2.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Comença la vacunació contra la grip en una campanya marcada pel coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat ha iniciat este dilluns la campanya de vacunació contra la grip estacional, marcada enguany per la pandèmia del Covid-19, el que ha fet que alguns hagen avançat fins a un mes la data en la que normalment van a posar-se-la, uns altres han acudit com cada any al ser d’algun grup de risc i hi ha qui ha «obligat» als seus pares a que es vacunen.

 

Durant la campanya, que acabarà el 31 de gener de 2021, Sanitat preveu distribuir 1.256.100 dosi als grups considerats de risc: 139.478 dosi a la província de Castelló, 451.296 en la d’Alacant, i 644.825 en la de València, a les que  cal sumar 20.500 dosi de reserva, segons dades facilitades per la Generalitat.

 

Per a facilitar la vacunació i fer-ho de manera segura, s’ha donat cita per telèfon a les persones que pertanyen als grups de risc i, a partir d’este dilluns, també es pot demanar a través de l’aplicació GVA+Salut i per internet, a través de la web de la Conselleria.

 

Els grups de risc

Els grups de risc són pareguts als anys anteriors: persones majors de 65 anys i persones menors d’eixa edat però que tenen algun factor de risc, fonamentalment, malalties cròniques, embarassades i personal de servicis essencials, no solament personal sanitari, sinó també altres professionals com a bombers o policies.

 

En un comunicat, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha destacat que enguany és «especialment important» que els grups de risc es vacunen contra la grip i ha subratllat que s’han marcat «un objectiu molt ambiciós: conseguir la vacunació del 75% en persones majors de 65 anys i personal sanitari i d’un 60% en els altres grups de població de risc».

 

Barceló també ha reiterat que esta temporada es farà una estratègia de vacunació dirigida a persones que residixen o treballen en residències i centres de dia a l’inici de la campanya, de manera que estiguen vacunades preferentment durant la primera setmana, i des del Centre de Salut Pública corresponent es facilitaran les dosis de vacunes necessàries a cada residència.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.