La COVID-19 pot agreujar les patologies cardiovasculars

sanitat

La COVID-19 pot agreujar les patologies cardiovasculars  | pixabay

 

L’alteració del sistema immune, la inflamació i l’augment de la coagulació durant la infecció de la COVID-19, pot agreujar una patologia cardiovascular crònica que estava estable i augmentar el risc d’infarts en trencar-se les plaques d’ateromes dels gots i desencadenar principalment un infart de miocardi.

 

D’esta manera ho assegura la doctora Catheline Lauwers, cap del Servici de Cardiologia de Quirónsalud València, qui advertix de l’afectació directa de la musculatura del cor en els pacients amb coronavirus, cosa que augmenta el risc de patir una inflamació o miocarditis, i ressalta la importància de fer un seguiment cardiològic més exhaustiu dels pacients després de la infecció.

 

«Esta classe de seqüeles seran més importants en pacients que han tingut una malaltia cardiovascular prèvia al coronavirus, però també en aquells pacients que han retardat la seua visita al cardiòleg o no han acudit», destaca l’especialista en un comunicat.

 

Estes dades es veuen confirmades per les publicades per la Societat Espanyola de Cardiologia, que parlen de la disminució en un 40% de coronariografies i procediments intervencionistes per al tractament de les angioplàsties primàries per a l’obertura de l’artèria coronària en infarts des de l’inici de la pandèmia.

 

Un efecte col·lateral de la pandèmia

La doctora Lauwers recomana que, «tant durant la infecció de COVID-19, com després de la seua resolució, s’ha de fer un estudi cardiològic amb les tècniques habituals si el pacient presenta algun símptoma, sobretot per a assegurar-nos que la musculatura del cor no ha patit cap mal i per a descartar plaques d’ateromes en les seues artèries».

 

Un dels grans efectes col·laterals de la pandèmia, a part de l’ocasionat pel virus, ha sigut el retard del diagnòstic i tractament de les malalties cardiovasculars per la por d’acudir a un centre hospitalari.

 

El doctor Rafael Florenciano, cap del Servici de Cardiologia de l’Hospital Quirónsalud Torrevieja, advertix de la necessitat d’acudir a un centre sanitari davant símptomes compatibles amb un infart, entre els que es troben: dolor en el pit opressiu irradiat en braços o mandíbula, sudoració freda, nàusees i dificultat per a respirar.

 

«La presència d’un o de diferents d’estos símptomes, especialment en pacients amb factors de risc com la diabetis o la hipertensió, pot indicar que el pacient està patint un infart pel que cal acudir amb urgència a l’hospital o contactar amb el 112», incidix el doctor Florenciano.

 

La por al contagi no pot impedir acudir als hospitals

«L’atenció urgent no només ha de limitar-se a pacients amb dolor en el pit. Altres malalties es poden manifestar de manera aguda com és el cas de la insuficiència cardíaca i les arrítmies», afirma. En el cas de la insuficiència cardíaca, la seua aparició es caracteritza per una sobtada dificultat per a respirar, mentres que les arrítmies es caracteritzen per palpitacions.

 

«Davant d’estos símptomes també hem d’acudir a l’hospital, ja que un diagnòstic i tractament primerenc d’estes patologies millora molt el seu pronòstic», advertix el cardiòleg.

 

Segons els especialistes, «la por al contagi no pot impedir que els pacients acudisquen als hospitals per a rebre un tractament efectiu. Els hospitals estan prou preparats per a continuar tractant a pacients urgents amb altres patologies diferents a la COVID-19».

Últimes notícies

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.