Sanitat confirma cinc casos de la soca ‘anglesa’ del coronavirus, tres en València i dos en Elx

 

Actualització 30/12/2020 a les 13.35 hores. La subdirectora general d’Epidemiologia i Vigilància de la Salut, Hermelinda Vanaclocha, ha confirmat este dimecres l’existència de cinc casos de la variant anglesa‘ del coronavirus en el territori valencià, tres d’ells detectats a València i dos en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant).

 

Segons la responsable sanitària, els centres de seqüenciació han confirmat este mateix dimarts per la nit l’existència dels cinc casos, i ara s’estan duent a terme tots els estudis d’investigació per a conéixer el seu origen, si bé ha precisat que alguns d’ells «pareix clar» que es tracta de persones que estaven vivint en Londres i han tornat en el període nadalenc.

 

Vanaclocha ha volgut ressaltar que el que s’haja detectat casos de la variant anglesa és «habitual», perquè s’estan registrant en països europeus encara que també als EUA, el Canadà o Austràlia. «Pràcticament a tot el món», ha dit, i ha precisat que això no significa que la vacuna que ha començat a administrar-se no siga eficaç.

 

«És un dels rumors més grans que hi ha ara, saber si serà eficaç o no» la vacuna, ha indicat, però ha posat l’accent que, amb els estudis que hi ha fins hui sobre esta soca per part del govern anglés, «pareix clar que és eficaç». En este sentit, ha advertit: «Un no ha de pensar que no eficaç i no vacunar. És importantíssim que tota la població, quan ens donen accés a la vacuna, ens vacunem», ha resumit.

 

Detecten els dos primers casos de la soca britànica del Covid-19 en l’hospital General d’Elx

L’Hospital General d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha detectat dos casos de pacients portadors de la nova soca britànica de coronavirus. Es tracta dels dos primers casos d’esta variant detectats en el territori valencià.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, la detecció d’esta nova variant en Elx s’ha confirmat després de seqüenciar genèticament les mostres de dos malalts de Covid-19 amb sospita que foren portadors d’esta variant del virus, segons ha confirmat Antonio Galiana, investigador principal del servici de Microbiologia de l’Hospital General d’Elx.

 

Amb esta nova aparició de la soca britànica, el territori valencià se suma a altres comunitats, com Madrid, que ja han detectat casos d’este nova variant de la pandèmia.

 

Una variant del coronavirus molt contagiosa

El problema d’esta soca és que és molt més contagiosa. De fet, els casos al Regne Unit, s’han disparat fins a nivells no conseguits fins al moment durant la pandèmia.

 

Segons ha pogut confirmar el citat mitjà, els pacients en els que s’ha detectat la variant són espanyols i un d’ells hauria viatjat recentment al Regne Unit.

Últimes notícies

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.