14.8 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

El desinfectant que s’usa contra el coronavirus i que podria ser perillós

 

Segons una investigació feta per la Universitat de Saskatchewan (Canadà), la neteja d’objectes amb desinfectants a base de peròxid d’hidrogen contamina l’aire i comporta un risc per a la salut.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, els investigadors es van adonar de que al fer ús d’un drap amb esta substància s’eleva el peròxid d’hidrogen a més de 600 parts per bilió superant el màxim autoritzat durant huit hores. Una exposició prolongada podria comportar problemes de salut com irritació respiratòria, afeccions cutànies i altres de caràcter ocular.

 

La situació provocada per la COVID-19 ha conscienciat a la població a fer desinfeccions de forma habitual, fet que ha incrementat la demanda de productes de neteja com el lleixiu, article que té una composició de peridròxid d’hidrogen.

 

Existix un risc real i demostrat front a una exposició continuada a este component, sent la població més afectada els professionals de neteja, que dedica la seua jornada laboral al complet a fer activitats d’higenització de superfícies com el terra o el mobiliari en general.

 

Últimes notícies

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.