Els consells dels pediatres valencians per a una tornada a l’escola segura

 

La cap de Pediatria de Quirónsalud Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), la doctora María Mínguez, ha subratllat, amb motiu del retorn a les aules, que «els xiquets són la peça clau per a evitar contagis, per això cal implicar-los en la lluita contra el coronavirus». Per este motiu, ha enumerat deu recomanacions que traslladar-los als menors.

 

L’experta ha assegurat que «la millor manera d’ajudar als xiquets en la seua tornada al col·legi en estes circumstàncies tan especials és donar-los la major seguretat possible, sense mentir ni minimitzar els riscos, però sense alarmar», segons recull Quirónsalud en un comunicat.

 

Mínguez ha elaborat un decàleg per a «disfrutar d’una tornada al col·le sense sobresalts en l’era Covid». En primer lloc, l’ús de mascareta. «A partir dels sis anys és obligatori el seu ús», ha recordat.

 

«Convé que la mascareta porte el nom del xiquet o un dibuix característic, per a evitar que s’intercanvien per error», ha assenyalat, abans d’aconsellar que «l’ideal és que cada xiquet porte un recanvi en una bolsa en la motxilla, per si la mascareta es trenca, es taca o es perd».

 

Evitar compartir material de treball

En segon lloc, s’ha referit a la distància interpersonal. «Encara que no sempre va a ser possible, han d’intentar mantindre una distància d’almenys 1,5 metres, especialment quan es troben en espais compartits amb altres grups, com els banys o en les files», ha explicat.

 

En tercer lloc, ha recordat la importància de la rentada freqüent de mans i desinfecció amb gel hidroalcohòlic.

 

També ha suggerit «evitar compartir material de treball». «Ara com ara, sempre que es puga és millor que cada xiquet use els seus propis llapis, bolígrafs i colors. Ja hi haurà temps de tornar a compartir-los!», ha indicat, abans d’agregar que «tampoc cal compartir el menjar ni la beguda».

 

Fomentar jocs e menor contacte

Igualment, ha assenyalat que els xiquets han d’evitar portar-se les mans a la cara i «acabar amb manies com mossegar el boli, el llapis o les ungles». A demés, si hi ha algun esternut o tos puntuals, s’ha de cobrir la cara amb el colze.

 

A demés, sobre el temps lliure, ha assenyalat que, «encara que dins dels grups tancats el contacte no està prohibit», es pot «proposar i fomentar els jocs de menor contacte» com l’amagatall, sambori, veig-veig, pollet anglés, Simón diu i el joc de les estàtues.

 

En desé lloc, ha recomanat que se li indique als xiquets que òbriga i tanque les portes «sense tocar els poms o manipulant-los amb el colze en lloc d’amb la mà». «Si no queda més remei que tocar el pom amb la mà, cal llavar les mans o desinfectar-les després», ha recomanat.

 

Acudir a les reunions

La psicòloga de Quirónsalud Torrevieja i Alacant, Nuria Javaloyes, ha indicat que «els primers que han d’estar ben informats són els pares, encarregats de transmetre’ls confiança i tranquil·litat, però amb prudència, explicant-los les raons per les que s’han de complir les noves mesures de seguretat enfront de la infecció de coronavirus que tindran en el col·legi o institut».

 

A demés, ha explicat l’especialista, és aconsellable acudir a les reunions convocades pel centre ja que «cada centre adoptarà unes mesures que, encara que són generals en tota la comunitat educativa, tindran unes particularitats específiques en funció de les característiques particulars de cada centre escolar».

 

Predicar amb l’exemple

Un altre dels factors fonamentals per a la doctora Laura Parra, cap de Pediatria de Quirónsalud Alacant, és predicar amb l’exemple a casa de manera senzilla, sense crear alarma, explicant-los als xiquets amb exemples pràctics les coses que han d’evitar fer estant en el col·legi i seguir amb les mateixes mesures en casa.

 

«Hem de tindre clar que fins hui les úniques mesures de prevenció enfront del coronavirus que han demostrat eficàcia són el distanciament social, la rentada freqüent de mans i l’ús de mascareta, per això s’ha de transmetre la importància d’estes mesures dins i fora de les aules», ha indicat la pediatra.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.

Concentració a València per a exigir la pròrroga dels lloguers i frenar els desnonaments

Desenes de persones es concentren davant la Delegació del Govern a València per a reclamar l'aprovació del Reial decret llei 8/2026, la pròrroga dels lloguers i la fi dels desnonaments.

La Fiscalia arxiva la denúncia contra Revolta per l’ús de fons de la dana de València

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat la denúncia de dos exdirigentes de Revolta per presumptes irregularitats en la gestió de fons destinats als afectats per la dana de València en considerar els fets massa genèrics.

Dani Fernández ajorna concerts després de ser operat d’una lesió en el muscle

Dani Fernández posposa diversos concerts a Espanya i Mèxic després de patir una caiguda en el Roig Arena de València que li ha obligat a passar per quiròfan per una lesió en el muscle.