Els consells dels pediatres valencians per a una tornada a l’escola segura

 

La cap de Pediatria de Quirónsalud Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), la doctora María Mínguez, ha subratllat, amb motiu del retorn a les aules, que «els xiquets són la peça clau per a evitar contagis, per això cal implicar-los en la lluita contra el coronavirus». Per este motiu, ha enumerat deu recomanacions que traslladar-los als menors.

 

L’experta ha assegurat que «la millor manera d’ajudar als xiquets en la seua tornada al col·legi en estes circumstàncies tan especials és donar-los la major seguretat possible, sense mentir ni minimitzar els riscos, però sense alarmar», segons recull Quirónsalud en un comunicat.

 

Mínguez ha elaborat un decàleg per a «disfrutar d’una tornada al col·le sense sobresalts en l’era Covid». En primer lloc, l’ús de mascareta. «A partir dels sis anys és obligatori el seu ús», ha recordat.

 

«Convé que la mascareta porte el nom del xiquet o un dibuix característic, per a evitar que s’intercanvien per error», ha assenyalat, abans d’aconsellar que «l’ideal és que cada xiquet porte un recanvi en una bolsa en la motxilla, per si la mascareta es trenca, es taca o es perd».

 

Evitar compartir material de treball

En segon lloc, s’ha referit a la distància interpersonal. «Encara que no sempre va a ser possible, han d’intentar mantindre una distància d’almenys 1,5 metres, especialment quan es troben en espais compartits amb altres grups, com els banys o en les files», ha explicat.

 

En tercer lloc, ha recordat la importància de la rentada freqüent de mans i desinfecció amb gel hidroalcohòlic.

 

També ha suggerit «evitar compartir material de treball». «Ara com ara, sempre que es puga és millor que cada xiquet use els seus propis llapis, bolígrafs i colors. Ja hi haurà temps de tornar a compartir-los!», ha indicat, abans d’agregar que «tampoc cal compartir el menjar ni la beguda».

 

Fomentar jocs e menor contacte

Igualment, ha assenyalat que els xiquets han d’evitar portar-se les mans a la cara i «acabar amb manies com mossegar el boli, el llapis o les ungles». A demés, si hi ha algun esternut o tos puntuals, s’ha de cobrir la cara amb el colze.

 

A demés, sobre el temps lliure, ha assenyalat que, «encara que dins dels grups tancats el contacte no està prohibit», es pot «proposar i fomentar els jocs de menor contacte» com l’amagatall, sambori, veig-veig, pollet anglés, Simón diu i el joc de les estàtues.

 

En desé lloc, ha recomanat que se li indique als xiquets que òbriga i tanque les portes «sense tocar els poms o manipulant-los amb el colze en lloc d’amb la mà». «Si no queda més remei que tocar el pom amb la mà, cal llavar les mans o desinfectar-les després», ha recomanat.

 

Acudir a les reunions

La psicòloga de Quirónsalud Torrevieja i Alacant, Nuria Javaloyes, ha indicat que «els primers que han d’estar ben informats són els pares, encarregats de transmetre’ls confiança i tranquil·litat, però amb prudència, explicant-los les raons per les que s’han de complir les noves mesures de seguretat enfront de la infecció de coronavirus que tindran en el col·legi o institut».

 

A demés, ha explicat l’especialista, és aconsellable acudir a les reunions convocades pel centre ja que «cada centre adoptarà unes mesures que, encara que són generals en tota la comunitat educativa, tindran unes particularitats específiques en funció de les característiques particulars de cada centre escolar».

 

Predicar amb l’exemple

Un altre dels factors fonamentals per a la doctora Laura Parra, cap de Pediatria de Quirónsalud Alacant, és predicar amb l’exemple a casa de manera senzilla, sense crear alarma, explicant-los als xiquets amb exemples pràctics les coses que han d’evitar fer estant en el col·legi i seguir amb les mateixes mesures en casa.

 

«Hem de tindre clar que fins hui les úniques mesures de prevenció enfront del coronavirus que han demostrat eficàcia són el distanciament social, la rentada freqüent de mans i l’ús de mascareta, per això s’ha de transmetre la importància d’estes mesures dins i fora de les aules», ha indicat la pediatra.

Últimes notícies

El Villarreal se’n va del Bernabéu sense premi després d’un gran partit

El Villarreal ha perdut 1-0 davant el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’un partit seriós, cosa que Íñigo Pérez ha qualificat de frustrant. L’entrenador creu que l’equip ha merescut més però admet la manca d’encert en els metres finals.

Foyth avala l’expulsió de Vinícius per l’agressió a Saliba

Juan Foyth, defensa del Villarreal, considera correcta l’expulsió de Vinícius per agarrar del cabell Saliba en el partit de LALIGA EA Sports.

Diomande dona la victòria al Madrid i Vinícius acaba expulsat contra el Vila-real

El Real Madrid ha guanyat 1-0 al Vila-real amb un gol de Yan Diomande validat pel VAR en la segona part, en un partit marcat per l’expulsió directa de Vinícius per agarrar del cabell Saliba quan encarrilava el 2-0.

Reoberta la V-21 cap a València i Puçol després d’un dia tallada per un incendi

La V-21 ha sigut reoberta este dissabte de vesprada en els dos sentits entre València i Port Saplaya, després d’estar tallada tot el dia per la caiguda de cables elèctrics a causa d’un incendi de vegetació. El tall ha provocat retencions d’hasta cinc quilòmetres en direcció València i desviaments per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Nicolas Pepe es perd la visita al Bernabéu per una cirurgia ocular

L’extrem del Villarreal Nicolas Pepe no ha pogut jugar contra el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’haver sigut sotmés a una cirurgia ocular programada. La seua absència se suma a la de l’extrem canadenc Tajon Buchanan, lesionat després d’anar amb la seua selecció.

Diomande envia Vinícius a la banqueta en el Real Madrid-Villarreal

Vinícius Júnior ha perdut la titularitat contra el Villarreal, on Yan Diomande ocuparà l’esquerra i tornaran Valverde i Mbappé a l’onze inicial.

Tall total de la V-21 entre València i Port Saplaya fins, com a mínim, les 21.00 hores

La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de les 4.00 hores per la caiguda d’un cable d’alta tensió cremat en un incendi de vegetació a Alboraia. La reobertura està prevista cap a les 21.00 hores, mentres els vehicles es desvien per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.