La clau per a acabar amb el coronavirus: «Si ho fem, no hi haurà una altra onada de coronavirus»

 

Mentres Espanya està pujada en la segona ona de coronavirus, els experts ja posen l’objectiu a evitar una tercera. Se suposava que amb l’aprés en l’inici de la pandèmia, esta segona onada havia de ser molt menys virulenta, però les últimes informacions han posat en evidència que som el producte d’una desescalada ràpida i ara estem pagant les conseqüències.

 

És de vital importància conseguir frenar la propagació del virus, sobretot tenint en compte les dates pròximes a les que estem. Encara el fred no ha arribat amb ganes al país, però queden molts mesos per davant i al mig les festes nadalenques. Alguns experts en la matèria assenyalen la importància de desescalar de manera gradual si no volem que en gener les reunions familiars sigein l’avantsala de nous contagis i amb això comence la tercera onada.

 

Per això l’anunci d’una vacuna eficaç contra la Covid-19 suposa una de les grans esperances a les que aferrar-se. És evident que això dotaria a la població de l’escut contra el virus i podríem estar molt prop de tornar a la normalitat. Per a parlar sobre la importància de donar amb la vacuna, el programa radiofònic ‘Trece al día’ de la COPE, ha comptat amb Pablo Tebes, investigador cap de virologia i malalties infeccioses en la Universitat de Pennsilvània.

 

Una vacuna contra el coronavirus és essencial per a evitar la tercera onada

La conscienciació en les mesures de seguretat com mantindre la distància i l’ús de mascaretes ja estan més que assimilades per la població. Però amb una vacuna contra el coronavirus podríem per fi prescindir d’elles i estar molt més protegits. Es tracta d’una carrera de fons entre diferents països i cada dia sorgixen noves informacions sobre l’avanç dels científics.

 

«És una vacuna complicada de fer, però si les coses van bé, crec que es podria vacunar a una proporció significativa de la població, la qüestió és com fer-ho de manera eficient i segura» ha explicat Tebes, assenyalant que el principal problema és com mantindre la vacuna a menys 80 graus. Una volta resolt, estaríem molt prop de posar fi a la pandèmia.

 

L’assaig fet per Pfizer ha omplit d’esperances a tota la població científica. La seua alta efectivitat representa un gran avanç i fiabilitat per a combatre el virus. «Una efectivitat del 90% seria una vacuna remarcable entre les millors vacunes infantils» ha recalcat. L’investigador també ha donat la clau per a evitar una tercera onada.

 

«La vacuna pot ajudar perquè pot fer que hi haja menys gent susceptible a la infecció i per descomptat ajudarà al fet que l’epidèmia desaparega més ràpidament, si el 90% de la població es vacuna i es convertix en immune, és poc probable que torne a haver una altra onada de coronavirus» ha afirmat Pablo Tebes.

 

La dificultat de vacunar a la població

Encara que la vacuna suposaria una de les millors armes per a posar fi a la pandèmia, els experts assenyalen que no hi haurà dosis suficients per a tots. Tenint en compte que la desenvolupada per Pfizer requerix dos dosis, això significaria un augment molt gran en la fabricació de vacunes.

 

D’esta manera, ja es comença a anunciar que els primers a rebre les dosis serà la població de més risc, sent els majors de 65 i personal sanitari els primers de la llista. La repercussió mundial que ha tingut l’assaig de Pfizer ha estat brutal i molts països ja han començat a sol·licitar les seues dosis.

 

Salvador Illa va anunciar que vint milions de dosis estarien disponibles a la fi de 2020 i principis de 2021 destinades a vacunar a deu milions de persones. No obstant això, per a comptar amb un major nombre de persones vacunades, encara haurà de passar molt de temps. De fet, des de Pfizer ja s’ha anunciat que la vacuna no estarà disponible per a tota la població fins a finals de l’any 2021.

Últimes notícies

CaixaBank guanya 3.203 milions fins a juny per l’impuls del negoci bancari

CaixaBank ha tancat el primer semestre amb un benefici de 3.203 milions d’euros, un 8,5 % més, gràcies al creixement del negoci bancari i dels ingressos per servicis, amb la morositat i la solvència sota control.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat però amb menys confinaments

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta este dimecres la cinquena jornada sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades i 10.000 persones desallotjades, encara que s’han alçat alguns confinaments.

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.
FILMOTECA D'ESTIU