L’Organització Mundial de la Salut investiga una nova soca de coronavirus trobada en Brasil

 

Diferents experts de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) es troben investigant una nova variant del coronavirus trobada en Brasil, que se suma a les localitzades en Anglaterra i Sud-àfrica, més contagioses que l’original i que han sigut identificades en un gran número de països.

 

Segons ha informat el diari ‘Las Provincias’, la nova soca del Covid-19 trobada en Brasil ha provocat que països com Portugal hagen cancel·lat tots els seus vols amb destinació este país sud-americà.

 

Enmig d’esta crisi, els experts estan treballant per a establir el grau de contagi de la nova variant del coronavirus descoberta en Brasil.

 

Manaos, l’origen d’esta variant del coronavirus

Els estudis han assenyalat que la coneguda com a «variant brasilera» va tindre el seu origen en Manaos i que pot ser més contagiosa que les identificades fins al moment al país, perquè té alteracions genètiques similars a les trobades en Regne Unit i Sud-àfrica.

 

La nova soca del Covid-19 ja s’ha identificat en diferents pacients de la capital amazònica i, amb seguretat, ja s’ha expandit a altres regions del Brasil, d’acord amb els investigadors.

 

La variant brasilera és la mateixa que va arribar al Japó després que quatre viatgers nipons visitaren la regió amazònica i, segons el Ministeri de Salut, es caracteritza per presentar 12 mutacions, una de les quals és la mateixa trobada en les variants del Regne Unit.

 

No obstant això, la soca de Brasil és una variant pròpia i completament independent i per això els experts creuen que este nou cep va poder haver evolucionat del llinatge d’un cep que ve circulant pel país sud-americà des d’abril de l’any passat.

 

 

 

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.