Sanitat confirma cinc casos de la soca ‘anglesa’ del coronavirus, tres en València i dos en Elx

 

Actualització 30/12/2020 a les 13.35 hores. La subdirectora general d’Epidemiologia i Vigilància de la Salut, Hermelinda Vanaclocha, ha confirmat este dimecres l’existència de cinc casos de la variant anglesa‘ del coronavirus en el territori valencià, tres d’ells detectats a València i dos en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant).

 

Segons la responsable sanitària, els centres de seqüenciació han confirmat este mateix dimarts per la nit l’existència dels cinc casos, i ara s’estan duent a terme tots els estudis d’investigació per a conéixer el seu origen, si bé ha precisat que alguns d’ells «pareix clar» que es tracta de persones que estaven vivint en Londres i han tornat en el període nadalenc.

 

Vanaclocha ha volgut ressaltar que el que s’haja detectat casos de la variant anglesa és «habitual», perquè s’estan registrant en països europeus encara que també als EUA, el Canadà o Austràlia. «Pràcticament a tot el món», ha dit, i ha precisat que això no significa que la vacuna que ha començat a administrar-se no siga eficaç.

 

«És un dels rumors més grans que hi ha ara, saber si serà eficaç o no» la vacuna, ha indicat, però ha posat l’accent que, amb els estudis que hi ha fins hui sobre esta soca per part del govern anglés, «pareix clar que és eficaç». En este sentit, ha advertit: «Un no ha de pensar que no eficaç i no vacunar. És importantíssim que tota la població, quan ens donen accés a la vacuna, ens vacunem», ha resumit.

 

Detecten els dos primers casos de la soca britànica del Covid-19 en l’hospital General d’Elx

L’Hospital General d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha detectat dos casos de pacients portadors de la nova soca britànica de coronavirus. Es tracta dels dos primers casos d’esta variant detectats en el territori valencià.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, la detecció d’esta nova variant en Elx s’ha confirmat després de seqüenciar genèticament les mostres de dos malalts de Covid-19 amb sospita que foren portadors d’esta variant del virus, segons ha confirmat Antonio Galiana, investigador principal del servici de Microbiologia de l’Hospital General d’Elx.

 

Amb esta nova aparició de la soca britànica, el territori valencià se suma a altres comunitats, com Madrid, que ja han detectat casos d’este nova variant de la pandèmia.

 

Una variant del coronavirus molt contagiosa

El problema d’esta soca és que és molt més contagiosa. De fet, els casos al Regne Unit, s’han disparat fins a nivells no conseguits fins al moment durant la pandèmia.

 

Segons ha pogut confirmar el citat mitjà, els pacients en els que s’ha detectat la variant són espanyols i un d’ells hauria viatjat recentment al Regne Unit.

Últimes notícies

Cauen tres traficants amb milers de pastilles de droga sintètica a l’AP-7

Tres hòmens de 26 a 34 anys han sigut detinguts a l’AP-7, a l’altura de Pilar de la Horadada, amb més d’11 quilos de metanfetamina en pastilles amagats al maleter del cotxe.

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.