15.7 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Confinen una residència de persones amb diversitat funcional en Ontinyent per l’elevat casos de coronavirus

 

La Generalitat ha confinat una residència de diversitat funcional d’Ontinyent, en la comarca de la Vall d’Albaida (València), que està «molt afectada» per contagis de coronavirus, i ha procedit a substituir la vintena de treballadors que ha donat positiu o es troba pendent del resultat de la PCR.

 

D’eixa forma ho ha donat a conéixer la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, després del ple de l’Executiu valencià, en ser preguntada per esta qüestió, i ha dit que quan al voltant d’una residència creixen els contagis comunitaris, el virus acaba entrant en les instal·lacions.

 

Per això, ha dit, és tan important controlar el contagi comunitari i seguir les normes de distància social, ús de la mascareta, higiene de mans i ventilació, perquè els residents viuen dins del centre, i qui entra i ix és el personal extern.

 

Ha explicat que la residència està molt afectada, i per això s’ha acordat confinar el centre i aplicar el grau de vigilància per part de la Conselleria de Sanitat, atesa l’expansió del contagi, i les mesures que s’apliquen a qualsevol residència quan el virus s’estén. A demés, ha destacat que s’ha procedit a substituir als deu professionals de la plantilla que han donat positiu i als nou empleats que estan confinats en les seues cases a l’espera dels resultats de les PCR.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.