13.1 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Sanitat confirma cinc casos de la soca ‘anglesa’ del coronavirus, tres en València i dos en Elx

 

Actualització 30/12/2020 a les 13.35 hores. La subdirectora general d’Epidemiologia i Vigilància de la Salut, Hermelinda Vanaclocha, ha confirmat este dimecres l’existència de cinc casos de la variant anglesa‘ del coronavirus en el territori valencià, tres d’ells detectats a València i dos en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant).

 

Segons la responsable sanitària, els centres de seqüenciació han confirmat este mateix dimarts per la nit l’existència dels cinc casos, i ara s’estan duent a terme tots els estudis d’investigació per a conéixer el seu origen, si bé ha precisat que alguns d’ells «pareix clar» que es tracta de persones que estaven vivint en Londres i han tornat en el període nadalenc.

 

Vanaclocha ha volgut ressaltar que el que s’haja detectat casos de la variant anglesa és «habitual», perquè s’estan registrant en països europeus encara que també als EUA, el Canadà o Austràlia. «Pràcticament a tot el món», ha dit, i ha precisat que això no significa que la vacuna que ha començat a administrar-se no siga eficaç.

 

«És un dels rumors més grans que hi ha ara, saber si serà eficaç o no» la vacuna, ha indicat, però ha posat l’accent que, amb els estudis que hi ha fins hui sobre esta soca per part del govern anglés, «pareix clar que és eficaç». En este sentit, ha advertit: «Un no ha de pensar que no eficaç i no vacunar. És importantíssim que tota la població, quan ens donen accés a la vacuna, ens vacunem», ha resumit.

 

Detecten els dos primers casos de la soca britànica del Covid-19 en l’hospital General d’Elx

L’Hospital General d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha detectat dos casos de pacients portadors de la nova soca britànica de coronavirus. Es tracta dels dos primers casos d’esta variant detectats en el territori valencià.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, la detecció d’esta nova variant en Elx s’ha confirmat després de seqüenciar genèticament les mostres de dos malalts de Covid-19 amb sospita que foren portadors d’esta variant del virus, segons ha confirmat Antonio Galiana, investigador principal del servici de Microbiologia de l’Hospital General d’Elx.

 

Amb esta nova aparició de la soca britànica, el territori valencià se suma a altres comunitats, com Madrid, que ja han detectat casos d’este nova variant de la pandèmia.

 

Una variant del coronavirus molt contagiosa

El problema d’esta soca és que és molt més contagiosa. De fet, els casos al Regne Unit, s’han disparat fins a nivells no conseguits fins al moment durant la pandèmia.

 

Segons ha pogut confirmar el citat mitjà, els pacients en els que s’ha detectat la variant són espanyols i un d’ells hauria viatjat recentment al Regne Unit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.