El col·lapse en la Seguretat Social posa en risc les ajudes per a milers d’espanyols

Últimament estem sentint parlar molt del col·lapse dels hospitals, però no són els únics servicis públics que s’estan veient desbordats per la crisi del coronavirus. Acaba d’eixira la llum la situació límit en què es troben les oficines de la Seguretat Social encarregades de tramitar les ajudes a milers de famílies en Espanya. Esta és una situació delicada perquè, arran dels protocols de protecció enfront del virus, davant de qualsevol tràmit presencial és obligatori demanar cita prèvia per internet o per telèfon. Això, però, s’ha convertit en una odissea per a moltes persones.

 

Concertar cita prèvia, missió impossible

A voltes resulta directament impossible concertar una cita prèvia, un pas indispensable per a fer qualsevol tràmit en la Seguretat Social. D’esta manera ho ha denunciat el popular actor Antonio Resines, que assegura que ni els telèfons ni el web de la Tresoreria General funcionen, i és impossible concertar una cita per a fer els tràmits.

 

Esta és la situació que s’està vivint en moltes oficines de la Seguretat Social en Espanya, desbordades per l’augment de peticions de tràmits com el de l’ingrés mínim vital. Però a demés, qualsevol procediment com gestionar una jubilació o registrar a un bebé s’està fent impossible per a moltes persones.

 

Els que fan cua a l’espera d’una solució denuncien que és una situació vergonyosa davant la que se senten desemparats i sense saber què fer. Hi ha casos de persones que porten mesos sense cobrar la pensió de viduïtat, per exemple. Una usuària es queixa perquè porta intentant donar d’alta la seua filla des de fa tres mesos sense èxit: «No la puc ni vacunar».

 

Trànsit de cites prèvies

Alguns ciutadans que intenten demanar cita prèvia a través del telèfon sense èxit ho proven des de la pàgina web, però tampoc funciona. I viceversa. Un afectat explica que fa un mes que intenta concertar la cita però no hi ha manera.

 

Els privilegiats que sí que han conseguit una cita confessen l’únic truc que els ha funcionat per a conseguir-ho: fer-ho a primera hora del matí. «Fa vint dies vaig conseguir una cita prèvia cridant a les nou del matí», diu un usuari, mentres un altre reconeix que demanar-ho de matí és l’únic sistema per a sortejar el col·lapse.

 

El bloqueig és tal que fins i tot ha aparegut un mercat negre de cites prèvies. Es tracta de gent que està traient profit de la situació gestionant cites a canvi de diners. D’esta manera ho explica un testimoni: «Una amiga meua ha hagut de pagar 150 euros per a que li donen cita en tres dies. És una màfia». Esta classe de pràctiques s’estan produint molt per tràmits d’Estrangeria.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.