La denúncia al rei emèrit per assetjament que posa en perill a la Família Reial

 

Corinna Larsen ha denunciat al rei emèrit davant l’Alt Tribunal de Justícia del Regne Unit per assetjament i fustigació. Sol·licita, a més, ser indemnitzada per la «vigilància il·legal» que va patir dels serveis secrets espanyols i que Joan Carles I de Borbó no puga acostarse a menys de 150 metres de cap de les seues residències.

 

La demanda va ser presentada al desembre, encara que fins ara no ha sigut feta pública per la Justícia britànica. L’examiga íntima del Rei emèrit l’acusa directament d’estar darrere dels seguiments als quals li haurien sotmés des de 2012 fins a l’actualitat agents d’intel·ligència espanyols. Segons informa el Financial Times, la demanda sosté que també va rebre amenaces i reclama una indemnització milionària, encara que no precisa la quantitat.

 

Tal com explica la publicació del Regne Unit, la defensa de Joan Carles I encara no ha respost a la reclamació, si bé encara ha de dirimir-se si la justícia anglesa és competent per a investigar a un excap de l’Estat d’una altra nació que no viu al Regne Unit.

 

Corinna Larsen ha denunciat en diverses entrevistes l‘assetjament que diu patir des de 2012, quan va eixir a la llum la seua relació després del viatge que van realitzar junts a Botswana, perquè no revelarà secrets d’Estat que, segons ella, l’acusen de tindre en el seu poder.

 

El regal del rei emèrit a Corinna 

D’altra banda, en la denúncia, Larsen insisteix que Joan Carles de Borbó li havia regalat 65 milions d’euros per a la seua manutenció i la dels seus fills, uns diners que s’investiga com a part d’una comissió irregular al rei emèrit entregat per l’Aràbia Saudita per la seua intermediació en l’AVE a la Meca.

 

Quan l‘exmonarca li va demanar que retornarà aqueixos diners, Larsen es va negar. Segons declara, l’assetjament es va fer cada vegada major, fins al punt que, denúncia, ha perdut ingressos com a «consultora estratègica que treballa amb persones que compten amb un important patrimoni i amb empreses líders a tot el món».

Últimes notícies

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.

Camarero atribuíx a la regularització de migrants l’aturada en la baixada de l’atur al juliol

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, assegura que la regularització extraordinària de migrants ha frenat la tendència descendent de l’atur al juliol en la Comunitat Valenciana i reclama finançament extra a l’Estat per a reforçar els serveis públics d’ocupació.

Pla de recuperació urgent després de l’incendi a la Serra d’Espadà

La Generalitat ha iniciat amb els ajuntaments un pla de recuperació de la Serra d’Espadà després de l’incendi que ha cremat 9.568 hectàrees, amb actuacions prioritàries en infraestructures, serveis municipals i entorn natural.

Autocaravana completa en la Comunitat Valenciana per a vore l’eclipsi solar

Les autocaravanes s’han convertit en una alternativa als hotels per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost, amb el parc valencià ja completament llogat.

8,7 milions per a la segona fase d’obres en la presa de Buseo després de la DANA

El Consell ha declarat d’emergència la segona fase d’obres en la presa de Buseo, amb una inversió de 8,7 milions per a reforçar-ne la seguretat després de la DANA d’octubre de 2024. Després d’una primera intervenció ja acabada, es preveu una tercera fase per a augmentar la capacitat de desguàs davant crescudes extraordinàries.
FILMOTECA D'ESTIU