Sanitat confirma cinc casos de la soca ‘anglesa’ del coronavirus, tres en València i dos en Elx

 

Actualització 30/12/2020 a les 13.35 hores. La subdirectora general d’Epidemiologia i Vigilància de la Salut, Hermelinda Vanaclocha, ha confirmat este dimecres l’existència de cinc casos de la variant anglesa‘ del coronavirus en el territori valencià, tres d’ells detectats a València i dos en Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant).

 

Segons la responsable sanitària, els centres de seqüenciació han confirmat este mateix dimarts per la nit l’existència dels cinc casos, i ara s’estan duent a terme tots els estudis d’investigació per a conéixer el seu origen, si bé ha precisat que alguns d’ells «pareix clar» que es tracta de persones que estaven vivint en Londres i han tornat en el període nadalenc.

 

Vanaclocha ha volgut ressaltar que el que s’haja detectat casos de la variant anglesa és «habitual», perquè s’estan registrant en països europeus encara que també als EUA, el Canadà o Austràlia. «Pràcticament a tot el món», ha dit, i ha precisat que això no significa que la vacuna que ha començat a administrar-se no siga eficaç.

 

«És un dels rumors més grans que hi ha ara, saber si serà eficaç o no» la vacuna, ha indicat, però ha posat l’accent que, amb els estudis que hi ha fins hui sobre esta soca per part del govern anglés, «pareix clar que és eficaç». En este sentit, ha advertit: «Un no ha de pensar que no eficaç i no vacunar. És importantíssim que tota la població, quan ens donen accés a la vacuna, ens vacunem», ha resumit.

 

Detecten els dos primers casos de la soca britànica del Covid-19 en l’hospital General d’Elx

L’Hospital General d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha detectat dos casos de pacients portadors de la nova soca britànica de coronavirus. Es tracta dels dos primers casos d’esta variant detectats en el territori valencià.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, la detecció d’esta nova variant en Elx s’ha confirmat després de seqüenciar genèticament les mostres de dos malalts de Covid-19 amb sospita que foren portadors d’esta variant del virus, segons ha confirmat Antonio Galiana, investigador principal del servici de Microbiologia de l’Hospital General d’Elx.

 

Amb esta nova aparició de la soca britànica, el territori valencià se suma a altres comunitats, com Madrid, que ja han detectat casos d’este nova variant de la pandèmia.

 

Una variant del coronavirus molt contagiosa

El problema d’esta soca és que és molt més contagiosa. De fet, els casos al Regne Unit, s’han disparat fins a nivells no conseguits fins al moment durant la pandèmia.

 

Segons ha pogut confirmar el citat mitjà, els pacients en els que s’ha detectat la variant són espanyols i un d’ells hauria viatjat recentment al Regne Unit.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.