La Generalitat instituirà el Dia de l’Empresa en la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la Generalitat instituirà el Dia de l’Empresa en la Comunitat Valenciana per a «donar visibilitat a la seua importància per al desenvolupament econòmic i social i per a la convivència».

Així ho ha expressat durant la seua intervenció en l’assemblea general de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), on ha destacat la importància dels grans acords socials i les apostes empresarials estratègiques que s’han desplegat en el territori valencià.

Puig ha demanat en aquest àmbit un «gran pacte per l’energia» que permeta alinear-se amb els objectius de la transició ecològica i caminar cap a la sobirania energètica.

El president ha subratllat a més que la Generalitat ha actuat en tot moment, guiada per la convicció de generar totes les oportunitats possibles i de donar totes les ajudes necessàries a l’empresa a través de plans com Resistir, Resistir Plus i Reactiva.

Com ha indicat, el Consell ha actuat d’aquesta manera amb la crisi energètica, de manera que, en les pròximes setmanes, després del vistiplau de Brussel·les, es llançaran les mesures previstes contra la inflació, entre les quals, ha recordat, es troben els 45 milions en ajudes a autònomes i autònomes.

Ximo Puig ha subratllat també que el diàleg social aporta l’estabilitat que atrau inversions i ha demanat continuar units tant en la consecució de les reivindicacions de la «vella agenda«, amb la demanda d’un nou model de finançament «desgraciadament encara no resolta«, com en les de la «nova agenda» de la digitalització i la transició energètica.

Últimes notícies

València Basket s’enfrontarà al Barça en les semifinals de la Supercopa Endesa de Badalona

València Basket s’enfrontarà al Barça i el Kosner Baskonia jugarà contra l’Asisa Joventut en les semifinals de la Supercopa Endesa, que se celebraran el 19 i 20 de setembre al Palau Olímpic de Badalona.

El Valencia afronta contra l Eldense el segon amistós de la pretemporada a Paterna

El Valencia disputa este dimecres a les 20.00 hores, a l Estadi Antonio Puchades de Paterna, el segon amistós de la pretemporada contra l Eldense, nou equip de Segona Divisió.

Investiguen com a crim masclista la mort d’una dona en una vivenda d’Almoradí

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 56 anys en una vivenda del centre d’Almoradí i ha detingut el seu marit, de 61 anys, com a sospitós.

A presó provisional un jove de 21 anys per una onada de robatoris en vivendes de Torrevieja

Un jutge ha acordat l’ingrés a presó provisional d’un jove de 21 anys, detingut per una onada de robatoris en vivendes de zones residencials del extraradi de Torrevieja.

Tanquen al bany dos platges d’El Puig per un abocament d’aigües fecals

L’Ajuntament d’El Puig ha tancat temporalment al bany les platges de Medicalia i Puig-Val després de detectar-se un abocament d’aigües fecals causat per la ruptura d’una canonada de sanejament.

L’ocupació turística puja un 4,3 % en juny a la Comunitat Valenciana amb 9.556 afiliats més

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al juny l’augment d’afiliació turística a Espanya, amb 9.556 treballadors més i un creixement del 4,3 %. A nivell estatal, el sector suma ja més de tres milions d’afiliats i representa el 13,7 % de l’ocupació total.

El primer mes d’estiu deixa 238 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la xifra més alta des de 2015

El Sistema MoMo ha estimat 238 morts atribuïbles a la calor entre el 21 de juny i el 20 de juliol a la Comunitat Valenciana, el registre més alt des que hi ha dades (2015), amb especial impacte a la província d’Alacant.

Ferrán Torres fa història i bat tots els rècords valencians amb Espanya al Mundial 2026

Ferrán Torres, autor del gol decisiu en la final del Mundial 2026 davant l’Argentina, s’ha convertit en el futbolista valencià amb més partits, gols i fites assolides amb la selecció espanyola.