L’Organització Mundial de la Salut investiga una nova soca de coronavirus trobada en Brasil

 

Diferents experts de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) es troben investigant una nova variant del coronavirus trobada en Brasil, que se suma a les localitzades en Anglaterra i Sud-àfrica, més contagioses que l’original i que han sigut identificades en un gran número de països.

 

Segons ha informat el diari ‘Las Provincias’, la nova soca del Covid-19 trobada en Brasil ha provocat que països com Portugal hagen cancel·lat tots els seus vols amb destinació este país sud-americà.

 

Enmig d’esta crisi, els experts estan treballant per a establir el grau de contagi de la nova variant del coronavirus descoberta en Brasil.

 

Manaos, l’origen d’esta variant del coronavirus

Els estudis han assenyalat que la coneguda com a «variant brasilera» va tindre el seu origen en Manaos i que pot ser més contagiosa que les identificades fins al moment al país, perquè té alteracions genètiques similars a les trobades en Regne Unit i Sud-àfrica.

 

La nova soca del Covid-19 ja s’ha identificat en diferents pacients de la capital amazònica i, amb seguretat, ja s’ha expandit a altres regions del Brasil, d’acord amb els investigadors.

 

La variant brasilera és la mateixa que va arribar al Japó després que quatre viatgers nipons visitaren la regió amazònica i, segons el Ministeri de Salut, es caracteritza per presentar 12 mutacions, una de les quals és la mateixa trobada en les variants del Regne Unit.

 

No obstant això, la soca de Brasil és una variant pròpia i completament independent i per això els experts creuen que este nou cep va poder haver evolucionat del llinatge d’un cep que ve circulant pel país sud-americà des d’abril de l’any passat.

 

 

 

Últimes notícies

Les oposicions de mestres arrenquen amb quasi 15.700 aspirants en la Comunitat

Educació inicia este cap de setmana les oposicions al cos de Mestres d’Infantil i Primària amb 15.697 aspirants per a 1.959 places en la Comunitat Valenciana, mentre CSIF reclama la màxima transparència i informació en tot el procés selectiu.

El PSPV acusa Catalá d’un discurs ‘racista’ que assenyala la població migrant pels assentaments

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat l’alcaldessa María José Catalá d’emprar un discurs ‘racista’ en responsabilitzar la població migrant dels problemes vinculats als assentaments de persones sense llar, i li retreu que no assenyale els fons voltor i inversors que especulen amb la vivenda.

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.

Mor un jove de 25 anys en bolcar el seu cotxe a Castelló

Un jove de 25 anys ha mort i una dona de 29 ha resultat ferida en eixir-se un turisme de la via a l’avinguda del Castell Vell de Castelló, esta matinada. La Policia Local ha obert una investigació per aclarir les causes del sinistre.