El Consell aprovarà un decret amb sancions per als qui que no complisquen les mesures contra el Covid

 

El ple del Consell aprovarà el divendres que ve un decret llei en el que es plasmarà un règim sancionador per a «aquelles persones o empreses que no complisquen les mesures marcades per les autoritats sanitàries».

 

D’eixa manera ho ha anunciat el president de la Generalitat, Ximo Puig, després de mantindre una reunió de coordinació de seguretat al costat de la delegada del Govern en el territori valencià, Gloria Calero, i representants de les forces i cossos de seguretat de l’Estat en la que han establit les futures «vies d’acció».

 

Puig ha assegurat que abans de tancar el decret mantindrà «converses amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per a que cada un puga aportar per a ser els més eficients possibles en la lluita contra el Covid-19».

 

«Hem de ser més exigents que mai»

«El compliment de les normes sanitàries és fonamental», ha destacat el president, i ha afegit que cal tornar a insistir que el virus està fora, molt present i està ressorgint amb rebrots en tota Espanya.

 

A pesar de què el territori valencià «està millor que altres comunitats autònomes», el cap del Consell ha assenyalat que «per a no anar a pitjor cal ser estrictes amb el compliment de les normes establides» com l’ús obligatori de la mascareta, la distància interpersonal, les mesures d’higiene i la ventilació.

 

«Hem de ser més exigents que mai perquè sinó podem desembocar en un endarreriment que serà molt negatiu per a tots. La millor aposta per la reactivació econòmica és parar la pandèmia i este és el compromís fonamental en el Govern Valencià», ha asseverat.

 

A demés, Puig ha remarcat que «tot el que es reculla sobre la base de multes en este règim sancionador serà usat per a la causa comuna contra la pandèmia».

Últimes notícies

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.