Els contagis de coronavirus han pujat un 400% en un mes en Espanya

 

El primer mes de la ‘nova normalitat‘ en tota Espanya s’ha traduït en un augment considerable dels contagis per coronavirus en tot el país. A principis del mes de maig, la bona evolució de la pandèmia va fer que el govern espanyol establira un sistema de fases baix del que tot el territori acabaria en la denominada ‘nova normalitat’.

 

Esta última fase va arribar a tot el país el 21 de juny, quan va véncer l’última pròrroga de l’estat d’alarma que feia més de tres mesos que estava vigent per l’emergència sanitària. Estos dies coincidixen amb l’època d’incidència més baixa del coronavirus en tot el país, i des d’eixe moment, els casos han tornat a augmentar fins a situar-se en números pareguts a les de començaments del mes de maig.

 

200 brots fan que la corba torne a pujar

Concretament, des del final de l’estat d’alarma s’han contagiat en Espanya 18.564 persones, amb dades fins al 20 de juliol. Això significa que el número de contagis setmanals han augmentat un 400%, en gran part a conseqüència dels més de 200 brots que hi ha actius en estos moments. Catalunya i l’Aragó, de moment, mostren les dades més preocupants. 

 

Dels més de 18.000 contagis durant este mes, 1.154 han necessitat ser hospitalitzats, 93 d’ells en Unitats de Cures Intensives (UCI), i 99 persones han mort a causa de la malaltia. Seguixen sent xifres molt per baix del moment àlgid de la pandèmia, entre finals de març i començaments d’abril, però la corba que va costar tant d’aplanar i fer baixar, ha tornat a pujar. 

 

La setmana prèvia a la finalització de l’estat d’alarma es van detectar en Espanya 1.668 casos de Covid-19. Un mes després, els casos detectats en l’última setmana han estat 8.297, segons les últimes dades facilitades per Sanitat. Un augment del 397%. 

 

Les autoritats sanitàries han repetit en numeroses ocasions que l’augment de casos estava previst, com els diferents brots que s’han produït per tot el país. No obstant això, les dades preocupen. 

 

La llibertat a la mobilitat ha fet que els contagis hagen augmentat pràcticament en tot el país, amb focus molt importants en Catalunya, Aragó, el País Basc, Galícia o Andalusia, entre d’altres. Les noves normes sanitàries, com l’ús de mascareta —obligatòria també al carrer en les últimes dos setmanes—, les distàncies de seguretat i la limitació d’aforaments no han sigut suficients. 

 

El perfil del malalt ha canviat: Ara es contagien els jóvens

La bona notícia —o la menys dolenta— sobre els nous contagis és que el perfil dels malalts ha canviat en els últims mesos. Segons un informe de l’Institut Carles III de Madrid, entre el març i el maig, l’edat mitjana dels pacients de coronavirus era de 60 anys, mentres que entre el maig i el juliol esta xifra ha baixat fins als 48 anys

 

A demés, el grup d’edat a on hi han més contagis actualment és entre els jóvens d’entre 18 i 29 anys, quan entre el març i l’abril van ser els majors de 80 anys els més afectats, especialment perquè la pandèmia va irrompre amb molta força en les residències de gent major.

 

Este fet va provocar també que la mortalitat es disparara, mentres que ara el 70% dels casos detectats, segons Sanitat, són asimptomàtics o tenen símptomes dèbils i no necessiten hospitalització. En total, des de l’inici de la pandèmia, en Espanya s’han contagiat ja 264.836 persones amb el coronavirus. D’estes, 126.025 van necessitar ser hospitalitzades, 11.730 a l’UCI, i 28.422 persones han mort per la malaltia.

 

A demés, els estudis de seroprevalença fets pel Ministeri de Sanitat han demostrat que, en realitat, uns 2 milions de persones ja tenen immunitat davant de la malaltia, o l’han fet en algun moment, i per tant han estat en contacte amb el Covid-19. Representen aproximadament un 5% de la població total del país.

Últimes notícies

Ferran Torres dedica el gol del Mundial a tot Espanya: “Ha sigut de 47 milions de persones”

El valencià Ferran Torres ha assegurat després de marcar en la final del Mundial 2026 que el gol és de tota Espanya i ha recordat les crítiques patides durant el torneig, destacant que el destí estava escrit.

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.