El col·lapse en la Seguretat Social posa en risc les ajudes per a milers d’espanyols

Últimament estem sentint parlar molt del col·lapse dels hospitals, però no són els únics servicis públics que s’estan veient desbordats per la crisi del coronavirus. Acaba d’eixira la llum la situació límit en què es troben les oficines de la Seguretat Social encarregades de tramitar les ajudes a milers de famílies en Espanya. Esta és una situació delicada perquè, arran dels protocols de protecció enfront del virus, davant de qualsevol tràmit presencial és obligatori demanar cita prèvia per internet o per telèfon. Això, però, s’ha convertit en una odissea per a moltes persones.

 

Concertar cita prèvia, missió impossible

A voltes resulta directament impossible concertar una cita prèvia, un pas indispensable per a fer qualsevol tràmit en la Seguretat Social. D’esta manera ho ha denunciat el popular actor Antonio Resines, que assegura que ni els telèfons ni el web de la Tresoreria General funcionen, i és impossible concertar una cita per a fer els tràmits.

 

Esta és la situació que s’està vivint en moltes oficines de la Seguretat Social en Espanya, desbordades per l’augment de peticions de tràmits com el de l’ingrés mínim vital. Però a demés, qualsevol procediment com gestionar una jubilació o registrar a un bebé s’està fent impossible per a moltes persones.

 

Els que fan cua a l’espera d’una solució denuncien que és una situació vergonyosa davant la que se senten desemparats i sense saber què fer. Hi ha casos de persones que porten mesos sense cobrar la pensió de viduïtat, per exemple. Una usuària es queixa perquè porta intentant donar d’alta la seua filla des de fa tres mesos sense èxit: «No la puc ni vacunar».

 

Trànsit de cites prèvies

Alguns ciutadans que intenten demanar cita prèvia a través del telèfon sense èxit ho proven des de la pàgina web, però tampoc funciona. I viceversa. Un afectat explica que fa un mes que intenta concertar la cita però no hi ha manera.

 

Els privilegiats que sí que han conseguit una cita confessen l’únic truc que els ha funcionat per a conseguir-ho: fer-ho a primera hora del matí. «Fa vint dies vaig conseguir una cita prèvia cridant a les nou del matí», diu un usuari, mentres un altre reconeix que demanar-ho de matí és l’únic sistema per a sortejar el col·lapse.

 

El bloqueig és tal que fins i tot ha aparegut un mercat negre de cites prèvies. Es tracta de gent que està traient profit de la situació gestionant cites a canvi de diners. D’esta manera ho explica un testimoni: «Una amiga meua ha hagut de pagar 150 euros per a que li donen cita en tres dies. És una màfia». Esta classe de pràctiques s’estan produint molt per tràmits d’Estrangeria.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.