Avanç per als cítrics valencians: Europa aprova el tractament de fred

La gran faena i la intensa pressió en totes les instàncies per part de la Unió de Llauradors ha aconseguit que per fi la Unió Europea haja aprovat hui de nou un tractament de fred per a les taronges importades de tercers països que tenen la plaga de la Thaumatotibia leucotreta o ‘Falsa Arna’.

La Unió agraeix el suport del Govern d’Espanya, a través del ministre d’Agricultura, Luis Planas, i de la Generalitat, des del seu president Ximo Puig fins a la consellera d’Agricultura, Mireia Mollá, per a fer aquest primer pas en el tractament de fred als cítrics importats.

La Comissió Europea fa cas per fi a la seua pròpia Autoritat de Seguretat Alimentària (EFSA), qui el passat estiu ja va alertar mitjançant un dictamen de l’alt risc que la plaga poguera instal·lar-se en el territori de la UE i va recomanar establir aquest tractament.

També era molt clara la pròpia normativa europea que exigeix l’absència total de la plaga de la ‘Falsa Arna’ en les importacions, circumstància que no s’està complint perquè únicament es pot assegurar amb el tractament de fred.

L’aprovació serà publicada pròximament en el Diari Oficial de la Unió Europea (DOUE) a fi que entre en vigor aquest pròxim mes de juny mitjançant un període transitori per a aquesta imminent campanya de l’hemisferi sud i una doble alternativa de tractament de fred a partir de la següent.

No és el tractament de fred més estandarditzat internacionalment, però és sense dubte un primer pas important. Ara cal treballar també per a aconseguir, a part de la taronja, el tractament de fred a les mandarines i aranges davant l’amenaça de la Thaumatotibia”, assegura Carles Peris, secretari general de la Unió, qui indica que “és evident que les intercepcions amb plagues són majors en taronges que en mandarines, però en aquestes també es detecten i cal unificar els protocols a nivell mundial perquè les plagues poden entrar a través de volums baixos d’importacions, per la qual cosa cal evitar un risc innecessari de transmissió de plagues entre països”, conclou.

La Unió sol·licita que s’amplie aquesta exigència, sobretot per a Sud-àfrica, les plantacions de mandarines de la qual estan creixent de manera constant. Les majors intercepcions en mandarines sud-africanes es detecten en les principals i més perilloses plagues, la Phyllosticta citricarpa i Thaumatotibia leucotreta, sobretot en aquesta última.

Suficients motius per tant per a demanar incloure les mandarines, perquè existeix un perill latent que entren eixes plagues en la nostra citricultura també a través d’elles. Ningú pot preveure que una plaga ens puga entrar per taronges o per mandarines, així que el risc existeix siga l’espècie que siga”, conclou Carles Peris.

Últimes notícies

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.