Els consells dels pediatres valencians per a una tornada a l’escola segura

 

La cap de Pediatria de Quirónsalud Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), la doctora María Mínguez, ha subratllat, amb motiu del retorn a les aules, que «els xiquets són la peça clau per a evitar contagis, per això cal implicar-los en la lluita contra el coronavirus». Per este motiu, ha enumerat deu recomanacions que traslladar-los als menors.

 

L’experta ha assegurat que «la millor manera d’ajudar als xiquets en la seua tornada al col·legi en estes circumstàncies tan especials és donar-los la major seguretat possible, sense mentir ni minimitzar els riscos, però sense alarmar», segons recull Quirónsalud en un comunicat.

 

Mínguez ha elaborat un decàleg per a «disfrutar d’una tornada al col·le sense sobresalts en l’era Covid». En primer lloc, l’ús de mascareta. «A partir dels sis anys és obligatori el seu ús», ha recordat.

 

«Convé que la mascareta porte el nom del xiquet o un dibuix característic, per a evitar que s’intercanvien per error», ha assenyalat, abans d’aconsellar que «l’ideal és que cada xiquet porte un recanvi en una bolsa en la motxilla, per si la mascareta es trenca, es taca o es perd».

 

Evitar compartir material de treball

En segon lloc, s’ha referit a la distància interpersonal. «Encara que no sempre va a ser possible, han d’intentar mantindre una distància d’almenys 1,5 metres, especialment quan es troben en espais compartits amb altres grups, com els banys o en les files», ha explicat.

 

En tercer lloc, ha recordat la importància de la rentada freqüent de mans i desinfecció amb gel hidroalcohòlic.

 

També ha suggerit «evitar compartir material de treball». «Ara com ara, sempre que es puga és millor que cada xiquet use els seus propis llapis, bolígrafs i colors. Ja hi haurà temps de tornar a compartir-los!», ha indicat, abans d’agregar que «tampoc cal compartir el menjar ni la beguda».

 

Fomentar jocs e menor contacte

Igualment, ha assenyalat que els xiquets han d’evitar portar-se les mans a la cara i «acabar amb manies com mossegar el boli, el llapis o les ungles». A demés, si hi ha algun esternut o tos puntuals, s’ha de cobrir la cara amb el colze.

 

A demés, sobre el temps lliure, ha assenyalat que, «encara que dins dels grups tancats el contacte no està prohibit», es pot «proposar i fomentar els jocs de menor contacte» com l’amagatall, sambori, veig-veig, pollet anglés, Simón diu i el joc de les estàtues.

 

En desé lloc, ha recomanat que se li indique als xiquets que òbriga i tanque les portes «sense tocar els poms o manipulant-los amb el colze en lloc d’amb la mà». «Si no queda més remei que tocar el pom amb la mà, cal llavar les mans o desinfectar-les després», ha recomanat.

 

Acudir a les reunions

La psicòloga de Quirónsalud Torrevieja i Alacant, Nuria Javaloyes, ha indicat que «els primers que han d’estar ben informats són els pares, encarregats de transmetre’ls confiança i tranquil·litat, però amb prudència, explicant-los les raons per les que s’han de complir les noves mesures de seguretat enfront de la infecció de coronavirus que tindran en el col·legi o institut».

 

A demés, ha explicat l’especialista, és aconsellable acudir a les reunions convocades pel centre ja que «cada centre adoptarà unes mesures que, encara que són generals en tota la comunitat educativa, tindran unes particularitats específiques en funció de les característiques particulars de cada centre escolar».

 

Predicar amb l’exemple

Un altre dels factors fonamentals per a la doctora Laura Parra, cap de Pediatria de Quirónsalud Alacant, és predicar amb l’exemple a casa de manera senzilla, sense crear alarma, explicant-los als xiquets amb exemples pràctics les coses que han d’evitar fer estant en el col·legi i seguir amb les mateixes mesures en casa.

 

«Hem de tindre clar que fins hui les úniques mesures de prevenció enfront del coronavirus que han demostrat eficàcia són el distanciament social, la rentada freqüent de mans i l’ús de mascareta, per això s’ha de transmetre la importància d’estes mesures dins i fora de les aules», ha indicat la pediatra.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.