La COVID-19 pot agreujar les patologies cardiovasculars

sanitat

La COVID-19 pot agreujar les patologies cardiovasculars  | pixabay

 

L’alteració del sistema immune, la inflamació i l’augment de la coagulació durant la infecció de la COVID-19, pot agreujar una patologia cardiovascular crònica que estava estable i augmentar el risc d’infarts en trencar-se les plaques d’ateromes dels gots i desencadenar principalment un infart de miocardi.

 

D’esta manera ho assegura la doctora Catheline Lauwers, cap del Servici de Cardiologia de Quirónsalud València, qui advertix de l’afectació directa de la musculatura del cor en els pacients amb coronavirus, cosa que augmenta el risc de patir una inflamació o miocarditis, i ressalta la importància de fer un seguiment cardiològic més exhaustiu dels pacients després de la infecció.

 

«Esta classe de seqüeles seran més importants en pacients que han tingut una malaltia cardiovascular prèvia al coronavirus, però també en aquells pacients que han retardat la seua visita al cardiòleg o no han acudit», destaca l’especialista en un comunicat.

 

Estes dades es veuen confirmades per les publicades per la Societat Espanyola de Cardiologia, que parlen de la disminució en un 40% de coronariografies i procediments intervencionistes per al tractament de les angioplàsties primàries per a l’obertura de l’artèria coronària en infarts des de l’inici de la pandèmia.

 

Un efecte col·lateral de la pandèmia

La doctora Lauwers recomana que, «tant durant la infecció de COVID-19, com després de la seua resolució, s’ha de fer un estudi cardiològic amb les tècniques habituals si el pacient presenta algun símptoma, sobretot per a assegurar-nos que la musculatura del cor no ha patit cap mal i per a descartar plaques d’ateromes en les seues artèries».

 

Un dels grans efectes col·laterals de la pandèmia, a part de l’ocasionat pel virus, ha sigut el retard del diagnòstic i tractament de les malalties cardiovasculars per la por d’acudir a un centre hospitalari.

 

El doctor Rafael Florenciano, cap del Servici de Cardiologia de l’Hospital Quirónsalud Torrevieja, advertix de la necessitat d’acudir a un centre sanitari davant símptomes compatibles amb un infart, entre els que es troben: dolor en el pit opressiu irradiat en braços o mandíbula, sudoració freda, nàusees i dificultat per a respirar.

 

«La presència d’un o de diferents d’estos símptomes, especialment en pacients amb factors de risc com la diabetis o la hipertensió, pot indicar que el pacient està patint un infart pel que cal acudir amb urgència a l’hospital o contactar amb el 112», incidix el doctor Florenciano.

 

La por al contagi no pot impedir acudir als hospitals

«L’atenció urgent no només ha de limitar-se a pacients amb dolor en el pit. Altres malalties es poden manifestar de manera aguda com és el cas de la insuficiència cardíaca i les arrítmies», afirma. En el cas de la insuficiència cardíaca, la seua aparició es caracteritza per una sobtada dificultat per a respirar, mentres que les arrítmies es caracteritzen per palpitacions.

 

«Davant d’estos símptomes també hem d’acudir a l’hospital, ja que un diagnòstic i tractament primerenc d’estes patologies millora molt el seu pronòstic», advertix el cardiòleg.

 

Segons els especialistes, «la por al contagi no pot impedir que els pacients acudisquen als hospitals per a rebre un tractament efectiu. Els hospitals estan prou preparats per a continuar tractant a pacients urgents amb altres patologies diferents a la COVID-19».

Últimes notícies

Absoldos els cinc acusats del cas Taula pels contractes de Cultura a València

L’Audiència Provincial de València ha absolt els cinc acusats de prevaricació, suborn i malversació en la peça E del cas Taula-Imelsa, sobre contractes de la Regidoria de Cultura entre 2003 i 2006, en no vore acreditat l’amaño ni el cobrament de comissions.

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.