14.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

El Consell preveu que els majors i els treballadors de les residències estiguen immunitzats l’1 de març

 

El Consell preveu que tots els majors residents i els treballadors dels centres del territori valencià estiguen immunitzats de cara a l‘1 de març a través de l’aplicació de les vacunes.

 

Ho ha anunciat la vicepresidenta i portaveu, Mónica Oltra, que ha detallat que preveuen administrar la primera dosi de la vacuna de Pfizer durant el mes de gener, encara que se superposarà amb la segona dosi dels primers vacunats (s’ha de posar a les tres setmanes).

 

No obstant això, ha considerat que «els càlculs són els càlculs», i que «ja s’han perdut 24 hores» amb el retard del lliurament per part de Pfizer este dilluns. «La idea és que l‘1 de març la gent ja estiga immunitzada, és a dir, que s’hagen vacunat i haja passat el temps suficient per a crear la immunitat», ha agregat.

 

A pesar d’este pla, Oltra ha recalcat: «Que Batiste –la primera persona que va rebre la dosi de Pfizer en el territori valencià– estiga vacunat no significa que estiguem tots immunitzats» i ha remarcat que serà un procés «llarg» al que queden mesos per a concloure.

Últimes notícies

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.

El futbol sala valencià tanca 2025 entre títols, ascensos i dificultats per la permanència

Peníscola va firmar un curs històric amb la Copa d'Espanya i el lideratge de la fase regular, mentres l'Alzira va pujar a Primera. El tancament d'any arriba amb el campió fora de la Copa i el debutant com a cuer.

La xiqueta rescatada en el naufragi d’Indonèsia viatjarà a València en els pròxims dies

La menor salvada del naufragi a l'illa de Padar tornarà a València amb el seu pare després d'obtindre el visat. La seua mare romandrà a Indonèsia per a seguir la busca.