José María Corbín, cunyat de Rita Barberà, ix de la presó

José María Corbín, cunyat de Rita Barberà

José María Corbín, cunyat de Rita Barberà | Cedida

 

La magistrada del Jutjat d’Instrucció número 13 de València ha acordat deixar en llibertat l’advocat José María Corbín, cunyat de la de l’exalcaldessa difunta Rita Barberà, en la presó des del passat 4 d’abril en el marc del Cas Assut, en el qual s’investiguen presumptes “mossos” amb factures suposadament fictícies que diverses empreses adjudicatàries d’obra pública de l’Ajuntament de la capital valenciana haurien realitzat al bufet d’este lletrat.

 

La jutgessa ha adoptat esta decisió, en una interlocutòria d’este mateix dimarts, després de la petició de la defensa de l’advocat, en entendre que la causa que va motivar el seu ingrés a la presó, la possibilitat d’alteració o destrucció de proves, ha disminuït, segons han confirmat fonts jurídiques.

 

Corbín queda, per tant, en llibertat provisional sense fiança encara que amb retirada de passaport i obligació de compareixences els dies 1 i 15 en el jutjat, segons han confirmat altres fonts consultades. Juntament amb la interlocutòria, s’ha entregat manament de posada en llibertat.

 

 

La instructora ha rebutjat la petició de l’Ajuntament de personar-se com a acusació particular

La jutgessa ha denegat la petició de l’Ajuntament de personar-se com a part de l’acusació particular en considerar que eixa personificació és “prematura” ja que en la causa, declarada secreta, «no apareixen indicis de lesió dels interessos» del consistori. En el mateix sentit es va pronunciar a mitjan abril la Fiscalia Anticorrupció, qui es va oposar a la personificació també amb l’argument de ser «totalment prematur» eixe intent «en una causa secreta i en la qual no apareix lesió particular dels interessos» de l’Ajuntament.

Dos lletrats arrestats

La magistrada del Jutjat d’Instrucció número 13 de València va decretar el passat 4 d’abril presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’advocat José María Corbín, detingut en el marc del Cas Assut i considerat en la investigació com el principal implicat, i va acordar la llibertat provisional del segon arrestat, el també lletrat Diego Elum, a qui va imposar com a mesura cautelar compareixences ‘apud acta’ davant el jutjat cada 15 dies i la retirada del passaport.

 

 

La causa, que va arrancar fa dos anys, està oberta per delictes de suborn, falsedat documental, blanqueig de capitals, contra la Hisenda Pública i tràfic d’influències i se seguix també contra altres investigats que no van ser detinguts.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Fiscalia de València manté l’arxivament del cas per l’incendi de l’edifici de Campanar

La Fiscalia Provincial de València rebutja reobrir la investigació penal per l'incendi de l'edifici de Campanar de febrer de 2024, en considerar que no han aparegut elements nous que justifiquen reprendre la causa.

Bernabé reclama la fi del feixisme modern i de l’assetjament polític vinculat al PP

Pilar Bernabé denuncia l'assetjament a Begoña Gómez i acusa el PP d'emparar comportaments que qualifica de feixisme modern, assenyalant les conseqüències per a la democràcia i la confiança ciutadana.

Delegats de CaixaBank protesten davant la seu social pel model de pressió comercial

Mig centenar de delegats sindicals de CaixaBank es concentren davant la seu social a València per a denunciar la deterioració del clima laboral i l'impacte del model de pressió comercial en la salut de la plantilla.

Educació ultima una proposta per a respondre a les reivindicacions del professorat davant la vaga indefinida

Educació i Hisenda treballen en una proposta per a donar resposta a les reivindicacions del professorat que prepara una vaga indefinida des de l'11 de maig, amb especial atenció a l'impacte en l'alumnat i a les PAU.

CaixaBank preveu una moderació del ritme de noves hipoteques malgrat el creixement del crèdit

CaixaBank anticipa que la producció de noves hipoteques es frenarà en els pròxims trimestres, malgrat que el crèdit per a vivenda continua creixent i manté taxes positives en balanç.

Les Corts tomben recuperar el Dia de la institució i blindar per sempre les VPO

El ple de Les Corts, amb la majoria de PP i Vox, rebutja recuperar el 25 d'abril com a Dia de la institució i descarta que les VPO siguen permanents i s'adjudiquen per sorteig, mentres recolza mesures per al calçat i la ceràmica valenciana.

El Centre de Tecnificació serà la nova seu de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

La fase final de la Copa del Rei d'handbol es disputarà del 5 al 7 de juny en el Centre de Tecnificació d'Alacant, que substituïx al pavelló Pitiu Rochel i reforça el seu paper com a escenari esportiu clau a la ciutat.

Avís groc per fortes tempestes i graníssol este divendres a l’interior de València

La Aemet activa per a este divendres l'avís groc a l'interior de la província de València per tempestes fortes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibles pedregades.