19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

José María Corbín, cunyat de Rita Barberà, ix de la presó

José María Corbín, cunyat de Rita Barberà

José María Corbín, cunyat de Rita Barberà | Cedida

 

La magistrada del Jutjat d’Instrucció número 13 de València ha acordat deixar en llibertat l’advocat José María Corbín, cunyat de la de l’exalcaldessa difunta Rita Barberà, en la presó des del passat 4 d’abril en el marc del Cas Assut, en el qual s’investiguen presumptes “mossos” amb factures suposadament fictícies que diverses empreses adjudicatàries d’obra pública de l’Ajuntament de la capital valenciana haurien realitzat al bufet d’este lletrat.

 

La jutgessa ha adoptat esta decisió, en una interlocutòria d’este mateix dimarts, després de la petició de la defensa de l’advocat, en entendre que la causa que va motivar el seu ingrés a la presó, la possibilitat d’alteració o destrucció de proves, ha disminuït, segons han confirmat fonts jurídiques.

 

Corbín queda, per tant, en llibertat provisional sense fiança encara que amb retirada de passaport i obligació de compareixences els dies 1 i 15 en el jutjat, segons han confirmat altres fonts consultades. Juntament amb la interlocutòria, s’ha entregat manament de posada en llibertat.

 

 

La instructora ha rebutjat la petició de l’Ajuntament de personar-se com a acusació particular

La jutgessa ha denegat la petició de l’Ajuntament de personar-se com a part de l’acusació particular en considerar que eixa personificació és “prematura” ja que en la causa, declarada secreta, «no apareixen indicis de lesió dels interessos» del consistori. En el mateix sentit es va pronunciar a mitjan abril la Fiscalia Anticorrupció, qui es va oposar a la personificació també amb l’argument de ser «totalment prematur» eixe intent «en una causa secreta i en la qual no apareix lesió particular dels interessos» de l’Ajuntament.

Dos lletrats arrestats

La magistrada del Jutjat d’Instrucció número 13 de València va decretar el passat 4 d’abril presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’advocat José María Corbín, detingut en el marc del Cas Assut i considerat en la investigació com el principal implicat, i va acordar la llibertat provisional del segon arrestat, el també lletrat Diego Elum, a qui va imposar com a mesura cautelar compareixences ‘apud acta’ davant el jutjat cada 15 dies i la retirada del passaport.

 

 

La causa, que va arrancar fa dos anys, està oberta per delictes de suborn, falsedat documental, blanqueig de capitals, contra la Hisenda Pública i tràfic d’influències i se seguix també contra altres investigats que no van ser detinguts.

Últimes notícies

L’esquerra i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP de la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han reclamat l'eixida de Luis Barcala després d'un ple extraordinari sobre les adjudicacions de VPP a la Platja de Sant Joan. La pressió s'ha intensificat després de diverses dimissions, inclosa la de l'edil d'Urbanisme.

PSPV, Compromís i EU exigixen la dimissió de Barcala pel cas de les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV, Compromís i EU-Podem han reclamat que Luis Barcala dimitisca després del ple extraordinari sobre les irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan. El debat s'ha saldat amb diverses dimissions, inclosa la de l'edil d'Urbanisme.

Pérez Llorca ha destacat el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat a Berlín un front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l'horta d'Europa. Ha demanat al Govern d'Espanya controles en origen i mesures per a competir en igualtat de condicions.

Evenepoel guanya la crono i firma la seua victòria 70; Girmay seguix líder

Remco Evenepoel es va imposar amb 20.12 en la contrarellotge de 17,5 km entre Carlet i Alginet en una jornada marcada pel vent. L'organització va neutralitzar els temps per a la general i Biniam Girmay va mantindre el lideratge.

Igualtat farà seguiment del cas de transfòbia institucional denunciat en un centre de salut de Gandia

Igualtat ha pres nota i seguirà el cas d'una dona que va denunciar transfòbia institucional en un centre de salut de Gandia. L'Ajuntament tramita la queixa en Orienta.

El vent causa incidències en Rodalia València i Metrovalencia

Les ratxes de vent han provocat un tall en la C1 entre Silla i Cullera per la caiguda d'un arbre i demores en Metrovalencia per plàstics en la catenària. Part de les incidències ja s'ha resolt i es treballa per a restablir la circulació en el tram afectat.

El vent causa corts i retards en Rodalia i Metrovalencia

Les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana han provocat incidències en el transport: interrupció entre Silla i Cullera en la C1 i retards en Metrovalencia ja resolts.

El PSPV porta a la Fiscalia l’adjudicació de vivendes públiques a Alacant i demana una comissió en Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia per l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant i sol·licitarà una comissió d'investigació en Les Corts. El partit assenyala assignacions a càrrecs, familiars i tècnics, revendes per damunt de 400.000 euros i canvis normatius que van ampliar el concepte de família vulnerable.