10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

La clau per a acabar amb el coronavirus: «Si ho fem, no hi haurà una altra onada de coronavirus»

 

Mentres Espanya està pujada en la segona ona de coronavirus, els experts ja posen l’objectiu a evitar una tercera. Se suposava que amb l’aprés en l’inici de la pandèmia, esta segona onada havia de ser molt menys virulenta, però les últimes informacions han posat en evidència que som el producte d’una desescalada ràpida i ara estem pagant les conseqüències.

 

És de vital importància conseguir frenar la propagació del virus, sobretot tenint en compte les dates pròximes a les que estem. Encara el fred no ha arribat amb ganes al país, però queden molts mesos per davant i al mig les festes nadalenques. Alguns experts en la matèria assenyalen la importància de desescalar de manera gradual si no volem que en gener les reunions familiars sigein l’avantsala de nous contagis i amb això comence la tercera onada.

 

Per això l’anunci d’una vacuna eficaç contra la Covid-19 suposa una de les grans esperances a les que aferrar-se. És evident que això dotaria a la població de l’escut contra el virus i podríem estar molt prop de tornar a la normalitat. Per a parlar sobre la importància de donar amb la vacuna, el programa radiofònic ‘Trece al día’ de la COPE, ha comptat amb Pablo Tebes, investigador cap de virologia i malalties infeccioses en la Universitat de Pennsilvània.

 

Una vacuna contra el coronavirus és essencial per a evitar la tercera onada

La conscienciació en les mesures de seguretat com mantindre la distància i l’ús de mascaretes ja estan més que assimilades per la població. Però amb una vacuna contra el coronavirus podríem per fi prescindir d’elles i estar molt més protegits. Es tracta d’una carrera de fons entre diferents països i cada dia sorgixen noves informacions sobre l’avanç dels científics.

 

«És una vacuna complicada de fer, però si les coses van bé, crec que es podria vacunar a una proporció significativa de la població, la qüestió és com fer-ho de manera eficient i segura» ha explicat Tebes, assenyalant que el principal problema és com mantindre la vacuna a menys 80 graus. Una volta resolt, estaríem molt prop de posar fi a la pandèmia.

 

L’assaig fet per Pfizer ha omplit d’esperances a tota la població científica. La seua alta efectivitat representa un gran avanç i fiabilitat per a combatre el virus. «Una efectivitat del 90% seria una vacuna remarcable entre les millors vacunes infantils» ha recalcat. L’investigador també ha donat la clau per a evitar una tercera onada.

 

«La vacuna pot ajudar perquè pot fer que hi haja menys gent susceptible a la infecció i per descomptat ajudarà al fet que l’epidèmia desaparega més ràpidament, si el 90% de la població es vacuna i es convertix en immune, és poc probable que torne a haver una altra onada de coronavirus» ha afirmat Pablo Tebes.

 

La dificultat de vacunar a la població

Encara que la vacuna suposaria una de les millors armes per a posar fi a la pandèmia, els experts assenyalen que no hi haurà dosis suficients per a tots. Tenint en compte que la desenvolupada per Pfizer requerix dos dosis, això significaria un augment molt gran en la fabricació de vacunes.

 

D’esta manera, ja es comença a anunciar que els primers a rebre les dosis serà la població de més risc, sent els majors de 65 i personal sanitari els primers de la llista. La repercussió mundial que ha tingut l’assaig de Pfizer ha estat brutal i molts països ja han començat a sol·licitar les seues dosis.

 

Salvador Illa va anunciar que vint milions de dosis estarien disponibles a la fi de 2020 i principis de 2021 destinades a vacunar a deu milions de persones. No obstant això, per a comptar amb un major nombre de persones vacunades, encara haurà de passar molt de temps. De fet, des de Pfizer ja s’ha anunciat que la vacuna no estarà disponible per a tota la població fins a finals de l’any 2021.

Últimes notícies

Chiva aprova més de 1,5 milions en noves ajudes per a afectats per la DANA

El ple municipal ha donat llum verda a més de 1,5 milions en ajudes per a damnificats de la DANA del 29 d'octubre, amb fons de la Fundació Amancio Ortega i altres donacions. A més, corregix la taxa d'escombraries i amplia fins a 2026 l'exempció de taxes urbanístiques.

Voluntaris de la DANA deixen cadenats amb missatges en l’escultura ‘Gràcies’ d’Alaquàs

Voluntaris que van ajudar durant la DANA han deixat cadenats amb missatges en l'escultura 'Gràcies' d'Alaquàs, instal·lada al desembre com a símbol de gratitud. L'obra s'integrarà en una ruta turística per municipis afectats en la qual treballa la Mancomunitat de l'Horta Sud

La CHJ detalla als veïns de Paiporta les obres i projectes en el barranc de Poio després de la DANA

La CHJ va explicar a la ciutadania de Paiporta les actuacions executades i les previstes en el barranc de Poio per a reforçar la resiliència després de la DANA. Ja s'han intervingut 2,5 km del llit, amb un pressupost de 5 milions i més del 50% d'execució, i es preveu un programa d'adaptació de 60 milions, 2,8 d'ells per a Paiporta

Més de 50 incidències per forts vents a la província d’Alacant

El Consorci de Bombers manté obertes 52 incidències des de les 13.00 per caigudes d'arbres, branques i rebles en tota la província. No hi ha ferits i es preveu actualització a les 17.00.

Condecorats 50 soldats de la Brigada Canàries XVI per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars de la Brigada Canàries XVI han sigut condecorats per la destacada ajuda prestada als damnificats de la DANA d'octubre de 2024 a València. La seua ràpida activació, en estar de maniobres a prop, els va convertir en una de les primeres unitats desplegades.

El PP en Les Corts denuncia 15 punts negres en l’alta velocitat Madrid-València

El PP en Les Corts ha registrat una PNL per a reparar de manera urgent 15 punts negres en l'alta velocitat Madrid-València i ha acusat el Govern de posar en risc la seguretat. També ha denunciat retards i infrafinançament del Pla de Rodalia en la Comunitat Valenciana

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu

La Generalitat i l'Ajuntament han firmat amb la Hispanic Society i la família Sorolla l'acord que portarà a València unes 220 obres i objectes abans de l'estiu. La mostra arrancarà en el Museu de la Ciutat i, més avant, es traslladarà al Palau de les Comunicacions, futura seu europea de la institució.

Més de mig centenar d’incidències pels forts vents a la província d’Alacant

Els bombers tenen obertes 52 incidències des de les 13 hores per caigudes d'arbres, branques i rebles en tota la província. No consten ferits i l'alerta taronja continua activa amb ratxes que podrien superar els 90 km/h.