El col·lapse en la Seguretat Social posa en risc les ajudes per a milers d’espanyols

Últimament estem sentint parlar molt del col·lapse dels hospitals, però no són els únics servicis públics que s’estan veient desbordats per la crisi del coronavirus. Acaba d’eixira la llum la situació límit en què es troben les oficines de la Seguretat Social encarregades de tramitar les ajudes a milers de famílies en Espanya. Esta és una situació delicada perquè, arran dels protocols de protecció enfront del virus, davant de qualsevol tràmit presencial és obligatori demanar cita prèvia per internet o per telèfon. Això, però, s’ha convertit en una odissea per a moltes persones.

 

Concertar cita prèvia, missió impossible

A voltes resulta directament impossible concertar una cita prèvia, un pas indispensable per a fer qualsevol tràmit en la Seguretat Social. D’esta manera ho ha denunciat el popular actor Antonio Resines, que assegura que ni els telèfons ni el web de la Tresoreria General funcionen, i és impossible concertar una cita per a fer els tràmits.

 

Esta és la situació que s’està vivint en moltes oficines de la Seguretat Social en Espanya, desbordades per l’augment de peticions de tràmits com el de l’ingrés mínim vital. Però a demés, qualsevol procediment com gestionar una jubilació o registrar a un bebé s’està fent impossible per a moltes persones.

 

Els que fan cua a l’espera d’una solució denuncien que és una situació vergonyosa davant la que se senten desemparats i sense saber què fer. Hi ha casos de persones que porten mesos sense cobrar la pensió de viduïtat, per exemple. Una usuària es queixa perquè porta intentant donar d’alta la seua filla des de fa tres mesos sense èxit: «No la puc ni vacunar».

 

Trànsit de cites prèvies

Alguns ciutadans que intenten demanar cita prèvia a través del telèfon sense èxit ho proven des de la pàgina web, però tampoc funciona. I viceversa. Un afectat explica que fa un mes que intenta concertar la cita però no hi ha manera.

 

Els privilegiats que sí que han conseguit una cita confessen l’únic truc que els ha funcionat per a conseguir-ho: fer-ho a primera hora del matí. «Fa vint dies vaig conseguir una cita prèvia cridant a les nou del matí», diu un usuari, mentres un altre reconeix que demanar-ho de matí és l’únic sistema per a sortejar el col·lapse.

 

El bloqueig és tal que fins i tot ha aparegut un mercat negre de cites prèvies. Es tracta de gent que està traient profit de la situació gestionant cites a canvi de diners. D’esta manera ho explica un testimoni: «Una amiga meua ha hagut de pagar 150 euros per a que li donen cita en tres dies. És una màfia». Esta classe de pràctiques s’estan produint molt per tràmits d’Estrangeria.

Últimes notícies

Els treballs continuen en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara sense controlar

Bombers i brigades forestals continuen treballant a la zona de l’incendi de la Vall d’Uixó per consolidar el perímetre, huit dies després que quedara estabilitzat. L’objectiu és poder passar prompte a la fase de control, després que el foc haja cremat 9.568 hectàrees.

Huit morts menys a les carreteres en juliol però set víctimes a la Comunitat Valenciana

En juliol han mort 107 persones en 97 accidents de trànsit a Espanya, 7 d’elles a la Comunitat Valenciana, la mateixa xifra que en 2025. És el segon juliol amb menys morts de la sèrie històrica, malgrat l’augment dels desplaçaments de llarg recorregut.

Maximo Quiles afronta Silverstone amb fam de victòria però sense confiar-se

Maximo Quiles arriba al Gran Premi de Gran Bretanya com a sòlid líder de Moto3, amb 104 punts d’avantatge, i anuncia que no pensa relaxar-se a Silverstone.

El PPCV carrega contra els retalls al Tajo-Segura i reclama un pacte estatal per l’aigua

El PPCV ha denunciat els retalls al transvasament Tajo-Segura, que considera una injustícia per a la Comunitat Valenciana, i ha exigit un Pacte Nacional de l’Aigua que done estabilitat i criteris tècnics a la gestió hídrica.

El Valencia Basket femení arranca la pretemporada el 17 d’agost amb dos amistosos clau

El Valencia Basket femení començarà la pretemporada el 17 d’agost, farà només dos amistosos i arribarà a la Supercopa LF Endesa amb quasi tres setmanes de preparació.

Avís groc per fortes pluges, tronades i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat l’avís groc este dimecres a la vesprada a l’interior nord de Castelló per pluges intenses, tronades, granís i ratxes molt fortes de vent, i manté també avisos per calor en punts de València i Alacant.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats estan investigats per delictes contra la salut pública, pertinença a grup criminal, armes i frau elèctric.

Compromís denuncia una caiguda del 40 % en la venda d’entrades dels concerts de Vivers

Compromís ha criticat que els concerts de Vivers han venut enguany 33.626 entrades, un 40 % menys que en 2023, i acusa el govern municipal de voler amagar les dades i aplicar censura cultural.
FILMOTECA D'ESTIU