Compromís per Oliva es nega a què el Govern d’Espanya els confisque els seus estalvis

 

Des de Compromís per Oliva, en la comarca de la Safor (València), volem mostrar el nostre rotund rebuig davant l’acord de la FEMP amb el Govern per a l’ús del romanent dels municipis. Amb esta mesura, el Govern d’Espanya confisca als Ajuntaments i les Diputacions els seus estalvis, intervenint-los i hipotecant el seu futur. Ara és el moment dels acords i reforçar el municipalisme i no d’alimentar el centralisme.

 

«Este acord atempta contra l’autonomia dels municipis, que deurien poder usar directament els propis estalvis generats amb esforç i bona gestió durant anys», ha declarat la Secretària Local de Compromís per Oliva, Ioana Sintimbrean. 

 

«Els ajuntaments anem a necessitar eixos estalvis que hem vingut acumulant de manera  responsable al llarg dels últims anys per a afrontar les consequències derivades de la Covid-19», ha declarat l’alcalde d’Oliva, David González. 

 

El cas d’Oliva: Més de 7 milions d’euros confiscats

Des de què Compromís va accedir a l’alcaldia en 2012, l’esforç i la bona gestió económica ha  permés, no només acabar amb l’endeutament acumulat de quasi 15 milions d’euros de legislatures anteriors, sino també encadenar liquidacions positives que ens han portat a un estalvi acumulat de 7.284.444,66 € en l’actualitat. 

 

Estos estalvis, conseguits amb el sacrifici de tota la ciutadania, han estat bloquejats des de 2012 per la coneguda com a Llei Montoro. 

 

La incoherència del Partit Socialista

El Partit Socialista, abans d’accedir al Govern Central, exigia la derogació de la Llei Montoro. Desprès de dos anys governant, no només no han cumplit el que ells mateix exigien al Partit Popular, sino que ara l’usen per a expropiar els recursos dels muncipis. Esta mesura ataca directament les competències de les institucions més pròximes a la ciutadandia. 

 

Es per tot això que desde Compromís per Oliva seguim exigint que es modifique o es derogue la Llei Montoro. Qualsevol altra fórmula és un atemptat contra l’autonomia municipal. 

 

El PSOE ? ha arribat a un acord amb la Federació Espanyola de Municipis perquè els ajuntaments reben part dels seus…

Publicada por Compromís per Oliva en Martes, 4 de agosto de 2020

Últimes notícies

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.