Comencen els controls sanitaris a tots els passatgers que arriben a Espanya

 

Tots els passatgers que arriben des d’este dimecres a Espanya per via aèria o marítima hauran de sotmetre’s a un control sanitari abans de la seua entrada en el país. Estos controls podran incloure la presa de temperatura, un control documental i un control visual sobre l’estat del passatger.

 

En consens amb la Unió Europea, Espanya ha reobert este dimecres les seues fronteres a Austràlia, Algèria, el Canadà, Corea del Sud, Geòrgia, el Japó, el Marroc, Montenegro, Nova Zelanda, Ruanda, Sèrbia, Tailàndia, Tunísia i l’Uruguai.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Control de temperatura

La temperatura serà controlada de manera rutinària amb termòmetres sense contacte o per càmeres termogràfiques per a identificar viatgers amb febre igual o superior a 37,5 graus centígrads, segons una resolució de la Direcció General de Salut Pública publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

 

Les companyies navilieres, baix la supervisió de Sanitat Exterior, podran prendre la temperatura als passatgers en viatge internacional abans de la seua arribada a port espanyol.

 

Control documental

Pel que fa al control documental, tots els passatgers amb origen en qualsevol aeroport o port situat fora del territori espanyol hauran d’emplenar un formulari de salut pública. Es farà per via electrònica, de tal manera que totes les persones que vagen a viatjar a Espanya hauran de fer-lo abans del seu viatge a través del web: www.spth.gob.es o amb l’aplicació gratuïta SPAIN TRAVEL HEALTH-SpTH. Una volta acabat el formulari, el passatger obtindrà un codi QR, que haurà de presentar a la seua arribada a Espanya.

 

Els responsables de comercialitzar els bitllets amb destinació a Espanya hauran d’informar als passatgers, en començar el procés de venda, de l’obligatorietat de presentar el formulari de salut pública en l’aeroport o port de destinació. També s’avisarà en el procés de registre o ‘check in’ de l’obligatorietat de presentar el formulari de salut pública a l’arribada a Espanya.

 

Les companyies de transport aeri o marítim una volta en espai aeri o marítim espanyol informaran als passatgers abans d’arribar a la seua destinació de l’obligatorietat de presentar el formulari de salut pública a l’arribada i hauran de facilitar el formulari als passatgers que no hagueren pogut emplenar-lo per via electrònica.

 

S’establix un període transitori, fins al 31 de juliol de 2020, en el que els passatgers internacionals que no hagen pogut emplenar telemàticament el formulari de salut pública el podran presentar a la seua arribada a Espanya en format paper.

 

Privacitat dels viatgers

D’acord amb la disposició publicada en el BOE, que assenyala els controls sanitaris que hauran de fer-se en els punts d’entrada d’Espanya, no s’emmagatzemaran dades personals ni les imàtgens captades per les càmeres termogràfiques. D’esta manera, es garantirà la privacitat del passatger en tot moment.

 

Protocol a seguir en casos sospitosos

Els passatgers amb una temperatura superior a 37,5 graus centígrads o aquells que sobre la base de la informació continguda en el formulari de salut pública o després del control visual se sospite que pogueren patir Covid-19 o una altra patologia transmissible seran sotmesos a una nova avaluació sanitària, amb la finalitat de determinar si existix sospita de risc per a la salut pública.

 

Este control secundari inclourà una nova presa de la temperatura i una avaluació del seu estat clínic i epidemiològic i, si es confirma la sospita que el passatger poguera patir una patologia que poguera suposar un risc per a la salut pública, s’activaran els protocols d’alerta sanitària. En este cas i en coordinació amb les autoritats sanitàries de les comunitats autònomes, el passatger serà derivat a un centre sanitari

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.