Destinen 105.000 euros per al sector dels cítrics de la província de Castelló

taronges-mandarines-citrics

La Diputació de Castelló destina 105.000 euros per al sector dels cítrics  | València Diari

 

Este 2020 s’invertiran 105.000 euros per a impulsar polítiques orientades a garantir la viabilitat futura dels cítrics de Castelló a través d’un programa d’investigació universitària i un altre de promoció internacional de les clementines de la província.

 

Per este motiu, la institució provincial secunda amb 80.000 euros un projecte que està desenvolupant un equip investigador de la Universitat Jaume I (UJI), amb el que es pretén millorar el rendiment d’arbres a través de la implantació d’un fong en les arrels que els enfortirà i farà més resistents enfront de plagues i patògens externs.

 

És una iniciativa pensada per als cítrics que s’espera que també contribuïsca a millorar la productivitat de les plantacions d’ametles i oliveres. L’objectiu és «transitar cap a una citricultura molt més rendible i sostenible, que requerisca un menor consum d’aigua i de fertilitzants, un projecte per a combatre el canvi climàtic», ha explicat el diputat de Desenvolupament Rural, Santi Pérez.

 

Una viabilitat per al futur del sector

Segons Santi Pérez, la Diputació de Castelló continuarà recolzant econòmicament en 2021 i 2022 este projecte que desenvolupen els investigadors de l’UJI durant tres anys, «perquè creiem que pot resultar de gran utilitat per a la viabilitat futura del sector».

 

Una viabilitat a la que la Diputació també contribuïx per la via de la promoció, activitat per a la que s’ha aprovat la subscripció d’un conveni amb l’Associació Professional d’Exportadors de Fruits de la Província de Castelló (ASOCIEX) per valor de 25.000 euros.

 

L’objectiu de la iniciativa és la promoció i la consolidació de les clementines de la província en la fira Fruit Logística de Berlín, a demés d’obrir nous mercats. La representació castellonenca acudix  a la principal fira internacional de productes agroalimentaris agrupada davall la marca ‘Castelló Clementines’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació i sindicats acosten posicions en burocràcia i ràtios però ajornen l’acord

La Conselleria d’Educació i els cinc sindicats docents avancen en burocràcia, ràtios i substitucions en l’onzena reunió de negociació, però mantenen bloquejat el valencià i el capítol salarial i continuen sense tancar un acord que desactive la vaga indefinida.

El València Basket es retroba 23 anys després amb el Joventut en un playoff històric

El València Basket jugarà les semifinals de la Lliga Endesa contra el Joventut, el club davant del qual va aconseguir fa 23 anys la seua primera eliminatòria guanyada pel títol ACB. El duel recupera un enfrontament històric entre dos clàssics del bàsquet estatal, ara amb el Roig Arena com a escenari recent dels seus últims duels a cop o mort.

Bernabé acusa el Consell d’incompetència i retreu a Pérez Llorca que no parle amb el professorat

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa el Consell de posar els seus interessos per damunt de l’educació pública i critica que el president Juanfran Pérez Llorca encara no haja dialogat amb el professorat en la cinquena setmana de vaga indefinida.

Una boia electromagnètica dissenyada a la UA espanta les meduses sense fer-los mal

El grup GRE de la Universitat d'Alacant ha creat una boia flotant que genera camps electromagnètics per a allunyar les meduses de zones de bany i instal·lacions marines, modificant el seu moviment sense causar-los danys ni afectar altres espècies.

El Consell amplia en 7,1 milions les ajudes al lloguer per a quasi 3.000 famílies més

La Vicepresidència Primera i Conselleria d’Habitatge destina 7,1 milions d’euros addicionals perquè 2.969 famílies que havien quedat fora per falta de crèdit reben l’ajuda al lloguer de 2025, amb què s’atenen totes les sol·licituds que complien els requisits.

El Suprem tomba el recurs de València per a limitar la distància entre terrasses de bars

El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de cassació de l'Ajuntament de València i avala que no es limite a 30 metres la distància mínima entre terrasses de bars. SOS Hostelería considera que la decisió dona aire al sector i reclama col·laboració amb l'administració.

El mes de maig passat va ser sec i el seté més càlid del segle XXI a Espanya

El mes de maig de 2026 va ser sec i molt càlid a Espanya, amb una temperatura mitjana de 17 graus, 1,4 graus per damunt del valor normal, i es consolida com el novè maig més càlid des de 1961 i el seté del segle XXI.

El València llança la campanya d’abonaments ‘Mestalla és etern’ i congela els preus base

El València CF presenta la campanya d’abonaments ‘Mestalla és etern’ per a l’última temporada completa a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla en 2027, amb preus base congelats, canvis en els descomptes i sense noves altes excepte en la grada d’animació.