José María Corbín, cunyat de Rita Barberà, ix de la presó

José María Corbín, cunyat de Rita Barberà

José María Corbín, cunyat de Rita Barberà | Cedida

 

La magistrada del Jutjat d’Instrucció número 13 de València ha acordat deixar en llibertat l’advocat José María Corbín, cunyat de la de l’exalcaldessa difunta Rita Barberà, en la presó des del passat 4 d’abril en el marc del Cas Assut, en el qual s’investiguen presumptes “mossos” amb factures suposadament fictícies que diverses empreses adjudicatàries d’obra pública de l’Ajuntament de la capital valenciana haurien realitzat al bufet d’este lletrat.

 

La jutgessa ha adoptat esta decisió, en una interlocutòria d’este mateix dimarts, després de la petició de la defensa de l’advocat, en entendre que la causa que va motivar el seu ingrés a la presó, la possibilitat d’alteració o destrucció de proves, ha disminuït, segons han confirmat fonts jurídiques.

 

Corbín queda, per tant, en llibertat provisional sense fiança encara que amb retirada de passaport i obligació de compareixences els dies 1 i 15 en el jutjat, segons han confirmat altres fonts consultades. Juntament amb la interlocutòria, s’ha entregat manament de posada en llibertat.

 

 

La instructora ha rebutjat la petició de l’Ajuntament de personar-se com a acusació particular

La jutgessa ha denegat la petició de l’Ajuntament de personar-se com a part de l’acusació particular en considerar que eixa personificació és “prematura” ja que en la causa, declarada secreta, «no apareixen indicis de lesió dels interessos» del consistori. En el mateix sentit es va pronunciar a mitjan abril la Fiscalia Anticorrupció, qui es va oposar a la personificació també amb l’argument de ser «totalment prematur» eixe intent «en una causa secreta i en la qual no apareix lesió particular dels interessos» de l’Ajuntament.

Dos lletrats arrestats

La magistrada del Jutjat d’Instrucció número 13 de València va decretar el passat 4 d’abril presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’advocat José María Corbín, detingut en el marc del Cas Assut i considerat en la investigació com el principal implicat, i va acordar la llibertat provisional del segon arrestat, el també lletrat Diego Elum, a qui va imposar com a mesura cautelar compareixences ‘apud acta’ davant el jutjat cada 15 dies i la retirada del passaport.

 

 

La causa, que va arrancar fa dos anys, està oberta per delictes de suborn, falsedat documental, blanqueig de capitals, contra la Hisenda Pública i tràfic d’influències i se seguix també contra altres investigats que no van ser detinguts.

Últimes notícies

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.