11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Les cinc grans novetats de WhatsApp

WhatsApp ja supera els 2.000 milions d’usuaris, i té molt en compte les aplicacions que podrien fer-li competència com Telegram Signal.

Per això, algunes de les funcions lloades per part dels usuaris d’eixes altres aplicacions de missatgeria, van apareixent a poc a poc en la que és propietat de Facebook.

L’aplicació de missatgeria oferirà cinc grans novetats que es podrà utilitzar en el mòbil pròximament. Estes són:

  • Missatges de 24 hores

Actualment, WhatsApp ja compta amb l’opció d’escriure missatges que desapareixeran set dies després, però este període de temps no és configurable.

WhatsApp sembla estar testant una nova funció que permetrà enviar missatges que s’autodestrueixen cada 24 hores, si bé encara no se sap la data en la qual esta opció estarà disponible per a tots els usuaris.

Així mateix, esta nova opció funcionarà com l’actual, podent-se implementar en cada xat de manera individual i en les converses grupals. Encara que també es desconeix si substituirà al compte arrere de set dies amb la qual compta actualment o s’afegirà a esta.

  • Fotos efímeres

Esta funció, que ja existeix i és tot un èxit en un altre dels productes del gegant de Silicon Valley, Instagram, serà accessible com una nova icona que apareixerà quan es vaja a compartir una fotografia.

El remitent veurà una miniatura difuminada de la fotografia al costat del missatge Toca per a veure que, si és premut, obrirà la imatge que només serà visible una vegada.

A més, la mateixa WhatsApp impedirà que el remitent realitze una captura de pantalla de la foto o la compartisca d’alguna manera. La imatge tampoc es guardarà en el telèfon, de fet, només serà visible en el moment en el qual s’òbriga la mateixa, en tancar la finestra, la foto serà inaccessible.

  • Xifratge en el núvol

La ciberseguretat cada és més important i per a WhatsApp va començar a ser una prioritat, per este motiu va afegir el xifratge d’extrem a extrem en els missatges. No obstant això, este nivell de seguretat no afecta les còpies de seguretat emmagatzemades en el núvol (en iCloud o Google Drive) de l’aplicació.

Conscients d’esta vulnerabilitat, durant els pròxims mesos, WhatsApp implementarà un sistema d’encriptat de còpies de seguretat per a protegir l’historial i els arxius multimèdia dels usuaris emmagatzemats en els seus núvols, salvaguardats per una contrasenya.

  • Àudios accelerats

WhatsApp implementarà una de les funcions més reeixides de Telegram, la possibilitat d’accelerar la velocitat de reproducció de les notes d’àudio. Orientat a aqueixos àudios de més de cinc minuts, vertaders podcast o diaris de bord, que requereixen un temps d’atenció que a vegades no es té en aqueix moment.

  • WhatsApp en diversos dispositius

Des de fa anys, la petició que més s’ha repetit entre els usuaris de la xarxa de missatgeria ha sigut la de poder accedir al seu compte des de diversos dispositius de manera simultània. Fins ara només es pot activar un compte, amb un número de telèfon, per dispositiu.

Des de WaBetaInfo asseguren que esta nova funció permetrà registrar el compte fins a quatre dispositius diferents, sent un principal i els altres temporals. A més, seguint l’exemple de la versió web de Telegram, WhatsApp Web tampoc requerirà que el telèfon mòbil tinga connexió a Internet.

Últimes notícies

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.

Els bombers controlen un incendi en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi

Els bombers han controlat un incendi declarat de matinada en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi. No hi ha hagut ferits i s'ha evitat la propagació

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.

Alacant negocia amb Royal Caribbean ser port base de creuers

Alacant negocia amb Royal Caribbean convertir-se en port base de creuers. La ciutat projecta en 2026 un 20% més d'impacte econòmic, més vaixells i més passatgers.

El turisme del running es dispara: maratons plenes, dorsals per sorteig i impacte milionari

L'auge del running transforma grans maratons en pols turístics: més jóvens i dones en la línia d'eixida, dorsals per sorteig i un fort impacte econòmic.

La creació d’empreses creix un 22,9% en la Comunitat Valenciana en el quart trimestre de 2025

La Comunitat Valenciana va registrar 4.514 noves societats en el quart trimestre de 2025, segon major avanç autonòmic i quasi deu punts per damunt de la mitjana nacional.

Sis detinguts a Alzira, Cullera i Nàquera pel cultiu i distribució de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a sis persones amb vincles familiars a Alzira, Cullera i Nàquera per la seua relació amb dos plantacions de marihuana i per blanqueig de capitals. L'operació Zander es va iniciar després d'una denúncia per tràfic de drogues en una vivenda d'Alzira.