7.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Compromís per Oliva es nega a què el Govern d’Espanya els confisque els seus estalvis

 

Des de Compromís per Oliva, en la comarca de la Safor (València), volem mostrar el nostre rotund rebuig davant l’acord de la FEMP amb el Govern per a l’ús del romanent dels municipis. Amb esta mesura, el Govern d’Espanya confisca als Ajuntaments i les Diputacions els seus estalvis, intervenint-los i hipotecant el seu futur. Ara és el moment dels acords i reforçar el municipalisme i no d’alimentar el centralisme.

 

«Este acord atempta contra l’autonomia dels municipis, que deurien poder usar directament els propis estalvis generats amb esforç i bona gestió durant anys», ha declarat la Secretària Local de Compromís per Oliva, Ioana Sintimbrean. 

 

«Els ajuntaments anem a necessitar eixos estalvis que hem vingut acumulant de manera  responsable al llarg dels últims anys per a afrontar les consequències derivades de la Covid-19», ha declarat l’alcalde d’Oliva, David González. 

 

El cas d’Oliva: Més de 7 milions d’euros confiscats

Des de què Compromís va accedir a l’alcaldia en 2012, l’esforç i la bona gestió económica ha  permés, no només acabar amb l’endeutament acumulat de quasi 15 milions d’euros de legislatures anteriors, sino també encadenar liquidacions positives que ens han portat a un estalvi acumulat de 7.284.444,66 € en l’actualitat. 

 

Estos estalvis, conseguits amb el sacrifici de tota la ciutadania, han estat bloquejats des de 2012 per la coneguda com a Llei Montoro. 

 

La incoherència del Partit Socialista

El Partit Socialista, abans d’accedir al Govern Central, exigia la derogació de la Llei Montoro. Desprès de dos anys governant, no només no han cumplit el que ells mateix exigien al Partit Popular, sino que ara l’usen per a expropiar els recursos dels muncipis. Esta mesura ataca directament les competències de les institucions més pròximes a la ciutadandia. 

 

Es per tot això que desde Compromís per Oliva seguim exigint que es modifique o es derogue la Llei Montoro. Qualsevol altra fórmula és un atemptat contra l’autonomia municipal. 

 

El PSOE ? ha arribat a un acord amb la Federació Espanyola de Municipis perquè els ajuntaments reben part dels seus…

Publicada por Compromís per Oliva en Martes, 4 de agosto de 2020

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.