El comerç valencià confia en un ‘Pla Resistir 2’ que ajude a 20.000 locals en «risc extrem»

 

El primer any de pandèmia ha portat al 15% del xicotet comerç valencià a tirar el tancament definitiu. Però a demés, uns 20.000 locals, un terç de les 62.000 existents en la regió, es troben en «risc extrem» de desaparéixer, amb el que enguany la xifra d’establiments que baixen la persiana podria conseguir el 25% si no es prenen les mesures adequades.

 

Les seues esperances se centren ara en un ‘Pla Resistir 2’ que els ajude a «respirar», ha apuntat el president de la Confederació del Comerç, Servicis i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç CV), Rafael Torres, en una entrevista a Europa Press.

 

Els establiments d’equipament personal estan sent els més afectats per la crisi del Covid-19, fonamentalment de tèxtil, la caiguda mitjana de la que de la facturació està en un 40% i en alguns casos conseguix entre el 60% i el 80%, sobretot des de les restriccions de gener, que fins a este dilluns limitaven l’obertura comercial fins a les 18.00 hores, i que han suposat una «aturada descomunal» per al sector, ha assegurat Torres.

 

 

Demanen per al comerç un «pla de contingència»

Davant d’esta situació, el representant del xicotet comerç ha valorat que s’hagen atés les seues peticions quant a prolongar l’horari comercial fins a les 20.00 hores i augmentar l’aforament comercial al 50% en la desescalada que ha arrancat este dilluns.

 

Encara d’eixa manera, ara que comença la devolució dels ICO i que la pandèmia s’està prolongant més de l’esperat, considera necessari acompanyar al comerç amb un «pla de contingència». Després d’un any de restriccions i «sense ajudes directes, s’han quedat sense defenses, en una agonia que ja no poden més».

 

Per fi, ha assenyalat Torres, l’administració s’ha donat compte que «necessitem ajuda», ha inclòs al sector en el diàleg de la desescalada i s’està negociant un ‘Pla Resistir 2’ que en esta ocasió preveu ajudes directes al xicotet comerç. No obstant això, fins ara, el sector s’ha sentit «bastant oblidat» i la «indignació havia conseguit un nivell molt gran».

 

En tot cas, espera que es puga pactar un pla de contingència amb les mesures que requerix el sector per a «respirar» i demana que els Ajuntaments destinen recursos al sector. De la mateixa manera, confia que la reobertura de les terrasses de l’hostaleria «anime l’ambient al carrer» per a les vendes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.