20.6 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

El col·lapse en la Seguretat Social posa en risc les ajudes per a milers d’espanyols

Últimament estem sentint parlar molt del col·lapse dels hospitals, però no són els únics servicis públics que s’estan veient desbordats per la crisi del coronavirus. Acaba d’eixira la llum la situació límit en què es troben les oficines de la Seguretat Social encarregades de tramitar les ajudes a milers de famílies en Espanya. Esta és una situació delicada perquè, arran dels protocols de protecció enfront del virus, davant de qualsevol tràmit presencial és obligatori demanar cita prèvia per internet o per telèfon. Això, però, s’ha convertit en una odissea per a moltes persones.

 

Concertar cita prèvia, missió impossible

A voltes resulta directament impossible concertar una cita prèvia, un pas indispensable per a fer qualsevol tràmit en la Seguretat Social. D’esta manera ho ha denunciat el popular actor Antonio Resines, que assegura que ni els telèfons ni el web de la Tresoreria General funcionen, i és impossible concertar una cita per a fer els tràmits.

 

Esta és la situació que s’està vivint en moltes oficines de la Seguretat Social en Espanya, desbordades per l’augment de peticions de tràmits com el de l’ingrés mínim vital. Però a demés, qualsevol procediment com gestionar una jubilació o registrar a un bebé s’està fent impossible per a moltes persones.

 

Els que fan cua a l’espera d’una solució denuncien que és una situació vergonyosa davant la que se senten desemparats i sense saber què fer. Hi ha casos de persones que porten mesos sense cobrar la pensió de viduïtat, per exemple. Una usuària es queixa perquè porta intentant donar d’alta la seua filla des de fa tres mesos sense èxit: «No la puc ni vacunar».

 

Trànsit de cites prèvies

Alguns ciutadans que intenten demanar cita prèvia a través del telèfon sense èxit ho proven des de la pàgina web, però tampoc funciona. I viceversa. Un afectat explica que fa un mes que intenta concertar la cita però no hi ha manera.

 

Els privilegiats que sí que han conseguit una cita confessen l’únic truc que els ha funcionat per a conseguir-ho: fer-ho a primera hora del matí. «Fa vint dies vaig conseguir una cita prèvia cridant a les nou del matí», diu un usuari, mentres un altre reconeix que demanar-ho de matí és l’únic sistema per a sortejar el col·lapse.

 

El bloqueig és tal que fins i tot ha aparegut un mercat negre de cites prèvies. Es tracta de gent que està traient profit de la situació gestionant cites a canvi de diners. D’esta manera ho explica un testimoni: «Una amiga meua ha hagut de pagar 150 euros per a que li donen cita en tres dies. És una màfia». Esta classe de pràctiques s’estan produint molt per tràmits d’Estrangeria.

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.