15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

José María Corbín, cunyat de Rita Barberà, ix de la presó

José María Corbín, cunyat de Rita Barberà

José María Corbín, cunyat de Rita Barberà | Cedida

 

La magistrada del Jutjat d’Instrucció número 13 de València ha acordat deixar en llibertat l’advocat José María Corbín, cunyat de la de l’exalcaldessa difunta Rita Barberà, en la presó des del passat 4 d’abril en el marc del Cas Assut, en el qual s’investiguen presumptes “mossos” amb factures suposadament fictícies que diverses empreses adjudicatàries d’obra pública de l’Ajuntament de la capital valenciana haurien realitzat al bufet d’este lletrat.

 

La jutgessa ha adoptat esta decisió, en una interlocutòria d’este mateix dimarts, després de la petició de la defensa de l’advocat, en entendre que la causa que va motivar el seu ingrés a la presó, la possibilitat d’alteració o destrucció de proves, ha disminuït, segons han confirmat fonts jurídiques.

 

Corbín queda, per tant, en llibertat provisional sense fiança encara que amb retirada de passaport i obligació de compareixences els dies 1 i 15 en el jutjat, segons han confirmat altres fonts consultades. Juntament amb la interlocutòria, s’ha entregat manament de posada en llibertat.

 

 

La instructora ha rebutjat la petició de l’Ajuntament de personar-se com a acusació particular

La jutgessa ha denegat la petició de l’Ajuntament de personar-se com a part de l’acusació particular en considerar que eixa personificació és “prematura” ja que en la causa, declarada secreta, «no apareixen indicis de lesió dels interessos» del consistori. En el mateix sentit es va pronunciar a mitjan abril la Fiscalia Anticorrupció, qui es va oposar a la personificació també amb l’argument de ser «totalment prematur» eixe intent «en una causa secreta i en la qual no apareix lesió particular dels interessos» de l’Ajuntament.

Dos lletrats arrestats

La magistrada del Jutjat d’Instrucció número 13 de València va decretar el passat 4 d’abril presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’advocat José María Corbín, detingut en el marc del Cas Assut i considerat en la investigació com el principal implicat, i va acordar la llibertat provisional del segon arrestat, el també lletrat Diego Elum, a qui va imposar com a mesura cautelar compareixences ‘apud acta’ davant el jutjat cada 15 dies i la retirada del passaport.

 

 

La causa, que va arrancar fa dos anys, està oberta per delictes de suborn, falsedat documental, blanqueig de capitals, contra la Hisenda Pública i tràfic d’influències i se seguix també contra altres investigats que no van ser detinguts.

Últimes notícies

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.

Bernabé demana al PP donar suport al nou finançament autonòmic per a no defraudar al poble valencià

Bernabé ha demanat al PP i a Pérez Llorca que recolzen el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.670 milions més en 2027 per a la Comunitat. Ha defés que permetria duplicar personal essencial i accelerar vivenda i sanitat.

Bernabé sosté que l’acarament confirma que Pradas va atendre a Conca per a no confinar el 29-O

Bernabé ha assegurat que l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca ha deixat clar que es va obeir el 'Sale, de confinar res' i que el primer És-Alert no incloïa confinament. També ha acusat el PP de voler canviar el relat i ha defés el treball de la Guàrdia Civil després de l'incident a Catarroja.