Coneixes els volcans que hi ha a la Comunitat Valenciana?

Volcà Turó d'Agrás

A la Comunitat Valenciana hi ha tres zones volcàniques que estan localitzades a les Illes Columbretes, Cofrents i Picassent.

En realitat, els dos primers si ofereixen una empremta real i visible mentre que el de Picassent únicament s’albira per les restes de materials volcànics trobats a la zona.

Després de l’explosió ahir del volcà a l’illa de la Palma, volem conéixer l’existència i localització dels volcans que poden seguir una activitat semblant a la Comunitat Valenciana.

A la província de Castelló, es troba l’illa Grossa a les Illes Columbretes, on s’ha constatat el passat volcànic d’estes illes. Pel que sembla hi va haver activitat volcànica fa tan sols 300.000 anys i on queden roques en superfície i es pot observar un cràter.

 

Volcà illa Grossa a les Illes Columbretes

A la província de València, destaca el Volcà de Cofrents, el més espectacular dels que hi ha a la Comunitat Valenciana. Està situat en el Turó d’Agrás, de 500 metres d’altitud i prop de la Central Nuclear. Segons els últims estudis, el volcà va tenir la seua última activitat fa uns 2 milions d’anys.

En les profunditats d’este volcà segueix existint certa activitat, com es pot observar en les aigües termals d’alguns balnearis propers a esta zona.

Finalment, a Picassent no es pot veure el volcà però es troben restes de roques volcàniques que mostren una activitat passada de fa uns 8 milions d’anys.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.