La denúncia al rei emèrit per assetjament que posa en perill a la Família Reial

 

Corinna Larsen ha denunciat al rei emèrit davant l’Alt Tribunal de Justícia del Regne Unit per assetjament i fustigació. Sol·licita, a més, ser indemnitzada per la «vigilància il·legal» que va patir dels serveis secrets espanyols i que Joan Carles I de Borbó no puga acostarse a menys de 150 metres de cap de les seues residències.

 

La demanda va ser presentada al desembre, encara que fins ara no ha sigut feta pública per la Justícia britànica. L’examiga íntima del Rei emèrit l’acusa directament d’estar darrere dels seguiments als quals li haurien sotmés des de 2012 fins a l’actualitat agents d’intel·ligència espanyols. Segons informa el Financial Times, la demanda sosté que també va rebre amenaces i reclama una indemnització milionària, encara que no precisa la quantitat.

 

Tal com explica la publicació del Regne Unit, la defensa de Joan Carles I encara no ha respost a la reclamació, si bé encara ha de dirimir-se si la justícia anglesa és competent per a investigar a un excap de l’Estat d’una altra nació que no viu al Regne Unit.

 

Corinna Larsen ha denunciat en diverses entrevistes l‘assetjament que diu patir des de 2012, quan va eixir a la llum la seua relació després del viatge que van realitzar junts a Botswana, perquè no revelarà secrets d’Estat que, segons ella, l’acusen de tindre en el seu poder.

 

El regal del rei emèrit a Corinna 

D’altra banda, en la denúncia, Larsen insisteix que Joan Carles de Borbó li havia regalat 65 milions d’euros per a la seua manutenció i la dels seus fills, uns diners que s’investiga com a part d’una comissió irregular al rei emèrit entregat per l’Aràbia Saudita per la seua intermediació en l’AVE a la Meca.

 

Quan l‘exmonarca li va demanar que retornarà aqueixos diners, Larsen es va negar. Segons declara, l’assetjament es va fer cada vegada major, fins al punt que, denúncia, ha perdut ingressos com a «consultora estratègica que treballa amb persones que compten amb un important patrimoni i amb empreses líders a tot el món».

Últimes notícies

Noves aules per garantir als pares la llengua base triada per als seus fills

Educació ha assegurat que tot l’alumnat tindrà garantida la continuïtat en la llengua base triada, i per això habilitarà o reconvertirà aules, sobretot en municipis castellanoparlants on ha crescut la demanda en valencià.

Tanquen la platja de Torre de la Sal per contaminació bacteriana fins a nou avís

La platja de Torre de la Sal, a Cabanes, ha quedat tancada al bany fins a nou avís per una elevada presència de la bacteria Escherichia coli en l’aigua.

Les noves plantes renovables podran guardar energia amb menys tràmits a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat que simplificarà el procediment perquè les plantes renovables de la Comunitat Valenciana puguen emmagatzemar energia, accelerar la seua finançació i reforçar la seguretat del subministrament elèctric.

Bernabé promet declarar València zona tensionada i aplicar la taxa turística si arriba a l’alcaldia

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l’alcaldia de València, ha avançat que, si governa, declararà la ciutat zona tensionada per la vivenda i posarà en marxa la taxa turística.

Quatre dels cinc sindicats educatius avalen el pla per a reduir la burocràcia docent

El nou acord de simplificació burocràtica d'Educació ha rebut el suport de STEPV, CSIF, CCOO i UGT, mentres que ANPE s'ha desmarcat en exigir un calendari d'implantació clar.

Quan es poden consultar les notes de la PAU i com reclamar en la Comunitat Valenciana

L’alumnat valencià que s’ha examinat enguany de la PAU podrà vore les seues notes este divendres 12 de juny a partir de les 13.00 hores a la plataforma de la Generalitat, amb terminis marcats per a reclamacions, visualització d’exàmens i preinscripció universitària.

Compromís sotmetrà a votació Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València el 4 de juliol

Compromís per València ha convocat una assemblea extraordinària el 4 de juliol per a ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu nou projecte polític davant la militància.

El Levante incorpora lliure el francés Enzo Bardeli fins a 2029

El Levante ha tancat el fitxatge lliure del migcampista francés Enzo Bardeli, de 25 anys, que firma fins a juny de 2029 i es convertix en el primer reforç per a la pròxima temporada.