Coneixes els volcans que hi ha a la Comunitat Valenciana?

Volcà Turó d'Agrás

A la Comunitat Valenciana hi ha tres zones volcàniques que estan localitzades a les Illes Columbretes, Cofrents i Picassent.

En realitat, els dos primers si ofereixen una empremta real i visible mentre que el de Picassent únicament s’albira per les restes de materials volcànics trobats a la zona.

Després de l’explosió ahir del volcà a l’illa de la Palma, volem conéixer l’existència i localització dels volcans que poden seguir una activitat semblant a la Comunitat Valenciana.

A la província de Castelló, es troba l’illa Grossa a les Illes Columbretes, on s’ha constatat el passat volcànic d’estes illes. Pel que sembla hi va haver activitat volcànica fa tan sols 300.000 anys i on queden roques en superfície i es pot observar un cràter.

 

Volcà illa Grossa a les Illes Columbretes

A la província de València, destaca el Volcà de Cofrents, el més espectacular dels que hi ha a la Comunitat Valenciana. Està situat en el Turó d’Agrás, de 500 metres d’altitud i prop de la Central Nuclear. Segons els últims estudis, el volcà va tenir la seua última activitat fa uns 2 milions d’anys.

En les profunditats d’este volcà segueix existint certa activitat, com es pot observar en les aigües termals d’alguns balnearis propers a esta zona.

Finalment, a Picassent no es pot veure el volcà però es troben restes de roques volcàniques que mostren una activitat passada de fa uns 8 milions d’anys.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.