Coneixes els volcans que hi ha a la Comunitat Valenciana?

Volcà Turó d'Agrás

A la Comunitat Valenciana hi ha tres zones volcàniques que estan localitzades a les Illes Columbretes, Cofrents i Picassent.

En realitat, els dos primers si ofereixen una empremta real i visible mentre que el de Picassent únicament s’albira per les restes de materials volcànics trobats a la zona.

Després de l’explosió ahir del volcà a l’illa de la Palma, volem conéixer l’existència i localització dels volcans que poden seguir una activitat semblant a la Comunitat Valenciana.

A la província de Castelló, es troba l’illa Grossa a les Illes Columbretes, on s’ha constatat el passat volcànic d’estes illes. Pel que sembla hi va haver activitat volcànica fa tan sols 300.000 anys i on queden roques en superfície i es pot observar un cràter.

 

Volcà illa Grossa a les Illes Columbretes

A la província de València, destaca el Volcà de Cofrents, el més espectacular dels que hi ha a la Comunitat Valenciana. Està situat en el Turó d’Agrás, de 500 metres d’altitud i prop de la Central Nuclear. Segons els últims estudis, el volcà va tenir la seua última activitat fa uns 2 milions d’anys.

En les profunditats d’este volcà segueix existint certa activitat, com es pot observar en les aigües termals d’alguns balnearis propers a esta zona.

Finalment, a Picassent no es pot veure el volcà però es troben restes de roques volcàniques que mostren una activitat passada de fa uns 8 milions d’anys.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La UPV inaugura un museu permanent amb les escenes guanyadores de La Ciència als Falles

La UPV ha inaugurat una seu permanent del museu Ciència i Falles en el poal morat de la Ciutat Politècnica de la Innovació, amb ninots i escenes premiades de 2024 i 2025. La mostra creixerà amb cada edició del concurs i reforça el pont entre divulgació científica i tradició fallera.

Les vivendes turístiques de València aconseguixen el 100% d’ocupació en el cap de setmana prefalles

Les 4.786 vivendes d'ús turístic de València estan completes el divendres, dissabte i diumenge previs a Falles; entre setmana l'ocupació baixa al 71%.

Un monstre rosa de 4 metres visibilitza la soledat en una falla experimental

La comissió Mestre Bellver-Mariano Ribera plantarà enguany Monstruosa soledat, un gran monstre rosa i amable per fora que deixa veure un interior trist. L'obra, de Pepitagrilla, convida a abraçar-ho i a deixar missatges per a acompanyar la seua soledat.

Marissa, fallera major nord-americana de Els Somnis: les Falles se senten i era ara o mai

Marissa Lynn, estatunidenc d'Ohio i veïna de València, és la fallera major de la comissió Els Somnis. Defén que les Falles se senten i decidix viure-les en família.

Detenen a Alacant a un home i a una dona amb orde d’expulsió després d’eixir de presó

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a dos persones amb sanció governativa d'expulsió després de complir les seues condemnes; l'home va ser escortat i expulsat. La dona havia complit prop de 20 anys per tràfic de drogues i els dos tenen prohibida l'entrada durant cinc anys

La Comunitat comença el dia este dissabte amb cels nuvolosos, pluges febles i màximes a la baixa

Dissabte amb cels nuvolosos en la Comunitat Valenciana, pluges febles al matí i descens de les màximes. La cota de neu baixarà a 700-900 m al nord, amb vent del nord-oest i ratxes fortes a l'interior.

Un mort en la CV-941 i set ferits en un xoc entre dos cotxes i un autobús a Santa Pola

Set persones van resultar ferides en un xoc entre dos turismes i un autobús en la N-332 al seu pas per Santa Pola. Hores després, un home va morir en la CV-941 a San Miguel de les Salinas.

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.