12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

4 contagis i cap mort per coronavirus en les últimes hores en el territori valencià

 

Els contagis per coronavirus han baixat este dilluns, 29 de juny, en el territori valencià. La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha confirmat 4 casos nous de Covid-19 detectats amb proves PCR. Per la seua banda, cap persona ha perdut la vida en les últimes 24 hores, 1.473 en total.

 

Dels 4 casos nous de hui, 3 s’han diagnosticat en València, 0 en Alacant i 1 en Castelló. Des de què començà la pandèmia, en el territori valencià, s’han confirmat 11.543 casos amb una prova PCR. Cal recordar que la Conselleria, en este recompte total i en l’anunci dels nous casos diaris, només té en compte els confirmats amb proves PCR —les més fiables— i no amb tests d’anticossos —coneguts com a tests ràpids—.

 

Quant als ingressos hospitalaris, la tendència continua sent positiva. Ara com ara, continuen ingressades 57 persones, 2 més que ahir. D’elles, 7 es troben ingressades en UCI, les mateixes que ahir. Respecte de les altes, 22 persones s’han recuperat en les últimes 24 hores i, en total, 14.728 pacients han superat la malaltia.

 

D’altra banda, ara per ara, hi ha casos actius en 8 residències de majors, les mateixes que ahir, —1 en Alacant i 7 en València—. Respecte als centres que es troben baix la vigilància activa del personal sanitari en són 4: 1 en Alacant i 3 en València.

 

Casos de coronavirus per províncies: 11.543 (PCR)

  • València: 5.970
  • Alacant: 3.963
  • Castelló: 1.606
  • 4 no assignats

 

Morts per coronavirus per províncies: 1.473

  • València: 735
  • Alacant: 511
  • Castelló: 227

 

Casos i morts per departaments de salut

* Última actualització de la Conselleria el 29/06 (Dades a 28/06)

* PCR positives | PCR positives en els últims 14 dies | Morts

  • Castelló: 630 | 4 | 83
  • Sagunt: 331 | 1 | 43
  • Requena: 451 | 13 | 77
  • València hospital General: 1.001 | 19 | 134
  • València Dr. Peset: 670 | 16 | 73
  • Alcoi: 394 | 3 | 116
  • Elda: 484 | 7 | 56
  • Orihuela: 126 | 0 | 21
  • Elx – Crevillent: 161 | 1 | 10
  • Vinaròs: 162 | 1 | 30
  • La Plana: 714 | 5 | 101
  • València Clínic – La Malva-Rosa: 714 | 11 | 86
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 705 | 4 | 63
  • València La Fe: 800 | 11 | 96
  • La Ribera: 498 | 1 | 38
  • Gandia: 200 | 1 | 28
  • Dénia: 196 | 0 | 19
  • Xàtiva – Ontinyent: 255 | 0 | 40
  • La Marina Baixa: 710 | 1 | 111
  • Sant Joan d’Alacant: 495 | 2 | 45
  • Alacant Hospital General: 647 | 3 | 63
  • Elx: 369 | 0 | 12
  • Torrevieja: 381 | 0 | 58
  • Manises: 441 | 5 | 70

Últimes notícies

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.