Els consells dels pediatres valencians per a una tornada a l’escola segura

 

La cap de Pediatria de Quirónsalud Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), la doctora María Mínguez, ha subratllat, amb motiu del retorn a les aules, que «els xiquets són la peça clau per a evitar contagis, per això cal implicar-los en la lluita contra el coronavirus». Per este motiu, ha enumerat deu recomanacions que traslladar-los als menors.

 

L’experta ha assegurat que «la millor manera d’ajudar als xiquets en la seua tornada al col·legi en estes circumstàncies tan especials és donar-los la major seguretat possible, sense mentir ni minimitzar els riscos, però sense alarmar», segons recull Quirónsalud en un comunicat.

 

Mínguez ha elaborat un decàleg per a «disfrutar d’una tornada al col·le sense sobresalts en l’era Covid». En primer lloc, l’ús de mascareta. «A partir dels sis anys és obligatori el seu ús», ha recordat.

 

«Convé que la mascareta porte el nom del xiquet o un dibuix característic, per a evitar que s’intercanvien per error», ha assenyalat, abans d’aconsellar que «l’ideal és que cada xiquet porte un recanvi en una bolsa en la motxilla, per si la mascareta es trenca, es taca o es perd».

 

Evitar compartir material de treball

En segon lloc, s’ha referit a la distància interpersonal. «Encara que no sempre va a ser possible, han d’intentar mantindre una distància d’almenys 1,5 metres, especialment quan es troben en espais compartits amb altres grups, com els banys o en les files», ha explicat.

 

En tercer lloc, ha recordat la importància de la rentada freqüent de mans i desinfecció amb gel hidroalcohòlic.

 

També ha suggerit «evitar compartir material de treball». «Ara com ara, sempre que es puga és millor que cada xiquet use els seus propis llapis, bolígrafs i colors. Ja hi haurà temps de tornar a compartir-los!», ha indicat, abans d’agregar que «tampoc cal compartir el menjar ni la beguda».

 

Fomentar jocs e menor contacte

Igualment, ha assenyalat que els xiquets han d’evitar portar-se les mans a la cara i «acabar amb manies com mossegar el boli, el llapis o les ungles». A demés, si hi ha algun esternut o tos puntuals, s’ha de cobrir la cara amb el colze.

 

A demés, sobre el temps lliure, ha assenyalat que, «encara que dins dels grups tancats el contacte no està prohibit», es pot «proposar i fomentar els jocs de menor contacte» com l’amagatall, sambori, veig-veig, pollet anglés, Simón diu i el joc de les estàtues.

 

En desé lloc, ha recomanat que se li indique als xiquets que òbriga i tanque les portes «sense tocar els poms o manipulant-los amb el colze en lloc d’amb la mà». «Si no queda més remei que tocar el pom amb la mà, cal llavar les mans o desinfectar-les després», ha recomanat.

 

Acudir a les reunions

La psicòloga de Quirónsalud Torrevieja i Alacant, Nuria Javaloyes, ha indicat que «els primers que han d’estar ben informats són els pares, encarregats de transmetre’ls confiança i tranquil·litat, però amb prudència, explicant-los les raons per les que s’han de complir les noves mesures de seguretat enfront de la infecció de coronavirus que tindran en el col·legi o institut».

 

A demés, ha explicat l’especialista, és aconsellable acudir a les reunions convocades pel centre ja que «cada centre adoptarà unes mesures que, encara que són generals en tota la comunitat educativa, tindran unes particularitats específiques en funció de les característiques particulars de cada centre escolar».

 

Predicar amb l’exemple

Un altre dels factors fonamentals per a la doctora Laura Parra, cap de Pediatria de Quirónsalud Alacant, és predicar amb l’exemple a casa de manera senzilla, sense crear alarma, explicant-los als xiquets amb exemples pràctics les coses que han d’evitar fer estant en el col·legi i seguir amb les mateixes mesures en casa.

 

«Hem de tindre clar que fins hui les úniques mesures de prevenció enfront del coronavirus que han demostrat eficàcia són el distanciament social, la rentada freqüent de mans i l’ús de mascareta, per això s’ha de transmetre la importància d’estes mesures dins i fora de les aules», ha indicat la pediatra.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.