La denúncia al rei emèrit per assetjament que posa en perill a la Família Reial

 

Corinna Larsen ha denunciat al rei emèrit davant l’Alt Tribunal de Justícia del Regne Unit per assetjament i fustigació. Sol·licita, a més, ser indemnitzada per la «vigilància il·legal» que va patir dels serveis secrets espanyols i que Joan Carles I de Borbó no puga acostarse a menys de 150 metres de cap de les seues residències.

 

La demanda va ser presentada al desembre, encara que fins ara no ha sigut feta pública per la Justícia britànica. L’examiga íntima del Rei emèrit l’acusa directament d’estar darrere dels seguiments als quals li haurien sotmés des de 2012 fins a l’actualitat agents d’intel·ligència espanyols. Segons informa el Financial Times, la demanda sosté que també va rebre amenaces i reclama una indemnització milionària, encara que no precisa la quantitat.

 

Tal com explica la publicació del Regne Unit, la defensa de Joan Carles I encara no ha respost a la reclamació, si bé encara ha de dirimir-se si la justícia anglesa és competent per a investigar a un excap de l’Estat d’una altra nació que no viu al Regne Unit.

 

Corinna Larsen ha denunciat en diverses entrevistes l‘assetjament que diu patir des de 2012, quan va eixir a la llum la seua relació després del viatge que van realitzar junts a Botswana, perquè no revelarà secrets d’Estat que, segons ella, l’acusen de tindre en el seu poder.

 

El regal del rei emèrit a Corinna 

D’altra banda, en la denúncia, Larsen insisteix que Joan Carles de Borbó li havia regalat 65 milions d’euros per a la seua manutenció i la dels seus fills, uns diners que s’investiga com a part d’una comissió irregular al rei emèrit entregat per l’Aràbia Saudita per la seua intermediació en l’AVE a la Meca.

 

Quan l‘exmonarca li va demanar que retornarà aqueixos diners, Larsen es va negar. Segons declara, l’assetjament es va fer cada vegada major, fins al punt que, denúncia, ha perdut ingressos com a «consultora estratègica que treballa amb persones que compten amb un important patrimoni i amb empreses líders a tot el món».

Últimes notícies

La ciència guia l’extinció dels grans incendis de Castelló, Madrid, Toledo i Àvila

Un equip del CSIC assessora en temps real sobre vent i zones cremades en els incendis de La Vall d'Uixò, Madrid, Toledo i Àvila per a millorar l’estratègia d’extinció.

Un miler de veïns torna a casa per l’avenç en l’incendi de la Vall d’Uixó

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ja ha arrasat 9.644 hectàrees i manté 7.000 persones confinades, però l’avenç en l’extinció ha permés el retorn d’un miler de veïns desallotjats.

‘Visitants’ obri Sagunt a Escena amb una mirada actual i participativa als grans clàssics

La companyia castellonenca inaugura este dissabte la 43a edició del festival amb l’espectacle de carrer ‘I si fem un clàssic?’

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.
FILMOTECA D'ESTIU