16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

El dimecres entra en vigor una nova llei sobre l’ús de la mascareta en el carrer

 

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat este dimarts el Projecte de Llei de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, coneguda com a llei de ‘nova normalitat’, que va ser aprovada el passat 18 de març en el Congrés dels Diputats.

 

Entre les mesures contemplades en el text, que entrarà demà en vigor i es mantindrà fins que acabe la pandèmia, es manté l’obligació per a les persones, a partir dels sis anys, d’usar mascareta en la via pública, en espais a l’aire lliure i en qualsevol espai tancat d’ús públic o que es trobe obert al públic, fins i tot encara que es mantinga la distància de seguretat d’1,5 metres.

 

En qualsevol cas, la mascareta no serà exigible per a les persones que presenten algun tipus de malaltia o dificultat respiratòria que puga veure’s agreujada per l’ús d’esta o que, per la seua situació de discapacitat o dependència, no disposen d’autonomia per a llevar-se la mascareta, o bé presenten alteracions de conducta que facen inviable el seu ús.

 

«Tampoc serà exigible en el cas d’exercici d’esport individual a l’aire lliure, ni en els supòsits de força major o situació de necessitat o quan, per la pròpia naturalesa de les activitats, l’ús de la mascareta resulte incompatible, conformement a les indicacions de les autoritats sanitàries», assenyala el document.

Últimes notícies

La Fe realitza deu trasplantaments en 24 hores amb tres òrgans cardíacs

La Fe ha encadenat deu trasplantaments de diferents òrgans en un dia, amb tres cardíacs. L'operativa va mobilitzar a més de cent professionals i va minimitzar la isquèmia freda.

Confiscats 242 quilos de cocaïna i 51 detinguts en una macrooperació a València, Castelló, Madrid i Conca

La Policia Nacional ha detingut a 51 persones i ha intervingut prop de 242 quilos de cocaïna en 39 registres. La xarxa operava per nivells, amb caletas i magatzems en diversos municipis.

El València Basket guarda silencie sobre el seu viatge a Israel per seguretat

El València Basket emprén este dimecres el seu viatge per a jugar el dijous davant el Hapoel Tel Aviv sense difondre detalls per motius de seguretat. L'expedició operarà amb protocols reforçats d'Eurolliga.

Avís groc en gran part de la Comunitat este dijous per ratxes de 80 km/h

Aemet ha establit per a este dijous l'avís groc a València, l'interior d'Alacant i àrees de l'interior sud de Castelló per vent de l'oest i sud-oest amb ratxes de fins a 80 km/h. En la costa d'Alacant també hi haurà avís per fenòmens costaners i mar alterada.

Gener excepcional a Alacant: 20 dies de pluja, quasi la mitat d’un any

Alacant ha tancat un gener excepcional per nombre de dies de pluja: 20 de 31. Encara que els acumulats han sigut baixos, la distribució sostinguda ha sigut positiva.

El temps advers, Adamuz i el canvi del Benidorm Fest refreden l’ocupació hotelera al gener

L'ocupació mitjana de gener cau 3,3 punts per la mala meteorologia, els efectes de l'accident de Adamuz i el trasllat del Benidorm Fest a febrer. Benidorm, la Costa Blanca, València i Castelló mostren ajustos desiguals, amb la capital valenciana a l'alça.

La Universitat de València destinarà 40 milions a ampliar la Facultat de Ciències Biològiques

La UV invertirà 40 milions en un nou edifici de 17.000 m² i sis plantes a Burjassot per a reordenar Biològiques i respondre a l'alta demanda. La inauguració està prevista per a 2029.

Dos edils de Compromís a Borriana passen a no adscrits per discrepàncies ideològiques

Dos regidors de Compromís a Borriana han sigut baixa del partit i han passat a no adscrits per discrepàncies ideològiques. Critiquen la resposta a la DANA i anuncien vot independent.