El Consell aprovarà un decret amb sancions per als qui que no complisquen les mesures contra el Covid

 

El ple del Consell aprovarà el divendres que ve un decret llei en el que es plasmarà un règim sancionador per a «aquelles persones o empreses que no complisquen les mesures marcades per les autoritats sanitàries».

 

D’eixa manera ho ha anunciat el president de la Generalitat, Ximo Puig, després de mantindre una reunió de coordinació de seguretat al costat de la delegada del Govern en el territori valencià, Gloria Calero, i representants de les forces i cossos de seguretat de l’Estat en la que han establit les futures «vies d’acció».

 

Puig ha assegurat que abans de tancar el decret mantindrà «converses amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per a que cada un puga aportar per a ser els més eficients possibles en la lluita contra el Covid-19».

 

«Hem de ser més exigents que mai»

«El compliment de les normes sanitàries és fonamental», ha destacat el president, i ha afegit que cal tornar a insistir que el virus està fora, molt present i està ressorgint amb rebrots en tota Espanya.

 

A pesar de què el territori valencià «està millor que altres comunitats autònomes», el cap del Consell ha assenyalat que «per a no anar a pitjor cal ser estrictes amb el compliment de les normes establides» com l’ús obligatori de la mascareta, la distància interpersonal, les mesures d’higiene i la ventilació.

 

«Hem de ser més exigents que mai perquè sinó podem desembocar en un endarreriment que serà molt negatiu per a tots. La millor aposta per la reactivació econòmica és parar la pandèmia i este és el compromís fonamental en el Govern Valencià», ha asseverat.

 

A demés, Puig ha remarcat que «tot el que es reculla sobre la base de multes en este règim sancionador serà usat per a la causa comuna contra la pandèmia».

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.