14.3 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

L’hospital de la Ribera ampliarà urgències per a crear una zona de pacients positius amb entrada independent

 

Actualització 20/01/2021 a les 12.50 hores. L’Hospital de la Ribera d’Alzira, en la Ribera (València), ha iniciat obres d’ampliació i reforma en el servici d’Urgències, «sense interferir en l’atenció sanitària», amb el doble objectiu de pal·liar la deficiència estructural d’espais des de la seua obertura fa 21 anys i de reforçar la diferenciació entre pacients COVID i no COVID amb una separació física arquitectònica.

 

Esta ampliació, que finalitzarà previsiblement en les pròximes setmanes, permetrà crear una zona per a pacients positius i sospitosos de Covid-19 amb una entrada independent des del carrer. Ho avança el departament de salut davant de les crítiques d’aquest dimarts de la Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSI·F) per la «situació caòtica» en este hospital.

 

La Ribera, en un comunicat, afirma que actualment hi ha pacients en Urgències pendents de passar a les plantes d’hospitalització «a mesura que vagen quedant llits lliures» al llarg del dia. És més, assegura que «mai» ha anunciat que s’anara a instal·lar un hospital de campanya en el recinte hospitalari.

 

També defensa que disposa de circuits funcionals diferenciats per a Covid-19 i uns altres, «garantint en tot moment la seguretat de pacients i professionals. En el moment de pandèmia en el que es troba tot el país, i també el departament de salut de la Ribera, l’Hospital d’Alzira està aplicant el seu pla de contingència amb la finalitat d’oferir als pacients l’assistència sanitària que necessiten», subratlla.

 

CSIF diu que l’hospital de la Ribera està «desbordat» i urgix a instal·lar l’hospital de campanya

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) critica «la situació caòtica» que, segons assegura, s’està produint en l’Hospital de la Ribera d’Alzira que està «desbordat per l’acumulació de pacients amb Covid-19 en urgències i la falta de mitjans». El sindicat urgix a la instal·lació de l’hospital de campanya «que es va anunciar en la primera ona de la pandèmia i del que encara no se sap».

 

La central sindical assenyala, en un comunicat, que este matí més de 50 persones que han acudit a Urgències esperaven per a ser traslladades a llit en un recinte hospitalari que compta ja amb 250 pacients ingressats. «L’escassa previsió del que era més que possible que poguera ocórrer al costat de la deslligada incidència de positius en el departament de salut ha generat una situació caòtica», explica.

 

CSIF alerta de «l’enorme pressió assistencial», amb «desenes de pacients esperant en Urgències pendents d’ingrés hospitalari i sense tot just llits d’intensius, amb una Direcció que demostra que manca d’eines per a afrontar esta situació». El sindicat recalca que «els treballadors es troben totalment extenuats per falta de mitjans humans, amb múltiples contagis entre ells i la falta d’unes instal·lacions que permeten treballar en unes condicions mínimes de qualitat».

 

«L’hospital seguix sense disposar d’un doble circuit de pacients respiratoris en Urgències. Tampoc ens han informat de quan acabaran les obres que van començar tard per a remeiar parcialment el dèficit estructural», lamenten. CSIF constreny a condicionar l’hospital de campanya i al fet que s’instal·le a la porta de l’actual recinte hospitalari, de manera que, «com a mínim, servisca per a tractar als pacients que arriben a les portes i no tenen patologia covid i alleujar en part la situació».  De la mateixa manera, reclama més professionals.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.