El Consell aprovarà un decret amb sancions per als qui que no complisquen les mesures contra el Covid

 

El ple del Consell aprovarà el divendres que ve un decret llei en el que es plasmarà un règim sancionador per a «aquelles persones o empreses que no complisquen les mesures marcades per les autoritats sanitàries».

 

D’eixa manera ho ha anunciat el president de la Generalitat, Ximo Puig, després de mantindre una reunió de coordinació de seguretat al costat de la delegada del Govern en el territori valencià, Gloria Calero, i representants de les forces i cossos de seguretat de l’Estat en la que han establit les futures «vies d’acció».

 

Puig ha assegurat que abans de tancar el decret mantindrà «converses amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per a que cada un puga aportar per a ser els més eficients possibles en la lluita contra el Covid-19».

 

«Hem de ser més exigents que mai»

«El compliment de les normes sanitàries és fonamental», ha destacat el president, i ha afegit que cal tornar a insistir que el virus està fora, molt present i està ressorgint amb rebrots en tota Espanya.

 

A pesar de què el territori valencià «està millor que altres comunitats autònomes», el cap del Consell ha assenyalat que «per a no anar a pitjor cal ser estrictes amb el compliment de les normes establides» com l’ús obligatori de la mascareta, la distància interpersonal, les mesures d’higiene i la ventilació.

 

«Hem de ser més exigents que mai perquè sinó podem desembocar en un endarreriment que serà molt negatiu per a tots. La millor aposta per la reactivació econòmica és parar la pandèmia i este és el compromís fonamental en el Govern Valencià», ha asseverat.

 

A demés, Puig ha remarcat que «tot el que es reculla sobre la base de multes en este règim sancionador serà usat per a la causa comuna contra la pandèmia».

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.