Comencen els controls sanitaris a tots els passatgers que arriben a Espanya

 

Tots els passatgers que arriben des d’este dimecres a Espanya per via aèria o marítima hauran de sotmetre’s a un control sanitari abans de la seua entrada en el país. Estos controls podran incloure la presa de temperatura, un control documental i un control visual sobre l’estat del passatger.

 

En consens amb la Unió Europea, Espanya ha reobert este dimecres les seues fronteres a Austràlia, Algèria, el Canadà, Corea del Sud, Geòrgia, el Japó, el Marroc, Montenegro, Nova Zelanda, Ruanda, Sèrbia, Tailàndia, Tunísia i l’Uruguai.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Control de temperatura

La temperatura serà controlada de manera rutinària amb termòmetres sense contacte o per càmeres termogràfiques per a identificar viatgers amb febre igual o superior a 37,5 graus centígrads, segons una resolució de la Direcció General de Salut Pública publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

 

Les companyies navilieres, baix la supervisió de Sanitat Exterior, podran prendre la temperatura als passatgers en viatge internacional abans de la seua arribada a port espanyol.

 

Control documental

Pel que fa al control documental, tots els passatgers amb origen en qualsevol aeroport o port situat fora del territori espanyol hauran d’emplenar un formulari de salut pública. Es farà per via electrònica, de tal manera que totes les persones que vagen a viatjar a Espanya hauran de fer-lo abans del seu viatge a través del web: www.spth.gob.es o amb l’aplicació gratuïta SPAIN TRAVEL HEALTH-SpTH. Una volta acabat el formulari, el passatger obtindrà un codi QR, que haurà de presentar a la seua arribada a Espanya.

 

Els responsables de comercialitzar els bitllets amb destinació a Espanya hauran d’informar als passatgers, en començar el procés de venda, de l’obligatorietat de presentar el formulari de salut pública en l’aeroport o port de destinació. També s’avisarà en el procés de registre o ‘check in’ de l’obligatorietat de presentar el formulari de salut pública a l’arribada a Espanya.

 

Les companyies de transport aeri o marítim una volta en espai aeri o marítim espanyol informaran als passatgers abans d’arribar a la seua destinació de l’obligatorietat de presentar el formulari de salut pública a l’arribada i hauran de facilitar el formulari als passatgers que no hagueren pogut emplenar-lo per via electrònica.

 

S’establix un període transitori, fins al 31 de juliol de 2020, en el que els passatgers internacionals que no hagen pogut emplenar telemàticament el formulari de salut pública el podran presentar a la seua arribada a Espanya en format paper.

 

Privacitat dels viatgers

D’acord amb la disposició publicada en el BOE, que assenyala els controls sanitaris que hauran de fer-se en els punts d’entrada d’Espanya, no s’emmagatzemaran dades personals ni les imàtgens captades per les càmeres termogràfiques. D’esta manera, es garantirà la privacitat del passatger en tot moment.

 

Protocol a seguir en casos sospitosos

Els passatgers amb una temperatura superior a 37,5 graus centígrads o aquells que sobre la base de la informació continguda en el formulari de salut pública o després del control visual se sospite que pogueren patir Covid-19 o una altra patologia transmissible seran sotmesos a una nova avaluació sanitària, amb la finalitat de determinar si existix sospita de risc per a la salut pública.

 

Este control secundari inclourà una nova presa de la temperatura i una avaluació del seu estat clínic i epidemiològic i, si es confirma la sospita que el passatger poguera patir una patologia que poguera suposar un risc per a la salut pública, s’activaran els protocols d’alerta sanitària. En este cas i en coordinació amb les autoritats sanitàries de les comunitats autònomes, el passatger serà derivat a un centre sanitari

Últimes notícies

El Palau de la Música celebrarà 40 anys amb 60 grans concerts i la continuïtat d’Alexander Liebreich

El Palau de la Música de València commemorà en la temporada 2026-2027 el seu 40é aniversari amb quasi 60 concerts i la renovació del director de l’Orquestra de València, Alexander Liebreich, mentre Compromís i PSPV-PSOE critiquen el model de gestió i programació.

La reserva d’aigua baixa en plena onada de calor: el Xúquer queda al 62,4% i el Segura al 57,2%

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3%. La conca del Xúquer se situa al 62,4% de capacitat i la del Segura al 57,2%, el nivell més baix entre totes les conques.

Sanitat trenca rècord i oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027

La Conselleria de Sanitat oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a la convocatòria de 2027, la xifra més alta fins ara, amb un fort augment a València i especial èmfasi en Urgències i Emergències.

La reserva d’aigua baixa però el Júcar i el Segura mantenen nivells elevats

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3 % de la seua capacitat, amb el Júcar al 62,4 % i el Segura al 57,2 %, tot i les últimes pluges.

Les places de formació sanitària especialitzada arriben a un rècord de 1.284 per a 2027

Sanitat ha oferit 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027, la xifra més alta de la història, amb un fort increment a València i en Urgències i Emergències.

València recupera el llegat barroc d’Antonio Palomino amb una gran mostra al MuBAV

El Museu de Belles Arts de València ha obert la mostra ‘Antonio Palomino y la noche barroca’, primera exposició monogràfica sobre el pintor i teòric barroc, amb 65 obres de 20 museus i institucions.

Sant Vicent Màrtir i Sant Vicent Ferrer, festius locals proposats a València per a 2027

La Comissió de Benestar Social de València ha proposat com a festius locals de 2027 el 22 de gener, dia de Sant Vicent Màrtir, i el 5 d’abril, dia de Sant Vicent Ferrer. La decisió encara necessita l’aprovació definitiva del ple municipal.

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en dispositius contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes, i ha alçat prop de 300 actes per drogues.