12.4 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Compromís per Oliva es nega a què el Govern d’Espanya els confisque els seus estalvis

 

Des de Compromís per Oliva, en la comarca de la Safor (València), volem mostrar el nostre rotund rebuig davant l’acord de la FEMP amb el Govern per a l’ús del romanent dels municipis. Amb esta mesura, el Govern d’Espanya confisca als Ajuntaments i les Diputacions els seus estalvis, intervenint-los i hipotecant el seu futur. Ara és el moment dels acords i reforçar el municipalisme i no d’alimentar el centralisme.

 

«Este acord atempta contra l’autonomia dels municipis, que deurien poder usar directament els propis estalvis generats amb esforç i bona gestió durant anys», ha declarat la Secretària Local de Compromís per Oliva, Ioana Sintimbrean. 

 

«Els ajuntaments anem a necessitar eixos estalvis que hem vingut acumulant de manera  responsable al llarg dels últims anys per a afrontar les consequències derivades de la Covid-19», ha declarat l’alcalde d’Oliva, David González. 

 

El cas d’Oliva: Més de 7 milions d’euros confiscats

Des de què Compromís va accedir a l’alcaldia en 2012, l’esforç i la bona gestió económica ha  permés, no només acabar amb l’endeutament acumulat de quasi 15 milions d’euros de legislatures anteriors, sino també encadenar liquidacions positives que ens han portat a un estalvi acumulat de 7.284.444,66 € en l’actualitat. 

 

Estos estalvis, conseguits amb el sacrifici de tota la ciutadania, han estat bloquejats des de 2012 per la coneguda com a Llei Montoro. 

 

La incoherència del Partit Socialista

El Partit Socialista, abans d’accedir al Govern Central, exigia la derogació de la Llei Montoro. Desprès de dos anys governant, no només no han cumplit el que ells mateix exigien al Partit Popular, sino que ara l’usen per a expropiar els recursos dels muncipis. Esta mesura ataca directament les competències de les institucions més pròximes a la ciutadandia. 

 

Es per tot això que desde Compromís per Oliva seguim exigint que es modifique o es derogue la Llei Montoro. Qualsevol altra fórmula és un atemptat contra l’autonomia municipal. 

 

El PSOE ? ha arribat a un acord amb la Federació Espanyola de Municipis perquè els ajuntaments reben part dels seus…

Publicada por Compromís per Oliva en Martes, 4 de agosto de 2020

Últimes notícies

Catorze artistes valencians exploren el cos en ‘Cos. Resistència. Combat’

L'esbarzer de la Saïdia inaugura este divendres 'Cos. Resistència. Combat', amb 14 artistes valencians que exploren el cos com a territori de resistència des de l'esport, la sexualitat i la guerra. La mostra recorre a fotografia, il·lustració, escultura, videoart i performance i inclou un homenatge a Roberta Marrero.

Localitzen en el Palau de Llíria el quadre de Sorolla ‘La Camusa’, desaparegut en els 70

La Policia ha recuperat el retrat d'Isabel de Borbó pintat per Sorolla, al costat de dos obres de Moreno Carbonero, després de rastrejar la seua procedència a Llíria. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat.

El BOE detalla la Comissió Mixta després de la dana i fixa la seua estrena el 18 de febrer

El BOE publica el Reial decret que crea la Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana en la Comunitat Valenciana. La primera reunió està prevista per al 18 de febrer.

Kenneth encara el Benidorm Fest com a favorit amb ‘Els ulls no mentixen’

L'artista arriba al compte arrere del Benidorm Fest com un dels més votats en reproduccions amb 'Els ulls no mentixen', a punt del milió, i promet un directe explosiu.

Detinguts a València un notari i dos advocats per espoli a una octogenària amb alzheimer

La Policia Nacional ha arrestat a València a un notari, dos advocats i altres dos persones pel presumpte espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer. Les operacions van incloure vendes infravalorades, doble assessorament i un intent de suprimir el seu usdefruit.

Avís groc este dijous per ratxes de 80 km/h a Castelló, València i Alacant

Aemet ha establit avís groc per a este dijous per vent de l'oest amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló, València i Alacant, i per onatge en la costa.

El vent de ponent dispara hui les màximes en la Comunitat fins a 24 graus

Ratxes molt fortes de l'oest impulsen un ascens tèrmic fins a valors primaverals. A última hora baixarà la cota de neu i demà s'espera un descens de temperatures.

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.