La COVID-19 pot agreujar les patologies cardiovasculars

sanitat

La COVID-19 pot agreujar les patologies cardiovasculars  | pixabay

 

L’alteració del sistema immune, la inflamació i l’augment de la coagulació durant la infecció de la COVID-19, pot agreujar una patologia cardiovascular crònica que estava estable i augmentar el risc d’infarts en trencar-se les plaques d’ateromes dels gots i desencadenar principalment un infart de miocardi.

 

D’esta manera ho assegura la doctora Catheline Lauwers, cap del Servici de Cardiologia de Quirónsalud València, qui advertix de l’afectació directa de la musculatura del cor en els pacients amb coronavirus, cosa que augmenta el risc de patir una inflamació o miocarditis, i ressalta la importància de fer un seguiment cardiològic més exhaustiu dels pacients després de la infecció.

 

«Esta classe de seqüeles seran més importants en pacients que han tingut una malaltia cardiovascular prèvia al coronavirus, però també en aquells pacients que han retardat la seua visita al cardiòleg o no han acudit», destaca l’especialista en un comunicat.

 

Estes dades es veuen confirmades per les publicades per la Societat Espanyola de Cardiologia, que parlen de la disminució en un 40% de coronariografies i procediments intervencionistes per al tractament de les angioplàsties primàries per a l’obertura de l’artèria coronària en infarts des de l’inici de la pandèmia.

 

Un efecte col·lateral de la pandèmia

La doctora Lauwers recomana que, «tant durant la infecció de COVID-19, com després de la seua resolució, s’ha de fer un estudi cardiològic amb les tècniques habituals si el pacient presenta algun símptoma, sobretot per a assegurar-nos que la musculatura del cor no ha patit cap mal i per a descartar plaques d’ateromes en les seues artèries».

 

Un dels grans efectes col·laterals de la pandèmia, a part de l’ocasionat pel virus, ha sigut el retard del diagnòstic i tractament de les malalties cardiovasculars per la por d’acudir a un centre hospitalari.

 

El doctor Rafael Florenciano, cap del Servici de Cardiologia de l’Hospital Quirónsalud Torrevieja, advertix de la necessitat d’acudir a un centre sanitari davant símptomes compatibles amb un infart, entre els que es troben: dolor en el pit opressiu irradiat en braços o mandíbula, sudoració freda, nàusees i dificultat per a respirar.

 

«La presència d’un o de diferents d’estos símptomes, especialment en pacients amb factors de risc com la diabetis o la hipertensió, pot indicar que el pacient està patint un infart pel que cal acudir amb urgència a l’hospital o contactar amb el 112», incidix el doctor Florenciano.

 

La por al contagi no pot impedir acudir als hospitals

«L’atenció urgent no només ha de limitar-se a pacients amb dolor en el pit. Altres malalties es poden manifestar de manera aguda com és el cas de la insuficiència cardíaca i les arrítmies», afirma. En el cas de la insuficiència cardíaca, la seua aparició es caracteritza per una sobtada dificultat per a respirar, mentres que les arrítmies es caracteritzen per palpitacions.

 

«Davant d’estos símptomes també hem d’acudir a l’hospital, ja que un diagnòstic i tractament primerenc d’estes patologies millora molt el seu pronòstic», advertix el cardiòleg.

 

Segons els especialistes, «la por al contagi no pot impedir que els pacients acudisquen als hospitals per a rebre un tractament efectiu. Els hospitals estan prou preparats per a continuar tractant a pacients urgents amb altres patologies diferents a la COVID-19».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Desarticulat a Castelló un entramat que va defraudar més de 160.000 euros en prestacions socials

La Policia Nacional ha desarticulat a la província de Castelló un entramat empresarial que hauria defraudat més de 160.000 euros en prestacions de la Seguretat Social i ha determinat la implicació penal de 36 persones, de les quals 12 han sigut detingudes.

El Vila-real busca davant l’Oviedo la seua vintena victòria i acostar-se als seus rècords en Primera

El Vila-real pot aconseguir davant l'Oviedo el seu vinté triomf de lliga, igualar el registre de l'última temporada i acostar-se a les seues millors marques històriques en Primera Divisió.

Anticorrupció obri diligències contra l’alcaldessa de València i la presidenta del Port

La Fiscalia Anticorrupció investiga a l'alcaldessa de València, a la presidenta del Port i a altres responsables públiques per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en processos de contractació de personal.

Awa Fam, la número 3 del draft WNBA que desafia a la seua generació

Awa Fam, de 19 anys, ha sigut triada en el número 3 del draft de la WNBA per Seattle Storm, convertint-se en l'espanyola seleccionada en la posició més alta i consolidant una carrera marcada per la precocitat i la maduresa.

Carlos Espí confia en la permanència del Llevant després del seu gol decisiu davant el Getafe

Carlos Espí es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera després del 1-0 al Getafe, amb un gol seu i malgrat seguir a quatre punts de la salvació.

Ous i carn de vedella lideren les pujades de preus dels aliments al març

Els ous encarixen el seu preu un 21,2% i la carn de boví un 13,7% al març, en un context d'inflació alimentària moderada però encara elevada.

Munilla compara la reacció de Trump al missatge del papa amb la xiqueta de l’exorcista

El bisbe Munilla critica que Trump s'haja regirat contra la crida del papa León XIV a la pau, al qual acusa de banalitzar el mal i optar per la guerra.

Un agricultor alerta i la Guàrdia Civil salva a un home submergit en una séquia de Catarroja

La ràpida actuació de la Guàrdia Civil va permetre rescatar amb vida a un home de 70 anys que romania hores submergit en llot, inconscient i amb hipotèrmia en una séquia de Catarroja.