Destinen 105.000 euros per al sector dels cítrics de la província de Castelló

taronges-mandarines-citrics

La Diputació de Castelló destina 105.000 euros per al sector dels cítrics  | València Diari

 

Este 2020 s’invertiran 105.000 euros per a impulsar polítiques orientades a garantir la viabilitat futura dels cítrics de Castelló a través d’un programa d’investigació universitària i un altre de promoció internacional de les clementines de la província.

 

Per este motiu, la institució provincial secunda amb 80.000 euros un projecte que està desenvolupant un equip investigador de la Universitat Jaume I (UJI), amb el que es pretén millorar el rendiment d’arbres a través de la implantació d’un fong en les arrels que els enfortirà i farà més resistents enfront de plagues i patògens externs.

 

És una iniciativa pensada per als cítrics que s’espera que també contribuïsca a millorar la productivitat de les plantacions d’ametles i oliveres. L’objectiu és «transitar cap a una citricultura molt més rendible i sostenible, que requerisca un menor consum d’aigua i de fertilitzants, un projecte per a combatre el canvi climàtic», ha explicat el diputat de Desenvolupament Rural, Santi Pérez.

 

Una viabilitat per al futur del sector

Segons Santi Pérez, la Diputació de Castelló continuarà recolzant econòmicament en 2021 i 2022 este projecte que desenvolupen els investigadors de l’UJI durant tres anys, «perquè creiem que pot resultar de gran utilitat per a la viabilitat futura del sector».

 

Una viabilitat a la que la Diputació també contribuïx per la via de la promoció, activitat per a la que s’ha aprovat la subscripció d’un conveni amb l’Associació Professional d’Exportadors de Fruits de la Província de Castelló (ASOCIEX) per valor de 25.000 euros.

 

L’objectiu de la iniciativa és la promoció i la consolidació de les clementines de la província en la fira Fruit Logística de Berlín, a demés d’obrir nous mercats. La representació castellonenca acudix  a la principal fira internacional de productes agroalimentaris agrupada davall la marca ‘Castelló Clementines’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

822 vivendes públiques noves a Torrevieja estaran llestes en 2028 amb el Pla Vive

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat l’inici de les obres de 822 vivendes de protecció pública a Torrevieja, repartides en quatre solars municipals i emmarcades en el Pla Vive, amb previsió que estiguen acabades en 2028.

Morant reafirma el seu suport a Zapatero i critica el doble raser de la justícia espanyola

Diana Morant manté el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero davant la investigació del cas Plus Ultra i denuncia un doble raser en la justícia espanyola i en les filtracions a la premsa.

Juan Echanove porta a l’escenari ‘La escopeta nacional’ amb una nova mirada musical

Juan Echanove dirigeix al Teatro Español de Madrid una nova versió teatral de ‘La escopeta nacional’, clàssic de Luis García Berlanga i Rafael Azcona, que incorpora moments musicals sense convertir-se en un musical.

El Consell reclama al Govern central que no limite les competències valencianes sobre la costa

El Consell ha aprovat un informe amb què exigeix al Govern d'Espanya que respecte les competències de la Generalitat en ordenació del territori i del litoral i que paralitze canvis normatius que podrien limitar el marc legal valencià.

Pérez Llorca es reunirà dilluns amb el ministre d’Hisenda al Palau de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dilluns al Palau amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, per tractar assumptes urgents i rellevants per a la Comunitat Valenciana.

Així canviarà el nou reglament de bous al carrer que entrarà en vigor en 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza els requisits tècnics i sanitaris i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Així serà el nou reglament de bous al carrer que canviarà les festes a partir de 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza les exigències tècniques i sanitàries i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.

Aules climatitzades i col·legis reformats abans de final d’any a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat dos nous plans, EduClima i RECOLE, per a climatitzar totes les aules i reformar col·legis i instituts públics abans que acabe l’any, amb una inversió inicial de 180 milions d’euros dins d’un paquet global de 3.338 milions en quatre anys.