16.9 C
València
Diumenge, 9 novembre, 2025

Els contagis de coronavirus han pujat un 400% en un mes en Espanya

 

El primer mes de la ‘nova normalitat‘ en tota Espanya s’ha traduït en un augment considerable dels contagis per coronavirus en tot el país. A principis del mes de maig, la bona evolució de la pandèmia va fer que el govern espanyol establira un sistema de fases baix del que tot el territori acabaria en la denominada ‘nova normalitat’.

 

Esta última fase va arribar a tot el país el 21 de juny, quan va véncer l’última pròrroga de l’estat d’alarma que feia més de tres mesos que estava vigent per l’emergència sanitària. Estos dies coincidixen amb l’època d’incidència més baixa del coronavirus en tot el país, i des d’eixe moment, els casos han tornat a augmentar fins a situar-se en números pareguts a les de començaments del mes de maig.

 

200 brots fan que la corba torne a pujar

Concretament, des del final de l’estat d’alarma s’han contagiat en Espanya 18.564 persones, amb dades fins al 20 de juliol. Això significa que el número de contagis setmanals han augmentat un 400%, en gran part a conseqüència dels més de 200 brots que hi ha actius en estos moments. Catalunya i l’Aragó, de moment, mostren les dades més preocupants. 

 

Dels més de 18.000 contagis durant este mes, 1.154 han necessitat ser hospitalitzats, 93 d’ells en Unitats de Cures Intensives (UCI), i 99 persones han mort a causa de la malaltia. Seguixen sent xifres molt per baix del moment àlgid de la pandèmia, entre finals de març i començaments d’abril, però la corba que va costar tant d’aplanar i fer baixar, ha tornat a pujar. 

 

La setmana prèvia a la finalització de l’estat d’alarma es van detectar en Espanya 1.668 casos de Covid-19. Un mes després, els casos detectats en l’última setmana han estat 8.297, segons les últimes dades facilitades per Sanitat. Un augment del 397%. 

 

Les autoritats sanitàries han repetit en numeroses ocasions que l’augment de casos estava previst, com els diferents brots que s’han produït per tot el país. No obstant això, les dades preocupen. 

 

La llibertat a la mobilitat ha fet que els contagis hagen augmentat pràcticament en tot el país, amb focus molt importants en Catalunya, Aragó, el País Basc, Galícia o Andalusia, entre d’altres. Les noves normes sanitàries, com l’ús de mascareta —obligatòria també al carrer en les últimes dos setmanes—, les distàncies de seguretat i la limitació d’aforaments no han sigut suficients. 

 

El perfil del malalt ha canviat: Ara es contagien els jóvens

La bona notícia —o la menys dolenta— sobre els nous contagis és que el perfil dels malalts ha canviat en els últims mesos. Segons un informe de l’Institut Carles III de Madrid, entre el març i el maig, l’edat mitjana dels pacients de coronavirus era de 60 anys, mentres que entre el maig i el juliol esta xifra ha baixat fins als 48 anys

 

A demés, el grup d’edat a on hi han més contagis actualment és entre els jóvens d’entre 18 i 29 anys, quan entre el març i l’abril van ser els majors de 80 anys els més afectats, especialment perquè la pandèmia va irrompre amb molta força en les residències de gent major.

 

Este fet va provocar també que la mortalitat es disparara, mentres que ara el 70% dels casos detectats, segons Sanitat, són asimptomàtics o tenen símptomes dèbils i no necessiten hospitalització. En total, des de l’inici de la pandèmia, en Espanya s’han contagiat ja 264.836 persones amb el coronavirus. D’estes, 126.025 van necessitar ser hospitalitzades, 11.730 a l’UCI, i 28.422 persones han mort per la malaltia.

 

A demés, els estudis de seroprevalença fets pel Ministeri de Sanitat han demostrat que, en realitat, uns 2 milions de persones ja tenen immunitat davant de la malaltia, o l’han fet en algun moment, i per tant han estat en contacte amb el Covid-19. Representen aproximadament un 5% de la població total del país.

Últimes notícies

Feijóo confia en la negociació amb Vox a València: ‘eixirà tot bé’

Alberto Núñez Feijóo ha dit que 'eixirà tot bé' en ser preguntat per la negociació amb Vox a la Comunitat Valenciana. PP i Vox han obert contactes per a acordar el relleu de Carlos Mazón quatre dies després de la seua dimissió.

El PSPV denuncia que el Consell manté sense executar 1.370 milions del pressupost Dana

A tres mesos de tancar l'exercici, només s'han reconegut obligacions pel 42% i s'ha pagat el 31% dels fons. El PSPV critica el baix ritme en àrees socials.

Moleiro destaca el seu gran moment i l’ajuda dels seus companys al Vila-real

L'extrem groc suma quatre gols i dos assistències i assegura que l'adaptació ha sigut més ràpida per estar envoltat de qualitat. Valora el triomf a Cornellà després de la derrota a Xipre i demana mantindre el nivell.

Sanjuan acusa a Catalá de convertir l’Ajuntament de València en un ‘fons voltor’

Borja Sanjuan ha acusat a María José Catalá de transformar el Consistori en un 'fons voltor' després d'una permuta amb una promotora. L'operació ha deixat sense el seu pis reservat a 39 famílies jóvens de Patraix.

El Museu de Belles Arts de València adquirix dos retrats dels segles XVI i XIX

El MuBAV reforça les seues col·leccions amb dos retrats femenins de Jacopo Zucchi i Federico de Madrazo per 47.197,90 euros. Les obres amplien el recorregut del XVI al XIX.

La Fe, primer hospital a Espanya que aconseguix mil ablacions de fibril·lació auricular amb electroporación

La Fe s'ha convertit en el primer centre espanyol a realitzar mil ablacions de fibril·lació auricular amb electroporación, una tècnica que reforça l'eficàcia, la seguretat i l'eficiència del tractament. La fita impulsa assajos clínics i el desenrotllament de nous dispositius.

La impressió 3D impulsa la competitivitat en els productes plàstics amb motles personalitzats

La impressió 3D permet validar peces i motles abans d'invertir en ferramentes definitives, retallant costos i temps. AIMPLAS i InnDIH fan costat a les pimes amb simulació, plastrónica i automatització per a accelerar la seua digitalització.

Domingo estable a Castelló: cels buidats, mínimes en descens i vent a l’alba

La Comunitat Valenciana tindrà temps estable i sec, amb començar el dia més fred. En el nord de Castelló s'esperen ratxes molt fortes de nord-oest a primeres hores.