El dimecres entra en vigor una nova llei sobre l’ús de la mascareta en el carrer

 

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat este dimarts el Projecte de Llei de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, coneguda com a llei de ‘nova normalitat’, que va ser aprovada el passat 18 de març en el Congrés dels Diputats.

 

Entre les mesures contemplades en el text, que entrarà demà en vigor i es mantindrà fins que acabe la pandèmia, es manté l’obligació per a les persones, a partir dels sis anys, d’usar mascareta en la via pública, en espais a l’aire lliure i en qualsevol espai tancat d’ús públic o que es trobe obert al públic, fins i tot encara que es mantinga la distància de seguretat d’1,5 metres.

 

En qualsevol cas, la mascareta no serà exigible per a les persones que presenten algun tipus de malaltia o dificultat respiratòria que puga veure’s agreujada per l’ús d’esta o que, per la seua situació de discapacitat o dependència, no disposen d’autonomia per a llevar-se la mascareta, o bé presenten alteracions de conducta que facen inviable el seu ús.

 

«Tampoc serà exigible en el cas d’exercici d’esport individual a l’aire lliure, ni en els supòsits de força major o situació de necessitat o quan, per la pròpia naturalesa de les activitats, l’ús de la mascareta resulte incompatible, conformement a les indicacions de les autoritats sanitàries», assenyala el document.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El gir del vent desploma fins a 10 graus les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

El canvi de temps en la Comunitat Valenciana deixa un enfonsament de fins a 10 graus en les màximes de l'interior de València i cels coberts de núvols baixos en bona part del territori.

L’activisme digital després de la dana va superar en rapidesa i eficàcia a la resposta institucional

Un estudi de la Universitat de València conclou que, després de la dana del 29 d'octubre de 2024, les iniciatives ciutadanes en xarxes socials van reaccionar amb més rapidesa i eficàcia que les administracions públiques, generant confiança i suport als afectats.

Affengruber reafirma la fe de l’Elx: lluitarem fins al final per seguir en Primera

David Affengruber, central de l'Elx, celebra el seu gran partit davant el Atletico però insistix que l'equip només pensa en les sis finals que queden per a assegurar la permanència en Primera Division.

Danjuma es mesura al Girona en plena sequera de més de sis mesos sense marcar

Arnaut Danjuma s'enfronta de nou al Girona en Lliga en un dels seus pitjors moments realitzadors, després de més de sis mesos sense marcar amb el València.

La JC Ferrero Tennis Academy porta el seu model a Shanghái amb una nova acadèmia de tenis

La JC Ferrero Tennis Academy impulsa la seua expansió internacional amb un projecte integral en Shanghái que replica el seu model a Espanya i enfortix el tenis a la Xina.

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer destí favorit dels viatgers espanyols al març

La Comunitat Valenciana va ser al març el tercer destí més triat pels residents a Espanya, amb el 12,7% de les pernoctacions, en un context d'augment general del turisme hoteler i de preus a l'alça.

Detingut a Elx un home de 66 anys per rebre objectes robats de cotxes a canvi de droga

La Policia Nacional ha detingut a Elx a un home de 66 anys acusat d'encobrir objectes robats en vehicles estacionats, que presumptament canviava per drogues o allotjament.

Detingut per robar un desfibril·lador en un poliesportiu de Novelda i intentar vendre’l

Un home de 38 anys ha sigut detingut acusat de sostraure un desfibril·lador semiautomàtic d'un poliesportiu de Novelda i tractar de revendre'l a una empresa sanitària, que va alertar a les autoritats.