Compromís per Oliva es nega a què el Govern d’Espanya els confisque els seus estalvis

 

Des de Compromís per Oliva, en la comarca de la Safor (València), volem mostrar el nostre rotund rebuig davant l’acord de la FEMP amb el Govern per a l’ús del romanent dels municipis. Amb esta mesura, el Govern d’Espanya confisca als Ajuntaments i les Diputacions els seus estalvis, intervenint-los i hipotecant el seu futur. Ara és el moment dels acords i reforçar el municipalisme i no d’alimentar el centralisme.

 

«Este acord atempta contra l’autonomia dels municipis, que deurien poder usar directament els propis estalvis generats amb esforç i bona gestió durant anys», ha declarat la Secretària Local de Compromís per Oliva, Ioana Sintimbrean. 

 

«Els ajuntaments anem a necessitar eixos estalvis que hem vingut acumulant de manera  responsable al llarg dels últims anys per a afrontar les consequències derivades de la Covid-19», ha declarat l’alcalde d’Oliva, David González. 

 

El cas d’Oliva: Més de 7 milions d’euros confiscats

Des de què Compromís va accedir a l’alcaldia en 2012, l’esforç i la bona gestió económica ha  permés, no només acabar amb l’endeutament acumulat de quasi 15 milions d’euros de legislatures anteriors, sino també encadenar liquidacions positives que ens han portat a un estalvi acumulat de 7.284.444,66 € en l’actualitat. 

 

Estos estalvis, conseguits amb el sacrifici de tota la ciutadania, han estat bloquejats des de 2012 per la coneguda com a Llei Montoro. 

 

La incoherència del Partit Socialista

El Partit Socialista, abans d’accedir al Govern Central, exigia la derogació de la Llei Montoro. Desprès de dos anys governant, no només no han cumplit el que ells mateix exigien al Partit Popular, sino que ara l’usen per a expropiar els recursos dels muncipis. Esta mesura ataca directament les competències de les institucions més pròximes a la ciutadandia. 

 

Es per tot això que desde Compromís per Oliva seguim exigint que es modifique o es derogue la Llei Montoro. Qualsevol altra fórmula és un atemptat contra l’autonomia municipal. 

 

El PSOE ? ha arribat a un acord amb la Federació Espanyola de Municipis perquè els ajuntaments reben part dels seus…

Publicada por Compromís per Oliva en Martes, 4 de agosto de 2020

Últimes notícies

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.

Mor una dona de 74 anys atropellada pel TRAM a la Vila Joiosa

Una dona de 74 anys ha mort este dissabte en ser atropellada per un tren del TRAM a la Vila Joiosa. El SAMU ha intentat reanimar-la, però només ha pogut certificar la defunció al lloc dels fets.

Confiscats més de 50.000 productes falsos a Alacant este estiu valorats en 2 milions

La Policia Local d'Alacant ha confiscat més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d'euros, durant juliol i agost en diversos dispositius contra la venda ambulant il·legal. Les operacions han acabat amb tretze detinguts per delictes contra la propietat industrial i centenars de denúncies per consum d'alcohol al carrer.

Pilar Bernabé es prepara per a ser candidata del PSPV a l’Alcaldia de València en 2027 sense rivals interns

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, presentarà dilluns la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’Alcaldia de València en 2027 i assegura que no espera rivals interns. Afirma que se sent molt recolzada pel partit i que veu el socialisme valencià unit i en un moment polític dolç.

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.