Els contagis de coronavirus han pujat un 400% en un mes en Espanya

 

El primer mes de la ‘nova normalitat‘ en tota Espanya s’ha traduït en un augment considerable dels contagis per coronavirus en tot el país. A principis del mes de maig, la bona evolució de la pandèmia va fer que el govern espanyol establira un sistema de fases baix del que tot el territori acabaria en la denominada ‘nova normalitat’.

 

Esta última fase va arribar a tot el país el 21 de juny, quan va véncer l’última pròrroga de l’estat d’alarma que feia més de tres mesos que estava vigent per l’emergència sanitària. Estos dies coincidixen amb l’època d’incidència més baixa del coronavirus en tot el país, i des d’eixe moment, els casos han tornat a augmentar fins a situar-se en números pareguts a les de començaments del mes de maig.

 

200 brots fan que la corba torne a pujar

Concretament, des del final de l’estat d’alarma s’han contagiat en Espanya 18.564 persones, amb dades fins al 20 de juliol. Això significa que el número de contagis setmanals han augmentat un 400%, en gran part a conseqüència dels més de 200 brots que hi ha actius en estos moments. Catalunya i l’Aragó, de moment, mostren les dades més preocupants. 

 

Dels més de 18.000 contagis durant este mes, 1.154 han necessitat ser hospitalitzats, 93 d’ells en Unitats de Cures Intensives (UCI), i 99 persones han mort a causa de la malaltia. Seguixen sent xifres molt per baix del moment àlgid de la pandèmia, entre finals de març i començaments d’abril, però la corba que va costar tant d’aplanar i fer baixar, ha tornat a pujar. 

 

La setmana prèvia a la finalització de l’estat d’alarma es van detectar en Espanya 1.668 casos de Covid-19. Un mes després, els casos detectats en l’última setmana han estat 8.297, segons les últimes dades facilitades per Sanitat. Un augment del 397%. 

 

Les autoritats sanitàries han repetit en numeroses ocasions que l’augment de casos estava previst, com els diferents brots que s’han produït per tot el país. No obstant això, les dades preocupen. 

 

La llibertat a la mobilitat ha fet que els contagis hagen augmentat pràcticament en tot el país, amb focus molt importants en Catalunya, Aragó, el País Basc, Galícia o Andalusia, entre d’altres. Les noves normes sanitàries, com l’ús de mascareta —obligatòria també al carrer en les últimes dos setmanes—, les distàncies de seguretat i la limitació d’aforaments no han sigut suficients. 

 

El perfil del malalt ha canviat: Ara es contagien els jóvens

La bona notícia —o la menys dolenta— sobre els nous contagis és que el perfil dels malalts ha canviat en els últims mesos. Segons un informe de l’Institut Carles III de Madrid, entre el març i el maig, l’edat mitjana dels pacients de coronavirus era de 60 anys, mentres que entre el maig i el juliol esta xifra ha baixat fins als 48 anys

 

A demés, el grup d’edat a on hi han més contagis actualment és entre els jóvens d’entre 18 i 29 anys, quan entre el març i l’abril van ser els majors de 80 anys els més afectats, especialment perquè la pandèmia va irrompre amb molta força en les residències de gent major.

 

Este fet va provocar també que la mortalitat es disparara, mentres que ara el 70% dels casos detectats, segons Sanitat, són asimptomàtics o tenen símptomes dèbils i no necessiten hospitalització. En total, des de l’inici de la pandèmia, en Espanya s’han contagiat ja 264.836 persones amb el coronavirus. D’estes, 126.025 van necessitar ser hospitalitzades, 11.730 a l’UCI, i 28.422 persones han mort per la malaltia.

 

A demés, els estudis de seroprevalença fets pel Ministeri de Sanitat han demostrat que, en realitat, uns 2 milions de persones ja tenen immunitat davant de la malaltia, o l’han fet en algun moment, i per tant han estat en contacte amb el Covid-19. Representen aproximadament un 5% de la població total del país.

Últimes notícies

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.

La Generalitat obri quasi 70 punts d’atenció presencial per a la renda 2025

La Generalitat posa en marxa l'atenció presencial de la campanya de la renda 2025 amb prop de 70 punts en tota la Comunitat Valenciana per a ajudar gratis a confeccionar i presentar l'IRPF.

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.

La Fiscalia manté que Juliol d’Espanya va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients

Fiscalia i acusacions sostenen que l'ex president de Les Corts i de la Diputació d'Alacant, Juliol d'Espanya, va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients i reclamen huit anys de presó.

La Guàrdia Civil investiga una greu agressió amb arma blanca en la zona d’oci de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga una agressió amb arma blanca en la zona d'oci nocturn de l'Arenal, a Xàbia, on un home de 36 anys va resultar ferit greu i va haver de ser traslladat a l'hospital.