8.8 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Destinen 105.000 euros per al sector dels cítrics de la província de Castelló

taronges-mandarines-citrics

La Diputació de Castelló destina 105.000 euros per al sector dels cítrics  | València Diari

 

Este 2020 s’invertiran 105.000 euros per a impulsar polítiques orientades a garantir la viabilitat futura dels cítrics de Castelló a través d’un programa d’investigació universitària i un altre de promoció internacional de les clementines de la província.

 

Per este motiu, la institució provincial secunda amb 80.000 euros un projecte que està desenvolupant un equip investigador de la Universitat Jaume I (UJI), amb el que es pretén millorar el rendiment d’arbres a través de la implantació d’un fong en les arrels que els enfortirà i farà més resistents enfront de plagues i patògens externs.

 

És una iniciativa pensada per als cítrics que s’espera que també contribuïsca a millorar la productivitat de les plantacions d’ametles i oliveres. L’objectiu és «transitar cap a una citricultura molt més rendible i sostenible, que requerisca un menor consum d’aigua i de fertilitzants, un projecte per a combatre el canvi climàtic», ha explicat el diputat de Desenvolupament Rural, Santi Pérez.

 

Una viabilitat per al futur del sector

Segons Santi Pérez, la Diputació de Castelló continuarà recolzant econòmicament en 2021 i 2022 este projecte que desenvolupen els investigadors de l’UJI durant tres anys, «perquè creiem que pot resultar de gran utilitat per a la viabilitat futura del sector».

 

Una viabilitat a la que la Diputació també contribuïx per la via de la promoció, activitat per a la que s’ha aprovat la subscripció d’un conveni amb l’Associació Professional d’Exportadors de Fruits de la Província de Castelló (ASOCIEX) per valor de 25.000 euros.

 

L’objectiu de la iniciativa és la promoció i la consolidació de les clementines de la província en la fira Fruit Logística de Berlín, a demés d’obrir nous mercats. La representació castellonenca acudix  a la principal fira internacional de productes agroalimentaris agrupada davall la marca ‘Castelló Clementines’.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.