El comerç valencià confia en un ‘Pla Resistir 2’ que ajude a 20.000 locals en «risc extrem»

 

El primer any de pandèmia ha portat al 15% del xicotet comerç valencià a tirar el tancament definitiu. Però a demés, uns 20.000 locals, un terç de les 62.000 existents en la regió, es troben en «risc extrem» de desaparéixer, amb el que enguany la xifra d’establiments que baixen la persiana podria conseguir el 25% si no es prenen les mesures adequades.

 

Les seues esperances se centren ara en un ‘Pla Resistir 2’ que els ajude a «respirar», ha apuntat el president de la Confederació del Comerç, Servicis i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç CV), Rafael Torres, en una entrevista a Europa Press.

 

Els establiments d’equipament personal estan sent els més afectats per la crisi del Covid-19, fonamentalment de tèxtil, la caiguda mitjana de la que de la facturació està en un 40% i en alguns casos conseguix entre el 60% i el 80%, sobretot des de les restriccions de gener, que fins a este dilluns limitaven l’obertura comercial fins a les 18.00 hores, i que han suposat una «aturada descomunal» per al sector, ha assegurat Torres.

 

 

Demanen per al comerç un «pla de contingència»

Davant d’esta situació, el representant del xicotet comerç ha valorat que s’hagen atés les seues peticions quant a prolongar l’horari comercial fins a les 20.00 hores i augmentar l’aforament comercial al 50% en la desescalada que ha arrancat este dilluns.

 

Encara d’eixa manera, ara que comença la devolució dels ICO i que la pandèmia s’està prolongant més de l’esperat, considera necessari acompanyar al comerç amb un «pla de contingència». Després d’un any de restriccions i «sense ajudes directes, s’han quedat sense defenses, en una agonia que ja no poden més».

 

Per fi, ha assenyalat Torres, l’administració s’ha donat compte que «necessitem ajuda», ha inclòs al sector en el diàleg de la desescalada i s’està negociant un ‘Pla Resistir 2’ que en esta ocasió preveu ajudes directes al xicotet comerç. No obstant això, fins ara, el sector s’ha sentit «bastant oblidat» i la «indignació havia conseguit un nivell molt gran».

 

En tot cas, espera que es puga pactar un pla de contingència amb les mesures que requerix el sector per a «respirar» i demana que els Ajuntaments destinen recursos al sector. De la mateixa manera, confia que la reobertura de les terrasses de l’hostaleria «anime l’ambient al carrer» per a les vendes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana se situa com la tercera regió amb menor sinistralitat laboral

La Comunitat Valenciana es consolida com la tercera autonomia amb menor sinistralitat laboral, reduïx accidents i reforça la prevenció en la reincorporació després d'una baixa.

Sanitat fixa el 4 de maig per a negociar la implantació de la jornada de 35 hores

La Conselleria de Sanitat convoca la Taula Sectorial el 4 de maig per a arrancar la negociació de la jornada de 35 hores en la sanitat valenciana a partir de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

Borriana activa un cens genètic caní per a identificar als amos per ADN

Borriana posa en marxa un cens genètic caní que permetrà identificar als propietaris a partir de l'ADN dels seus gossos i sancionar els excrements abandonats en la via pública.

Immobilitzats 105 joguets a Borriol per incomplir la normativa de seguretat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 105 joguets en un comerç de Borriol en detectar greus irregularitats en matèria de seguretat i etiquetatge dirigides a productes per a menors.

La dieta mediterrània i la microbiota vaginal s’associen a major èxit en la inseminació artificial

Un estudi del CSIC relaciona una major adherència a la dieta mediterrània amb una microbiota vaginal dominada per Lactobacillus i millors taxes d'embaràs en inseminació artificial.

Detinguda una alumna de 14 anys per vendre cocaïna rosa en un institut d’Alacant

Una estudiant de 14 anys ha sigut detinguda en un institut d'Alacant per vendre presumptament cocaïna i tusi a altres menors, la qual cosa ha permés destapar una xicoteta xarxa de distribució entre adolescents.

Wizz Air reforçarà en 2026 les seues rutes a València i obrirà una connexió directa amb Torí

Wizz Air incrementarà un 43% la seua capacitat de places en l'aeroport de València en 2026 i llançarà una nova ruta directa amb Torí a partir d'octubre, reforçant la connexió amb el mercat italià.

L’atur juvenil baixa en la Comunitat Valenciana al 28,59% però seguix per damunt de la mitjana

La taxa de desocupació entre els menors de 25 anys en la Comunitat Valenciana descendix 0,63 punts en el primer trimestre de 2026 i se situa en el 28,59%, encara quatre punts per damunt de la mitjana nacional.