11.9 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Comença la vacunació contra la grip en una campanya marcada pel coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat ha iniciat este dilluns la campanya de vacunació contra la grip estacional, marcada enguany per la pandèmia del Covid-19, el que ha fet que alguns hagen avançat fins a un mes la data en la que normalment van a posar-se-la, uns altres han acudit com cada any al ser d’algun grup de risc i hi ha qui ha «obligat» als seus pares a que es vacunen.

 

Durant la campanya, que acabarà el 31 de gener de 2021, Sanitat preveu distribuir 1.256.100 dosi als grups considerats de risc: 139.478 dosi a la província de Castelló, 451.296 en la d’Alacant, i 644.825 en la de València, a les que  cal sumar 20.500 dosi de reserva, segons dades facilitades per la Generalitat.

 

Per a facilitar la vacunació i fer-ho de manera segura, s’ha donat cita per telèfon a les persones que pertanyen als grups de risc i, a partir d’este dilluns, també es pot demanar a través de l’aplicació GVA+Salut i per internet, a través de la web de la Conselleria.

 

Els grups de risc

Els grups de risc són pareguts als anys anteriors: persones majors de 65 anys i persones menors d’eixa edat però que tenen algun factor de risc, fonamentalment, malalties cròniques, embarassades i personal de servicis essencials, no solament personal sanitari, sinó també altres professionals com a bombers o policies.

 

En un comunicat, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha destacat que enguany és «especialment important» que els grups de risc es vacunen contra la grip i ha subratllat que s’han marcat «un objectiu molt ambiciós: conseguir la vacunació del 75% en persones majors de 65 anys i personal sanitari i d’un 60% en els altres grups de població de risc».

 

Barceló també ha reiterat que esta temporada es farà una estratègia de vacunació dirigida a persones que residixen o treballen en residències i centres de dia a l’inici de la campanya, de manera que estiguen vacunades preferentment durant la primera setmana, i des del Centre de Salut Pública corresponent es facilitaran les dosis de vacunes necessàries a cada residència.

Últimes notícies

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.