El comerç valencià confia en un ‘Pla Resistir 2’ que ajude a 20.000 locals en «risc extrem»

 

El primer any de pandèmia ha portat al 15% del xicotet comerç valencià a tirar el tancament definitiu. Però a demés, uns 20.000 locals, un terç de les 62.000 existents en la regió, es troben en «risc extrem» de desaparéixer, amb el que enguany la xifra d’establiments que baixen la persiana podria conseguir el 25% si no es prenen les mesures adequades.

 

Les seues esperances se centren ara en un ‘Pla Resistir 2’ que els ajude a «respirar», ha apuntat el president de la Confederació del Comerç, Servicis i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç CV), Rafael Torres, en una entrevista a Europa Press.

 

Els establiments d’equipament personal estan sent els més afectats per la crisi del Covid-19, fonamentalment de tèxtil, la caiguda mitjana de la que de la facturació està en un 40% i en alguns casos conseguix entre el 60% i el 80%, sobretot des de les restriccions de gener, que fins a este dilluns limitaven l’obertura comercial fins a les 18.00 hores, i que han suposat una «aturada descomunal» per al sector, ha assegurat Torres.

 

 

Demanen per al comerç un «pla de contingència»

Davant d’esta situació, el representant del xicotet comerç ha valorat que s’hagen atés les seues peticions quant a prolongar l’horari comercial fins a les 20.00 hores i augmentar l’aforament comercial al 50% en la desescalada que ha arrancat este dilluns.

 

Encara d’eixa manera, ara que comença la devolució dels ICO i que la pandèmia s’està prolongant més de l’esperat, considera necessari acompanyar al comerç amb un «pla de contingència». Després d’un any de restriccions i «sense ajudes directes, s’han quedat sense defenses, en una agonia que ja no poden més».

 

Per fi, ha assenyalat Torres, l’administració s’ha donat compte que «necessitem ajuda», ha inclòs al sector en el diàleg de la desescalada i s’està negociant un ‘Pla Resistir 2’ que en esta ocasió preveu ajudes directes al xicotet comerç. No obstant això, fins ara, el sector s’ha sentit «bastant oblidat» i la «indignació havia conseguit un nivell molt gran».

 

En tot cas, espera que es puga pactar un pla de contingència amb les mesures que requerix el sector per a «respirar» i demana que els Ajuntaments destinen recursos al sector. De la mateixa manera, confia que la reobertura de les terrasses de l’hostaleria «anime l’ambient al carrer» per a les vendes.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.