Destinen 105.000 euros per al sector dels cítrics de la província de Castelló

taronges-mandarines-citrics

La Diputació de Castelló destina 105.000 euros per al sector dels cítrics  | València Diari

 

Este 2020 s’invertiran 105.000 euros per a impulsar polítiques orientades a garantir la viabilitat futura dels cítrics de Castelló a través d’un programa d’investigació universitària i un altre de promoció internacional de les clementines de la província.

 

Per este motiu, la institució provincial secunda amb 80.000 euros un projecte que està desenvolupant un equip investigador de la Universitat Jaume I (UJI), amb el que es pretén millorar el rendiment d’arbres a través de la implantació d’un fong en les arrels que els enfortirà i farà més resistents enfront de plagues i patògens externs.

 

És una iniciativa pensada per als cítrics que s’espera que també contribuïsca a millorar la productivitat de les plantacions d’ametles i oliveres. L’objectiu és «transitar cap a una citricultura molt més rendible i sostenible, que requerisca un menor consum d’aigua i de fertilitzants, un projecte per a combatre el canvi climàtic», ha explicat el diputat de Desenvolupament Rural, Santi Pérez.

 

Una viabilitat per al futur del sector

Segons Santi Pérez, la Diputació de Castelló continuarà recolzant econòmicament en 2021 i 2022 este projecte que desenvolupen els investigadors de l’UJI durant tres anys, «perquè creiem que pot resultar de gran utilitat per a la viabilitat futura del sector».

 

Una viabilitat a la que la Diputació també contribuïx per la via de la promoció, activitat per a la que s’ha aprovat la subscripció d’un conveni amb l’Associació Professional d’Exportadors de Fruits de la Província de Castelló (ASOCIEX) per valor de 25.000 euros.

 

L’objectiu de la iniciativa és la promoció i la consolidació de les clementines de la província en la fira Fruit Logística de Berlín, a demés d’obrir nous mercats. La representació castellonenca acudix  a la principal fira internacional de productes agroalimentaris agrupada davall la marca ‘Castelló Clementines’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.

Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.

Un any de Pablo Hernández al Castelló: del pou del descens a liderar LaLiga Hypermotion

Es complix un any de l’arribada de Pablo Hernández a la banqueta del Castelló, període en què ha passat del descens al liderat i ha jugat una promoció d’ascens.

València entra en el rànquing mundial de ciutats i se situa en el lloc 180

València sha situat en el lloc 180 del Índex Global de Ciutats 2026 de Oxford Economics, com a tercera ciutat espanyola darrere de Madrid i Barcelona.

Mirotic tindrà quatre entrenaments amb el València Basket abans de la Supercopa

Nikola Mirotic passarà este dimarts la revisió mèdica amb el València Basket i podrà entrenar-se quatre vegades abans de debutar en la Supercopa de Badalona contra el Barcelona.

Les Corts fixen el debat de Política General per als dies 28 i 30 de setembre

El debat de Política General o sobre l'estat de la Comunitat de l'actual legislatura se celebrarà en Les Corts el 28 i el 30 de setembre, i serà el primer de Juanfran Pérez Llorca com a president de la Generalitat.

Lidl, DIA i Consum guanyen quota mentre Mercadona i Carrefour es frenen

Lidl, DIA i Consum s’han situat com les cadenes de supermercats que més quota han guanyat fins agost, mentre Mercadona i Carrefour mantenen posicions estables en un context de consumidors més sensibles al preu.