El comerç valencià confia en un ‘Pla Resistir 2’ que ajude a 20.000 locals en «risc extrem»

 

El primer any de pandèmia ha portat al 15% del xicotet comerç valencià a tirar el tancament definitiu. Però a demés, uns 20.000 locals, un terç de les 62.000 existents en la regió, es troben en «risc extrem» de desaparéixer, amb el que enguany la xifra d’establiments que baixen la persiana podria conseguir el 25% si no es prenen les mesures adequades.

 

Les seues esperances se centren ara en un ‘Pla Resistir 2’ que els ajude a «respirar», ha apuntat el president de la Confederació del Comerç, Servicis i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç CV), Rafael Torres, en una entrevista a Europa Press.

 

Els establiments d’equipament personal estan sent els més afectats per la crisi del Covid-19, fonamentalment de tèxtil, la caiguda mitjana de la que de la facturació està en un 40% i en alguns casos conseguix entre el 60% i el 80%, sobretot des de les restriccions de gener, que fins a este dilluns limitaven l’obertura comercial fins a les 18.00 hores, i que han suposat una «aturada descomunal» per al sector, ha assegurat Torres.

 

 

Demanen per al comerç un «pla de contingència»

Davant d’esta situació, el representant del xicotet comerç ha valorat que s’hagen atés les seues peticions quant a prolongar l’horari comercial fins a les 20.00 hores i augmentar l’aforament comercial al 50% en la desescalada que ha arrancat este dilluns.

 

Encara d’eixa manera, ara que comença la devolució dels ICO i que la pandèmia s’està prolongant més de l’esperat, considera necessari acompanyar al comerç amb un «pla de contingència». Després d’un any de restriccions i «sense ajudes directes, s’han quedat sense defenses, en una agonia que ja no poden més».

 

Per fi, ha assenyalat Torres, l’administració s’ha donat compte que «necessitem ajuda», ha inclòs al sector en el diàleg de la desescalada i s’està negociant un ‘Pla Resistir 2’ que en esta ocasió preveu ajudes directes al xicotet comerç. No obstant això, fins ara, el sector s’ha sentit «bastant oblidat» i la «indignació havia conseguit un nivell molt gran».

 

En tot cas, espera que es puga pactar un pla de contingència amb les mesures que requerix el sector per a «respirar» i demana que els Ajuntaments destinen recursos al sector. De la mateixa manera, confia que la reobertura de les terrasses de l’hostaleria «anime l’ambient al carrer» per a les vendes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.