Coneixes els volcans que hi ha a la Comunitat Valenciana?

Volcà Turó d'Agrás

A la Comunitat Valenciana hi ha tres zones volcàniques que estan localitzades a les Illes Columbretes, Cofrents i Picassent.

En realitat, els dos primers si ofereixen una empremta real i visible mentre que el de Picassent únicament s’albira per les restes de materials volcànics trobats a la zona.

Després de l’explosió ahir del volcà a l’illa de la Palma, volem conéixer l’existència i localització dels volcans que poden seguir una activitat semblant a la Comunitat Valenciana.

A la província de Castelló, es troba l’illa Grossa a les Illes Columbretes, on s’ha constatat el passat volcànic d’estes illes. Pel que sembla hi va haver activitat volcànica fa tan sols 300.000 anys i on queden roques en superfície i es pot observar un cràter.

 

Volcà illa Grossa a les Illes Columbretes

A la província de València, destaca el Volcà de Cofrents, el més espectacular dels que hi ha a la Comunitat Valenciana. Està situat en el Turó d’Agrás, de 500 metres d’altitud i prop de la Central Nuclear. Segons els últims estudis, el volcà va tenir la seua última activitat fa uns 2 milions d’anys.

En les profunditats d’este volcà segueix existint certa activitat, com es pot observar en les aigües termals d’alguns balnearis propers a esta zona.

Finalment, a Picassent no es pot veure el volcà però es troben restes de roques volcàniques que mostren una activitat passada de fa uns 8 milions d’anys.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.