13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Els treballadors sociosanitaris del territori valencià rebran una compensació pel primer estat d’alarma

 

La Generalitat ha aprovat este divendres la compensació extraordinària de reconeixement per al personal del sistema públic valencià de servicis socials, amb un total de 852.808 euros a repartir entre els treballadors de recursos residencials de majors i persones amb diversitat funcional i salut mental.

 

Es tracta d’una gratificació pels seus servicis prestats durant el primer estat d’alarma, del 14 de març al 21 de juny, amb un import de huit euros al dia per a cada empleat en actiu, ha anunciat la vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, després del ple del Consell.

 

Amb esta mesura, ja decretada per als sanitaris, es pretén reconèixer la implicació i el sentit del deure que estes persones han demostrat durant la pandèmia. Beneficiarà als 1.506 professionals del sistema públic: 848 a la província d’Alacant, 285 en la de Castelló i 373 en la de València.

 

Un repartiment equitatiu

El repartiment d’esta gratificació serà per igual al personal dels centres residencials, independentment de la categoria professional que exercisquen.

 

Els beneficiaris són els següents: personal directiu i d’administració dels centres de servicis socials de caràcter residencial; personal mèdic, d’infermeria, auxiliar d’infermeria; personal de manteniment; resta de professionals que haja prestat els seus servicis durant eixos tres mesos.

 

És més, el temps transcorregut en situació d’incapacitat temporal, per positiu o contacte aïllat, es considera com a efectiu per a percebre la compensació. També la rebran els professionals reassignats als recursos residencials dependents del sistema públic, en els mateixos termes.

 

Inicialment, els sindicats van expressar el seu rebuig a esta mesura després de l’aprovació del decret a mitjan novembre, per la qual cosa va tornar a passar este dijous per taula sectorial i ja compta amb l’aval de la majoria dels representants dels treballadors, segons fonts del departament.

Últimes notícies

Morant acusa a Feijoo de mentir sobre la dana i sosté que continua fent-ho

La ministra Diana Morant ha carregat contra Alberto Núñez Feijoo per la gestió de la dana en la Comunitat i li ha acusat de mentir per a protegir a Carlos Mazón. Les seues crítiques coincidixen amb la compareixença del líder del PP en la comissió parlamentària.

Detinguda una treballadora d’una guarderia d’Algemesí per presumpte maltractament a menors

La Policia ha detingut a una dona de 55 anys que treballa en una guarderia d'Algemesí pel presumpte maltractament a menors. La denúncia va partir del personal i el centre està clausurat.

Morant acusa a Feijóo de mentir sobre la DANA i de donar cobertura a Mazón

Diana Morant ha retret a Alberto Núñez Feijóo que comparega per haver mentit sobre la gestió de la DANA a València i sosté que continua fent-ho. Afirma que va buscar donar una coartada a Carlos Mazón i denúncia una apagada informativa fins a la seua eixida del Ventorro.

Presó provisional per una onada de robatoris en vivendes de l’Alacantí

Un home de 31 anys ha sigut detingut i ha ingressat a la presó provisional per set robatoris amb força en vivendes rurals de l'Alacantí. Un altre detingut també ha entrat a la presó per dos assalts en El Moralet.

Compromís demana en Les Corts una comissió d’investigació per les VPO d’Alacant

Compromís ha registrat en Les Corts la petició de crear una comissió d'investigació sobre les VPO d'Alacant. La formació denúncia canvis del Pla Viu i possibles favoritismes.

Compromís insta el PP a tallar d’arrel i exigir l’acta a l’edil que va insultar a Sánchez

Joan Baldoví ha demanat al PP que actue de manera exemplar després de l'insult a Pedro Sánchez en un míting del PSOE i ha advertit que normalitzar estes conductes degrada el debat públic.

Criden a l’orde a Feijóo en la comissió de la DANA després d’un xoc amb Bildu per ETA

El lider del PP ha sigut cridat a l'orde en la comision de investigacion de la DANA després de respondre a Oskar Matute amb al·lusions a ETA i a Arnaldo Otegi. La presidència li ha reclamat cenyir-se a l'assumpte de la compareixença.

El Govern destina 23 milions per a la recuperació agrícola a Torrent després de la DANA

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 23 milions a reparar explotacions, camins i regadiu a Torrent després de la DANA. Les obres s'han estés a Alaquàs i Chiva i ja han restablit l'accés i els regs.