15.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

El Consell aprovarà un decret amb sancions per als qui que no complisquen les mesures contra el Covid

 

El ple del Consell aprovarà el divendres que ve un decret llei en el que es plasmarà un règim sancionador per a «aquelles persones o empreses que no complisquen les mesures marcades per les autoritats sanitàries».

 

D’eixa manera ho ha anunciat el president de la Generalitat, Ximo Puig, després de mantindre una reunió de coordinació de seguretat al costat de la delegada del Govern en el territori valencià, Gloria Calero, i representants de les forces i cossos de seguretat de l’Estat en la que han establit les futures «vies d’acció».

 

Puig ha assegurat que abans de tancar el decret mantindrà «converses amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per a que cada un puga aportar per a ser els més eficients possibles en la lluita contra el Covid-19».

 

«Hem de ser més exigents que mai»

«El compliment de les normes sanitàries és fonamental», ha destacat el president, i ha afegit que cal tornar a insistir que el virus està fora, molt present i està ressorgint amb rebrots en tota Espanya.

 

A pesar de què el territori valencià «està millor que altres comunitats autònomes», el cap del Consell ha assenyalat que «per a no anar a pitjor cal ser estrictes amb el compliment de les normes establides» com l’ús obligatori de la mascareta, la distància interpersonal, les mesures d’higiene i la ventilació.

 

«Hem de ser més exigents que mai perquè sinó podem desembocar en un endarreriment que serà molt negatiu per a tots. La millor aposta per la reactivació econòmica és parar la pandèmia i este és el compromís fonamental en el Govern Valencià», ha asseverat.

 

A demés, Puig ha remarcat que «tot el que es reculla sobre la base de multes en este règim sancionador serà usat per a la causa comuna contra la pandèmia».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.