomes diferents en cada infectada

Els científics van fer proves amb dos dones companyes d’habitació en l’hospital després de donar a llum, que havien desenvolupat símptomes. Segons el document que han publicat els experts, les dos dones i els seus respectius fills han donat positiu en la COVID-19. A pesar d’això, de moment no ha quedat demostrat que es puga contagiar a través de la lactància.

 

Segons els resultats, publicats per la revista ‘The Lancet’, els casos de les dos dones han sigut ben diferents. La mostra de la primera mare que va infectar-se primer estava lliure de RNA viral, mentres que en la llet analitzada de la segona dona — que va presentar símptomes després d’haver rebut l’alta hospitalària — va arribar a donar positiu fins a 4 voltes consecutives.

 

Protocol per a casos de mares infectades

Quan les sospites van apuntar a que la dona podia patir de coronavirus, la mare va començar a utilitzar mascareta quan volia agarrar en braços al seu fill acabat de nàixer, i a desinfectar-se les mans i el biberó que utilitzaven tal com marquen els protocols sanitaris. Tot i això, no s’ha pogut demostrar que el bebé s’infectara a causa de la lactància. 

 

Segons ha assegurat el professor Jan Münch, un dels investigadors, «el nostre estudi demostra que el SARS-CoV-2 pot estar present en la llet de dones lactants amb infeccions agudes. Però no sabem amb quina freqüència passa, ni si els virus que es troben en la llet són infecciosos i poden ser transmesos al bebé».

 

Tots estan sans

Segons l’estudi, després de 14 dies, tant la mare com el bebé es van recuperar completament de la COVID-19. Segons es coneix, la manera més comuna de contagi de coronavirus són les gotetes de saliva que ixen expulsades al parlar, per exemple.

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) no recomana la interrupció de la lactància directa en cas d’infecció, encara que sí en casos en què la mare presente símptomes d’infecció severa.

Últimes notícies

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.