El Consell aprovarà un decret amb sancions per als qui que no complisquen les mesures contra el Covid

 

El ple del Consell aprovarà el divendres que ve un decret llei en el que es plasmarà un règim sancionador per a «aquelles persones o empreses que no complisquen les mesures marcades per les autoritats sanitàries».

 

D’eixa manera ho ha anunciat el president de la Generalitat, Ximo Puig, després de mantindre una reunió de coordinació de seguretat al costat de la delegada del Govern en el territori valencià, Gloria Calero, i representants de les forces i cossos de seguretat de l’Estat en la que han establit les futures «vies d’acció».

 

Puig ha assegurat que abans de tancar el decret mantindrà «converses amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per a que cada un puga aportar per a ser els més eficients possibles en la lluita contra el Covid-19».

 

«Hem de ser més exigents que mai»

«El compliment de les normes sanitàries és fonamental», ha destacat el president, i ha afegit que cal tornar a insistir que el virus està fora, molt present i està ressorgint amb rebrots en tota Espanya.

 

A pesar de què el territori valencià «està millor que altres comunitats autònomes», el cap del Consell ha assenyalat que «per a no anar a pitjor cal ser estrictes amb el compliment de les normes establides» com l’ús obligatori de la mascareta, la distància interpersonal, les mesures d’higiene i la ventilació.

 

«Hem de ser més exigents que mai perquè sinó podem desembocar en un endarreriment que serà molt negatiu per a tots. La millor aposta per la reactivació econòmica és parar la pandèmia i este és el compromís fonamental en el Govern Valencià», ha asseverat.

 

A demés, Puig ha remarcat que «tot el que es reculla sobre la base de multes en este règim sancionador serà usat per a la causa comuna contra la pandèmia».

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.