Coneixes els volcans que hi ha a la Comunitat Valenciana?

Volcà Turó d'Agrás

A la Comunitat Valenciana hi ha tres zones volcàniques que estan localitzades a les Illes Columbretes, Cofrents i Picassent.

En realitat, els dos primers si ofereixen una empremta real i visible mentre que el de Picassent únicament s’albira per les restes de materials volcànics trobats a la zona.

Després de l’explosió ahir del volcà a l’illa de la Palma, volem conéixer l’existència i localització dels volcans que poden seguir una activitat semblant a la Comunitat Valenciana.

A la província de Castelló, es troba l’illa Grossa a les Illes Columbretes, on s’ha constatat el passat volcànic d’estes illes. Pel que sembla hi va haver activitat volcànica fa tan sols 300.000 anys i on queden roques en superfície i es pot observar un cràter.

 

Volcà illa Grossa a les Illes Columbretes

A la província de València, destaca el Volcà de Cofrents, el més espectacular dels que hi ha a la Comunitat Valenciana. Està situat en el Turó d’Agrás, de 500 metres d’altitud i prop de la Central Nuclear. Segons els últims estudis, el volcà va tenir la seua última activitat fa uns 2 milions d’anys.

En les profunditats d’este volcà segueix existint certa activitat, com es pot observar en les aigües termals d’alguns balnearis propers a esta zona.

Finalment, a Picassent no es pot veure el volcà però es troben restes de roques volcàniques que mostren una activitat passada de fa uns 8 milions d’anys.

Últimes notícies

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.