19.7 C
València
Dimecres, 5 novembre, 2025

Comencen els controls sanitaris a tots els passatgers que arriben a Espanya

 

Tots els passatgers que arriben des d’este dimecres a Espanya per via aèria o marítima hauran de sotmetre’s a un control sanitari abans de la seua entrada en el país. Estos controls podran incloure la presa de temperatura, un control documental i un control visual sobre l’estat del passatger.

 

En consens amb la Unió Europea, Espanya ha reobert este dimecres les seues fronteres a Austràlia, Algèria, el Canadà, Corea del Sud, Geòrgia, el Japó, el Marroc, Montenegro, Nova Zelanda, Ruanda, Sèrbia, Tailàndia, Tunísia i l’Uruguai.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Control de temperatura

La temperatura serà controlada de manera rutinària amb termòmetres sense contacte o per càmeres termogràfiques per a identificar viatgers amb febre igual o superior a 37,5 graus centígrads, segons una resolució de la Direcció General de Salut Pública publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

 

Les companyies navilieres, baix la supervisió de Sanitat Exterior, podran prendre la temperatura als passatgers en viatge internacional abans de la seua arribada a port espanyol.

 

Control documental

Pel que fa al control documental, tots els passatgers amb origen en qualsevol aeroport o port situat fora del territori espanyol hauran d’emplenar un formulari de salut pública. Es farà per via electrònica, de tal manera que totes les persones que vagen a viatjar a Espanya hauran de fer-lo abans del seu viatge a través del web: www.spth.gob.es o amb l’aplicació gratuïta SPAIN TRAVEL HEALTH-SpTH. Una volta acabat el formulari, el passatger obtindrà un codi QR, que haurà de presentar a la seua arribada a Espanya.

 

Els responsables de comercialitzar els bitllets amb destinació a Espanya hauran d’informar als passatgers, en començar el procés de venda, de l’obligatorietat de presentar el formulari de salut pública en l’aeroport o port de destinació. També s’avisarà en el procés de registre o ‘check in’ de l’obligatorietat de presentar el formulari de salut pública a l’arribada a Espanya.

 

Les companyies de transport aeri o marítim una volta en espai aeri o marítim espanyol informaran als passatgers abans d’arribar a la seua destinació de l’obligatorietat de presentar el formulari de salut pública a l’arribada i hauran de facilitar el formulari als passatgers que no hagueren pogut emplenar-lo per via electrònica.

 

S’establix un període transitori, fins al 31 de juliol de 2020, en el que els passatgers internacionals que no hagen pogut emplenar telemàticament el formulari de salut pública el podran presentar a la seua arribada a Espanya en format paper.

 

Privacitat dels viatgers

D’acord amb la disposició publicada en el BOE, que assenyala els controls sanitaris que hauran de fer-se en els punts d’entrada d’Espanya, no s’emmagatzemaran dades personals ni les imàtgens captades per les càmeres termogràfiques. D’esta manera, es garantirà la privacitat del passatger en tot moment.

 

Protocol a seguir en casos sospitosos

Els passatgers amb una temperatura superior a 37,5 graus centígrads o aquells que sobre la base de la informació continguda en el formulari de salut pública o després del control visual se sospite que pogueren patir Covid-19 o una altra patologia transmissible seran sotmesos a una nova avaluació sanitària, amb la finalitat de determinar si existix sospita de risc per a la salut pública.

 

Este control secundari inclourà una nova presa de la temperatura i una avaluació del seu estat clínic i epidemiològic i, si es confirma la sospita que el passatger poguera patir una patologia que poguera suposar un risc per a la salut pública, s’activaran els protocols d’alerta sanitària. En este cas i en coordinació amb les autoritats sanitàries de les comunitats autònomes, el passatger serà derivat a un centre sanitari

Últimes notícies

L’Elx prepara la visita de la Reial Societat amb l’única baixa de Bigas

L'Elx ultima el dol del divendres davant la Reial Societat amb Pedro Bigas pràcticament descartat per molèsties musculars. Sarabia remena alternatives en el centre de la defensa.

Illa i el PPC s’han creuat retrets en el Parlament per les ‘poltrones’ de JxCat i Mazón

En la sessió de control, Salvador Illa i Alejandro Fernández s'han retret mantindre 'poltrones' vinculades a JxCat i a l'entorn de Carlos Mazón. Illa ha replicat que el PPC no era el millor per a parlar de càrrecs i ha reptat a donar suport a l'oficialitat del català a Europa.

Eurodiputats secunden destinar 946,1 milions per a pal·liar la dana a Espanya

La Comissió de Pressupostos del Parlament Europeu ha recolzat mobilitzar 946,1 milions del Fons de Solidaritat de la UE per a Espanya després de la dana d'octubre de 2024. El ple haurà de validar l'ajuda.

Tellado demana evitar eleccions en la Comunitat Valenciana i confia en un acord amb Vox

El secretari general del PP ha reclamat respecte al relleu en la Generalitat i ha defés evitar eleccions per a no frenar la reconstrucció després de la dana. Confia a reeditar el pacte amb Vox en la Comunitat Valenciana.

El València ja construïx els 50 pilars d’acer que subjectaran la coberta del Nou Mestalla

El club ja alça 50 pilars d'acer S355 per a suportar les 4.800 tones de la futura coberta del Nou Mestalla. Les obres preveuen finalitzar a l'estiu de 2027.

La convocatòria de Kervin Arriaga amb Hondures complica la seua presència a Mestalla

Kervin Arriaga ha sigut convocat per Hondures per als classificatoris del Mundial 2026 i arribaria molt just al derbi davant el València del 21 de novembre. El Llevant va demanar a LaLiga canviar la data sense èxit i el viatge des de Centreamèrica condicionaria la seua disponibilitat.

Una gosseta campiona d’obediència impulsa l’autoestima dels majors a Alcoi

Aire, campiona mundial d'Obediència Esportiva, participa en un programa de teràpia amb gossos en set centres de majors d'Alcoi. Les 36 sessions busquen estimular memòria, coordinació i mobilitat i reforçar l'autoestima.

Desarticulat un grup albanés que cultivava marihuana a gran escala per al seu enviament a Europa

La Policia Nacional ha desmantellat un entramat albanés dedicat al cultiu massiu de marihuana en naus i xalets de la província d'Alacant. Hi ha sis detinguts i quatre plantacions desmantellades.