14 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Comença la vacunació contra la grip en una campanya marcada pel coronavirus

 

La Conselleria de Sanitat ha iniciat este dilluns la campanya de vacunació contra la grip estacional, marcada enguany per la pandèmia del Covid-19, el que ha fet que alguns hagen avançat fins a un mes la data en la que normalment van a posar-se-la, uns altres han acudit com cada any al ser d’algun grup de risc i hi ha qui ha «obligat» als seus pares a que es vacunen.

 

Durant la campanya, que acabarà el 31 de gener de 2021, Sanitat preveu distribuir 1.256.100 dosi als grups considerats de risc: 139.478 dosi a la província de Castelló, 451.296 en la d’Alacant, i 644.825 en la de València, a les que  cal sumar 20.500 dosi de reserva, segons dades facilitades per la Generalitat.

 

Per a facilitar la vacunació i fer-ho de manera segura, s’ha donat cita per telèfon a les persones que pertanyen als grups de risc i, a partir d’este dilluns, també es pot demanar a través de l’aplicació GVA+Salut i per internet, a través de la web de la Conselleria.

 

Els grups de risc

Els grups de risc són pareguts als anys anteriors: persones majors de 65 anys i persones menors d’eixa edat però que tenen algun factor de risc, fonamentalment, malalties cròniques, embarassades i personal de servicis essencials, no solament personal sanitari, sinó també altres professionals com a bombers o policies.

 

En un comunicat, la consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha destacat que enguany és «especialment important» que els grups de risc es vacunen contra la grip i ha subratllat que s’han marcat «un objectiu molt ambiciós: conseguir la vacunació del 75% en persones majors de 65 anys i personal sanitari i d’un 60% en els altres grups de població de risc».

 

Barceló també ha reiterat que esta temporada es farà una estratègia de vacunació dirigida a persones que residixen o treballen en residències i centres de dia a l’inici de la campanya, de manera que estiguen vacunades preferentment durant la primera setmana, i des del Centre de Salut Pública corresponent es facilitaran les dosis de vacunes necessàries a cada residència.

Últimes notícies

Li demanen 17 anys i mig per quasi deu incendis en horts i zones rurals d’Elx

La fiscalia sol·licita 17 anys i mig de presó per a un acusat de provocar prop d'una desena d'incendis a Elx en la nit del 29 de juny de 2019. El juí se celebrarà el 13 de gener en la Secció Sèptima de l'Audiència Provincial amb seu a la ciutat.

Ajornen el lliurament del Premi Convivència de la Fundació Broseta a Edmundo González per un viatge

La Fundació Manuel Broseta ha ajornat el lliurament del Premi Convivència a Edmundo González prevista en el Palau de la Generalitat per un viatge de l'opositor. La cerimònia es reprogramarà i es manté l'ofrena floral del 15 de gener.

Pradas subratlla que Mazón no responia i Cuenca nega frenar avisos de confinament

Pradas afirma que no va aconseguir contactar amb Mazón quan es valorava un possible confinament durant la DANA. Cuenca nega frenar avisos i demana criteri jurídic.

Més del 82% dels docents valencians denuncien falta de suport a l’educació pública

Un 82,9% percep escàs suport institucional i un 78,3% veu recursos insuficients. L'estudi de STEs assenyala a més ràtios altes, més burocràcia i un clima d'aula més tibant.

Víctimes de la dana reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans del seu acarament. La jutgessa va acordar la diligència per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa per la gestió de la dana

La jutgessa celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia, que va avalar eixa mesura, xoca amb la versió de l'excap de gabinet.

Víctimes de la DANA increpen a Pradas i Cuenca en el jutjat amb crits de ‘assassins’

Diverses desenes de membres d'associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat en el jutjat de Catarroja i han rebut a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca amb crits de 'assassins'. La protesta ha precedit a l'acarament entre els dos, acordat per la jutgessa per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.

Associacions de víctimes reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat de Catarroja

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans de l'acarament.