14.8 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

José María Corbín, cunyat de Rita Barberà, ix de la presó

José María Corbín, cunyat de Rita Barberà

José María Corbín, cunyat de Rita Barberà | Cedida

 

La magistrada del Jutjat d’Instrucció número 13 de València ha acordat deixar en llibertat l’advocat José María Corbín, cunyat de la de l’exalcaldessa difunta Rita Barberà, en la presó des del passat 4 d’abril en el marc del Cas Assut, en el qual s’investiguen presumptes “mossos” amb factures suposadament fictícies que diverses empreses adjudicatàries d’obra pública de l’Ajuntament de la capital valenciana haurien realitzat al bufet d’este lletrat.

 

La jutgessa ha adoptat esta decisió, en una interlocutòria d’este mateix dimarts, després de la petició de la defensa de l’advocat, en entendre que la causa que va motivar el seu ingrés a la presó, la possibilitat d’alteració o destrucció de proves, ha disminuït, segons han confirmat fonts jurídiques.

 

Corbín queda, per tant, en llibertat provisional sense fiança encara que amb retirada de passaport i obligació de compareixences els dies 1 i 15 en el jutjat, segons han confirmat altres fonts consultades. Juntament amb la interlocutòria, s’ha entregat manament de posada en llibertat.

 

 

La instructora ha rebutjat la petició de l’Ajuntament de personar-se com a acusació particular

La jutgessa ha denegat la petició de l’Ajuntament de personar-se com a part de l’acusació particular en considerar que eixa personificació és “prematura” ja que en la causa, declarada secreta, «no apareixen indicis de lesió dels interessos» del consistori. En el mateix sentit es va pronunciar a mitjan abril la Fiscalia Anticorrupció, qui es va oposar a la personificació també amb l’argument de ser «totalment prematur» eixe intent «en una causa secreta i en la qual no apareix lesió particular dels interessos» de l’Ajuntament.

Dos lletrats arrestats

La magistrada del Jutjat d’Instrucció número 13 de València va decretar el passat 4 d’abril presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’advocat José María Corbín, detingut en el marc del Cas Assut i considerat en la investigació com el principal implicat, i va acordar la llibertat provisional del segon arrestat, el també lletrat Diego Elum, a qui va imposar com a mesura cautelar compareixences ‘apud acta’ davant el jutjat cada 15 dies i la retirada del passaport.

 

 

La causa, que va arrancar fa dos anys, està oberta per delictes de suborn, falsedat documental, blanqueig de capitals, contra la Hisenda Pública i tràfic d’influències i se seguix també contra altres investigats que no van ser detinguts.

Últimes notícies

La EUIPO tanca un any de rècord amb quasi 330.000 marques i dissenys, un 7,8% més

L'oficina europea ha sumat 327.735 sol·licituds en 2025 i ha superat els 5 milions acumulats. Alemanya, la Xina i Itàlia lideren en marques; la Xina, el Regne Unit i els EUA en dissenys

ASAJA convoca una tractorada pel centre d’Alacant el 22 de gener en defensa del camp

ASAJA Alacant ha convocat una tractorada per al dijous 22 de gener pel centre de la ciutat. La protesta rebutja l'acord UE-Mercosur i reclama aigua i una PAC que garantisca la rendibilitat.

La policia tractarà de recuperar els missatges de l’excap de gabinet de Mazón, segons l’acusació

L'acusació popular ha assenyalat que la policia judicial de Catarroja assumirà les gestions per a intentar rescatar els missatges de José Manuel Cuenca. La jutgessa ha acordat demanar-los a Meta després d'un acarament fallit del mòbil usat el dia de la DANA.

L’excap de gabinet de Mazón defén que no va esborrar missatges i que va restablir el mòbil abans de retornar-lo

José Manuel Cuenca ha defés que no va esborrar missatges del mòbil usat durant la DANA i que el va restablir de fàbrica abans de retornar-lo. El peritatge no ha recuperat eixos xats.

La jutgessa de la DANA demanarà a Meta els WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La magistrada que investiga la gestió de la DANA recorrerà a la policia judicial per a sol·licitar a Meta els missatges de José Manuel Cuenca del 29 d'octubre de 2024. El mòbil corporatiu va ser reinicialitzat i no es van poder recuperar els xats, però l'exalte càrrec ha autoritzat la petició

Deu migrants, dos d’ells menors, arriben en pastera a Benidorm, primera entrada de 2026 en la Comunitat Valenciana

Dos menors i huit adults han aconseguit de matinada la platja de Llevant i han sigut atesos en relatiu bon estat. És la primera arribada de l'any a la Comunitat Valenciana.

El Suprem celebrarà una audiència prèvia del juí contra Ábalos el 6 de febrer

El Suprem celebrarà el 6 de febrer una audiència preliminar per a resoldre nul·litats i altres qüestions prèvies del cas Koldo. La data del juí es perfila per a després de Setmana Santa.

La policia judicial intentarà recuperar els missatges de WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La policia judicial adscrita al jutjat de Catarroja ha assumit la sol·licitud a Meta per a intentar recuperar els xats de José Manuel Cuenca del dia de la DANA. Un acarament tècnic previ ha fallat perquè el telèfon es va retornar reinicialitzat i la jutgessa, amb la Fiscalia, ha avalat el nou pas.