Els treballadors sociosanitaris del territori valencià rebran una compensació pel primer estat d’alarma

 

La Generalitat ha aprovat este divendres la compensació extraordinària de reconeixement per al personal del sistema públic valencià de servicis socials, amb un total de 852.808 euros a repartir entre els treballadors de recursos residencials de majors i persones amb diversitat funcional i salut mental.

 

Es tracta d’una gratificació pels seus servicis prestats durant el primer estat d’alarma, del 14 de març al 21 de juny, amb un import de huit euros al dia per a cada empleat en actiu, ha anunciat la vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, després del ple del Consell.

 

Amb esta mesura, ja decretada per als sanitaris, es pretén reconèixer la implicació i el sentit del deure que estes persones han demostrat durant la pandèmia. Beneficiarà als 1.506 professionals del sistema públic: 848 a la província d’Alacant, 285 en la de Castelló i 373 en la de València.

 

Un repartiment equitatiu

El repartiment d’esta gratificació serà per igual al personal dels centres residencials, independentment de la categoria professional que exercisquen.

 

Els beneficiaris són els següents: personal directiu i d’administració dels centres de servicis socials de caràcter residencial; personal mèdic, d’infermeria, auxiliar d’infermeria; personal de manteniment; resta de professionals que haja prestat els seus servicis durant eixos tres mesos.

 

És més, el temps transcorregut en situació d’incapacitat temporal, per positiu o contacte aïllat, es considera com a efectiu per a percebre la compensació. També la rebran els professionals reassignats als recursos residencials dependents del sistema públic, en els mateixos termes.

 

Inicialment, els sindicats van expressar el seu rebuig a esta mesura després de l’aprovació del decret a mitjan novembre, per la qual cosa va tornar a passar este dijous per taula sectorial i ja compta amb l’aval de la majoria dels representants dels treballadors, segons fonts del departament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.