Els treballadors sociosanitaris del territori valencià rebran una compensació pel primer estat d’alarma

 

La Generalitat ha aprovat este divendres la compensació extraordinària de reconeixement per al personal del sistema públic valencià de servicis socials, amb un total de 852.808 euros a repartir entre els treballadors de recursos residencials de majors i persones amb diversitat funcional i salut mental.

 

Es tracta d’una gratificació pels seus servicis prestats durant el primer estat d’alarma, del 14 de març al 21 de juny, amb un import de huit euros al dia per a cada empleat en actiu, ha anunciat la vicepresidenta i consellera de Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, després del ple del Consell.

Anuncios

 

Amb esta mesura, ja decretada per als sanitaris, es pretén reconèixer la implicació i el sentit del deure que estes persones han demostrat durant la pandèmia. Beneficiarà als 1.506 professionals del sistema públic: 848 a la província d’Alacant, 285 en la de Castelló i 373 en la de València.

 

Un repartiment equitatiu

El repartiment d’esta gratificació serà per igual al personal dels centres residencials, independentment de la categoria professional que exercisquen.

 

Els beneficiaris són els següents: personal directiu i d’administració dels centres de servicis socials de caràcter residencial; personal mèdic, d’infermeria, auxiliar d’infermeria; personal de manteniment; resta de professionals que haja prestat els seus servicis durant eixos tres mesos.

 

És més, el temps transcorregut en situació d’incapacitat temporal, per positiu o contacte aïllat, es considera com a efectiu per a percebre la compensació. També la rebran els professionals reassignats als recursos residencials dependents del sistema públic, en els mateixos termes.

 

Inicialment, els sindicats van expressar el seu rebuig a esta mesura després de l’aprovació del decret a mitjan novembre, per la qual cosa va tornar a passar este dijous per taula sectorial i ja compta amb l’aval de la majoria dels representants dels treballadors, segons fonts del departament.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.