Comencen els controls sanitaris a tots els passatgers que arriben a Espanya

 

Tots els passatgers que arriben des d’este dimecres a Espanya per via aèria o marítima hauran de sotmetre’s a un control sanitari abans de la seua entrada en el país. Estos controls podran incloure la presa de temperatura, un control documental i un control visual sobre l’estat del passatger.

 

En consens amb la Unió Europea, Espanya ha reobert este dimecres les seues fronteres a Austràlia, Algèria, el Canadà, Corea del Sud, Geòrgia, el Japó, el Marroc, Montenegro, Nova Zelanda, Ruanda, Sèrbia, Tailàndia, Tunísia i l’Uruguai.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Control de temperatura

La temperatura serà controlada de manera rutinària amb termòmetres sense contacte o per càmeres termogràfiques per a identificar viatgers amb febre igual o superior a 37,5 graus centígrads, segons una resolució de la Direcció General de Salut Pública publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

 

Les companyies navilieres, baix la supervisió de Sanitat Exterior, podran prendre la temperatura als passatgers en viatge internacional abans de la seua arribada a port espanyol.

 

Control documental

Pel que fa al control documental, tots els passatgers amb origen en qualsevol aeroport o port situat fora del territori espanyol hauran d’emplenar un formulari de salut pública. Es farà per via electrònica, de tal manera que totes les persones que vagen a viatjar a Espanya hauran de fer-lo abans del seu viatge a través del web: www.spth.gob.es o amb l’aplicació gratuïta SPAIN TRAVEL HEALTH-SpTH. Una volta acabat el formulari, el passatger obtindrà un codi QR, que haurà de presentar a la seua arribada a Espanya.

 

Els responsables de comercialitzar els bitllets amb destinació a Espanya hauran d’informar als passatgers, en començar el procés de venda, de l’obligatorietat de presentar el formulari de salut pública en l’aeroport o port de destinació. També s’avisarà en el procés de registre o ‘check in’ de l’obligatorietat de presentar el formulari de salut pública a l’arribada a Espanya.

 

Les companyies de transport aeri o marítim una volta en espai aeri o marítim espanyol informaran als passatgers abans d’arribar a la seua destinació de l’obligatorietat de presentar el formulari de salut pública a l’arribada i hauran de facilitar el formulari als passatgers que no hagueren pogut emplenar-lo per via electrònica.

 

S’establix un període transitori, fins al 31 de juliol de 2020, en el que els passatgers internacionals que no hagen pogut emplenar telemàticament el formulari de salut pública el podran presentar a la seua arribada a Espanya en format paper.

 

Privacitat dels viatgers

D’acord amb la disposició publicada en el BOE, que assenyala els controls sanitaris que hauran de fer-se en els punts d’entrada d’Espanya, no s’emmagatzemaran dades personals ni les imàtgens captades per les càmeres termogràfiques. D’esta manera, es garantirà la privacitat del passatger en tot moment.

 

Protocol a seguir en casos sospitosos

Els passatgers amb una temperatura superior a 37,5 graus centígrads o aquells que sobre la base de la informació continguda en el formulari de salut pública o després del control visual se sospite que pogueren patir Covid-19 o una altra patologia transmissible seran sotmesos a una nova avaluació sanitària, amb la finalitat de determinar si existix sospita de risc per a la salut pública.

 

Este control secundari inclourà una nova presa de la temperatura i una avaluació del seu estat clínic i epidemiològic i, si es confirma la sospita que el passatger poguera patir una patologia que poguera suposar un risc per a la salut pública, s’activaran els protocols d’alerta sanitària. En este cas i en coordinació amb les autoritats sanitàries de les comunitats autònomes, el passatger serà derivat a un centre sanitari

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.