La clau per a acabar amb el coronavirus: «Si ho fem, no hi haurà una altra onada de coronavirus»

 

Mentres Espanya està pujada en la segona ona de coronavirus, els experts ja posen l’objectiu a evitar una tercera. Se suposava que amb l’aprés en l’inici de la pandèmia, esta segona onada havia de ser molt menys virulenta, però les últimes informacions han posat en evidència que som el producte d’una desescalada ràpida i ara estem pagant les conseqüències.

 

És de vital importància conseguir frenar la propagació del virus, sobretot tenint en compte les dates pròximes a les que estem. Encara el fred no ha arribat amb ganes al país, però queden molts mesos per davant i al mig les festes nadalenques. Alguns experts en la matèria assenyalen la importància de desescalar de manera gradual si no volem que en gener les reunions familiars sigein l’avantsala de nous contagis i amb això comence la tercera onada.

 

Per això l’anunci d’una vacuna eficaç contra la Covid-19 suposa una de les grans esperances a les que aferrar-se. És evident que això dotaria a la població de l’escut contra el virus i podríem estar molt prop de tornar a la normalitat. Per a parlar sobre la importància de donar amb la vacuna, el programa radiofònic ‘Trece al día’ de la COPE, ha comptat amb Pablo Tebes, investigador cap de virologia i malalties infeccioses en la Universitat de Pennsilvània.

 

Una vacuna contra el coronavirus és essencial per a evitar la tercera onada

La conscienciació en les mesures de seguretat com mantindre la distància i l’ús de mascaretes ja estan més que assimilades per la població. Però amb una vacuna contra el coronavirus podríem per fi prescindir d’elles i estar molt més protegits. Es tracta d’una carrera de fons entre diferents països i cada dia sorgixen noves informacions sobre l’avanç dels científics.

 

«És una vacuna complicada de fer, però si les coses van bé, crec que es podria vacunar a una proporció significativa de la població, la qüestió és com fer-ho de manera eficient i segura» ha explicat Tebes, assenyalant que el principal problema és com mantindre la vacuna a menys 80 graus. Una volta resolt, estaríem molt prop de posar fi a la pandèmia.

 

L’assaig fet per Pfizer ha omplit d’esperances a tota la població científica. La seua alta efectivitat representa un gran avanç i fiabilitat per a combatre el virus. «Una efectivitat del 90% seria una vacuna remarcable entre les millors vacunes infantils» ha recalcat. L’investigador també ha donat la clau per a evitar una tercera onada.

 

«La vacuna pot ajudar perquè pot fer que hi haja menys gent susceptible a la infecció i per descomptat ajudarà al fet que l’epidèmia desaparega més ràpidament, si el 90% de la població es vacuna i es convertix en immune, és poc probable que torne a haver una altra onada de coronavirus» ha afirmat Pablo Tebes.

 

La dificultat de vacunar a la població

Encara que la vacuna suposaria una de les millors armes per a posar fi a la pandèmia, els experts assenyalen que no hi haurà dosis suficients per a tots. Tenint en compte que la desenvolupada per Pfizer requerix dos dosis, això significaria un augment molt gran en la fabricació de vacunes.

 

D’esta manera, ja es comença a anunciar que els primers a rebre les dosis serà la població de més risc, sent els majors de 65 i personal sanitari els primers de la llista. La repercussió mundial que ha tingut l’assaig de Pfizer ha estat brutal i molts països ja han començat a sol·licitar les seues dosis.

 

Salvador Illa va anunciar que vint milions de dosis estarien disponibles a la fi de 2020 i principis de 2021 destinades a vacunar a deu milions de persones. No obstant això, per a comptar amb un major nombre de persones vacunades, encara haurà de passar molt de temps. De fet, des de Pfizer ja s’ha anunciat que la vacuna no estarà disponible per a tota la població fins a finals de l’any 2021.

Últimes notícies

Últim cap de setmana de juliol amb més calor i tronades a la vista

La Comunitat Valenciana encadena un nou cap de setmana d’ona de calor, amb màximes molt altes a l’interior i sud de València i possibilitat de tronades amb granís dissabte i diumenge.

AMDComVal denuncia el tercer requeriment de Política Lingüística als mitjans digitals valencians

AMDComVal denuncia que Política Lingüística ha exigit per tercera vegada documentació als mitjans digitals valencians, ara amb un termini de deu dies hàbils en ple agost.

El foc de la Vall d’Uixó continua actiu una setmana després però permet el retorn de 2.800 veïns

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó encadena set dies actiu i encara no s'ha estabilitzat, però els avanços han permés que 2.800 persones de nou municipis hagen tornat a casa mentre 5.200 continuen desallotjades.

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.
FILMOTECA D'ESTIU