Comencen els controls sanitaris a tots els passatgers que arriben a Espanya

 

Tots els passatgers que arriben des d’este dimecres a Espanya per via aèria o marítima hauran de sotmetre’s a un control sanitari abans de la seua entrada en el país. Estos controls podran incloure la presa de temperatura, un control documental i un control visual sobre l’estat del passatger.

 

En consens amb la Unió Europea, Espanya ha reobert este dimecres les seues fronteres a Austràlia, Algèria, el Canadà, Corea del Sud, Geòrgia, el Japó, el Marroc, Montenegro, Nova Zelanda, Ruanda, Sèrbia, Tailàndia, Tunísia i l’Uruguai.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Control de temperatura

La temperatura serà controlada de manera rutinària amb termòmetres sense contacte o per càmeres termogràfiques per a identificar viatgers amb febre igual o superior a 37,5 graus centígrads, segons una resolució de la Direcció General de Salut Pública publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

 

Les companyies navilieres, baix la supervisió de Sanitat Exterior, podran prendre la temperatura als passatgers en viatge internacional abans de la seua arribada a port espanyol.

 

Control documental

Pel que fa al control documental, tots els passatgers amb origen en qualsevol aeroport o port situat fora del territori espanyol hauran d’emplenar un formulari de salut pública. Es farà per via electrònica, de tal manera que totes les persones que vagen a viatjar a Espanya hauran de fer-lo abans del seu viatge a través del web: www.spth.gob.es o amb l’aplicació gratuïta SPAIN TRAVEL HEALTH-SpTH. Una volta acabat el formulari, el passatger obtindrà un codi QR, que haurà de presentar a la seua arribada a Espanya.

 

Els responsables de comercialitzar els bitllets amb destinació a Espanya hauran d’informar als passatgers, en començar el procés de venda, de l’obligatorietat de presentar el formulari de salut pública en l’aeroport o port de destinació. També s’avisarà en el procés de registre o ‘check in’ de l’obligatorietat de presentar el formulari de salut pública a l’arribada a Espanya.

 

Les companyies de transport aeri o marítim una volta en espai aeri o marítim espanyol informaran als passatgers abans d’arribar a la seua destinació de l’obligatorietat de presentar el formulari de salut pública a l’arribada i hauran de facilitar el formulari als passatgers que no hagueren pogut emplenar-lo per via electrònica.

 

S’establix un període transitori, fins al 31 de juliol de 2020, en el que els passatgers internacionals que no hagen pogut emplenar telemàticament el formulari de salut pública el podran presentar a la seua arribada a Espanya en format paper.

 

Privacitat dels viatgers

D’acord amb la disposició publicada en el BOE, que assenyala els controls sanitaris que hauran de fer-se en els punts d’entrada d’Espanya, no s’emmagatzemaran dades personals ni les imàtgens captades per les càmeres termogràfiques. D’esta manera, es garantirà la privacitat del passatger en tot moment.

 

Protocol a seguir en casos sospitosos

Els passatgers amb una temperatura superior a 37,5 graus centígrads o aquells que sobre la base de la informació continguda en el formulari de salut pública o després del control visual se sospite que pogueren patir Covid-19 o una altra patologia transmissible seran sotmesos a una nova avaluació sanitària, amb la finalitat de determinar si existix sospita de risc per a la salut pública.

 

Este control secundari inclourà una nova presa de la temperatura i una avaluació del seu estat clínic i epidemiològic i, si es confirma la sospita que el passatger poguera patir una patologia que poguera suposar un risc per a la salut pública, s’activaran els protocols d’alerta sanitària. En este cas i en coordinació amb les autoritats sanitàries de les comunitats autònomes, el passatger serà derivat a un centre sanitari

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.