Compromís per Oliva es nega a què el Govern d’Espanya els confisque els seus estalvis

 

Des de Compromís per Oliva, en la comarca de la Safor (València), volem mostrar el nostre rotund rebuig davant l’acord de la FEMP amb el Govern per a l’ús del romanent dels municipis. Amb esta mesura, el Govern d’Espanya confisca als Ajuntaments i les Diputacions els seus estalvis, intervenint-los i hipotecant el seu futur. Ara és el moment dels acords i reforçar el municipalisme i no d’alimentar el centralisme.

 

«Este acord atempta contra l’autonomia dels municipis, que deurien poder usar directament els propis estalvis generats amb esforç i bona gestió durant anys», ha declarat la Secretària Local de Compromís per Oliva, Ioana Sintimbrean. 

 

«Els ajuntaments anem a necessitar eixos estalvis que hem vingut acumulant de manera  responsable al llarg dels últims anys per a afrontar les consequències derivades de la Covid-19», ha declarat l’alcalde d’Oliva, David González. 

 

El cas d’Oliva: Més de 7 milions d’euros confiscats

Des de què Compromís va accedir a l’alcaldia en 2012, l’esforç i la bona gestió económica ha  permés, no només acabar amb l’endeutament acumulat de quasi 15 milions d’euros de legislatures anteriors, sino també encadenar liquidacions positives que ens han portat a un estalvi acumulat de 7.284.444,66 € en l’actualitat. 

 

Estos estalvis, conseguits amb el sacrifici de tota la ciutadania, han estat bloquejats des de 2012 per la coneguda com a Llei Montoro. 

 

La incoherència del Partit Socialista

El Partit Socialista, abans d’accedir al Govern Central, exigia la derogació de la Llei Montoro. Desprès de dos anys governant, no només no han cumplit el que ells mateix exigien al Partit Popular, sino que ara l’usen per a expropiar els recursos dels muncipis. Esta mesura ataca directament les competències de les institucions més pròximes a la ciutadandia. 

 

Es per tot això que desde Compromís per Oliva seguim exigint que es modifique o es derogue la Llei Montoro. Qualsevol altra fórmula és un atemptat contra l’autonomia municipal. 

 

El PSOE ? ha arribat a un acord amb la Federació Espanyola de Municipis perquè els ajuntaments reben part dels seus…

Publicada por Compromís per Oliva en Martes, 4 de agosto de 2020

Últimes notícies

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.